"Uiteenvallen in de huidige vorm" betekent gewoon dat één of meer landen eruit stappen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik schat die kans in op 0,0001%. Niemand zit te wachten op wéér een omzetting naar een nieuwe munt.
Die speculatie is net zoiets als toen de aandelenmarkt in elkaar zou klappen in 2008. (als in: opgeheven worden)
Mee eensquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 02:25 schreef dvr het volgende:
Als Duitsland uitstapt, zou dat zo'n klap zijn voor de resterende landen (sommige zoals NL en B zullen meteen óók moeten uitstappen; er blijft van de euro dus niets over) en het zou als zo'n grote schoftenstreek gezien worden, dat het met de internationale solidariteit en cohesie in de EU ook meteen gedaan zou zijn. De dag dat Duitsland uit de euro stapt, is volgens mij dus meteen de dag dat de EU ophoudt te bestaan. Dat zal men zich in Duitsland ook wel realiseren en dus zullen ze er eerder voor kiezen om steun aan andere landen stop te zetten, en op die manier die andere, zwakke landen te dwingen om de euro te verlaten.
Als Griekenland eruit stapt dan komt daarna Portugal onder druk en daarna Spanje. Maar wat je uiteindelijk overhoudt is dan een keiharde ge-stress teste munt. Dan komt de $ aan de beurt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:45 schreef Lemans24 het volgende:
De dag dat Griekenland uit de euro stapt, keldert de koers echt enorm (vanwege de onrust), denk ik.
Wel een mooi moment om dan weer long te gaan.
o ik heb dat robeco blaadje ook ergens liggen, ik probeer het wel in te scannenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:50 schreef aarsschimmel het volgende:
Ja het is vrij kort hoor. Er staan een paar meningen van andere economen en mensen die er vanaf zouden weten. Middelkoop staat er ook tussen natuurlijk.
Maar wel even de moeite waard om te lezen vind ik.
Green shoots in japan het zou toch niet waar zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:17 schreef Lemans24 het volgende:
Wat is er trouwens met de Yen aan de hand? Die stijgt de laatste uren enorm ten opzichte van alle valuta!
Ja inderdaadquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:18 schreef Dulk het volgende:
[..]
o ik heb dat robeco blaadje ook ergens liggen, ik probeer het wel in te scannen
"safe" bedoel je toch?
Uit dat stukje:quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:19 schreef Dulk het volgende:
[..]
voila, de blije euro plaatjes heb ik achterwege gelaten![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Slovenie zit al in de euro. Ik heb de muntjes hier op tafel liggen.quote:Of Griekenland en Spanje over tien jaar nog in de euro zitten? Slovenie, Tsjechie en de Baltische Staten zullen er mogelijk bij zijn gekomen...bla bla bla
heheh dat had ik niet eens in de gatenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Uit dat stukje:
[..]
Slovenie zit al in de euro. Ik heb de muntjes hier op tafel liggen.
"Dat soort landen", weet je überhaupt waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:19 schreef aarsschimmel het volgende:
Nee joh. Zijn ze echt zo dom om nog meer van dat soort landen toe te laten?
Estland vind ik economisch gezien betrouwbaarder dan bijvoorbeeld Frankrijk. Estland heeft 6 % staatsschuld.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:26 schreef Igen het volgende:
[..]
"Dat soort landen", weet je überhaupt waar je het over hebt?
Nee joh, ga vooral door, er is sowieso te weinig om over te lachen...quote:
Estland is weliswaar zwaar getroffen door de crisis met een grote werkloosheid als gevolg, maar tenminste heeft men daar de overheidsfinanciën extreem goed op orde weten te houden en daarom mogen zij de euro nu invoeren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:30 schreef aarsschimmel het volgende:
Ok ik houd me mond dicht
Hoe zijn de rest van de Baltische staten en Tsjechië dan?
Sterker nog, Estland is het énige Europese land wat aan alle Maastricht criteria voldoet en voert een beleid uit dat zo liberaal is dat andere EU landen daar alleen maar van kunnen dromen. (denk aan vlaktax bijvoorbeeld) Iets vergelijkbaars geldt voor Slovenië. Dit zijn juist landen die de Eurozone hard nodig heeft.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Estland vind ik economisch gezien betrouwbaarder dan bijvoorbeeld Frankrijk. Estland heeft 6 % staatsschuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |