Dat ben ik niet perse met je eens. Het mandaat van de ECB is om te zorgen voor prijsstabiliteit en, daarbinnen, om met zijn beleid de algemene economische doelstellingen van de EU te bevorderen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 16:40 schreef SeLang het volgende:
Hiermee is de ECB dus haar politieke onafhankelijkheid kwijt en is zij begonnen met fiscaal beleid te bedrijven.
Maar die gaan dan wel weer over de val van de dollar en niet die van de euro.quote:Op maandag 30 augustus 2010 03:32 schreef dvr het volgende:
Ik heb ze nog niet gelezen, maar deze blogposts van Gonzalo Lira (Zero Hedge commentator, auteur, game developer en filmmaker) over hyperinflatie schijnen het lezen waard te zijn:
http://gonzalolira.blogsp(...)ion-will-happen.html
http://gonzalolira.blogsp(...)ii-what-it-will.html
Want de euro valt niet?quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar die gaan dan wel weer over de val van de dollar en niet die van de euro.
Als je het stuk over hyperinflatie gelezen hebt, nee dan zou de euro niet vallen omdat wij nog anders met onze schulden omgaan als de VS.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Want de euro valt niet?
Misschien heeft er alleen een correctie plaatsgevonden, het zou me niks verbazen.
ik ga het vanavond lezen, eerst nog even werkenquote:Op maandag 30 augustus 2010 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je het stuk over hyperinflatie gelezen hebt, nee dan zou de euro niet vallen omdat wij nog anders met onze schulden omgaan als de VS.
quote:
Greek Debt Crisis – Apocalypse Later
Posted on Thursday, September 2, 2010
by the Center for Geoeconomic Studies
The difference between Greek and German government bond yields can be used to estimate the market’s view of the likelihood of a Greek default. The chart above shows these probabilities over different time frames on three different dates. On April 30th, no European plan was yet in place to address the ballooning Greek debt, and default was considered a real possibility in the short term. On May 11th, just after the European Stabilization Mechanism (ESM) was announced, markets sharply cut their view on the odds of default across all time horizons. However, the market’s analysis of the ESM has become much more nuanced since then. On September 1st, the market’s view of the probability of default within two years was lower than before the ESM was announced, but higher over longer time frames.
Greece will happily borrow from the ESM to avoid having to close its primary deficit (that is, excluding interest payments) too rapidly. Yet if Greece is successful in eliminating its primary deficit, its temptation to default will actually grow, as it can wipe out huge amounts of accumulated debt without any longer needing the financial markets to fund current expenditures. If faced with the choice between paying Greek debts and letting Greece default, its northern neighbors may, once their banks are on more solid footing, find it more attractive simply to let Greece default. This is the story line that the markets are now pricing into government bond spreads.
http://blogs.cfr.org/geographics/2010/09/02/greek-debt-2/
quote:di 07 sep 2010, 13:
Andere eurolanden draaien op voor Slowakije
http://www.telegraaf.nl/d(...)oor_Slowakije__.html
BRUSSEL (AFN) - De resterende veertien eurolanden moeten extra geld op tafel leggen voor Griekenland als Slowakije weigert mee te betalen aan de miljardenlening die dat land is toegezegd. Eurocommissaris Olli Rehn (Monetair Beleid) heeft dat dinsdag gezegd na een bijeenkomst van ministers van Financiën in Brussel.
De eurolanden en het Internationaal Monetair Fonds hebben het noodlijdende Griekenland een lening beloofd van in totaal 110 miljard euro. Slowakije wil echter niet meedoen, omdat het er niets voor voelt op te draaien voor de gevolgen van het verkeerde financiële beleid dat Griekenland heeft gevoerd. De Slowaakse bijdrage bedroeg circa 800 miljoen euro.
Echt te bizar voor woorden dit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:01 schreef SeLang het volgende:
Ierse yield knalt meteen omhoog (10yr nu >6%). Die moeten zelf voor >6% geld lenen om de Grieken te subsidiëren zodat die tegen 5% kunnen lenen
gewoon uitstappen moeten ze als Zeuro gebied, dat is veel beter voor hun handelspositie met de Noordelijke Eurozone.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:17 schreef Igen het volgende:
Landen als Ierland en Portugal zullen toch eerder besluiten om helemaal niet meer mee te doen, dan om de portie van Slowakije er ook nog bij te nemen. Toch?
'Ze'? Het is echt niet alsof je Europa eenduidig in twee totaal verschillende soorten landen kan indelen hoor.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:22 schreef Foksnor het volgende:
[..]
gewoon uitstappen moeten ze als Zeuro gebied, dat is veel beter voor hun handelspositie met de Noordelijke Eurozone.
Een fors devaluatie met 50% hebben ze nodig
Ik kan me voorstellen dat ze wel zo slim zijn om de uitstaande obligaties eerst om te noteren in de nieuwe munteenheidquote:Op dinsdag 7 september 2010 14:33 schreef SeLang het volgende:
Een forse devaluatie zou een ramp zijn want hun schulden zijn in euros.
Dat is dus een default. Krijg je geen cent meer geleend. Van wie ga je dan die 12% begrotingstekort lenen? Niemand. Dus dan moet de overheid pas echt gaan snijden in de uitgaven. Veel succes.quote:Op dinsdag 7 september 2010 14:36 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze wel zo slim zijn om de uitstaande obligaties eerst om te noteren in de nieuwe munteenheid
dus 1 Euro is 1 Zeuro en iedere obligatie noteert voortaan in Zeuro
Ik verwacht dat Polen hetzelfde zal reageren als ze volgend jaar de euro invoerenquote:Op dinsdag 7 september 2010 13:42 schreef Foksnor het volgende:
Zo das lekker , waar is de volgende dominosteen??
Ze hebben gelijk ook, zometeen moeten ze ook nog met miljoenen gaan helpen om Tsjechie aan de Euro te krijgen, het eind is zoek in de EU .![]()
[..]
Het piept en het kraakt....quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:00 schreef JimmyJames het volgende:
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GIGB10YR:IND
Polen zit volgend jaar nog niet bij de euro.quote:Op dinsdag 7 september 2010 18:59 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Polen hetzelfde zal reageren als ze volgend jaar de euro invoeren
Idem Estland
Klopt, maar dit soort euro-negatief nieuws komt altijd weer uit brits-amerikaanse hoekquote:
Het blijft een stelletje criminele oplichters.quote:Griekenland speelt nog altijd geen open kaart
Griekenland heeft zes maanden na het verzoek van Eurostat nog steeds geen documenten overhandigd waarin zou staan hoe ze Europa de afgelopen jaren heeft bedrogen.
De Europese Unie heeft met een garantie van 80 miljard euro Griekenland mede gered van de ondergang, maar ondanks dat heeft de Griekse regering nog altijd geen volledige opheldering gegeven over hoe ze precies in het verleden de cijfers hebben verdraaid.
Dat meldt persbureau Bloomberg woensdag. Eurostat, het Europese statistiekbureau, wacht al sinds februari op de gegevens. Het statistiekbureau wil precies weten welke transacties de Grieken gebruikten om hun begrotingstekort kleiner te doen lijken dan het werkelijk was.
quote:wo 08 sep 2010, 16:47
http://www.telegraaf.nl/d(...)usland__.html?sn=dft
Kredietbeoordelaar positief over Rusland
MOSKOU (AFN) - Het kredietbeoordingsbureau Fitch heeft zijn vooruitzichten voor de kredietwaardigheid van Russisch staatspapier naar boven bijgesteld, van 'stabiel' naar 'positief'. De reden is dat de economie van Rusland aan het herstellen is van de financiële crisis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |