Dat vind ik ook. Beetje jammer alleen dat Zwolle blijkbaar Christelijker is dan ik dacht, je hebt hier 4 koopzondagen per jaar ofzo en 0 supermarkten open zondags .quote:Op zondag 6 juni 2010 15:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Op het laatste CDA congres is dit nog eens bekrachtigd en ik ben er ook wel blij mee. Ik kan me voorstellen dat Amsterdammers heel anders denken dan mensen in een dorp waar over het algemeen SGP gestemd wordt. Prima dan dat elke gemeente afzonderlijk kan beslissen wat ze met die openingstijden doen.
Hm, ik twijfel eigenlijk of het vetgedrukte deel uit mijn post klopt.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:42 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij vinden CDA en CU wel dat gemeenten niet alle plekken als toeristisch gebied moeten bestempelen, zodat de winkels iedere zondag open kunnen zijn. Maar aan het antwoord van Sabine te zien, wil ze niet dat het rijk gaat bepalen wel gebied toeristisch is en welke niet. Dat mogen gemeenten dus bepalen.
Ja idd, dat bedoelde ik. Het is bij het CDA en de CU vaak als belangrijk speerpunt voorbij gekomen in de afgelopen jaren.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:42 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij vinden CDA en CU wel dat gemeenten niet alle plekken als toeristisch gebied moeten bestempelen, zodat de winkels iedere zondag open kunnen zijn. Maar aan het antwoord van Sabine te zien, wil ze niet dat het rijk gaat bepalen wel gebied toeristisch is en welke niet. Dat mogen gemeenten dus bepalen.
Inderdaad, het CDA legt de verantwoordelijkheid bij de gemeenten neer. Maar volgens mij wil het CDA wel voorkomen dat gemeenten ook niet-toeristische gebieden gaat aanwijzen als toeristisch gebied, om zo maar meer koopzondagen mogelijk te maken.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:50 schreef Toad het volgende:
[..]
Hm, ik twijfel eigenlijk of het vetgedrukte deel uit mijn post klopt.
Nav dit bericht: http://www.nd.nl/artikele(...)ag-a-dam-noord-terug
Edit: o nee, klopt toch wel. Gemeenten mogen een gebied bestempelen als toeristisch. Maar als iemand bezwaar maakt, kan de rechter dat wel toetsen:
http://www.nd.nl/artikele(...)n-heel-amsterdam-mag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |