Alle callcenters hier zijn outsourced naar India/pakistan etc. En als dat eindelijk eens niet het geval is zitten ze in Schotlandquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:17 schreef Stickvis het volgende:
wat een gezeik zeg met mobiele rotzooi hier..
net 2x 40 minuut met een of andere indiaanse truus aan delijn gehangen omdat ik mijn oude telefoonnummer mee wil nemen...
Maar vanmiddag weer winst wednesday en verlies united
Waarom? Omdat koken leuk is of omdat het andere eten niet binnen te houden is? Toch wel een groot verschilquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:17 schreef Individual het volgende:
Ja, krijg je toegang tot een (eigen of gedeelde) keuken als je zo'n kamer huurt?
De tijd dat ik maanden in hotels woonde verlangde ik erg naar zelf koken. Zelfs op reis kook ik nog wel eens.
Omdat elke dag buiten de deur eten gaat vervelen. Als ik zelf kook heb ik ook controle over de ingredienten en bereiding.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 16:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom? Omdat koken leuk is of omdat het andere eten niet binnen te houden is? Toch wel een groot verschil
Ik vind koken zelf tof, maar het eten is Engeland is nou ook weer niet zo slecht en ik heb lang niet altijd genoeg tijd om te koken. Maarja, ik beschouw het maken van een saroma toetje al als koken(jammer dat dat soort spul niet in Engeland voorradig is. Custard is
)
Vind het alleen jammer dat (als je geen auto hebt) je wel afhankelijk bent van de supermarkten in je buurt en het beperkte aanbod daar soms. Heb M&S in de straat maar dat is maar beperkt qua mogelijkheden. Dan nog een Budgens wat 'ok' is en er is een grote Morrissons in Camden. Maar het is altijd zo'n gedoe als je veel wil meenemen. Moet je al snel taxi nemen e.d. Maar de enige supermarkt die ik echt fijn vind is Waitrose en daarvoor moet ik met de overground richting Shepherds Bush. Schiet nooit zo op met al die tassenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Omdat elke dag buiten de deur eten gaat vervelen. Als ik zelf kook heb ik ook controle over de ingredienten en bereiding.
Er is voldoende goed eten in Engeland en ik kook zelf ook wel Engelse gerechten, maar dingen als stamppot, bami goreng en pannekoeken zijn er niet echt dus dat doe ik zelf. Vaak kook ik in grote hoeveelheden en vries de rest in (hoewel dat niet altijd kan).
Variety is the spice of life.
Wist je dat ze ook bezorgen?quote:Op zaterdag 4 september 2010 17:51 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Vind het alleen jammer dat (als je geen auto hebt) je wel afhankelijk bent van de supermarkten in je buurt en het beperkte aanbod daar soms. Heb M&S in de straat maar dat is maar beperkt qua mogelijkheden. Dan nog een Budgens wat 'ok' is en er is een grote Morrissons in Camden. Maar het is altijd zo'n gedoe als je veel wil meenemen. Moet je al snel taxi nemen e.d. Maar de enige supermarkt die ik echt fijn vind is Waitrose en daarvoor moet ik met de overground richting Shepherds Bush. Schiet nooit zo op met al die tassenWaitrose is echt
![]()
Alles ja? Oh dan toch even kijkenquote:
Voor de mensen in London:quote:
Man, zonder de Ocado zou ik inmiddels uitgehongerd zijn! Nou ja, onzin natuurlijk, maar ik gebruik ze heel erg graag eens in de zoveel tijd. Zeker als je een keer wat mensen over de vloer hebt ofzo. Lekker een lading bier enzo inslaan, da's anders zo'n ellende in je eentje op de fiets. En het bezorgen is vrij goedkoop als je genoeg bestelt en het een paar dagen van tevoren doet.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:26 schreef Individual het volgende:
https://www.waitrosedeliver.com/wdeliver/app/shop
http://www.ocado.com/webshop/startWebshop.do
En bijna elke andere supermarkt bezorgt ook.
Zelf keek ik vroeger ook nooit naar prijzen. Als je een redelijk salaris hebt dan weegt de besparing niet op tegen de tijd die je eraan besteedt.quote:Op zondag 5 september 2010 14:16 schreef Drive-r het volgende:
Daar heb ik dus helaas de tijd niet voor, zodoende het bezorgen. Maar goed, ik bespaar er volgens mij ook geld mee. In de supermarkt zelf ben ik niet zo prijs bewust en koop ik veelal wat voorhanden is. Online zie je in een oogopslag hoe de prijzen van wasmiddelen bijvoorbeeld zich verhouden. Ideaal, dan kies je veel makkelijker het meest voordelige.
www.gumtree.com al geprobeerd?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:04 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik weet niet of ik dit in het juiste topic plaats, maar heeft er iemand nog een appartement/kamer voor mij in Londen? (zone 1-3)
Ja, dat zijn topuniversiteiten die zeer goed bekend staan. GCSE is als je ongeveer 16 bent, en dan moet je nog twee jaar studeren om je A levels te halen. A levels heb je nodig als je naar de universiteit wilt. Elk jaar weer groot in het nieuws omdat steeds meer kinderen steeds hogere cijfers halen, en er een debat is over cijferinflatie.quote:Op woensdag 15 september 2010 23:10 schreef regularjoeback het volgende:
Een iraanse, Egyptische en Italiaanse vriend van mij hebben een baan aangeboden gekregen bij imperial college London en UCL. Dat zijn toch wel vooraanstaande universiteiten of niet? Overigens, wat is het verschil tussen gcse's en A levels?
Zelf studeer ik |Engels in Leiden. Ik hoop over 2 jaar naar Engeland te kunnen verkassen
quote:Op donderdag 16 september 2010 13:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben vanaf volgende week weer Londenaar af! Ben zo blij, heb het helemaal gehad met deze stad. Te groot, te onpersoonlijk. De helft van de Londenaars is gestoord, de andere helft praat niet met je uit angst dat jij ook gestoord bent.
Vervelend als je ervaring zo is! Ik heb nergens last van, dus ik zal wel gestoord zijn. Of ik kom niet genoeg buiten het centrumquote:Op donderdag 16 september 2010 13:33 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben vanaf volgende week weer Londenaar af! Ben zo blij, heb het helemaal gehad met deze stad. Te groot, te onpersoonlijk. De helft van de Londenaars is gestoord, de andere helft praat niet met je uit angst dat jij ook gestoord bent.
Ik denk dat we sowieso een andere kant van de stad gezien hebben, dus het zal moeilijk te vergelijken zijn. Ik kom weinig gekken tegen en waar ik woon hoeven mensen nergens bang over te zijn.quote:Op donderdag 16 september 2010 13:50 schreef JohnDDD het volgende:
Jullie zijn duidelijk allebei gestoord
Nee serieus ik heb hier best wel veel gekken ontmoet. Met iedereen is er wel íets aan de hand lijkt het.
Verder: Engelsen heb ik weinig ontmoet. Ik heb vrienden uit Italië, Algerije, Duitsland, Nederland...maar Engelsen, weinig! Heb het hele jaar met 2 Engelsen gewoond maar ik heb nog niet eens hun telefoonnummer hahaha.
Ben best opgelucht dat ik straks weer naar Nederland ga, gewoon mijn eigen land, met mooie fietspaden.
Ik denk het ook. Ik voel me hier ook perfect veilig, en ik woon op een council estate. Niet een van de ergere trouwensquote:Op donderdag 16 september 2010 14:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk dat we sowieso een andere kant van de stad gezien hebben, dus het zal moeilijk te vergelijken zijn. Ik kom weinig gekken tegen en waar ik woon hoeven mensen nergens bang over te zijn.
Geweldig interessante stad. Ik ben er 2 keer binnen anderhalf jaar geweest en heb sommige dingen al zien veranderen. Heb je al excursies gemaakt naar het een en ander in NI?quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:20 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zie hier vnl Schotland en London. Nog mensen in Noord Ireland? Ik woon en werk sinds December 2009 in Belfast aan mijn PhD.
Typisch Brits trouwens, die zwaar opgemaakte, geblondeerde meiskes met fake tan.
Constant de BBC kijken zal helpen. Verder zou hij op youtube filmpjes over job interviews kunnen kijken. Succes!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:41 schreef motorbloempje het volgende:
Nog even een vraag voor Mr.Mo: voor de werkenden onder jullie: wat hebben jullie (extra) gedaan om het Engels wat meer meester te worden voor vertrek?
Ik kan hem helpen met uitspraak en zulks en natuurlijk ook woordenschat en daar leer je ook een hoop, maar tijdens een sollicitatiegesprek zou 't al handig zijn als hij al wat extra heeft geleerd, zeg maar
Ik ging er niet heen voor werk, maar wel voor de studie. Het klinkt heel gek, maar ik heb vanaf het moment dat ik wist dat ik naar Engeland ging iedere avond Eggheads gekeken, dat is een quizprogramma op de BBC.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:41 schreef motorbloempje het volgende:
Nog even een vraag voor Mr.Mo: voor de werkenden onder jullie: wat hebben jullie (extra) gedaan om het Engels wat meer meester te worden voor vertrek?
Alleen jammer dat (bijna) niemand in Engeland zo praat zoals je op de BBC hoortquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Constant de BBC kijken zal helpen. Verder zou hij op youtube filmpjes over job interviews kunnen kijken. Succes!
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:50 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Alleen jammer dat (bijna) niemand in Engeland zo praat zoals je op de BBC hoort
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |