abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 november 2010 @ 11:20:59 #226
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88855946
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 11:05 schreef SaskiaR het volgende:
Ga hoogstwaarschijnlijk in januari van Manchester naar Reading verhuizen! Kent iemand de stad een beetje? Is er iets te doen ? Het zag er minder levendig uit dan Manchester...
Zomer 2003 heb ik er een paar maanden in een hotel gewoond toen ik er werkte. Mijn ervaring was fantastisch, maar ik had een roze bril op door de 2003 hittegolf en toenmalige vriendinnetje.

Daarna wel eens teruggeweest en het is een beetje vreemde stad. Beetje als Amstelveen, maar dan met een minderwaardigheidscomplex tov London. Het is het Silicon Valley van Engeland met een mix van IT professionals en veel chavs. Er is in de zomer een groot muziekfestival en ze hebben een groot winkelcentrum. Het platteland eromheen is prachtig.

Het zal wel even aanpassen zijn, helemaal vanuit Manchester...
reset
pi_88984279
Dromen op rightmove.co.uk is zó fijn... even af en toe kijken naar de huizen die op dit moment vrij staan..

zitten nu wel een beetje te denken over waar we moeten gaan zoeken straks.. en onbewust komen we toch steeds verder van het stadscentrum, zelfs de ring van York uit.. Daarnet zelfs even in Selby uitgekomen..

Lastig bepalen waar we het beste kunnen gaan wonen... maar wel leuk om zo eens te neuzelen én het geeft ons een excuus om binnenkort weer 's terug te gaan met auto en dan even te gaan kijken rondom York, dorpjes/stadjes enzo. :)
Ja doei.
pi_88984654
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:33 schreef motorbloempje het volgende:
Dromen op rightmove.co.uk is zó fijn... even af en toe kijken naar de huizen die op dit moment vrij staan..

zitten nu wel een beetje te denken over waar we moeten gaan zoeken straks.. en onbewust komen we toch steeds verder van het stadscentrum, zelfs de ring van York uit.. Daarnet zelfs even in Selby uitgekomen..

Lastig bepalen waar we het beste kunnen gaan wonen... maar wel leuk om zo eens te neuzelen én het geeft ons een excuus om binnenkort weer 's terug te gaan met auto en dan even te gaan kijken rondom York, dorpjes/stadjes enzo. :)
Respect voor het feit dat je het ook daad werkelijk doet. De meeste mensen die 'dromen' over wonen in het buitenland doen dat in 98 van de 100 gevallen niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88984900
We zítten er nog niet hè.. ;) en ik ben ook zo bang dat Mr.Mo geen werk kan vinden, of iig niet op tijd.. opzich zijn de omstandigheden gunstig, maar je weet maar nooit. ook hoe het allemaal met de universiteit geregeld wordt.. maar we wíllen zó graag, dat ik me niet kan / wil voorstellen dat het niet lukt...

iedereen weet ook al dat we die plannen hebben (en iedereen heeft gevraagd of we een logeerkamer hebben tegen die tijd :+ ) maar het is wel spannend allemaal... al zijn we nu vooral bezig met de positieve dingen: dat het ook daadwerkelijk gaat lukken om daar volgend jaar om deze tijd te zitten :Y
Ja doei.
pi_88984991
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
We zítten er nog niet hè.. ;) en ik ben ook zo bang dat Mr.Mo geen werk kan vinden, of iig niet op tijd.. opzich zijn de omstandigheden gunstig, maar je weet maar nooit. ook hoe het allemaal met de universiteit geregeld wordt.. maar we wíllen zó graag, dat ik me niet kan / wil voorstellen dat het niet lukt...

iedereen weet ook al dat we die plannen hebben (en iedereen heeft gevraagd of we een logeerkamer hebben tegen die tijd :+ ) maar het is wel spannend allemaal... al zijn we nu vooral bezig met de positieve dingen: dat het ook daadwerkelijk gaat lukken om daar volgend jaar om deze tijd te zitten :Y
Ik ben zelf ook al met plannen bezig voor een eventueel vertrek uit de UK. Ik studeer af in Juni, mocht ik dan geen baan vinden wil ik mijn geluk elders beproeven. Ook al heb ik mijn eigen plekje nu in Londen. Ik wil niet de zomer werkloos door brengen in een stad waar ik al 3 jaar heb gezeten. En terug naar Nederland is geen optie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 21 november 2010 @ 19:58:21 #231
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88985155
Waarom niet eigenlijk? :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_88985366
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:58 schreef Jabberwocky het volgende:
Waarom niet eigenlijk? :)
Waarom terug naar Nederland geen optie is? Omdat het aan voelt als complete failure van mijn kant. 3 jaar studie in Engeland afronden met goed cijfer en geen baan kunnen vinden voelt als complete vernedering. Geen baan is gewoon verder met een master ergens in het buitenland en blijven solliciteren. Mocht dat ook niet lukken ga ik een complete nieuwe 3 jarige studie doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88985871
Hoe heb jij dat ervaren met familie? Het wonen in het buitenland? Maar dan nog wel relatief dichtbij?

Mijn eigen ouders zijn met regelmaat in de UK te vinden (2 - 4 keer per jaar) en we bellen regelmatig
Mr.Mo zijn ouders zijn niet zo van het 'buitenland reizen' en wonen relatief ver van kust (en boten :') ) af..

Ondanks het feit dat ik nu ook niet zo vaak langs ga vanwege de afstand wordt 't straks ineens wel een tikkeltje verder. Zélf zit ik daar niet zo mee: er is skype, ze komen vast regelmatig met een citytrip van P&O die kant op voor een dagje (kost 70 euro) en ga zo maar door..

Schoonouders dus wat minder, al wonen we daar nu dichterbij dan mijn ouders en gaan we daar nu ivm ziekte van schoonmoeder wel regelmatig heen... en en nou ja..

samengevat: hoe hebben jij/jullie dat ervaren? Buitenland maar niet andere kant van de wereld icm familie/ouders?
Ja doei.
pi_88986176
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:12 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe heb jij dat ervaren met familie? Het wonen in het buitenland? Maar dan nog wel relatief dichtbij?

Mijn eigen ouders zijn met regelmaat in de UK te vinden (2 - 4 keer per jaar) en we bellen regelmatig
Mr.Mo zijn ouders zijn niet zo van het 'buitenland reizen' en wonen relatief ver van kust (en boten :') ) af..

Ondanks het feit dat ik nu ook niet zo vaak langs ga vanwege de afstand wordt 't straks ineens wel een tikkeltje verder. Zélf zit ik daar niet zo mee: er is skype, ze komen vast regelmatig met een citytrip van P&O die kant op voor een dagje (kost 70 euro) en ga zo maar door..

Schoonouders dus wat minder, al wonen we daar nu dichterbij dan mijn ouders en gaan we daar nu ivm ziekte van schoonmoeder wel regelmatig heen... en en nou ja..

samengevat: hoe hebben jij/jullie dat ervaren? Buitenland maar niet andere kant van de wereld icm familie/ouders?
Het zal mij een rotzorg zijn wat de familie denkt. In 2.5 jaar tijd heeft alleen m'n vader me hier opgezocht en ik zoek m'n moeder nog een aantal keer per jaar op ivm. ziekte.

Wat betreft afstanden. Dat is echt peanuts. Mochten er problemen zijn ben je gewoon gegarandeerd de volgende dag terug in Nederland. Daarbij zit ik zelf in Londen dus dat is nog makkelijker ook.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88986235
Oh, geen hele goede band dus met familie. Hier wel :)

niet dat we ons er door tegen laten houden, maar dan wacht ik wel tot er iemand antwoordt met dezelfde goede relaties :+

wat ik overigens niet rot bedoel! hoor! Maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat 'gaat' zeg maar.. ik hoop ook niet dat ze straks ineens om de maand bij ons zitten :+ enzo, ondanks dat onze contacten erg goed zijn, maar 2 keer per jaar enzo gaat me ook wat ver :+

[ Bericht 38% gewijzigd door motorbloempje op 21-11-2010 20:28:30 ]
Ja doei.
  zondag 21 november 2010 @ 20:31:38 #236
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_88986814
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom terug naar Nederland geen optie is? Omdat het aan voelt als complete failure van mijn kant. 3 jaar studie in Engeland afronden met goed cijfer en geen baan kunnen vinden voelt als complete vernedering. Geen baan is gewoon verder met een master ergens in het buitenland en blijven solliciteren. Mocht dat ook niet lukken ga ik een complete nieuwe 3 jarige studie doen.
Engeland is echt ruk om werk te krijgen op het moment. Verwijt het jezelf niet als het niet lukt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 21 november 2010 @ 23:53:01 #237
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_88999164
Mijn ouders komen langs om Sinterklaas te vieren dit jaar. <O)

Ik vlieg zo'n 3-6x per jaar naar NL om m'n ouders en oude vrienden te zien. Iedereen is positief eigenlijk. M'n ouders vertellen mensen altijd trots dat hun zonen in Engeland wonen. :) De relatie is eigenlijk zelfs sterker geworden denk ik.
of wilden ze me gewoon weg hebben? :P
reset
  maandag 22 november 2010 @ 11:18:02 #238
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89006286
Hoe zit het eigenlijk met de zorgverzekering in de UK voor internationale studenten? Die schijnen buiten die 'gratis zorg' regeling te vallen?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 22 november 2010 @ 11:30:25 #239
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89006671
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:18 schreef Jabberwocky het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de zorgverzekering in de UK voor internationale studenten? Die schijnen buiten die 'gratis zorg' regeling te vallen?
Ik dacht altijd dat de NHS voor iedereen gratis was, maar er zitten restricties aan: http://www.foreignstudents.com/student-guide/health/nhs
reset
pi_89006877
Volgens mij heb je recht op full NHS zorg als je een EU-resident bent. Nooit problemen mee gehad in ieder geval.

Wat betreft familie & vrienden; Mijn moeder komt regelmatig hierheen, broertje is lastiger want hij houdt niet van reizen, maar die is hier inmiddels ook al een keer geweest (in de 2 jaar dat ik hier zit). Vrienden komen zeer regelmatig hierheen. En wat al gezegd is, zover is het niet, ik zit hier in Cardiff prima met directe vluchten van Cardiff - Amsterdam.

Mijn familie heeft wel altijd gedacht/gehoopt dat ik weer terugkom dus het plan hierna of hier te blijven of ergens anders heen te gaan werd minder fijn gevonden.
  maandag 22 november 2010 @ 11:45:26 #241
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89007124
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:30 schreef Individual het volgende:

[..]



Ik dacht altijd dat de NHS voor iedereen gratis was, maar er zitten restricties aan: http://www.foreignstudents.com/student-guide/health/nhs
Fijn, ik kan dus gewoon een European Health Insurance Card halen en dan zou het in orde moeten zijn. Dank voor de link. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89009257
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:36 schreef xienix84 het volgende:
Volgens mij heb je recht op full NHS zorg als je een EU-resident bent. Nooit problemen mee gehad in ieder geval.

Wat betreft familie & vrienden; Mijn moeder komt regelmatig hierheen, broertje is lastiger want hij houdt niet van reizen, maar die is hier inmiddels ook al een keer geweest (in de 2 jaar dat ik hier zit). Vrienden komen zeer regelmatig hierheen. En wat al gezegd is, zover is het niet, ik zit hier in Cardiff prima met directe vluchten van Cardiff - Amsterdam.

Mijn familie heeft wel altijd gedacht/gehoopt dat ik weer terugkom dus het plan hierna of hier te blijven of ergens anders heen te gaan werd minder fijn gevonden.
Ook al heb ik zelf ook recht op NHS, mocht er iets aan de hand zijn ga ik altijd terug naar Nederland wat betreft zorg. Betere kwaliteit :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 november 2010 @ 13:13:43 #243
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_89009759
Maar dan heb je nog wel gewoon een verzekering in Nederland? :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_89010672
Ik heb ff een vraagje: Als je dat teatime gebeuren meemaakt in een hotel waar je zit.
Is dat dan gratis omdat het een standaard engelse gewoonte is, of moet je er gewoon als niet-engelsman voor betalen? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_89010827
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2010 13:41 schreef rubje het volgende:
Ik heb ff een vraagje: Als je dat teatime gebeuren meemaakt in een hotel waar je zit.
Is dat dan gratis omdat het een standaard engelse gewoonte is, of moet je er gewoon als niet-engelsman voor betalen? :?
Je vraag is vrij onduidelijk, maar ik neem aan dat je wilt weten of een high tea gratis is? Nee, dat is meestal niet gratis, ook niet voor Engelsen. Net zo min als een "traditioneel bakkie koffie" in Nederland gratis is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89021669
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]


Net zo min als een "traditioneel bakkie koffie" in Nederland gratis is.
:D
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_89023597
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:30 schreef jakkop het volgende:

[..]



:D
:D!
Ja doei.
pi_89027200
Wat mij ervan weerhoudt naar Engeland te verhuizen is het feit dat mijn vakgebied (ICT dienstverlening) daar helemaal is verhuisd naar India :') In Nederland komt je tenminste nog een beetje aan de bak.
pi_89027439
Ze zoeken nog wel met regelmaat Software Engineers gelukkig.. :o
Ja doei.
pi_89035061
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ze zoeken nog wel met regelmaat Software Engineers gelukkig.. :o
Voor zolang als dat nog duurt. Maar misschien kan ik na mijn opleiding Software engineering dan nog wel in Engeland terecht :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')