Ik hoor nou een hoop mensen zeggen dat het zijn verdiende loon is om in zo'n Peruaanse gevangenis weg te rotten, en idem dito voor elk andere misdadiger, maar.... nee. Zoiets wens je zelfs Joran niet toe. 1 jaartje in zo'n gevangenis is al meer dan genoeg marteling om je de rest van je leven op het rechte pad te houden, want het is letterlijk een hel daar. Zelfde met mensen die klagen dat een strafje van 8 jaar kort is, want dat is het niet, 8 jaar is verschrikkelijk lang. Mensen roepen te snel dingen zonder dat ze er ook maar een seconde over nagedacht hebben. Ik vindt ook dat Joran gestrafd moet worden, maar het moet wel menselijk blijven.
Oh, en dit.
quote:
"Wat je daarbinnen ziet, is onbeschrijflijk. Erger kan gewoon niet. In Callao zitten vierduizend man in een bunker gepropt, die is gebouwd voor achthonderd man. Er is één bewaker op honderd man. De gedetineerden zijn er de baas. Er wordt gemoord, verkracht, geïntimideerd. De gestraften vrezen voor hun leven. Bewakers zijn corrupt en agressief. Er is geen enkele privacy. Gevangenen proberen met z’n tweeën op een eenpersoons dun matje op de vuile betonvloer ’s nachts nog iets te slapen, maar het gekrijs en gehuil van de medegevangenen gaat door merg en been."
"Overal liggen gevangenen: op de eettafels, in de vensterbanken, op elke traptrede, tussen de afvaltonnen en de rottende uitwerpselen. De hitte en de stank zijn ondraaglijk. Het eten is te goor om aan te raken. Velen hebben ziektes, open wonden, continu diarree. Het is mensonterend wat ik heb gezien. Nederlandse gevangenen huilden en smeekten om hulp. Bezoek krijgen ze nooit. Hun families hebben hen laten vallen. Ze zijn eenzaam. Ik gaf ze twintig kilo drop. Ze stortten zich erbovenop", besluit hij.
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop