abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82313033
Stel : je wilt in september met de auto naar Toscane, Italië.
Je gaat gewoon rijden ergens vanuit Noord Holland, en je trekt er 10 tot 14 dagen voor uit.
Waar zou een mensch zoal aan moeten denken?
En wat is de gunstigste route volgens jullie?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:50:39 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_82313099
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:48 schreef Bluezz het volgende:
Stel : je wilt in september met de auto naar Toscane, Italië.
Je gaat gewoon rijden ergens vanuit Noord Holland, en je trekt er 10 tot 14 dagen voor uit.
A: Tolweg
B: Geld voor de tolweg
Je moeder is een hamster
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:52:51 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_82313149
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:48 schreef Bluezz het volgende:
Onderweg, op plaats van bestemming? Kun je dit iets specifieker uitleggen?
De gunstigste route is volgens mij via München, over de Brennerpas, richting Pisa. Afhankelijk van waar je naartoe wilt in Toscane
Tics van je petten.
pi_82313169
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:50 schreef Crutch het volgende:

A: Tolweg
B: Geld voor de tolweg
A. Waar
B. Hoeveel
pi_82313192
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:52 schreef nattermann het volgende:

Onderweg, op plaats van bestemming? Kun je dit iets specifieker uitleggen?
De gunstigste route is volgens mij via München, over de Brennerpas, richting Pisa. Afhankelijk van waar je naartoe wilt in Toscane
Geen idee waar ik naar toe wil nog, ik ben op zoek naar ervaringen hier, tips & trucs.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 01:26:14 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_82313796
Florence is een must iig.

Van daaruit kun je heel Roscane bereiken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_82313913
Rijbewijs.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_82314602
Waarschijnlijk wil je nu hele specifieke adressen hebben , maar aangezien ik je route niet ken lijkt me dat wat overdreven.
Ga eerst eens uitvogelen wáár je wilt gaan slapen, goedkope maar leuke hotels , welke steden je écht wilt zien , kosten van de tolwegen idd , kortom stel jezelf concrete doelen en plan zo je route uit e.d.

Zomaar gaan rijden is ook een toffe optie (toffer als dat geplande imo maar dan moet je er ook totaal open minded in knallen en niets van te voren bedenken )
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_82315398
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 01:26 schreef static het volgende:
Florence is een must iig.

Van daaruit kun je heel Roscane bereiken.
1. Florence.
Roscane of Toscane
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 02:59 schreef Winner_Taco het volgende:
Zomaar gaan rijden is ook een toffe optie (toffer als dat geplande imo maar dan moet je er ook totaal open minded in knallen en niets van te voren bedenken )
Dat is een beetje mijn idee!
Specifieke adressen is niet nodig, maar zoals Static er een plaatsnaam ingooit is dus ook fijn
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:00:07 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_82316207
Toscane dus. Het platteland. Erg mooi, erg lekker eten, erg idyllisch, etc.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:16:53 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82316547
Lucca vond ik erg leuk. Niet zo druk als Florence, Siena of Pisa en wel erg mooi. Met onder andere een plein van een oud amfitheater, een toren met bomen erop en een stadsmuur rond de hele stad waar je overheen kunt. Florence, Siena en Pisa zijn uiteraard ook een bezoek waard, maar ik vermoed zo dat je daar sowieso wel uitkomt

In Pisa is overigens niet zo veel te doen behalve het plein met de scheve toren en de cathedraal. Mocht je daar heen willen, vergeet dan vooral de 'begraafplaats', Campo Santo, niet. Dat ligt achter het 'veld der wonderen' en het contrast tussen de drukke toeristenwereld buiten en de serene rust binnen de muren is erg bijzonder. Verder zijn er aantal grafmonumenten uit verschillende perioden, vanaf de romeinse tijd tot de renaissance, en de muren van de gallerij hebben nog restanten van fresco's die helaas bij een bombardement in 1944 verwoest zijn. Een stuk indrukwekkender dan een scheve toren die op iedere pizzadoos staat en door iedereen wordt 'rechtgeduwd', voor de foto

Op de heen- of terugreis kun je eventueel langs Cinque Terra rijden, een erg mooie kuststrook. Ook daar zul je niet de enige zijn, al is het in september misschien wat minder.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_82316625
In ieder geval zou ik NIET door Duitsland gaan maar Belgie-Lux-Frankrijk-Oostenrijk pakken. Dat rijdt in mijn optiek veel prettiger. Ik heb het afgelopen september gedaan en het was fantastisch. De Hertog zegt het al, Luca, Siena Pisa, allemaal mooi maar Florence vond ik het leukst. Wel erg erg erg druk maar daar ik toch niet zo nodig naar beelden wil kijken of een kathedraal in was voor mij het motto; hoe drukker hoe beter. RB is immers een groot bewonderaar van mooie vrouwen en daar liepen er genoeg van op het plein.

Ons uitzicht destijds:
  vrijdag 4 juni 2010 @ 09:30:00 #13
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82316837
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:
In ieder geval zou ik NIET door Duitsland gaan maar Belgie-Lux-Frankrijk-Oostenrijk pakken. Dat rijdt in mijn optiek veel prettiger.
Prettiger? Hoezo? Duitse snelwegen zijn prima, nooit echt veel problemen gehad op Koblenz-Basel. In Frankrijk ben je heel veel tol kwijt. Sowieso snap ik je route niet helemaal: Frankrijk - Oostenrijk lijkt me erg onlogisch als je naar het zuiden wilt, maar als je Zwitserland bedoelde snap ik niet waarom je door Frankrijk wilt. Dat is veel sneller door Duitsland, en veel goedkoper. Als je al door Frankrijk gaat, rijdt dan het hele stuk door Frankrijk, via Nice en Genua. Dat scheelt weer de Alpentunnels en de Autoroute du Soleil zal tegen die tijd ook niet meer zo vol staan. Bovendien is die kustweg erg mooi.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_82318128
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Prettiger? Hoezo? Duitse snelwegen zijn prima, nooit echt veel problemen gehad op Koblenz-Basel. In Frankrijk ben je heel veel tol kwijt. Sowieso snap ik je route niet helemaal: Frankrijk - Oostenrijk lijkt me erg onlogisch als je naar het zuiden wilt, maar als je Zwitserland bedoelde snap ik niet waarom je door Frankrijk wilt. Dat is veel sneller door Duitsland, en veel goedkoper. Als je al door Frankrijk gaat, rijdt dan het hele stuk door Frankrijk, via Nice en Genua. Dat scheelt weer de Alpentunnels en de Autoroute du Soleil zal tegen die tijd ook niet meer zo vol staan. Bovendien is die kustweg erg mooi.
Kut,...ik bedoelde Zwitserland ja....

Ik vind het rijgedrag van de Duitsers irritant. Ze rijden hard om vervolgens op de rem te trappen en een file te veroorzaken. De omgeving in Frankrijk en het wegennet an sich, vind ik veel relaxter als Duitsland. Terug zijn we wel door Duitsland gegaan omdat dat mentaal gezien (je hoeft maar door 2 landen heen) korter was.

Het rijden in Italie zelf vond ik erg super, gewoon lekker doorrijden. Alleen bij Milaan vond ik het een klein beetje tricky , het was daar zo druk en chaotisch dat ik echt even moest wennen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 11:40:41 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_82321492
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kut,...ik bedoelde Zwitserland ja....

Ik vind het rijgedrag van de Duitsers irritant. Ze rijden hard om vervolgens op de rem te trappen en een file te veroorzaken. De omgeving in Frankrijk en het wegennet an sich, vind ik veel relaxter als Duitsland. Terug zijn we wel door Duitsland gegaan omdat dat mentaal gezien (je hoeft maar door 2 landen heen) korter was.
Niet alleen mentaal gezien hoor

Ik vind persoonlijk de Fransen niet veel minder vervelend rijden dan de Duitsers, of althans: sommige Duitsers. En ik vind de route Koblenz-Basel een stuk prettiger dan en eigenlijk net zo mooi als Luik-Luxemburg-Strasbourg-Basel, althans, ik neem aan dat dat dan de route is die je wilt nemen. Voeg daarbij nog de extra tolkosten en ik zou het wel weten
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_82330095
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:40 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Niet alleen mentaal gezien hoor

Ik vind persoonlijk de Fransen niet veel minder vervelend rijden dan de Duitsers, of althans: sommige Duitsers. En ik vind de route Koblenz-Basel een stuk prettiger dan en eigenlijk net zo mooi als Luik-Luxemburg-Strasbourg-Basel, althans, ik neem aan dat dat dan de route is die je wilt nemen. Voeg daarbij nog de extra tolkosten en ik zou het wel weten
Ik reed samen met een maatje van mij en zijn ouders komen uit Belgie. Dus eigenlijk gingen ze automatisch al via die kant rijden. Terug wou ik zelf door Duitsland.

Maar wat een fijne vakantie heb ik gehad in Italie zeg. Had ik vooraf nooit gedacht. Er was 1 groot minpunt en dat was het feit dat wij bovenop een berg zaten (Montecatinie Therme) en daar reden ze ook als gekken. Op zich niet erg maar 1x werden we de berm in gereden door een (stads)bus. Ook gewoon niet stoppen he, gewoon doorrijden de aso!
pi_82337359
Bedankt voor jullie tips alvast, wordt een mooi document zo
pi_82365411
In het centrale italië topic staan ook veel tips.
pi_82366853
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 14:42 schreef Virton het volgende:
In het centrale italië topic staan ook veel tips.
Ah tnxx daar was ik naar op zoek en kon het niet vinden vandaar dit topic
  Moderator zaterdag 5 juni 2010 @ 18:20:55 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_82371656
Als je via Frankrijk rijdt, zou ik de eerste overnachting in Beaune plannen. Een mooie stad in hartje Bourgondië, dus goede wijn en goed eten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 6 juni 2010 @ 14:42:16 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_82395229
k zou iig. de spits in Milaan en op de A1 Milano-Bologna proberen te vermijden
Beetje druk nl.

Ik rij altijd via Duitsland, behalve als er op de terugweg (bv. zondagmiddag/avond veel verkeer/Stau is op de Duitse autobaan. Dan pak ik de Péage A4 Straatsburg-Metz (en verder naar Luxemburg); altijd weer een verademing na die drukke autobaan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_82395405
Mooi plaatsje, leuke tip UIO

Zijn er ook nog dagen dat het gunstig is om te vertrekken?
Za ochtend vroeg? Of juist Zo ochtend vroeg of zo?
  zondag 6 juni 2010 @ 14:55:05 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_82395770
Op zondag mogen bv. in Duitsland ghgeen vrachtwagens rijden.
Heb de indruk dat zaterdags de noord-zuid richting drukker is en op zondag andersom. ook wel logisch eigenlijk.

Bij de ANWB hebben ze van verschillende landen ook "drukteschema's"
http://www.anwb.nl/verkee(...)druktekalenders.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_82396713
Hey wat handig, september moet alleen nog ingevuld worden denk ik

Met inlezen kwam ik hier terecht.
quote:
Sillico is heel erg Italië en heel erg Toscane en heel erg vergeten. Dit is het onontgonnen noorden. Dicht bij de magneten Pisa, Lucca, Florence en dicht bij de bloemenkust van de Cinque Terre, maar anders. Boerser. Minder gecultiveerd, met minder cypressen en meer kastanjebomen.
Erg leuk om doorheen te karren lijkt me

[ Bericht 44% gewijzigd door Blues op 06-06-2010 15:29:20 ]
pi_82507405
In Toscane met eigen vervoer en tent zijn wij lang geleden geweest.
Leuke stadjes bezocht.Een grote stad als Florence zou ik bewaren voor een stedentrip.
Zelfs doorgekard naar Rome, wat een onwijs eind ver weg is.
Heen via Frankrijk - Vogezen zonder péage en per ongeluk door naar Noord - midden Italië.
Terug via Zwitserland.

Inmiddels leuke ervaringen opgedaan in agriturismo.
Sober verzorgd onderdak, mooie tuinen.
Goede verse maaltijden met allerlei gasten van overal vandaan.
We zaten aan tafel met japanners met italiaanse familie, duitsers, canadeze italianen etc.
Datwas handig voor tolken, want ons italiaans is niet-bestaand.

Als fly drive kun je een budget airline boeken in de regio en dan een auto huren ( met airco ! ook in september).
En dan 2 adressen links en rechts / noord zuid een uurtje of wat rijden van het vliegveld.
Dan kun je twee streken/regio's rondreizen.

Voordeel vind ik van de huurauto dan "slijt" de eigen auto niet met 10.000 km extra (?)
Gaat-ie stuk - ik doemdenker - dan is er vervanging.
www.sunnycars heeft goede voorwaarden.
http://www.areaverde.nl had ik nog in mijn favorieten staan.

Ik ben benieuwd wat het wordt... pronto

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')