A: Tolwegquote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:48 schreef Bluezz het volgende:
Stel : je wilt in september met de auto naar Toscane, Italië.
Je gaat gewoon rijden ergens vanuit Noord Holland, en je trekt er 10 tot 14 dagen voor uit.
Waar zou een mensch zoal aan moeten denken?
En wat is de gunstigste route volgens jullie?
Onderweg, op plaats van bestemming? Kun je dit iets specifieker uitleggen?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:48 schreef Bluezz het volgende:
Waar zou een mensch zoal aan moeten denken?
En wat is de gunstigste route volgens jullie?
Geen idee waar ik naar toe wil nog, ik ben op zoek naar ervaringen hier, tips & trucs.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:52 schreef nattermann het volgende:
Onderweg, op plaats van bestemming? Kun je dit iets specifieker uitleggen?
De gunstigste route is volgens mij via München, over de Brennerpas, richting Pisa. Afhankelijk van waar je naartoe wilt in Toscane
1. Florence.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 01:26 schreef static het volgende:
Florence is een must iig.
Van daaruit kun je heel Roscane bereiken.
Dat is een beetje mijn idee!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:59 schreef Winner_Taco het volgende:
Zomaar gaan rijden is ook een toffe optie (toffer als dat geplande imo maar dan moet je er ook totaal open minded in knallen en niets van te voren bedenken )
Prettiger? Hoezo? Duitse snelwegen zijn prima, nooit echt veel problemen gehad op Koblenz-Basel. In Frankrijk ben je heel veel tol kwijt. Sowieso snap ik je route niet helemaal: Frankrijk - Oostenrijk lijkt me erg onlogisch als je naar het zuiden wilt, maar als je Zwitserland bedoelde snap ik niet waarom je door Frankrijk wilt. Dat is veel sneller door Duitsland, en veel goedkoper. Als je al door Frankrijk gaat, rijdt dan het hele stuk door Frankrijk, via Nice en Genua. Dat scheelt weer de Alpentunnels en de Autoroute du Soleil zal tegen die tijd ook niet meer zo vol staan. Bovendien is die kustweg erg mooi.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:20 schreef Ronnie_bravo het volgende:
In ieder geval zou ik NIET door Duitsland gaan maar Belgie-Lux-Frankrijk-Oostenrijk pakken. Dat rijdt in mijn optiek veel prettiger.
Kut,...ik bedoelde Zwitserland ja....quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Prettiger? Hoezo? Duitse snelwegen zijn prima, nooit echt veel problemen gehad op Koblenz-Basel. In Frankrijk ben je heel veel tol kwijt. Sowieso snap ik je route niet helemaal: Frankrijk - Oostenrijk lijkt me erg onlogisch als je naar het zuiden wilt, maar als je Zwitserland bedoelde snap ik niet waarom je door Frankrijk wilt. Dat is veel sneller door Duitsland, en veel goedkoper. Als je al door Frankrijk gaat, rijdt dan het hele stuk door Frankrijk, via Nice en Genua. Dat scheelt weer de Alpentunnels en de Autoroute du Soleil zal tegen die tijd ook niet meer zo vol staan. Bovendien is die kustweg erg mooi.
Niet alleen mentaal gezien hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:15 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Kut,...ik bedoelde Zwitserland ja....
Ik vind het rijgedrag van de Duitsers irritant. Ze rijden hard om vervolgens op de rem te trappen en een file te veroorzaken. De omgeving in Frankrijk en het wegennet an sich, vind ik veel relaxter als Duitsland. Terug zijn we wel door Duitsland gegaan omdat dat mentaal gezien (je hoeft maar door 2 landen heen) korter was.
Ik reed samen met een maatje van mij en zijn ouders komen uit Belgie. Dus eigenlijk gingen ze automatisch al via die kant rijden. Terug wou ik zelf door Duitsland.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 11:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet alleen mentaal gezien hoor![]()
Ik vind persoonlijk de Fransen niet veel minder vervelend rijden dan de Duitsers, of althans: sommige Duitsers. En ik vind de route Koblenz-Basel een stuk prettiger dan en eigenlijk net zo mooi als Luik-Luxemburg-Strasbourg-Basel, althans, ik neem aan dat dat dan de route is die je wilt nemen. Voeg daarbij nog de extra tolkosten en ik zou het wel weten
Ah tnxx daar was ik naar op zoek en kon het niet vindenquote:Op zaterdag 5 juni 2010 14:42 schreef Virton het volgende:
In het centrale italië topic staan ook veel tips.
Erg leuk om doorheen te karren lijkt mequote:Sillico is heel erg Italië en heel erg Toscane en heel erg vergeten. Dit is het onontgonnen noorden. Dicht bij de magneten Pisa, Lucca, Florence en dicht bij de bloemenkust van de Cinque Terre, maar anders. Boerser. Minder gecultiveerd, met minder cypressen en meer kastanjebomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |