quote:
Op zondag 9 oktober 2011 22:01 schreef ChesterPerry het volgende:Bij Casuals draait het er juist om de massa voor te blijven, niet gepakt te worden was vroeger wat ik lees(kom zelf nooit in stadions) word je er sneller uitgepikt met een SI knit en een RL pet dan merkloze kleding.
De meeste casuals naja laat ik voor mezelf spreken willen helemaal niet aan hooligan gerelateerd worden.
ik gun ieder ze ding en ze beweegredenen om casual te dragen, jij loopt er casual bij maar bent geen hool/supporter en dat is jou goed recht, niks op tegen....
toch kunnen we er denk ik niet omheen dat de hele "casual scene" wel degelijk een voetbalgerelateerd ding is en eigenlijk zelfs een hooligan gerelateerd ding... ik denk dat voor jullie meeste de hele geschiedenis van de casuals wel bekend is (anders ff wikipedia kijken)
en natuurlijk is het tegenwoordig niet meer zo dat je door er casual bij te lopen niet meer als hool herkend word, integendeel! maar het is meer een dresscode onder supps/hools geworden gewoon omdat ze het mooi vinden!
wat me echter wel verbaasd is dat sommige mensen het schijnbaar vreemd vinden om als ze in de bekende casual merken lopen dat ze dan voor een hooligan aan gezien worden en daar dan over gaan huilen... dat soort typetjes slaan wat mij betreft de plank dan echt volledig mis want dat is in mijn ogen hetzelfde als in een australien gaan lopen met nike air max eronder en het dan gek vinden dat je voor gabber word aangezien... of een hanekam hebben en gescheurde kleding en een oude duitse legerjas en dan gek vinden dat je voor een punker word aangezien...
en hier bedoel ik niemand specifiek meer alleen ik lees wel eens dat soort reacties van mensen die compleet in casual lopen maar het gek vinden als ze er eens op aangesproken worden, dan moet je het gewoon niet dragen vind ik want of je het nu leuk vind of niet het is nou eenmaal een gegeven dat het oorspronkelijk een hoolie scene is...
mee eens?
op tegen?
Cheers