Jij denkt dus serieus dat Weizmann het hier gaat hebben over de Arabische staat Palestinaquote:Op donderdag 3 juni 2010 17:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, daar wordt in zijn totaliteit niet over gesproken - dat verzin jij hier terplekke. Faisal ging uit van een Joods gedeelte in Palestina en niet een Joods Palestina zoals jij dat ervan weet te maken.
Ik raad je aan om zelf eens wat meer te lezen over het conflict. Want je poogt verscheidene documenten heel leuk zelf te interpreteren. Faisal had het over een Arabische staat (die nog zou komen) en het toekomstige Palestina. Palestina zou een Joods tehuis bevatten (ook naar aanleiding van de eerdere verklaringen), Palestina zou niet een Joodse staat worden, Weizmann heeft dat zelf nadrukkelijk nog gezegd in 1918.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:03 schreef DeParo het volgende:
Jij denkt dus serieus dat Weizmann het hier gaat hebben over de Arabische staat Palestina![]()
, dat hij daar uberhaupt dan afspraken over zou mogen maken, die hem niet aangaan.
Jij haalt verschillende tijden en visies door elkaar Mutant.
Misschien naast je studie rechten eens een minor geschiedenis doen![]()
.
Nee Mutant, weer een ondoordachte stelling van je, na de verklaring waren er op heel kleine schaal, minieme schaal, protestjes en een petitie. Pas na het weigeren van GB om aan de afspraken te voldoen werd iedereen kwaad, en toen wilde de Arabieren ook hun oude afspraken niet meer nakomen zoals deze,quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:03 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is het nogmaals een nutteloze discussie, aangezien Faisal slechts handelde in naam van... En diegene in wiens naam hij handelde verworp de overeenkomst meteen. Niet voor niets heeft het document een vroege dood gestorven.
Mutant, laat me niet lachen, ik heb essays en papers geschreven over dit onderwerp. Geen leraar van me die dit als onzin heeft bestempeld, dus nogmaals, lees je eerst in voordat je er met een 'expert' op ingaat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik raad je aan om zelf eens wat meer te lezen over het conflict. Want je poogt verscheidene documenten heel leuk zelf te interpreteren. Faisal had het over een Arabische staat (die nog zou komen) en het toekomstige Palestina.
Neehoor, Faisal was een vertegenwoordiger. Diegene wie hij vertegenwoordigde tekende al direct bezwaar. Over geschiedvervalsing gesproken zeg.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee Mutant, weer een ondoordachte stelling van je, na de verklaring waren er op heel kleine schaal, minieme schaal, protestjes en een petitie. Pas na het weigeren van GB om aan de afspraken te voldoen werd iedereen kwaad, en toen wilde de Arabieren ook hun oude afspraken niet meer nakomen zoals deze,
de Zionisten werden daarbij de zondebok gemaakt van de Britten.
Dan is het wel een erg trieste school waar jij hebt gezeten..quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Mutant, laat me niet lachen, ik heb essays en papers geschreven over dit onderwerp. Geen leraar van me die dit als onzin heeft bestempeld, dus nogmaals, lees je eerst in voordat je er met een 'expert' op ingaat.
Zoals wie.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neehoor, Faisal was een vertegenwoordiger. Diegene wie hij vertegenwoordigde tekende al direct bezwaar. Over geschiedvervalsing gesproken zeg.
Ga klagen bij de Universiteit Utrecht, afdeling geschiedenis, of bij de letterenbibliotheek aan de Drift, want de informatie, heb ik onder andere uit hun boeken gehaald. Kom op zeg Mutant over koppig gesproken zeg.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan is het wel een erg trieste school waar jij hebt gezeten..
Faisal vertegenwoordigde Hejaz en Bin Ali, deze verworpen het document op het moment dat ze het onder ogen kregen. Maar vooral volhouden dat puur en alleen de naaierij van de Britten het probleem was.quote:
Excuses, inderdaad, maar ben het wel een beetje zat dat je als ongeschoolde wordt bestempeld terwijl je je dagelijk in academische omstandigheden toelegt op dit onderwerp. Mutant heeft rechten gestudeerd,quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:08 schreef capricia het volgende:
Kunnen we een einde breien aan de deze side-discussie?
Nee, het werd wel eens tijd. Heb je iets gepubliceerd over dit conflict?quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Excuses, inderdaad, maar ben het wel een beetje zat dat je als ongeschoolde wordt bestempeld terwijl je je dagelijk in academische omstandigheden toelegt op dit onderwerp. Mutant heeft rechten gestudeerd,
geen geschiedenis, je kan op het F-W-afspraak veel kritiek leveren maar deze kritiek heb ik uit geschoolde richting nog niet vaak gehoord om eerlijk te zijn haha.
Bin Ali Hoessein, neem ik aan dat je het over hebt, aangezien ik wil weten waar je het precies over hebt graag een bron die precies vermeldt wat jij bedoelt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Faisal vertegenwoordigde Hejaz en Bin Ali, deze verworpen het document op het moment dat ze het onder ogen kregen. Maar vooral volhouden dat puur en alleen de naaierij van de Britten het probleem was.
Behalve de afspraak zelf bedoel je waar jij zaken gewoon bij gaat verzinnen, nee boeken en tijdschriften (academische vakbladen uiteraard hehe), maar ik kan wel kijken op de site of er iets gepubliceerd over is/was. Maar goed ik kan ook geen bron vinden die ontkracht dat marsmannetjes niet stiekem ditquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het werd wel eens tijd. Heb je iets gepubliceerd over dit conflict?
Dat is te merken...quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
Hoessein was zijn voornaam. En als je weet dat ik het over hem heb, dan zou je als super-historicus- die-ooit kritiek -heeft-gekregen-en-dus-kennelijk-altijd-gelijk-heeft-en-nooit-fouten-maakt, genoeg moeten weten.
Ik heb een hekel aan schermen met opleiding in een debat trouwens.
Ik zie anders geen enkele neutrale bron waaruit blijkt dat Palestina (bedoelt door Faisal) een Joodse staat zou moeten zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:16 schreef DeParo het volgende:
Behalve de afspraak zelf bedoel je waar jij zaken gewoon bij gaat verzinnen, nee boeken en tijdschriften (academische vakbladen uiteraard hehe), maar ik kan wel kijken op de site of er iets gepubliceerd over is/was. Maar goed ik kan ook geen bron vinden die ontkracht dat marsmannetjes niet stiekem dit
hebben geschreven![]()
.
Je hebt geen bron Mutant, dat weet jij, en dat weet ik.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
Hoessein was zijn voornaam. En als je weet dat ik het over hem heb, dan zou je als super-historicus- die-ooit kritiek -heeft-gekregen-en-dus-kennelijk-altijd-gelijk-heeft-en-nooit-fouten-maakt, genoeg moeten weten.
Ik heb een hekel aan schermen met opleiding in een debat trouwens.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Behalve de afspraak zelf bedoel je waar jij zaken gewoon bij gaat verzinnen, nee boeken en tijdschriften (academische vakbladen uiteraard hehe), maar ik kan wel kijken op de site of er iets gepubliceerd over is/was. Maar goed ik kan ook geen bron vinden die ontkracht dat marsmannetjes niet stiekem dit
hebben geschreven![]()
.
Je hebt geen enkele bron gegeven. Aangezien jij Wiki ook leest, zie je daar ook duidelijk de bron staan van mijn bewering. Apart dat je dat volledig negeert. Je haalt Faisal en Bin Ali overigens door elkaar.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:27 schreef DeParo het volgende:
Je hebt geen bron Mutant, dat weet jij, en dat weet ik.
Het Faisal-Weizmann afspraak is namelijk gevallen op het feit dat de Britten zich niet aan de afspraken hielden.
Bin Ali is hier namelijk nooit echt over naar voren gekomen voor deze gebeurtenis.
Daarom twijfelde ik waarover jij het in godsnaam had.
En om eerlijk te zijn weet ik nog steeds niet waar jij het over hebt.
Bin Ali heeft deze afspraken, voor het vervallen van de Britse afspraken, nooit ontkracht.
Je zou je beter moeten inlezen en niet alleen met Wiki. Bin Ali heeft namelijk pas deze afspraak voor het eerst ontkracht na het vervallen van de Britse afspraken.
Dat was pas de eerste keer dat men afstand nam hiervan.
Sterker nog, dat deel van Saoedi-Arabie of Hedjaz, ging officieel akkoord met de afspraken.
Ook al was het maar voor enkele maanden helaas![]()
.
Ach ja.
Nou als dat het enige is waar je je druk om maaktquote:Op donderdag 3 juni 2010 17:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
dat zie ik eigenlijk niet, ik zie meer dat het gaat over de schuldvraag.
Ik heb je boekbronnen gegeven en je hebt de afspraak zelf.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie anders geen enkele neutrale bron waaruit blijkt dat Palestina (bedoelt door Faisal) een Joodse staat zou moeten zijn.
Dat betekent niet dat met dit Palestina de gehele oude provincie wordt bedoeld.quote:the closest possible collaboration in the development of the Arab State and Palestine, and being desirous further of confirming the good understanding which exists between them, have agreed upon the following
Waar in godsnaam heb je het over Mutant, ik weet nog altijd niet waar je het over hebt,quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele bron gegeven. Aangezien jij Wiki ook leest, zie je daar ook duidelijk de bron staan van mijn bewering. Apart dat je dat volledig negeert. Je haalt Faisal en Bin Ali overigens door elkaar.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie anders geen enkele neutrale bron waaruit blijkt dat Palestina (bedoelt door Faisal) een Joodse staat zou moeten zijn.
quote:The agreement
Main points of the agreement:
-The agreement committed both parties to conducting all relations between the groups by the most cordial goodwill and understanding, to work together to encourage immigration of Jews into Palestine on a large scale while protecting the rights of the Arab peasants and tenant farmers, and to safeguard the free practice of religious observances. The Muslim Holy Places were to be under Muslim control.
-The Zionist movement undertook to assist the Arab residents of Palestine and the future Arab state to develop their natural resources and establish a growing economy.
-The boundaries between an Arab State and Palestine should be determined by a Commission after the Paris Peace Conference.
-The parties committed to carrying into effect the Balfour Declaration of 1917, calling for a Jewish national home in Palestine.
-Disputes were to be submitted to the British Government for arbitration.
Weizmann signed the agreement on behalf of the Zionist Organization, while Faisal signed on behalf of the short-lived Arab Kingdom of Hedjaz.
Faisal conditioned his acceptance on the fulfillment of British wartime promises to the Arabs, who had hoped for independence in a vast part of the Ottoman Empire. He appended to the typed document a hand-written statement:
"Provided the Arabs obtain their independence as demanded in my [forthcoming] Memorandum dated the 4th of January, 1919, to the Foreign Office of the Government of Great Britain, I shall concur in the above articles. But if the slightest modification or departure were to be made [regarding our demands], I shall not be then bound by a single word of the present Agreement which shall be deemed void and of no account or validity, and I shall not be answerable in any way whatsoever."
The Faisal-Weizmann agreement survived only a few months. The outcome of the peace conference itself did not provide the vast Arab state that Faisal desired mainly because the British and French had struck their own secret Sykes-Picot Agreement of 1916 dividing the Middle East between their own spheres of influence, and soon Faisal began to express doubts about cooperation with the Zionist movement. After Faisal was expelled from Syria and given the Kingdom of Iraq, he contended that the conditions he appended were not fulfilled and the treaty therefore moot. St. John Philby, a British representative in Palestine, later stated that Hussein bin Ali, the Sharif of Mecca and King of Hejaz, on whose behalf Faisal was acting, had refused to recognize the agreement as soon as it was brought to his notice.[11] However, Sharif Hussein formally endorsed the Balfour Declaration in the Treaty of Sèvres of 10 August, 1920, along with the other Allied Powers, as King of Hedjaz.
The United Nations Special Committee On Palestine did not regard the agreement as ever being valid[12], while Weizmann continued to maintain that the treaty was still binding. In 1947 Weizmann explained :
"A postscript was also included in this treaty. This postscript relates to a reservation by King Feisal that he would carry out all the promises in this treaty if and when he would obtain his demands, namely, independence for the Arab countries. I submit that these requirements of King Feisal have at present been realized. The Arab countries are all independent, and therefore the condition on which depended the fulfillment of this treaty, has come into effect. Therefore, this treaty, to all intents and purposes, should today be a valid document".[13]
According to C.D. Smith the Syrian National Congress had forced Faisal to back away from his tentative support of Zionist goals.[14]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |