abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82284394
Nu het bouwen langzamerhand een beetje van de grond begint te komen, mag ik vast hier ons toekomstig huis wel even showen!

Na vijf jaar in ons tochtige huurhuisje hartje centrum, nu eindelijk naar ons 1e koophuisje net buiten het centrum. Een woning die alles heeft wat we ons voor de komende jaren wensen: een tuin(tje), parkeerplek achter de tuin, park vlak naast de deur, drie slaapkamers, een mooie badkamer (nu niet het geval) en een keuken waar we met meer dan 1 persoon tegelijk in kunnen staan . Dit is het:

Wij hebben een tussenwoning gekocht.

Begane grond, overal in het huis vloerverwarming! (Raam zijkant keuken hebben wij als tussenwoning niet)

Eerste verdieping, 3 slaapkamers van ongeveer 15,10 en 9 m2.

En de zolderverdieping met 2 technische ruimtes (warmtepomp, wasmachine/droger, installaties etc.). Hoogste punt van het dak is zo'n 4 meter. Ene kant loopt steil en ander vlakker omhoog.

Ondertussen is er al het 1 en ander geregeld en zijn ze momenteel met de bouw prima op schema. Oplevering is gepland net voor de kerst, voor ons huis hopelijk eind november al (we'll see). Nu ligt de begane grondvloer er net. In elk geval al volop bezig voor de keuken en nadenken (lees: discussiėren met ) over kleuren, inrichting enzovoort...
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:09:22 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_82284550
Zeer leuke huisjes! Ook nog een beetje betaalbaar?
Ik ga dit volgen
pi_82284973
tvp. Ziet er mooi uit!
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:32:07 #4
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_82285577
Leuk huis hoor

Maar hou je er wel rekening mee dat als je overal alleen vloerverwarming hebt, je misschien wel beperkingen hebt met de keuze van vloeren?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:33:09 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_82285639
Kan je dat raam in de keuken niet alsnog maken
pi_82285884
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:33 schreef ikweethetookniet het volgende:

En dan bij de buren binnen kijken?
pi_82286856
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Haha, dat wordt wel erg gezellig denk je ook niet? In principe hebben we een enorm raam in de keuken aan de voorkant, 2 meter breed en 1,5 hoog ofzo dus genoeg licht dat binnenvalt hoor!

TradeMarkie -> ja, die vloeren hebben we al eens bekeken ja. Wordt (zo goed als zeker) een pvc-vloer door het gehele huis. Gaat een hoop geld kosten (met vloerverwarming en koeling + anhydrietvloer weer andere producten en bewerkingen nodig), maar dan heb je ook wat...

En ja, Maickeltje, het huis is goed betaalbaar :-) Is gekocht met Koopgarant dus een 'korting' van bijna 50.000 bij de aankoop. Niet dat je een groot gedeelte van dat geld dan weer niet ergens anders aan kwijt bent bij zo'n nieuwbouwhuis maar goed..
pi_82286945
tvp vanavond eens rustig doorlezen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82296415
Mooi! huis met potentie, ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken.
pi_82300338
Potentie heeft het zeker! Wat we daar mee gaan doen, tja... daar komt zowel het voor- als nadeel van nieuwbouw bij kijken. Leuk zo'n 'blanc canvas' want je kunt er alles mee doen wat je wil; Je zit niet met de fluoriserende muur, de oerlelijke keuken of de schrootjes die de vorige bewoners zo gezellig vonden. Maar aan de andere kant is t wel lastig hoor, zo'n ruimte inkleuren die je voorlopig alleen nog goed op papier hebt staan en moeilijk goed in te schatten is tijdens de bouw! Qua inrichting wordt het ongeveer modern meets gezellig, hoe we dat gaan bewerkstelligen is nog even de vraag
pi_82304197
Oosterparkwijk?

Leuke woningen, vooral die verhoogde plantenbak aan het huis vast!
pi_82305659
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:54 schreef -Maartje- het volgende:
Potentie heeft het zeker! Wat we daar mee gaan doen, tja... daar komt zowel het voor- als nadeel van nieuwbouw bij kijken. Leuk zo'n 'blanc canvas' want je kunt er alles mee doen wat je wil; Je zit niet met de fluoriserende muur, de oerlelijke keuken of de schrootjes die de vorige bewoners zo gezellig vonden. Maar aan de andere kant is t wel lastig hoor, zo'n ruimte inkleuren die je voorlopig alleen nog goed op papier hebt staan en moeilijk goed in te schatten is tijdens de bouw! Qua inrichting wordt het ongeveer modern meets gezellig, hoe we dat gaan bewerkstelligen is nog even de vraag
We kijken graag mee met het inrichten
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:59:04 #13
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_82311204
Dag toekomstig wijkgenoot! Wis helemaal niet dat het zulke leuke huizen gingen worden. Dat is wel goed voor de wijk!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_82320666
Vloerverwarming is voor paupers. Luchtverwarming 4 teh win!111!!
pi_82321956
Wat grappig dat je deze huizen nu overal tegen komt, collega van mij heeft hier precies hetzelfde (Coevorden) gaan hier weg voor 155k.

Leuke functionele huizen voor starters:) Zolders zijn ook echt groot en functioneel.

Ga hem volgen:)
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:44:28 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_82324153
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef wildcardxxl het volgende:
Wat grappig dat je deze huizen nu overal tegen komt, collega van mij heeft hier precies hetzelfde (Coevorden) gaan hier weg voor 155k.

Leuke functionele huizen voor starters:) Zolders zijn ook echt groot en functioneel.

Dit zijn standaard plattegronden inderdaad, ik heb er ook veel mee gewerkt in het verleden.
Wat je kunt doen TS, is de tussenwand op de 1e etage bij de schact een stukje opschuiven naar de kleinere slaapkamer.
Op deze manier heb je wat meer ruimte in je master bedroom waar je mooi een kastenwand in kunt bouwen
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_82324307
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:21 schreef 100% Tukker het volgende:
Vloerverwarming is voor paupers. Luchtverwarming 4 teh win!111!!
Je doet je ondertitel eer aan
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:03:49 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_82325024
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je doet je ondertitel eer aan
Niet alleen zijn ondertitel....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_82330430
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 11:49 schreef wildcardxxl het volgende:

Onze huizen zijn iets duurder (met koopgarant nu 184, waarde van 230). Locatie is natuurlijk ook wel wat anders, Groningen. Hele woningen worden energiezuinig gebouwd. Warmtepomp-systeem, hele huis dus vloerverwarming, warmteterugwin-installatie, douche-wtw enzovoort. Ik weet niet of dat bij de huizen die jij hebt gezien in Coevorden ook zo is? Plattegronden zullen inderdaad wel vrij standaard zijn, we gaan niet schuiven met muren oid. Genoeg ruimte voor kastruimte elders in het huis & lijkt me zelf ook wel prettig.

YskaFredriksson / Harriemiepje -> leuke woningen Langzamerhand beginnen ze de hele wijk aan te pakken, na onze fase starten ze hoogstwaarschijnlijk direct de volgende fase(s) op. Al gezien wat er bij de Stadswerf komt te staan? (mooie huizen ook hoor, hoewel wij onze locatie bij het park toch een stuk prettiger vinden!)
pi_82380942
Vandaag op pad voor de keuken, we zijn er vrijwel uit wat het gaat worden! Het wordt een hoekkeuken met twee losstaande kasten; vaatwasser/spoelkast/le-mans kast aan raamzijde, 2 brede ladekasten van 80 cm aan de muur met daarop brede inductieplaat, hoge kast met koel-vriescombinatie en tegen de lange muur richting de kamer twee halfhoge kasten met serviesruimte en een combi-oven erin. Acryl Hoogglans wit van Hacker met Siemens apparatuur, composiet donkergrijs blad en een greeplijst. Hij wordt mooi! Voor we de handtekeningen zetten op de offerte nog even wat navragen (niet nagevraagd of er standaard demping in de ladesystemen van Hacker zit bijvoorbeeld). Wie recensies (goed of slecht) over hacker en/of acryl hoogglans keukenfronten heeft, ik hoor het graag!
  zondag 6 juni 2010 @ 00:40:02 #21
204633 Fred2
Kritisch
pi_82382099
Ik wil niet lullig doen, maar op de tekeningen ontbreekt een schoorsteen en het afvoerkanaal loopt maar tot op de eerste verdieping...
Ik zou dat eens navragen bij de bouwer, straks heb je opeens midden op je zolder een verticale koker voor de afvoer van je gasfornuis...
So we just called him Fred too
pi_82386773
Goed puntje Cothen, daar hebben wij enkele maanden geleden (voor de koop) ook al specifiek naar gevraagd. Is nadrukkelijk gezegd dat dit op een andere manier opgelost zou worden (ik weet niet meer precies hoe) en die verticale koker (die er op de dwarsdoorsnede wel stond dus vandaar dat ik dit gevraagd had) er niet komt. Verder is mijn kennis van bouwen te beperkt om te zeggen hoe ze dat dan wel kunnen doen.
pi_82435646
Deze woningen worden idd duurzaam gebouwd: http://www.ossehaar.nl/nl/site/duurzaambouwen.

Overigens heb ik zelf een woning uit 1974 en zelfde lay-out:) (Hardenberg)

Hier kunnen voormalig huurders uit de grootste achterstandswijk ze ook krijgen voor 135.000 gelukkig voor mijn collega heeft 0 van de 26 daar gebruik van gemaakt.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:10:26 #24
305751 lennekevE
Groetjes van Lenneke
pi_82436142
hier ook een bezitter van een gestript oud huis.(www.dedichterlijkevrijheid.nl) Of je nu een oud of een nieuw huis hebt,zorg voor goede ventilatie en isolatie en maak gebruik van alle energienbseparende mogelijkheden die er zijn nu het allemaal nog in aanleg is.Van warmwaterterugwin tot vloerverwarming en van ketel tot boiler,het scheelt je dan straks zoveel geld.
Blijf je ook volgen maartje,succes!
Ik klus liever zelf,en hou geld over dan dat ik lui achterover zit.
pi_82439995
Tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')