WhateverWhatever | donderdag 3 juni 2010 @ 13:47 |
Een Duitse hobbypiloot is erin geslaagd met zijn Cessna een veilige noodlanding te maken op het Franse eiland Corsica. Hoe hij dat moest doen, wist hij alleen dankzij YouTube. Toen het landingsgestel van zijn toestel blokkeerde, herinnerde de piloot zich het internetfilmpje. Net als op YouTube vloog de man eerst een extra rondje om de brandstoftank volledig te legen. Vervolgens landde hij op de buik van het vliegtuigje in het gras naast de landingsbaan. De piloot en zijn twee passagiers konden veilig uitstappen, meldt Bild. Mogelijk was dit filmpje de inspiratiebron: Bron: Telegraaf | |
JohnLocke | donderdag 3 juni 2010 @ 13:49 |
Wat een onzin, alsof hij dat niet leert tijdens zijn opleiding. | |
wise | donderdag 3 juni 2010 @ 13:53 |
quote: | |
mstx | donderdag 3 juni 2010 @ 13:57 |
Telegraaftopic ![]() | |
TheThirdMark | donderdag 3 juni 2010 @ 13:58 |
quote: | |
lurf_doctor | donderdag 3 juni 2010 @ 13:59 |
quote:Ga je tijdens een vliegopleiding landen op het buikje (en behoorlijke schade aan het vliegtuig riskeren)? | |
Sapstengel | donderdag 3 juni 2010 @ 14:00 |
Wedden dat die filmpjes binnenko worden verwijderd, omdat terroristen ze anders gebruiken om te leren hoe ze een gebouw in moeten vliegen ![]() | |
fs180 | donderdag 3 juni 2010 @ 14:01 |
Telegraafsprookjes ![]() | |
Nobu | donderdag 3 juni 2010 @ 14:02 |
quote: | |
Symphonic | donderdag 3 juni 2010 @ 14:20 |
quote:lijkt mij ook dat dat in de opleiding zit ![]() | |
SpecialK | donderdag 3 juni 2010 @ 14:47 |
Telegraaf topic. Doe maar opnieuw maar dan met een krant die niet overal expliciet over liegt. Ik vraag me nu ineens af of Duitsland ueberhaupt wel bestaat nu ik de telegraaf er over hoor. Waarschijnlijk leugens. | |
Miless | donderdag 3 juni 2010 @ 14:47 |
quote:Nee, maar er wordt wel verteld HOE die het moet doen.. | |
TheThirdMark | donderdag 3 juni 2010 @ 14:58 |
quote:Dat niet, maar je leert wel de procedure voor het leegvliegen van de tank / brandstof dumpen tijdens de vlucht. En ook het aanvliegen voor een buiklanding leer je. Je trekt dan alleen op het laatste moment weer op ![]() | |
SpecialK | donderdag 3 juni 2010 @ 14:59 |
quote:Of niet natuurlijk maar dat zijn de kortere lesjes. | |
Nobu | donderdag 3 juni 2010 @ 15:05 |
quote:Brandstof dumpen, we hebben het hier over een mof in een Cessna. ![]() | |
nerd4sale | donderdag 3 juni 2010 @ 15:08 |
quote:Euh, nee. En brandstof dumpen kan in de meeste kleine vliegtuigen helemaal niet. Overigens lijkt mij dat het aanvliegen voor een buiklanding weinig anders is dan het aanvliegen voor een normale landing. | |
Nobu | donderdag 3 juni 2010 @ 15:15 |
quote:Goed afvangen ![]() | |
TheThirdMark | donderdag 3 juni 2010 @ 15:15 |
quote:Euh ja. Lees eens wat er staat. 2 opties, afhankelijk van het toestel waarin je vliegt. En het aanvliegen voor een buiklanding is wel degelijk anders. | |
nerd4sale | donderdag 3 juni 2010 @ 15:35 |
quote:Ik heb tijdens mijn vliegopleiding in ieder geval nooit geleerd hoe je je toestel leegvliegt (maar ja: how hard can it be?) of brandstof moet dumpen, of hoe je moet aanvliegen voor een buiklanding. [ Bericht 2% gewijzigd door nerd4sale op 03-06-2010 15:44:10 ] | |
nerd4sale | donderdag 3 juni 2010 @ 15:36 |
quote:Dat lijkt me wel verstandig, ja. En ook daarna blijven trekken om die neus zo lang mogelijk hoog te houden denk ik. | |
Nemephis | donderdag 3 juni 2010 @ 15:38 |
quote:Die man had net genoeg geld voor de cursus "opstijgen en vliegen"... voor "landen in voor- en tegenspoed" had hij geen budget meer ![]() | |
DrDentz | donderdag 3 juni 2010 @ 15:38 |
Link dut 't nie | |
Frutsel | donderdag 3 juni 2010 @ 17:00 |
quote:Daarom en user reageert niet op PM, tot 2x toe slotje dus |