abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82267309
Totdat TDF opengaat toch maar even een algemeen topic (kan er tenminste geen vinden op dit moment)

pi_82267342
quote:
BMC Racing Team heeft zijn preselectie bekendgemaakt voor de aankomende Tour de France. Negen van de volgende veertien renners zullen in Rotterdam van start gaan: Alessandro Ballan, Brent Bookwalter, Marcus Burghardt, Chris Butler, Cadel Evans, Mathias Frank, George Hincapie, Karsten Kroon, Jeff Louder, Steve Morabito, Mauro Santambrogio, Florian Stalder, Danilo Wyss en Simon Zahner.
quote:
Carlos Sastre verkeert in het ongewisse of hij deelneemt aan de Ronde van Frankrijk. Pijn aan zijn rug weerhoudt de nummer acht van de Giro d’Italia om spijkers met koppen te slaan over zijn wedstrijdschema.
Het belangrijkste is om goed uit te rusten en hopen op een voorspoedig herstel”, vertelt Sastre aan VeloNews.

De Spanjaard van Cervélo liep zijn blessure al tijdens een van de eerste etappes van de Giro op. In het hooggebergte nam Sastre een andere houding aan om zijn rug te ontzien.

“Zijn rug was heel, heel slecht”, aldus Alex Sans Vega, de sportief directeur van Cervélo.

'Afwachten'

“Hij weigerde de strijd te staken uit respect voor de Giro en omdat het team honderd procent achter hem stond. We hebben met Carlos nog niet gesproken over de Tour. Het eerste doel was de Giro, nu wachten we af hoe hij zich over een paar weken voelt.”

Sastre, twee jaar geleden winnaar van de Tour, wil alleen op 3 juli in Rotterdam op het appèl verschijnen als hij zich fysiek in staat voelt mee te strijden met de favorieten. “De Sastre van 2008 moet meedoen, niet die van vorig jaar; een vermoeide en licht geblesseerde versie.”

Vrouwe Fortuna is Cervélo slecht gezind, want achter Thor Hushovds deelname aan de Tour staat eveneens een vraagteken. De Noor maakt later deze maand in de Ronde van Zwitserland zijn rentree nadat hij begin mei zijn sleutelbeen brak na een crash op de training.

Groene trui

“Thor beslist na de Ronde van Zwitserland over de Tour”, zegt een woordvoerder van zijn ploeg. “Alleen als hij zich goed genoeg voelt om zijn groene trui waardig te verdedigen, heeft het zin om af te reizen naar Rotterdam.”
pi_82267468
Jaaa, heb alle mooie ritten alweer vrij gevraagd;)

Benieuwd wat Menchov en Gesink kunnen laten zien!
"En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen."
pi_82267679
TVP, ik zie mooie namen op de startlijst staan.
HÆLP.
pi_82267791
tvp
pi_82268145
Etappe 16... Peyresourde,Aspin,Tourmalet en de Aubisque... en dan de top van die laatste op 60km van het einde... echt, als je etappes wil verpesten
pi_82268243
Ik woon langs het parcours van de proloog

tvp derhalve
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:25:57 #8
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_82269652
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 02:03 schreef Schnappieter het volgende:
Etappe 16... Peyresourde,Aspin,Tourmalet en de Aubisque... en dan de top van die laatste op 60km van het einde... echt, als je etappes wil verpesten
Inderdaad, heel zonde. Ben echt benieuwd wat de bedoeling achter een dergelijke aankomst/etappe is.
Find hungry samurai...
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:31:53 #9
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_82269740
Ik ga al het leuke missen
Gelukkig dat de Giro zo'n spektakel was want dat evenaart de Tour van dit jaar never nooit.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_82272948
Rabo nu al met de Tourploeg:
quote:
Robert Gesink
Denis Menchov
Oscar Freire
Laurens ten Dam
Lars Boom
Juanma Garate
Grischa Niermann
Koos Moerenhout
Maarten Tjallingii

Reserves:
Bram Tankink
Pieter Weening

(Bron: Rabosport)
pi_82273462
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 08:25 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Inderdaad, heel zonde. Ben echt benieuwd wat de bedoeling achter een dergelijke aankomst/etappe is.
Finishen in het eeuwige Pau, mar het is er deze Tour maar één en de andere Pyreneeën ritten er omheen zijn wel interessant, i.t.t. vorig jaar.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:49:05 #12
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_82273527
Ploegenpresentatie door Michel Wuyts en Wilfried de Jong
pi_82276280
tvp
pi_82276753
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar waarom zou je die Mollema niet meenemen? Is dat te zwaar voor een jonge renner? 2 grote koersen in 1 jaar?
pi_82276808
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 11:58 schreef DJ_Spiegelei het volgende:

[..]

Domme vraag misschien, maar waarom zou je die Mollema niet meenemen? Is dat te zwaar voor een jonge renner? 2 grote koersen in 1 jaar?
Het zou enorm achterlijk zijn om Bauke mee te nemen. Die jongen heeft net zijn eerste grote ronde uit zijn leven achter de rug en dat was nog eens een loodzware ronde ook. Je zou hem helemaal opbranden als je hem nu ook nog eens de Tour laat rijden. Nee, laat Bauke zich volgend jaar maar richten op de Tour.
pi_82276824
Bedankt voor het openen van dit topic.

Ik zal vast beginnen:
ARMSTRONG
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_82276893
quote:
[..]

Tankink reserve

Verder wel een topteam
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:03:21 #18
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_82276972
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:01 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Tankink reserve

Verder wel een topteam
Ja jammer, ik had liever de Tank ipv Tjallingii
pi_82276976
tpv
pi_82277088
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:47 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Finishen in het eeuwige Pau, mar het is er deze Tour maar één en de andere Pyreneeën ritten er omheen zijn wel interessant, i.t.t. vorig jaar.
Dat idd.
pi_82277306
Goede ploeg voor Rabo alvast al ben ik vooral benieuwd in hoeverre ze een risico met Menchov willen nemen, als ie maar niet beter wordt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_82277423
Ik denk dat ze Menchov altijd wel meenemen. Zelfs al zou hij in de Dauphiné niet goed zijn (wat nog even afwachten is natuurlijk, in Romandië was hij uitstekend), dan nog kan je beter een onzekere kopman meenemen dan nog een extra knecht.

Het grootste gevaar voor de Rabobankploeg is in die kasseienetappe. Tjallingii en Boom moeten daar keihard aan het werk om Gesink en Menchov vooraan te houden, toch niet de grootste stuurmannen in het peloton. In de bergen lijkt me dit een uitstekende ploeg.
pi_82277773
Menchov kan het dit jaar wel eens heel goed gaan doen. Maar tegen Contador en Schleck kan hij zeker niet op.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:53:28 #24
40566 Ericr
Livewrong
pi_82278824
Leuke ploeg wel en nu hoeven renners zich niet kapot te rijden voordat de Tour begint. Vorig jaar toch wel een probleem en had Rabo enkele renners die niet echt fris aan de start stonden.
pi_82281581
quote:
[..]

Wel goed zeg, vorig jaar piekte de helft te vroeg omdat ze zich nog moesten bewijzen. tevens mooie gebalanceerde ploeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')