quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:46 schreef Merkie het volgende:
Als mensen het idee hebben dat de muziek geschreven wordt met als doel geld verdienen in plaats van doen wat je leuk vindt.
En commercieel in de spreektaal is dat artiesten kut muziek gaan maken in de hoop er meer van te verkopen. Een goed voorbeeld hiervan is Metallica na het black album.quote:Op donderdag 3 juni 2010 01:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
commercieel is een artiest als hij/zij geld vraagt voor het verrichten van zijn of haar werkzaamheden.
Uiteraard , maar ik heb hier over puristen van de verschillende genre's die alles wat bagger is als 'commerciële rotzooi' gaan bestempelen. Rotzooi en bagger misschien wel ja, maar commerciëel? Dankzij een vorm van commercie zijn zij kunnen uitgroeien tot puristen en is er tenminste sprake van een scene of subcultuur. Als er geen geld mee is gemoeid dan ook geen albums , live performances en ga zo maar verder.quote:Op donderdag 3 juni 2010 01:46 schreef Aukje83 het volgende:
Maar iedereen weet wat er bedoeld wordt als een artiest 'commercieel' genoemd wordt. En dat is waar het ten eerste om gaat; dat we aan elkaar met taal kunnen communiceren wat we bedoelen.
QFTquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:42 schreef ems. het volgende:
Het maakt mij nooit zoveel uit. Als iets dope is is het dope, of het nou als ringtone beschikbaar is of niet.
Ook het eerste is niet walgelijk. Zelfs als de artiest de muziek puur vanuit het verkoopargument heeft gemaakt, kan het toch nog steeds een goed nummer zijn. Smaak is een subjectieve aangelegenheid. Wat voor de ene persoon kunst is, is voor de ander kitschquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:52 schreef Desunoto het volgende:
Het verschil zit er echter in of de artiest muziek maakt met als doel zo'n groot mogelijk publiek te bereiken, dus kijkend naar trends en wat het meest verkoopt, of muziek maakt met als doel muziek te maken die hij/zij zelf echt leuk vindt, en het geld er dan als een bonus bijneemt. Het laatste is zeker niet erg, maar het eerste is walgelijk.
Kut muziek en toch meer verkopen, dat betekent dat veel mensen het geen kut muziek vinden. Het is niet meer de muziek die door de fans van het eerste uur gewaardeerd wordt. Hooguit kun je zeggen dat de groep niet trouw is aan zijn fans, wat naar mijn idee sowieso een slecht argument is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 01:50 schreef Ps2K het volgende:
En commercieel in de spreektaal is dat artiesten kut muziek gaan maken in de hoop er meer van te verkopen. Een goed voorbeeld hiervan is Metallica na het black album.
Is dat niet puur omdat mensen de grote massa volgen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:49 schreef Weakling het volgende:
[..]
QFT
[..]
Ook het eerste is niet walgelijk. Zelfs als de artiest de muziek puur vanuit het verkoopargument heeft gemaakt, kan het toch nog steeds een goed nummer zijn. Smaak is een subjectieve aangelegenheid. Wat voor de ene persoon kunst is, is voor de ander kitsch
[..]
Kut muziek en toch meer verkopen, dat betekent dat veel mensen het geen kut muziek vinden. Het is niet meer de muziek die door de fans van het eerste uur gewaardeerd wordt. Hooguit kun je zeggen dat de groep niet trouw is aan zijn fans, wat naar mijn idee sowieso een slecht argument is.
Slechte muziek bestaat niet, alleen maar muziek die je leuk vindt of niet leuk vindt.
Iedereen loopt elkaar achterna en niemand vind het eigenlijk echt leuk? Dat weiger ik te geloven en vind ik persoonlijk een te snobistische/elitaire houding ten opzichte van muziek die je persoonlijk niet leuk vind.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:17 schreef Haarklip het volgende:
Is dat niet puur omdat mensen de grote massa volgen?![]()
Wie bepaalt wat troep is en wat niet? Op muziek is vrijwel geen objectief kwaliteitsstempel te drukken. Dat jij het oprecht niks vindt, wil niet zeggen dat anderen het niet net zo goed oprecht leuk vinden.quote:Als mensen eens serieus zouden nadenken over wat ze luisteren, zouden ze erachter komen wat voor troep ze luisteren. Het is puur meeloop gedrag, en 'niet buiten de boot' willen vallen.
Dat is me nét te kort door de bocht.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:49 schreef Weakling het volgende:
Slechte muziek bestaat niet, alleen maar muziek die je leuk vindt of niet leuk vindt.
Dit, maar meestal wordt het als slechtnaam gebruikt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 08:13 schreef cafca het volgende:
Goed of niet goed, commerciële muziek is muziek die door de commercie gepushed wordt met als doel er zoveel mogelijk geld aan te verdienen.
Sommige muziek, en zelfs sommige artiesten worden gecreëerd met datzelfde uitgangspunt.
In dat laatste geval is het in mijn ogen onecht, en dus slecht.
Op wat voor objectieve manier kun je muziek goed of niet goed noemen? Volgens mij is dat niet mogelijk namelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 06:39 schreef female81 het volgende:
Degenen die met droge ogen beweren dat dit onder 'goede muziek' valt, mogen zich melden ...
Natuurlijk wel. Het probleem is de definitie van goed, maar als je een bepaalde definitie hebt kun je nummers daar prima aan toetsen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Op wat voor objectieve manier kun je muziek goed of niet goed noemen? Volgens mij is dat niet mogelijk namelijk.
Technische vaardigheden van de muzikanten/producersquote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:29 schreef Weakling het volgende:
[..]
Op wat voor objectieve manier kun je muziek goed of niet goed noemen? Volgens mij is dat niet mogelijk namelijk.
dat is ook n subjectieve intepretatie, dat goed gelijk staat aan technisch vaardigquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:17 schreef Faxie het volgende:
[..]
Technische vaardigheden van de muzikanten/producers
Daar zit nu juist het probleem, die defintie is niet te geven. Ja, je kunt een definitie verzinnen: "als er meer dan drie verschillende akkoorden in zitten, twee tempowisselingen en vier coupletten, dan is het goed". Daarmee is voor iedereen objectief te meten of een nummer goed is, maar zo'n definitie gaat nooit hout snijden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:38 schreef Merkie het volgende:
Natuurlijk wel. Het probleem is de definitie van goed, maar als je een bepaalde definitie hebt kun je nummers daar prima aan toetsen.
Typfout verbeterdquote:Op donderdag 3 juni 2010 01:50 schreef Ps2K het volgende:
[..]
En commercieel in de spreektaal is dat artiesten kut muziek gaan maken in de hoop er meer van te verkopen. Een goed voorbeeld hiervan is Metallica vanaf het black album.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |