abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82234650
Ik ben samen met mijn vriend op zoek naar een studio/appartement, liever een appartement, maar deze lijken nogal onvindbaar. We staan bij twee huurbemiddelaars ingeschreven, maar deze hebben alleen appartementen voor 1 persoon binnen ons budget. Ons budget is niet erg hoog, maximaal 600,- inclusief, mag wat meer zijn. De tijd begint te dringen, maar we hebben nog niets.
Waar zouden we het nog meer kunnen zoeken?
pi_82234909
Camping met stacaravans.
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_82234968
Geweldig.
pi_82234981
Ik kijk hier ook even mee, mijn zoektocht naar een appartement in Arnhem gaat ook niet zoals we hoopte.
All good things are wild and free.
pi_82235052
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:16 schreef tliciouz het volgende:
Ik kijk hier ook even mee, mijn zoektocht naar een appartement in Arnhem gaat ook niet zoals we hoopte.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:21:15 #6
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_82235195
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:09 schreef _Loki het volgende:
maximaal 600,- inclusief, mag wat meer zijn.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:23:34 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_82235306
Zijn jullie studenten? Meestel verhuurders hebben het niet zo op studenten.
Verder is "inclusief" bij een appartement niet gangbaar.

Je zal of genoegen moeten nemen met minder, of meer moeten willen betalen, maar een appartement voor 600 inclusief, daar doet menig bijstandsmoeder een dubbele moord voor.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_82235318
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:21 schreef Tiemie het volgende:

[..]

pi_82235465
Moet bij Direct Wonen wel lukken.
Betaal je natuurlijk wel bemiddelingskosten.
pi_82235552
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef error_404 het volgende:

Je zal of genoegen moeten nemen met minder, of meer moeten willen betalen, maar een appartement voor 600 inclusief, daar doet menig bijstandsmoeder een dubbele moord voor.
We zijn inderdaad studenten, en dat was ook een probleem. Sommige willen het ook wel als de ouders garant staan voor de huur, maar dat is ook goed zoeken
pi_82235697
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Moet bij Direct Wonen wel lukken.
Betaal je natuurlijk wel bemiddelingskosten.
Dat valt ook nog tegen, heel veel zijn 'recent verhuurd' volgens de website. En om alweer 35 euro inschrijfkosten te betalen zie ik ook niet zitten..
pi_82235866
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:32 schreef _Loki het volgende:

[..]

Dat valt ook nog tegen, heel veel zijn 'recent verhuurd' volgens de website. En om alweer 35 euro inschrijfkosten te betalen zie ik ook niet zitten..
Reken bij die 35 maar meer, je betaald ook nog bemiddelingskosten, en nog wat als ik me niets vergis, en dan heb je nog geen eens een appartement.
All good things are wild and free.
pi_82235945
Meestal is het de huurprijs plus 19% btw ofzo. Dat vind ik ook niet zo'n ramp, als we dan maar iets vinden. Ik wil alleen niet 35 euro betalen en dan maar afwachten of we ook dáár iets krijgen.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:45:46 #14
305580 pistoljames
Programmeurt.
pi_82236344
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef error_404 het volgende:

Hmm, in de particuliere sector bedoel je? Ik betaal namelijk 600 euro kaal + ongeveer 60 euro g/w/l voor een 90m2 (nieuwbouw) appartement in de randstad, via een woning corporatie. Dan moet dat toch zeker te doen zijn in Arnhem?
pi_82236450
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:32 schreef _Loki het volgende:

Ik heb heel goede ervaringen met Direct Wonen.
Werd regelmatig gebeld dat ik iets kon komen bezichtigen.
Ik geloof dat je wel zo'n twee maand huur als bemiddelingskosten moet betalen. Vrij veel, maar ze zijn ook wel actief aan het meedenken en -zoeken.

Uiteindelijk had ik heel veel mazzel waardoor ik iets (veel goedkoper) via Volkshuisvesting kon krijgen, maar anders was het met Direct Wonen ook wel gelukt.
Hebben jij en je vriend niet toevallig woonduur in Arnhem (of omgeving) opgebouwd?
pi_82236845
Oh, jullie zijn dus studenten.
Jullie staan toch wel bij Entree ingeschreven?
Daar zie ik regelmatig (sloop)appartementen (ion Presikhaaf) voorbijkomen waarbij je je inschrijftijd kunt behouden, is dat niet wat voor jullie?
pi_82236857
@ pistoljames, ja dat dacht ik dus ook maar het valt heel erg tegen

@ vergeetmewelletje, dat moet ik dan maar eens overleggen We komen allebei niet uit die buurt maar gaan er wel samen studeren, dus we hebben nog niks vanuit de buurt daar.
pi_82236982
Ik zou me maar snel inschrijven dan (gratis): http://www.studentinarnhem.nl/inschrijven/
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:05:27 #19
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_82237297
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:29 schreef _Loki het volgende:

[..]

We zijn inderdaad studenten, en dat was ook een probleem. Sommige willen het ook wel als de ouders garant staan voor de huur, maar dat is ook goed zoeken
Het probleem zit hem vaak niet zozeer in het risico of de huur wel betaald wordt, als meer hoe het appartement gebruikt en onderhouden worden. Simpel gezegd: ze zijn bang dat studenten de boel slopen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_82238124
Hier inschrijven!

Had je eigenlijk al moeten doen, maar beter laat dan nooit. Zeker als je student bent, is er wel het een en ander mogelijk. Elke week worden er vanaf dinsdag woningen gepubliceerd (ook speciaal voor studenten), daar kun je dan op reageren tot ongeveer twee weken na publicatie. Het aangeboden krijgen van een woning is afhankelijk van de verzamelde inschrijftijd en de eventuele reisurgentie die je toegwezen kan krijgen. De woningnood in Arnhem is bij lange na niet zo groot als bij andere steden, maar voor elke stad geldt: je kunt je beter gisteren dan vandaag ingeschreven hebben. Succes!
pi_82238244
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:05 schreef error_404 het volgende:

[..]

Het probleem zit hem vaak niet zozeer in het risico of de huur wel betaald wordt, als meer hoe het appartement gebruikt en onderhouden worden. Simpel gezegd: ze zijn bang dat studenten de boel slopen.
Wtf, alsof party animals van 20 met een baan alles heel houden

Oh en a@ Sodium, ik ben nog nét geen 18 dus dat gaat niet
pi_82238332
Moet je daar 18 voor zijn? Ik dacht 16. Enfin, je wederhelft misschien?

EDIT:
quote:
U kunt zich inschrijven bij Entree als u:
- 18 jaar of ouder bent en;
- in het bezit bent van de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfstitel
Oh! Balen.
  Moderator woensdag 2 juni 2010 @ 15:31:32 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_82238554
De meeste appartementen gaan mond op mond, dus daar moet je het van hebben. Zoek/maak dus vrienden die al in Arnhem wonen.

Verder heb ik geen tips.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_82238558
Succes. Praktisch onmogelijk. Heb via rrverhuurmakelaars een appartement midden centrum gevonden voor 700 all in en daar mogen we godsgelukkig mee zijn. Wil je niet weten wat we hebben moeten dokken aan bemiddelingskosten
pi_82238601
Oh en bij Entree sta je gemiddeld 7 jaar ingeschreven voor een fatsoenlijke woning. Ik sta 2 jaar ingeschreven en eindig bij de 53 reacties op 46
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')