quote:Op maandag 28 juni 2010 11:52 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Iedereen zegt hier 'aandacht trekken'. Klopt in de meeste gevallen ook, maar vooral omdat er iets van binnen niet goed zit.
Die mensen hebben professionele hulp nodig.
Het gaat hier over snijden! Iets dat je jezelf aandoet, waar je zelf de keuze voor hebt gemaakt om het jezelf aan te doen! Dan val je daar je geliefden toch niet mee lastig?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je familie het wel wil weten als je ongelukkig bent. En op het moment dat je mensen in vertrouwen neemt zal er ook sneller hulp kunnen komen voor die problemen. Ze zullen zich sowieso wel zorgen maken als ze zien hoe ongelukkig je bent, want dat merk je wel. En familie is er ook al het wat minder goed met je gaat, niet alleen maar voor de betere tijden. Ik denk juist dat ze het niet zullen waarderen als je zulke dingen niet met ze deelt. Jij doet het klinken alsof iemand voor z'n plezier ongelukkig is en er maar lekker in kan stikken, zonder hulp van anderen.
Redeneer dit eens vanuit de kant van de familie/vrienden van het slachtoffer? Moeten die constant in angst leven omdat 1 persoon zo dom en egoistisch is om zichzelf te gaan snijden? Je hebt gewoon de keuze om niet te snijden en je problemen op een nette manier op te lossen. Waarom doe je het dan toch? Daar kan ik met mijn gedachten niet bij...quote:Als dat een realiteit is dan heb ik medelijden met je, dat je overal alleen voor staat omdat je anderen niet lastig wil vallen met jou problemen. Ik denk eerder dat je die mensen dan buitensluit, want die helpen jou liever dan dat je ongelukkig blijft.
Als er bij mijn partner een tumor op zijn hoofd groeit verwacht ik wel dat hij naar een dokter gaat.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je familie het wel wil weten als je ongelukkig bent. En op het moment dat je mensen in vertrouwen neemt zal er ook sneller hulp kunnen komen voor die problemen. Ze zullen zich sowieso wel zorgen maken als ze zien hoe ongelukkig je bent, want dat merk je wel. En familie is er ook al het wat minder goed met je gaat, niet alleen maar voor de betere tijden. Ik denk juist dat ze het niet zullen waarderen als je zulke dingen niet met ze deelt. Jij doet het klinken alsof iemand voor z'n plezier ongelukkig is en er maar lekker in kan stikken, zonder hulp van anderen.
Als dat een realiteit is dan heb ik medelijden met je, dat je overal alleen voor staat omdat je anderen niet lastig wil vallen met jouw problemen. Ik denk eerder dat je die mensen dan buitensluit, want die helpen jou liever dan dat je ongelukkig blijft.
Maar goed, gezien jouw eerdere posts in dit topic is dit een verspilling van tijd.
quote:Op maandag 28 juni 2010 12:30 schreef Stali het volgende:
[..]
En wat ik ook wel opmerkelijk vind is dat er niet in billen gesneden wordt maar snel zichtbaar in de onderarmen.
Is dat zo? Kan best hoor, dat ik dat niet weet.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:47 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat je die billen niet ziet, betekent niet dat daar niet gesneden wordt.
quote:Op maandag 28 juni 2010 12:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Is dat zo? Kan best hoor, dat ik dat niet weet.
Maar wat ik zo af en toe aan verhalen lees gaat het altijd om de onderarmen.
Dat zijn dan vaak mensen die zichzelf ook te dik vinden en bijv. anorexia hebben. Tenminste, da's mijn ervaring op dat internetforum waar mensen dag in dag uit hun redenen tot snijden neerzetten. Het leek daar ook echt een rage te worden wie het ergste kon doen met zichzelf. Expres met botte roestige mesjes etcquote:Op maandag 28 juni 2010 12:56 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat is het punt. Ik ken helaas genoeg mensen waarbij het na jaren snijden pas ontdekt wordt (dus geen aandachtsvragers) waarbij vooral de (boven)benen en borst/buik het hebben moeten ontgelden.
Geloof mij dat de mensen waarover ik spreek ook zeker niet interessant hebben lopen doen op internetfora. Dus het steekt me nogal dat je iedereen zo enorm over 1 kam scheert. Ja, je hebt ze ertussen. En dat zijn de personen waarbij je het ziet (en dus het beeld vormen). Maar zij zijn slechts het topje van de spreekwoordelijke ijsberg.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zijn dan vaak mensen die zichzelf ook te dik vinden en bijv. anorexia hebben. Tenminste, da's mijn ervaring op dat internetforum waar mensen dag in dag uit hun redenen tot snijden neerzetten. Het leek daar ook echt een rage te worden wie het ergste kon doen met zichzelf. Expres met botte roestige mesjes etc.
quote:Maargoed, mensen die zich in hun buik snijden daar ben ik nog het bangst voor, want die doen het niet voor de aandacht en hebben vaak ook serieuze zelfmoordneigingen...
Dat is geen aandacht vragen. Heb in ieder geval begrepen dat het met controle te maken heeft.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:56 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Dat is het punt. Ik ken helaas genoeg mensen waarbij het na jaren snijden pas ontdekt wordt (dus geen aandachtsvragers) waarbij vooral de (boven)benen en borst/buik het hebben moeten ontgelden.
Hier was een poosje geleden veel over te doen (naar aanleiding van een familiedrama). Huisartsen die veel te makkelijk antidepressiva voorschrijven en hoe gevaarlijk dit is. Wilde dit zelf nog eens testen trouwens. Gewoon de juiste dingen zeggen en dan met een doosje seroxat naar buiten lopen.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:11 schreef Autidude het volgende:
Maar vast wel ZM gedachtes hebben gehad, en met verkeerde medicatie en zeker in combi met een trigger of triggers kan het dan omslaan in een poging. Dan komt het door de medicatie, is geen zeldzame bijwerking van bepaalde medicijnen.
Dus je wilt zeggen dat die tientallen mensen die daar op dat forum kwamen posten als ze weer eens gesneden hadden slechts het topje van de ijsberg zijn? Wat maakt jou een expert op die verborgen gevallen? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:06 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Geloof mij dat de mensen waarover ik spreek ook zeker niet interessant hebben lopen doen op internetfora. Dus het steekt me nogal dat je iedereen zo enorm over 1 kam scheert. Ja, je hebt ze ertussen. En dat zijn de personen waarbij je het ziet (en dus het beeld vormen). Maar zij zijn slechts het topje van de spreekwoordelijke ijsberg.
[..]
Okay, da's dan iig mooi dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijnquote:Mwa, of je dat zo zwart/wit kunt stellen weet ik ook niet. Zoals gezegd ken ik een aantal mensen die het jaren succesvol geheim hebben kunnen houden. Maar haast niemand van hen heeft een zelfmoordpoging ondernomen. Dat zijn echt 2 dingen die je los van elkaar moet zien, denk ik
Oh ik ben allerminst een expert. Maar ik heb het helaas een aantal keer in nabije omgeving voorbij zien komen. Beide vormen overigens; de aandachtstrekkers, maar ook de 'verborgen' snijders.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat die tientallen mensen die daar op dat forum kwamen posten als ze weer eens gesneden hadden slechts het topje van de ijsberg zijn? Wat maakt jou een expert op die verborgen gevallen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb werkelijk geen idee. Maar kan me er (ergens) iets bij voorstellen. Wat dat betreft denk ik dat je het een beetje kunt vergelijken met van die pro-ana sites.quote:Er is ook ene tijdje geweest dat je in R&P geen automutilatietopiques mocht plaatsen .Volgens mij (maar je mag me corrigeren als ik het mis heb) was dat omdat het mensen inspireert om ook hetzelfde te gaan doen.
Ook weer die 2 dingen die je los van elkaar moet zien denk ik. Ik persoonlijk raak er niet van over de zeik, maar het steekt me wel en ik vind je daarin ook ongenuanceerd en lomp. Dat is vast ook je bedoeling, om een beetje te provoceren, en dat mag ook. Maar ik neem aan dat je eigenlijk ook wel weet dat zaken nooit zo zwart/wit zijn als jij ze hier schetst.quote:Wat mij dan weer een beetje vreemd in de oren klinkt is dat hier mensen zijn die helemaal over de zeik zijn omdat ik ze even terug aandachttrekkers noemde, maar ondertussen wel vertellen dat ze zaagjes en oxazepam in huis hebben. Met welke reden post je dat, denk ik dan?
[..]
quote:Okay, da's dan iig mooi dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn.
Dus als iemand uit jouw omgeving borderline blijkt te hebben, wil je niks meer met hem/haar te maken hebben.quote:Op maandag 28 juni 2010 13:09 schreef Stali het volgende:
Neemt niet weg dat ik er moeite mee zou hebben wanneer iemand in mijn directe omgeving dit zou doen.
En zodra iemand bijv. zegt bordeliner te zijn, dan neem ik mijn latten. Hierboven wordt het door iemand als een geromantiseerd visitekaartje gebracht maar de praktijk is hel.
Je hebt meteen een grote boosdoener te pakken..quote:Op maandag 28 juni 2010 13:14 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier was een poosje geleden veel over te doen (naar aanleiding van een familiedrama). Huisartsen die veel te makkelijk antidepressiva voorschrijven en hoe gevaarlijk dit is. Wilde dit zelf nog eens testen trouwens. Gewoon de juiste dingen zeggen en dan met een doosje seroxat naar buiten lopen.
Ben me er van bewust dat het heel onaardig van me is maar inderdaad, ik wil niets meer met bordeliners te maken hebben. (Tenzij het mijn kind is.) Het spijt me, maar ik heb genoeg gezien en ik laat mijn leven nooit meer door een ander overhoop gooien omdat alles om die andere persoon moet draaien.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:16 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dus als iemand uit jouw omgeving borderline blijkt te hebben, wil je niks meer met hem/haar te maken hebben.
quote:Op maandag 28 juni 2010 15:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat er onbegrip is, snap ik ook echt wel. Zoiets is moeilijk te volgen voor iemand die niet in zo'n situatie heeft gezeten. Maar (ver)oordelen is erg makkelijk. Het is gewoon niet zo zwart/wit, er is een hoop grijs
Met mensen die zichzelf niet in hun waarde laten wordt dat lastig. In je waarde gelaten worden begint bij jezelf, als het daar al mis gaat dan moet je niet verbaasd zijn dat mensen jou niet in je waarde laten. Dat zou ophemelen zijn ipv jou beoordelen op je eigenwaarde.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Dan denk ik, je mag een eigen mening hebben erover, en je hoeft het niet te begrijpen, maar je kan een ander iig in zijn waarde laten.
Ik heb persoonlijk het idee dat je bevestiging zoekt, wilt horen van ons dat het goed is en dat je toch mooi bent. Ik kan dat niet. Ik kan niet iets wat ik afkeur toch goedkeuren. Het is niet grijs zodat je door kunt gaan met krassen. Het is zwart zodat je stopt. Of althans, dat hoop ik altijd als ik weer zo'n lompe reactie plaatsquote:Dat er onbegrip is, snap ik ook echt wel. Zoiets is moeilijk te volgen voor iemand die niet in zo'n situatie heeft gezeten. Maar (ver)oordelen is erg makkelijk. Het is gewoon niet zo zwart/wit, er is een hoop grijs
Ik denk dat je dat stukje echt volledig verkeerd oppakt/interpreteerd.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:15 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb persoonlijk het idee dat je bevestiging zoekt, wilt horen van ons dat het goed is en dat je toch mooi bent. Ik kan dat niet. Ik kan niet iets wat ik afkeur toch goedkeuren. Het is niet grijs zodat je door kunt gaan met krassen. Het is zwart zodat je stopt. Of althans, dat hoop ik altijd als ik weer zo'n lompe reactie plaats.
Leg eens uit wat jij denkt dat zij wil horen danquote:Op maandag 28 juni 2010 15:16 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat stukje echt volledig verkeerd oppakt/interpreteerd.
Ik kan voor elke positieve kant ook het negatieve side effect noemen.quote:
Niet dat het goed is, geen fluwelen handschoentjes gedrag en van aaahhh wat zielig. Ook geen 100% begrip, legt ze ook uit.. ze begrijpt dat het lastig te begrijpen is. Het is zelfs ook lastig uit te leggen.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Leg eens uit wat jij denkt dat zij wil horen dan.
Ik bedoelde het absoluuut niet als goedpratertje.. ook niet als excuus.. Enkel om ook de andere kant te tonen. Ook geen medelij.. ik wil absoluut geen medelij, want je kan niet voelen wat ik voel. Dat kan niemand.quote:Op maandag 28 juni 2010 15:23 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Ik kan voor elke positieve kant ook het negatieve side effect noemen.
En dan ben ik rationeel, niet omdat ik borderliners wil bashen, maar dit filmpje is wel een beetje van: ow gut, wat zijn we leuk want we hebben borderline.
Tuurlijk hebben borderliners ook hele goede kanten, maar er staat iets van: in een goede bui zijn we heel gezellig en leuk om mee om te gaan.
Tja, zet er dan ook even neer dat je in een slechte bui een gevaar voor jezelf en anderen bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |