quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef jantco het volgende:
Dat snijden komt voor bij de Borderline Persoonlijkheids Stoornis.
Een heel goed en leesbaar boek is: Borderline, van Jaap Spaans & Erwin van Meekeren.
Het boek is nergens betuttelend. Het gaat dan ook uit van de grote behoefte aan autonomie van mensen met deze persoonlijkheidsstoornis.
Het is heel gestructureerd en beval talloze low-level tips.
Ook bevat het bladen die je kunt afdrukken en invullen.
Omdat het zo diep gaat, is het ook een goed hulpmiddel voor partners en vrienden.
Borderliners hebben het zelf heel moeilijk, maar het zijn vaak erg leuke en hartelijke mensen.
Ze helpen je het leven onder ogen te zien, en je zult altijd op je tenen moeten lopen. Voor mensen die niet van saaiheid houden, is het leven met een borderliner zonder meer een uitkomst.
Maar je neemt wel een risico. M'n oude buurmeiske was ook getrouwd met zo'n borderliner. Ze hebben samen een kind. Die vent werd nogal eens agressief als ie weer 1 van zijn buien had. Dan kan het nog zo positief zijn af en toe, maar dat kindje heeft nu wel een trauma opgelopen...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef jantco het volgende:
Borderliners hebben het zelf heel moeilijk, maar het zijn vaak erg leuke en hartelijke mensen.
Ze helpen je het leven onder ogen te zien, en je zult altijd op je tenen moeten lopen. Voor mensen die niet van saaiheid houden, is het leven met een borderliner zonder meer een uitkomst.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef jantco het volgende:
Voor mensen die niet van saaiheid houden, is het leven met een borderliner zonder meer een uitkomst.
En een borderliner hoeft ook lang niet altijd te automutileren of kan daar al tijden vanaf zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:14 schreef fs180 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo kun je het ook verwoorden ja! En meer niet-borderliners die zich snijden dan wel..
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:27 schreef Nass het volgende:
snij ook in je arm en zag 'kijk ik heb pijn' en ga huilen om te laten zien dat je het niet aan kan zien dat zij in haar armen snijdt en wegens je liefde voor haar jij dat nu ook doet zodat zij inziet dat jij veel van haar houdt en niet wil dat zij pijn lijdt. snij dan in je lul als ze tohc niet geraakt wordt.
Neuh, als je zo denkt dan heb je een heel andere stoornis.. dat heeft niets met BPS of AM te maken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:27 schreef Nass het volgende:
snij ook in je arm en zag 'kijk ik heb pijn' en ga huilen om te laten zien dat je het niet aan kan zien dat zij in haar armen snijdt en wegens je liefde voor haar jij dat nu ook doet zodat zij inziet dat jij veel van haar houdt en niet wil dat zij pijn lijdt. snij dan in je lul als ze tohc niet geraakt wordt.
GO AUTIDUDEquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef Autidude het volgende:
Weet je.. ik heb het nu gewoon dus moeilijk door zo'n kut opmerking, en ik ga niet snijden want ik zit op goede medicatie en hulp.. Maar als je zo mans bent heh.. en zo medelevend zou willen zijn dat je in je pik wil snijden.
Doe maar even; 4 liter bier, 2 liter wijn, 60 stuks Seroxat, 120 stuks mirtazepine, 100mg oxazepam, 100mg Ritalin en 30mg Flurazepam. En als je daarvan wakker wordt dan wil ik nog wel een keertje met je praten over het snijden/krassen.
the scars reveal the truth that no one wants to seequote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:29 schreef Xantalien het volgende:
[..]
GO AUTIDUDE![]()
-Edit- Hm. Oxazepam. Bekend hier in huis.....
Tja, Fok hè?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:37 schreef Siegfried het volgende:
Zonde dat mensen dit afdoen met 100% aandachtstrekkerij. Die hebben duidelijk nooit echt schrijnende gevallen gezien.
Hier ook....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:29 schreef Xantalien het volgende:
[..]
GO AUTIDUDE![]()
-Edit- Hm. Oxazepam. Bekend hier in huis.....
Klopt.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:09 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Zelfs de mensen die het om de aandacht te doen is, hebben een serieus probleem lijkt me.
Dat zijn het ook, maar alleen van die aandachtstrekkers weet je het. Er zijn er genoeg waarvan niemand het jarenlang weet.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:36 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Tja, Fok hè?
En van de snij-gevallen die ik ken is het merendeel toch echt op de aandacht uit.
Je naam in je onderarm snijden in een "depressieve" bui en dan de volgende dag in een shirtje met korte mouwen ergens verschijnen is bijvoorbeeld imo toch echt aandacht zoeken hoor.
Vooral als er dan de volgende dag de details in geuren en kleuren uit de doeken wordt gedaan
Ik ken een meisje dat het doet ivm aandachttrekkerij, en dat geval is ook echt schrijnend. Dus ik begrijp deze combinatie niet. Alsof mensen die het doen voor de aandacht geen schrijnende gevallen zijn?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:37 schreef Siegfried het volgende:
Zonde dat mensen dit afdoen met 100% aandachtstrekkerij. Die hebben duidelijk nooit echt schrijnende gevallen gezien.
Die doet het dus om aandacht idd. Maar al die gevallen die het niet om de aandacht doen zal je niet zo snel tegen komen, omdat ze het verborgen houden.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ken een meisje dat het doet ivm aandachttrekkerij, en dat geval is ook echt schrijnend. Dus ik begrijp deze combinatie niet. Alsof mensen die het doen voor de aandacht geen schrijnende gevallen zijn?
Dit meisje zat in een chatbox telkens te vertellen als ze zichzelf weer eens had gesneden. En hoe lelijk ze zichzelf niet vond. En dat ze zwanger was. En dat ze d'r polsen doorgesneden had. En dat ze anorexia had. En dat ze lesbisch was. En dat ze toch heel goed kon typen ondanks dat ze d'r polsen doorgesneden had. En de helft van wat ze zei was niet waar, bleek achteraf.
En nu had ik haar op hyves toevallig, en ziet ze er heel ongelukkig uit en op foto's staat ze ook met flinke striemen in d'r armen. Ach ja, dat soort gevallen vind ik zeer schrijnend maar ik kan me niet voorstellen dat al die meldingen in die chat geen aandachtvragen zijn.
Ja, ik heb ook liever dat ze het verborgen houden. Zodat je je niet constant zorgen hoeft te maken over diegene. Snij je en houd je het verborgen voor je vrienden/familie, dan kunnen zij tenminste door met hun leven ook al ben jij ongelukkig. Snij je en vertel je het wel aan je vrienden/familie, dan maken zij zich ook zorgen en worden zij ongelukkiger. Dus dan zijn er 2 of meer mensen met een probleem ipv 1.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die doet het dus om aandacht idd. Maar al die gevallen die het niet om de aandacht doen zal je niet zo snel tegen komen, omdat ze het verborgen houden.
Ik denk dat je familie het wel wil weten als je ongelukkig bent. En op het moment dat je mensen in vertrouwen neemt zal er ook sneller hulp kunnen komen voor die problemen. Ze zullen zich sowieso wel zorgen maken als ze zien hoe ongelukkig je bent, want dat merk je wel. En familie is er ook al het wat minder goed met je gaat, niet alleen maar voor de betere tijden. Ik denk juist dat ze het niet zullen waarderen als je zulke dingen niet met ze deelt. Jij doet het klinken alsof iemand voor z'n plezier ongelukkig is en er maar lekker in kan stikken, zonder hulp van anderen.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook liever dat ze het verborgen houden. Zodat je je niet constant zorgen hoeft te maken over diegene. Snij je en houd je het verborgen voor je vrienden/familie, dan kunnen zij tenminste door met hun leven ook al ben jij ongelukkig. Snij je en vertel je het wel aan je vrienden/familie, dan maken zij zich ook zorgen en worden zij ongelukkiger. Dus dan zijn er 2 of meer mensen met een probleem ipv 1.
O en ja dat klinkt hard en dat is het ook, maar het is wel de realiteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |