Nee hoor. Dat is 6 minuten lang 16denquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja en bij metal is na 6 minuten lang achtsten eindelijk zo'n nummer voorbij
Wij hebben zo vaak de geluidsman van de zaal willen martelen dat het me standaard lijkt dat je of een eigen geluidsman hebt of je jezelf moet indekken tegen de incapabiliteit van de standaard geluidsman....quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
idd
En zoals ik al zei gewoon fatsoenlijk onderling contact zorgt daar al een eind voor.
Kick en snare op je monitor? Waarom, heb je een aaidrummer? Zoals onze drummer speelt hoor je de snare nog in de volgende postcodequote:Op woensdag 2 juni 2010 23:49 schreef guitarist het volgende:
[..]
Dit is het raarste wat ik ooit gehoord heb. Als hij een fout maakt raak jij in de war omdat je hem ook hoort.
Ik heb (bij grotere podia) kick & snare op m'n monitor en eigen gitaar, eigen zang & eigen synth voor de rest niks.
Het is ook belangrijk dat op je rider staat wat je ongeveer wilt, dat scheelt al heel veel gedoe bij de soundcheck
Muwoa het verschilt wel heel erg, maarja soms speel je in kleine zaken waar dan weer een vrijwilliger achter de knoppen staat die er gewoon niet zo handig mee zijn, iemand die je mee hebt die hem wat aanwijzingen kan geven scheelt al een hoop. Maar bij grotere zalen met een eigen podiumtafel zit je er al een stuk beter voor ja.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:50 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Wij hebben zo vaak de geluidsman van de zaal willen martelen dat het me standaard lijkt dat je of een eigen geluidsman hebt of je jezelf moet indekken tegen de incapabiliteit van de standaard geluidsman....
Snare gaat meestal wel okee ja, vooral kick vind ik wel fijn, die en de bas wil ik sowieso beide duidelijk hebbenquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kick en snare op je monitor? Waarom, heb je een aaidrummer? Zoals onze drummer speelt hoor je de snare nog in de volgende postcode.
Ik heb altijd toetsen, zang en de gitarist aan de andere kant van het podium op de monitor. De gitarist naast me hoor ik wel via zijn stack of anders zijn monitor. Mijzelf hoor en voel ik wel door de vloerdelen heen.
Mja, dat is zo vermoeiend vaak. Soms krijg je te maken met vrijwilligers die echt n00bs zijn maar graag willen leren en met je mee denken, maar je hebt ook betweterige kneuzen die alles vooral hard willen zetten of alles van je geluid maken behalve ook maar iets wat op het geluid uit je versterker komt (qua FoH). Op het podium gaat het meestal wel goed, al is het vaak wel moeilijk om het goede door de goede monitor te krijgen. Ik heb geen idee of wij zulke ongebruikelijke dingen willen, volgens mij niet. En we hebben soms nog wel dat toetsen keihard op de monitor van de drummer blazen, terwijl hij daar niet om gevraagd heeft en voor geen mogelijkheid zo'n figuur er van te overtuigen is dat dat uit moetquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar sinds dat ik alles gewoon goed doorneem heb ik geen echt slecht podiumgeluid meer gehad
Het ligt ook voor een groot deel aan de tijd die je hebt om te sound checken.quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa het verschilt wel heel erg, maarja soms speel je in kleine zaken waar dan weer een vrijwilliger achter de knoppen staat die er gewoon niet zo handig mee zijn, iemand die je mee hebt die hem wat aanwijzingen kan geven scheelt al een hoop. Maar bij grotere zalen met een eigen podiumtafel zit je er al een stuk beter voor ja.
Maar sinds dat ik alles gewoon goed doorneem heb ik geen echt slecht podiumgeluid meer gehad
Nee het meest irritante is nog dat ze áltijd van te voren om een stageplan vragen via de mail, maar ze uit zichzelf er gewoon nóóit naar kijken, of ze zorgen dat het uberhaubt bij de geluidsman terecht komtquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:58 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mja, dat is zo vermoeiend vaak. Soms krijg je te maken met vrijwilligers die echt n00bs zijn maar graag willen leren en met je mee denken, maar je hebt ook betweterige kneuzen die alles vooral hard willen zetten of alles van je geluid maken behalve ook maar iets wat op het geluid uit je versterker komt (qua FoH). Op het podium gaat het meestal wel goed, al is het vaak wel moeilijk om het goede door de goede monitor te krijgen. Ik heb geen idee of wij zulke ongebruikelijke dingen willen, volgens mij niet. En we hebben soms nog wel dat toetsen keihard op de monitor van de drummer blazen, terwijl hij daar niet om gevraagd heeft en voor geen mogelijkheid zo'n figuur er van te overtuigen is dat dat uit moet.
Ja dat is ook wel belangrijk natuurlijk, soms willen ze teveel op een avond en moet het maar in notime omgezet worden en dan richt zo'n geluidsman zich vooral op het fatsoenlijk krijgen van het zaalgeluid, het podium geluid lijkt dan opeens weer van een heel stuk minder belang, terwijl dat eigenlijk weer het belangrijkste is om uiteindelijk goeie muziek de zaal in te krijgen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 00:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Het ligt ook voor een groot deel aan de tijd die je hebt om te sound checken.
Als je weinig tijd hebt kan je het shaken met niet standaard vragen/opstellingen.
Meestal hadden wij weinig tot GEEN tijd voor een sound check dus ga je jezelf wapenen tegen onkunde van de (goedwillende) geluidsman.
* Ik heb er respect voor hoor om vaak voor gratis of een paar biertjes al die zeikerds van muzikanten aan te horen het is nooit goed dus complimenten kan je niet verwachten....
Standaard kwaal toetsen geven geen tot weinig vervorming/feedback dus kan je die lekker HARD zetten..quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:58 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En we hebben soms nog wel dat toetsen keihard op de monitor van de drummer blazen, terwijl hij daar niet om gevraagd heeft en voor geen mogelijkheid zo'n figuur er van te overtuigen is dat dat uit moet.
haha, als je een andere er voor in de plaats komt brengen primaquote:Op woensdag 2 juni 2010 23:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Areas,
Kan ik m'n h&K kast terugkopen als het wat wordt zaterdag?![]()
![]()
![]()
* Ze spelen met full stacks![]()
![]()
sommige doen dat wel eens... hebben ze 3 pogingen nodig om het volgende nummer in te zetten omdat er op 3 plaatsen het volume uit staatquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Standaard kwaal toetsen geven geen tot weinig vervorming/feedback dus kan je die lekker HARD zetten..
Ligt meer aan de microfoonplaatsing voor de gitaarspeakers dan aan overige zaken.
Minder feedback is meer kans op een goede live mix.
* Let eens op hoeveel beter de mix wordt als de gitaristen nadenken en dus op stille momenten echt hun volume killen!!
Hij zegt ook "grotere podia".quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kick en snare op je monitor? Waarom, heb je een aaidrummer? Zoals onze drummer speelt hoor je de snare nog in de volgende postcode.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 06:41 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
haha, als je een andere er voor in de plaats komt brengen prima
quote:Op donderdag 3 juni 2010 07:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
sommige doen dat wel eens... hebben ze 3 pogingen nodig om het volgende nummer in te zetten omdat er op 3 plaatsen het volume uit staat
Ha ha nee hoor dat doe je andersquote:Op donderdag 3 juni 2010 07:42 schreef Cynic het volgende:
Trouwens, als je over je onderkast de andere gitarist wil horen, en ik ga uit van een standaard podiumopstelling waarbij de gitaristen uiterst links en uiterst rechts staan, dan heb je toch idoot lange speakerkabels nodig? Metertje of 10 lijkt me dan niet overbodig.
ach, we hebben wel gelachen toenquote:
Dat is toch een idioot dure oplossing voor iets wat eigenlijk ook totale onzin is.quote:Op donderdag 3 juni 2010 07:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ha ha nee hoor dat doe je anders![]()
gitaarsnoer naar je effectenbak/rek vandaar naar twee versterkers een links de ander...
je hebt dus wel twee top's per gitarist nodig, ook handig voor het geval er een versterker uitvalt dan heb je reserve
![]()
dus geen speakerkabels maar line kabels die wat langer zijn.
Het zal wel. Groter dan Dynamo en Westerpop heb ik ze nog niet mee mogen makenquote:Op donderdag 3 juni 2010 07:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hij zegt ook "grotere podia".
Geloof me, dan hoor je soms echt je eigen bandleden niet zomaar meer.
en strak spelen doe je door te luisterenquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:06 schreef Svyatagor het volgende:
Spelen doe je met je vingers, niet met 2x4x12xbombast x wieheeftdedikste.
Onze gitaristen worden wel moedeloos als een geluidsman begint om veel bas in hun geluid te draaien, want 'lekker vet', terwijl ze juist zoveel mogelijk bas op hun versterkers eruit draaienquote:Op donderdag 3 juni 2010 00:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Standaard kwaal toetsen geven geen tot weinig vervorming/feedback dus kan je die lekker HARD zetten..
Ligt meer aan de microfoonplaatsing voor de gitaarspeakers dan aan overige zaken.
Minder feedback is meer kans op een goede live mix.
* Let eens op hoeveel beter de mix wordt als de gitaristen nadenken en dus op stille momenten echt hun volume killen!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |