abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82386370
Lars en Meike in het bad, heerlijk.
En druifjes erbij op het menu lekkerrrr.

Mefke, ondernemend mannetje.

BJ, geen tips. Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen.
Fake it till you make it...
pi_82390778
Veel plezier vandaag Oeke en Vicky, met jullie bijna jarige nog even baby'tjes

Karin, wat een lieve foto's van broer en zus in het badje! En Graeme is ook helemaal gek op druifjes

Mefke, dat klinkt wel eng ja

BJ, lig je dan ook op je zij? Bij mij helpt dat goed, op mn zij met een voedingskussen. Maar misschien is dat wel heel anders als je zwanger bent dan wanneer je niet zwanger bent...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 6 juni 2010 @ 13:35:38 #228
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_82392269
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:57 schreef tessie het volgende:
Veel plezier vandaag Oeke en Vicky, met jullie bijna jarige nog even baby'tjes

Karin, wat een lieve foto's van broer en zus in het badje! En Graeme is ook helemaal gek op druifjes

Mefke, dat klinkt wel eng ja

BJ, lig je dan ook op je zij? Bij mij helpt dat goed, op mn zij met een voedingskussen. Maar misschien is dat wel heel anders als je zwanger bent dan wanneer je niet zwanger bent...
ja ik lig alleen nog maar op mijn zij snachts; rug wordt het nog erger zelfs.. en ik heb ook het voedingskussen al tussen knieen en enkels..
het bijzondere is; dat ik juist in de zwangerschap helemaal geen last van mijn bekken heb gehad...en de eerste weken na de bevalling ook niet echt.. pas sinds ik weer werk en alles dus wat meer belast is het begonnen..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 6 juni 2010 @ 14:56:17 #229
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_82395820
BJ, wat vervelend Bij mij blijft het ook irritant doen hoor.. Het wás allemaal weg, tot ik dus weer ging werken Ik heb helaas ook niet echt tips voor je, maar wel een Ennehm, ja, de huisarts, fysio van Stef en de arts van het CB waren er vollédig van overtuigd dat een helmpje niet nodig zou zijn. Omdat wij toch wel half-half het gevoel hadden dat we daar niet zo enorm zeker van waren toch naar Rotterdam gegaan en daarzo was hij het platste kindje dat we gezien hebben. Gelukkig was hij ook het meest symmetrische kindje dat we gezien hebben, dus we zijn eigenlijk wel blij: dit zou met een helmpje het meest makkelijke moeten zijn om weer te herstellen

Ehm, tevens hoi en een aan iedereen.. Ik ben echt ontzettend sloom vandaag, ik denk dat onze vakantie geen dag te vroeg komt (morgen over een week gaan we weg). Ik heb het zó gehad! Vandaar dus even niet mijn gebruikelijke posts geloof ik, ik ben even niet zo uitgebreid denk ik. Overigens gaat het verders allemaal ok hoor, Stef rolt zich nog steeds een ongeluk en maakt af en toe zomaar ineens een kruip-beweging Hij is wel weer lekker snotterig, dus ik hoop dat dat nog eventjes wegtrekt tussen nu en even, maar dat zal wel goedkomen.

En woah, Ko! Je laatste dagje als baby!
3!
pi_82408758
Incantrix, heel veel plezier op vakantie, ik hoop dat je lekker uitgerust en als herboren terug komt.
Zo Stef, al richting de kruipmoves! Knap zeg!!!

We hadden Lars vandaag een potje wortels gegeven omdat we op visite gingen, nou, not amused was meneer. Een paar happen en toen was uit met de pret. Schuurtje ging en bleef op slot....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_82410572
Bj, geen tips helaas. Wel klote zeg, van je BI. Vooral omdat je hiervoor geen last had. Sterkte!

Ko, je gaat toch niet echt weg hier, hè?

Trix, een heule heule heule fijne vakantie! Have fun!

Hihi, Karin, klein eigenwijsje. Toch wel grappig eigenlijk hè, dat ze zo’n duidelijke voorkeur hebben.

Lente eet erg slecht lately. Potjes, zowel groente als fruit, hoeft ze sinds anderhalve week helemaal niet meer. Dan draait ze boos d’r hoofd weg en slaat de lepel uit je hand. Vers van een lepeltje wil ze enigszins, maar niet van harte. Ze is alleen maar bezig met ‘ontsnappen’ uit d’r kinderstoel, verwoed sabbelen op d’r slab, huilen zodra je ‘m uit d’r mond trekt en ze doet d’r mond nauwelijks open voor een hap. En áls ze ‘m opendoet, gaat ie halverwege het lepeltje alweer dicht.

Rapley daarentegen gaat als een tierelier. Dan zit ze op d’r gemakje te knabbelen. Hoewel ze zo veel minder binnenkrijgt dan voorheen, wat mij betreft prima, maar N. vindt het toch wel praktisch als ze ook van een lepeltje eet voor als Rapleyen eens niet zo goed uitkomt. Aan de ene kant geef ik ‘m gelijk, maar aan de andere kant wil ik koste wat kost voorkomen dat eten een ‘ding’ wordt.

Toen ik jong (3/4) was, was eten een ramp. Ik had vaak geen honger en m’n ouder dwongen me om te eten. Ik mocht pas van tafel als alles op was. Het escaleerde zo en ontaardde vaak in zulke drama’s dat ik élke avond huilend en kotsend achter m’n bordje zat. Ze zijn zelfs regelmatig met de langs de huisarts geweest, maar die kon geen lichamelijke oorzaak vinden. Dus werd het gestoken op aandachttrekkerij. En daar wilden ze absoluut niet aan toegeven. Dus was eten elke avond opnieuw een drama. Ik kreeg bij voorbaat al geen hap door m'n keel. Ze hebben ze me er zelfs wel eens toe gedwongen om m’n uitgespuugde eten weer terug op te eten.

Afijn, dat wil ik voor komen dus. Dus toen Lente vanavond d’r pyjamapap niet wilde, heb ik twee snijbonen voor d’r gekookt. En die at ze met smaak op. Uit het knuistje uiteraard. Maar N. vindt dat ze ze gewoon moet eten wat de pot schaft en we geen alternatieven moeten bieden. Hij is bang dat we anders later elke avond een apart potje voor Lente moeten koken. Zijn oplossing is dus: geen potje? Dan helemaal niet eten. Ik begrijp z’n punt en ben ook absoluut niet van plan om later apart voor ‘r te gaan koken, maar vind het wel belangrijk dat ze wat binnenkrijgt. Dilemma dus…
pi_82410623
Incantrix, een fijne vakantie alvast gewenst.

Karin, eet hij wel zelfgemaakte worteltjes? Of is hij geen wortel-fan?

Na 3 dagen worteltjes nu vandaag voor het eerst sperziebonen. Die gingen er ook goed in. Hoeveel gaven jullie je kind in de eerste hapjes? Ik heb geen idee hoeveel hij mag hebben, zoveel hij wil? Na 60 gram had hij vandaag wel weer genoeg gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aoraki op 06-06-2010 20:16:57 ]
pi_82410961
Wat lastig, Ssserpente. Wat gek dat ze eerst zonder probleem van de lepel at en nu niet meer. Ik snap N. wel, ik zou het zelf denk ik ook zo voelen maar ik vind rapley ook niks....
Aan de andere kant, ze zeggen ook dat je je kind maar moet laten huilen, een half uur lang, als ie niet wil slapen, "want anders gaat hij altijd huilen om aandacht te trekken". Dat doe ik ook niet...
Zou ze nu nog niet te jong zijn om te snappen dat als ze niet van een lepel eet, ze verder niks meer krijgt? (bovendien liggen jullie dan 's nachts waarschijnlijk wakker van een hongerig kind...)
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 20:19:43 #234
5428 crew  miss_sly
pi_82411148
Sserpente, lastig. Ik ben het in prinicpe wel met N. eens, geloof ik. Dat principe willen wij hier ook aanhouden, en ik heb redelijk dichtbij gezien hoe snel het er in kan sluipen dat het normaal is om iets anders te krijgen. Daar zijn echt geen jaren voor nodig.

Ik geef het pyjamapapje trouwens pas na het badje, net voor het bed. Dus ik denk iig nu nog als ze niet goed gegeten heeft: eerst nog yoghurt (eet ze altijd goed, desnoods maar een beetje meer) en straks nog een papje, dus ze zal niet met honger naar bed hoeven.

Maar ik snap je dillema wel, hoor
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_82411256
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:10 schreef Aoraki het volgende:
Incantrix, een fijne vakantie alvast gewenst.

Karin, eet hij wel zel-gemaakte worteltjes? Of is hij geen wortel-fan?

Na 3 dagen worteltjes nu vandaag voor het eerst sperziebonen. Die gingen er ook goed in. Hoeveel gaven jullie je kind in de eerste hapjes? Ik heb geen idee hoeveel hij mag hebben, zoveel hij wil? Na 60 gram had hij vandaag wel weer genoeg gehad.
jaja zelf gemaakte worteltjes vindt hij
Nou ja, beter zo dan andersom...
Whahahah mijn kind vindt dat ik goed kan koken

Aoraki, we hebben bij Lars de 1e dag een paar hapjes gegeven, en dat in de dagen erna opgebouwd tot een normale portie. Dacht dat 200 gram een normale portie is, maar ik weeg nooit, ik maak gewoon wat klaar. Tegenwoordig zijn dat 1 aardappeltje en een handjevol boontjes/worteltjes

ssserpente, ligt er ook aan wat ze die dag al gehad heeft, heeft ze genoeg gegeten dan liet ik het ook zo denk ik, maar als je al weet dat ze daardoor bijv snachts wakker gaat worden zou ik haar wel wat geven. Als het nou een peuter was....die doen dat soort dingen omdat ze weten dat ze dan wat anders krijgen, maar bij baby's geloof ik nog niet zo in die techniek denk ik.
pi_82411835
Lastig Ssserpente!
Tja, eten moet leuk zijn! Ze hoeft nog helemaal niet volledig te eten! Als ze iets binnenkrijgt is het mooi meegenomen, wil ze niet eten, soit!
Tess rapleyt heel soms. Ze eet nog niet echt met de pot mee wij zijn slechte groenten eters

Ik ben kapot! Verjaardag was leuk en druk. Tess heeft heerlijk gerotzooid met haar eigen taart! Ik ga zo ff de foto's uploaden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82411959
Dat is het Asy, ik ben van mezelf erg consequent en ben er dan ook van overtuigd dat ik onder geen beding zal toegeven als ze wat ouder is en apart zal koken. Daar ben ik trouwens ook veel te lui voor . Karin, N. is het daarmee eens, maar is bang dat het er toch in sluipt.

Maar omdat we nu in de experimenterende fase zitten, eten nog bijzaak is en ik wil ontdekken wat voor Lente heb beste werkt, ben ik nu dus wél geneigd om ‘r alternatief te bieden in de vorm van Rapley. En inhakend op Miss: ze lúst dus wel alles, dat is het probleem niet, ze wil het alleen zélf doen.

Overdag eet ze dus ook al minder, dus vind ik het fijn als ze 's avond nog wel wat binnenkrijgt. D'r pyjamapaje krijgt ze op het zelfde moment als Senna, en tnt is ze 's nachts ook nog niet wakker geworden.
  zondag 6 juni 2010 @ 20:57:34 #238
95408 Incantrix
pi_82413632
Oh, Karin, nou was ik helemaal vergeten te schrijven hoe enorm ik wel niet van die foto van jou heb zitten genieten. Zo lief! Echt, om op te vreten, die twee van jou

Ssserpente, hey, dat gevoel ken ik. Wij doen nu ook bijna elke avond rapley met Stef, hij vind dat ZO geweldig.. Ik begrijp best dat je geen aparte potjes voor Lente wil koken in de toekomst, maar ik weet niet op welke leeftijd dat echt een ding wordt zeg maar. Nu is ze nog zo klein, zou het nu echt al rampzalig zijn om gewoon lekker aan te bieden wat zij fijn vind? Ik ben zelf ook héél erg van het het-moet-vooral-leuk-zijn omdat ik zelf ook een eetprobleem heb overgehouden aan mijn vroege jeugd (staat 1 of 2 topics terug een heel verhaal over), dus ik ben geneigd het met jou eens te zijn. Dan maar even op de rapley hoor. Maarja, mijn oordeel is nogal gekleurd door mijn eigen verleden, dus ja.. Ik weet het niet echt

Vicky, ik ben benieuwd, gooi op die foto's!

En jaja, het is duidelijk hoor, Stef gaat nu écht een tandje krijgen denk ik. Hij is al een paar dagen wat huilerig en nu voelde ik net toch echt een bobbeltje in zijn onderkaakje. Ik heb wel 4x gevoeld om er zeker van te zijn (kijken lukt nl. niet, het kind weigert dat nogal resoluut ) en lief heeft ook gevoeld, en het zit er echt! Ik ben helemaal onder de indruk, mijn kleine ventje! Vanavond hebben we ook weer lekker zitten smeren met een banaan, hij vind rapley dus echt de bom Zo lief! Overigens heeft hij de laatste tijd af en toe pukkeltjes in zijn gezicht en we denken dat dat van eten komt. We hebben eens zitten kijken en het moet van ofwel de banaan, ofwel de mango zijn. Stel nu dat het inderdaad zo is dat als hij bultjes krijgt van zoiets, hoe gaat dat dan verder? Iemand een idee? Geef je dat dan gewoon helemaal niet meer? Introduceer je het opnieuw na een paar weken of maanden?
3!
  zondag 6 juni 2010 @ 21:01:30 #239
252405 oeke
Moeke
pi_82413922
Vicky, wat fijn dat het geslaagd was!

Wij hebben ook een heerlijk verjaardagsfeest gehad! Gelukkig bleef het droog.
We gingen naar het park met een volgeladen bakfiets met ballonnen eraan geknoopt, ik en Ko fietsten ernaast. We waren echt zo'n gezinnetje.
Hij heeft lekker taart gesnoept, met iedereen lol gemaakt, en nu ligt hij heerlijk te slapen.
En we hebben twee hobbelpaarden gekregen!

Maar ik kan nog niet op mijn kont zitten, want we gaan morgen naar Terschelling, om daar 8 nachten te kamperen en ik heb nog niets ingepakt!
Ik ben nog nooit zo onvoorbereid op vakantie gegaan. En dan nu voor het eerst kamperen en met kind.
Maar ik heb er heel veel zin in!

Sserpente, wat een moeilijk verleden heb je met eten. En ik begrijp het heel goed. Ko eet ook bijna niks van een lepeltje. Maar goed, ik ben dus juist een voorstander van Rapley, en ik begrijp heel goed dat hij geen zin in dat lepeltje heeft. Eigenlijk, door Rapley, doe je wat je ouders niet deden. Je geeft haar de regie in handen over het eten.
Als Ko niks eet, dan bied ik meestal niet wat anders aan. Maar als ik zie dat hij nog trek heeft, krijgt hij nog wel iets anders. Ik heb tot nu toe niet een moment gehad dat ik dacht dat een potje wel handig zou zijn, er is altijd wel iets wat hij kan eten als we ergens anders zijn.
Maar ik begrijp dat je het achter de hand wil hebben.
Ik denk dat je gelijk hebt met die experimentele fase, tot 2 jaar kan je volgens mij best onderzoeken wat werkt en dan daarna echt vasthouden aan je principes.
Tjee, ik krijg het niet helemaal goed uit mijn snater geloof ik. Moe...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_82414172
Incantrix, dan moet je er dus eerst zien achter te komen waar het vandaan komt, en als je dat weet zou ik dat etenswaar de komende weken niet meer geven.
na een tijdje kun je dan weer proberen of hij er nog steeds op reageert.
Ik vraag me wel af of de pukkeltjes alleen in het gezichtje komen als het een allergische reactie is.
Ik merk aan Lars dat hij over zijn hele lijfje eczeemplekjes krijgt van eten, benen, armen, ruggetje...

En dat je onder de indruk bent van het tandje....haha ik moest er wel om lachen.
En straks vervloek je het tandjesgebeuren nog wel, let maar op.
Maar het is zeker een mijlpaal!
  zondag 6 juni 2010 @ 21:09:51 #241
100412 mefke79
komt goed!
pi_82414455
Oeke, klinkt als een prima verjaardag. En dat kamperen komt vast goed! Fijne tijd daar.
Vicky, klinkt ook al als een prima dag.

Ssserpente, lastig hoor. Ik merk dat ik soms ook gewoon het geduld niet heb om tig keer een hapje aan te bieden zodat ie maar wat eet. Nou eet ie meestal prima, maar als ie z'n kont tegen de krib gooit, dan berg je maar. Vandaag was het de hele dag drama, vanavond heeft ie wel netjes zijn groentehap op. Rapley doen we eigenlijk nauwelijks (meer) omdat Driekus dan amper iets binnenkrijgt en later wel honger heeft. Beetje schipperen zo.

Incantrix, tandje! Wij vermoeden er hier nu ook een, bobbeltje op de kaak en huilerig. Maar goed, we zien wel of het iets wordt.

Dames, ik duik mijn bed in, belabberde nacht gehad en morgen weer werken. Trusten allemaal!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 6 juni 2010 @ 21:10:16 #242
95408 Incantrix
pi_82414483
Oeke, wat leuk, dat klinkt heel fijn allemaal! Alvast heel erg gefeliciteerd en heel veel plezier @ Oerol joh! Als je mijn schoonzus en mijn vrienden tegenkomt, doe je ze dan de groetjes? Deed je zelf nou ook nog een kunst-ietsje? Staat me iets van bij.. In dat geval: Suus van de artiestenbalie moet je even gedag zeggen

Ah, thnx Karin! Ik weet eigenlijk ook niet of het dan zo plaatselijk is, maar we konden niet zo veel andere oorzaken bedenken eigenlijk. Naja, we hebben nu voorlopig mango van het menu geschrapt en twee dagen banaan gegeven, morgen en overmorgen krijgt hij geen van beiden en dan gaan we nog eens mango aanbieden. Kijken of het iets doet enzo
3!
  zondag 6 juni 2010 @ 21:11:02 #243
95408 Incantrix
pi_82414537
Sweet dreams, Mefke!
3!
pi_82414755
Hai! Wij zijn naar familie in Zeeland geweest dit weekend
Ik heb niet echt bijgelezen, maar...
Kobus is morgen 1 jaar!! Wow! Oeke geniet nog eventjes van je baby'tje!!
Stef krijgt een tandje!!
En en en ....
Niels ook!!!!!!!!!! Ik voelde al een tijdje dat in de onderkaak een verharding zat, maar nu zie ik rechts ook echt een wit streepje komen en links zit het er ook aan te komen hoor! Woah, nou wordt hij echt groot
Dat verklaart zijn enorm boze gedrag tijdens het drinken steeds, hij gooit zich grommend achterover.
Sorry verder heb ik niet gelezen en ik ben heel moe (slapen ging niet echt vannacht) dus ik ga naar bed voor iedereen!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_82415295
tandje voor Stef en Niels
Oeks, klinkt als een heerlijke dag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82416838
Even niet bijgelezen..
Oeke alvast gefeliciteerd met je manneke! Fijn dat het droog is gebleven! Hele fijne vakantie ook alvast!

Wij moeten morgen naar het CB ik ben benieuwd wat mijn kaboutertje gegroeid is! Hoe deden jullie dat met de prikken deze keer (Vicky/Oeke?). Het lijkt me nu voor Finn veel bewuster die prikken, dus ik denk dat ik hem gewoon op schoot wil houden.
pi_82416982
FTA, mijn man was mee. Ik heb Tess afgeleid, M. heeft haar vastgehouden en de wvk heeft geprikt

Alvast een filmpje
Tess eet taart

En een dikke vette crosspost

De buit:

[ Bericht 69% gewijzigd door Vicky op 06-06-2010 21:53:58 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82417551
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:10 schreef Aoraki het volgende:

Ik heb hem zelf laten bepalen, vaak geven ze zelf wel aan wanneer ze genoeg gehad hebben en bouwen ze dit zelf steeds ietsje verder uit tot wat meer
Als voorbeeld: In de eerste week at Wolf nog net geen half klein potje (als je uitgaat van potjesvoeding) ben met 5 maanden met groente begonnen, inmiddels is hij bijna 6 maanden en eet 1 klein potje helemaal op, of zelfgemaakte groente (maar hij vindt potjes lekkerder hahaha)
+ we zijn net vorige week begonnen met wat fruit erbij, dat gaat er meteen al goed in (1 stuk fruit,of potje)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82417645
Wat is er weer een hoop gebeurt het weekend.
Morris en Memmel veel plezier in het volgende topic
Oeke geniet nog even van je laaste dag als baby mama. Veel plezier morgen
Ssperente, ik zou me ook nog niet zo druk om maken. Eten komt vanzelf goed.
BJ en Evi welkom hier wat had je dat mooi geschreven zeg. En die foto's ik heb er om gelachen, als een echt diva in het zwembad chillen

Hier een heerlijk weekend achter de rug. Wat kan de zon een mens goed doen. Gister mn mama fiets gehaald (16 km naar huis gefietst, ff heerlijk uitwaaien, een uurtje voor mezelf). Daarna gebbqt, Jamie had heerlijk gespeelt op t kleed onder de parasol onder tussen van de aardbeien gesnoept. Als ik alleen naar t schaaltje wees ging zn mond al open . Gras is geen succes, die kriebelende dingetjes doet meneer huilen. Helemaal in paniek mn arme schatje. En vanavond was het weekend compleet, met hele gezin aan tafel lekker witlof eten. Ik dacht dat kindjes geen witlof lusten, nou die van mij smult er van
pi_82417960
Klinkt goed Martine!

Vicky, tjonge wat een grote meid is Tess! ik kan me zo helemaal niet voorstellen dat Lars over een poosje ook zo groot is....Tess straalt!!
En dat Hello Kitty jurkje....grote zus zal er wel jaloers op zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')