Met de meeste boren die je koopt moet je rechtsom boren (of meeste, ik ken zo eigenlijk geen boor die linksom moet). Dat linksom van dat spionnetje zal wel zijn dat je het spionnetje er linksom in moet draaien.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:36 schreef wicky43 het volgende:
ik ben op korte termijn van plan om een spionnetje in onze voordeur te monteren en moet daarom een gat van 14mm boren. De 14mm houtboor zit al in het apparaat, ik durf het alleen niet zo goed. Bang om iets vreselijk verkeerds te doen waardoor er meteen een nieuwe deur aangeschaft kan worden.
Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten? Is het beter om van buiten naar binnen te boren of maakt dat niet uit. Moet de boor linksom of rechtsom draaien (ik zag op de verpakking van het spionnetje linksom staan). En tenslotte, ik zag op internet een filmpje waarin iemand het met een speedboor deed, maar op de verpakking van speedboren staat dat het alleen voor zachthout geschikt is.
Ik hoop dat iemand mij even van mijn angsten kan afhelpen![]()
Sander
En dan nog: zodra het puntje er uitsteekt stoppen en vanaf de andere kant verder boren. Anders grote kans op afbrekende splinters!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:44 schreef Snakey het volgende:
Gewoon zo'n houtboor nemen.
[ afbeelding ]
Dan weet je zeker dat je precies op het uitgemeten punt boort met zo'n puntje. En dan zorgen dat je er recht doorheen gaat. Makkie.
Neem een boor met voorsnijtanden (van die 'puntjes'), dan heb je een mooie strakke rand en hoef je niet te schuren / lakken. En idd doorboren tot de centreerpunt er doorheen is, daarnaa het laatste stukje vanaf de andere kant boren. Let er ook op dat je je boor een beetje recht houdt, anders kijkt je spionnetje naar de deurmat.quote:
er zijn maar weinig boormachines die een boor met een schacht van 14 mm kunnen hebbenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:44 schreef Snakey het volgende:
Gewoon zo'n houtboor nemen.
[ afbeelding ]
Dan weet je zeker dat je precies op het uitgemeten punt boort met zo'n puntje. En dan zorgen dat je er recht doorheen gaat. Makkie.
Splinters aan 1 kant van het boorgat die niet onder de afdekring van het spionnetje vallen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:13 schreef Saisai het volgende:
* Saisai vraagt zich af wat er überhaupt kan misgaan als je de boor gewoon netjes vasthoudt.
Nja, als ik dat weg wil halen rol ik een schuurpapiertje op, steek dat in het gat en wiebel ik een beetje. Dat is het ook netjes. Maar misschien snap ik de ophef gewoon niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:22 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt in plaats van 2 kanten te boren, ook een blokje resthout vastklemmen en dan door en door boren. Maar dat zal dan bij een deur weer wat lastiger zijn, tenzij 4 handen.
[..]
Splinters aan 1 kant van het boorgat die niet onder de afdekring van het spionnetje vallen bijvoorbeeld.
Kijk bij werk niet in het zicht is het allemaal wat minder belangrijk, maar bij een voordeur moet het wel even netjes gebeuren.
precies..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:58 schreef jitzzzze het volgende:
Bij hardhout moet je zelf wat harder duwen, verder kan het prima.
En gebruik een boormachine met een snoer, niet een schroefmachine met een accu.
Met een beetje beleid en common sense kun je ook in een hardhouten deur ook wel een mooi gat krijgen zonder dat de splinters in het rond vliegenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:58 schreef jitzzzze het volgende:
Bij hardhout moet je zelf wat harder duwen, verder kan het prima.
En gebruik een boormachine met een snoer, niet een schroefmachine met een accu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |