Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ik ben juist bodybuilding gaan doen, omdat ik een klein lulletje hebquote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:55 schreef flexoo het volgende:
whahaha bodybuilders hebben een klein lulletje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:54 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik ben juist bodybuilding gaan doen, omdat ik een klein lulletje heb
Ik ook. En een nóg kleiner egootje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Intelligent, but fucked up.
Ik spuit synthol in meisjus hun ogen zodat ze mn pielemoosje niet zienquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:20 schreef 16meter het volgende:
Ik spuit synthol in m'n pielemuisje zodat hij groter lijkt.
Eens.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 10:07 schreef Sgele het volgende:
Als je kijkt naar de Bodybuilders van nu en de Arnold van toen, moet ik zeggen dat Arnold er toch wel 'echter' uit zag.
Iets meer kan wss geen kwaad.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:28 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben sinds een maand of 4 op mijn eiwit inname aan het letten.
dmv Whey eiwitten krijg ik nu zo'n 80 gram extra per dag binnen.
Zelf weeg ik nu 100 kg, dus 200 gram eiwitten per dag zou goed zijn.
Kan iemand mij vertellen hoeveel gram eiwitten iemand met zijn normale voeding binnen krijgt.
Ik weet dat dit per persoon verschilt , maar er zal toch wel een gemiddelde zijn ?
Toch zal ik grof vertellen wat ik gemiddeld ongeveer per dag eet
10 boterhammen met kip/vlees/kaas
1 ei
1 standaard warme maaltijd (pasta / rijstgerecht of aardappel/groente/vlees)
2 muslirepen + 1 liga
1 banaan + 1 kiwi
1 schaal vla
Drinken is meetal vruchtensap of koffie, geen melk
Zou dat de resterende 120 gram eiwitten zijn ?
Of is het verstandig meer whey eiwitten tot me te nemen ?
bvd
Als je van die schaal vla een bak magere kwark (500 gram, ongeveer 40 gram eiwitten) maakt dan ben je er wel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:28 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben sinds een maand of 4 op mijn eiwit inname aan het letten.
dmv Whey eiwitten krijg ik nu zo'n 80 gram extra per dag binnen.
Zelf weeg ik nu 100 kg, dus 200 gram eiwitten per dag zou goed zijn.
Kan iemand mij vertellen hoeveel gram eiwitten iemand met zijn normale voeding binnen krijgt.
Ik weet dat dit per persoon verschilt , maar er zal toch wel een gemiddelde zijn ?
Toch zal ik grof vertellen wat ik gemiddeld ongeveer per dag eet
10 boterhammen met kip/vlees/kaas
1 ei
1 standaard warme maaltijd (pasta / rijstgerecht of aardappel/groente/vlees)
2 muslirepen + 1 liga
1 banaan + 1 kiwi
1 schaal vla
Drinken is meetal vruchtensap of koffie, geen melk
Zou dat de resterende 120 gram eiwitten zijn ?
Of is het verstandig meer whey eiwitten tot me te nemen ?
bvd
Dat is een goede tip, ik zal inderdaad magere kwark in huis halen, dat kan ik dan ook nog mixen met Musli oid voor wat vezels en koolhydraten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 14:45 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Als je van die schaal vla een bak magere kwark (500 gram, ongeveer 40 gram eiwitten) maakt dan ben je er wel.
Van al die eiwitten zal toch wel minimaal de helft gebruikt worden als brandstof lijkt me?! Maar aangezien je nogal serieus met deze hobby bezig bent zal de extra kosten die zo'n hoge eiwitinname met zich meebrengt wel niet zo'n probleem zijnquote:Op woensdag 2 juni 2010 17:10 schreef Mr.J het volgende:
Ik zit met 85kg op 500+ gram eiwitten per dag, met 100kg bw mag er wel wat bij denk ik.
Krijg je wel veel antibiotica binnen via vlees...quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:22 schreef Mr.J het volgende:
Kosten vallen wel mee. Kip is bij de Marko ook max 5,- per kg dacht ik.
Zo hee... Is dat nog wel gezond?quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:10 schreef Mr.J het volgende:
Ik zit met 85kg op 500+ gram eiwitten per dag, met 100kg bw mag er wel wat bij denk ik.
Dat verklaart gelijk waarom ik de laatste 8,5 jaar maar 1 ziektedag heb moeten opnemen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Krijg je wel veel antibiotica binnen via vlees...
Ik heb nooit een onderzoek gezien waarin een gezondheidsrisico wordt toegekend aan een teveel aan eiwitten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zo hee... Is dat nog wel gezond?
Drink je extra water ofzo?
Ik doe het nagenoeg onbewust veel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:29 schreef twoarmedman het volgende:
ZIjn er hier mensen met ervaring met de Stomach vacuum oefening? Ik heb het zelf nog langdurig geprobeerd maar gevoelsmatig werkt het wel... Ben benieuwd of iemand hier ook echt resultaten van heeft gehad..
http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm
Alstu, uit 2004 gepost door 3XL op DBB:quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:56 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Veel eiwitten kan toch een aanslag zijn voor je nieren op langere termijn? Zoiets staat me in ieder geval bij..
quote:Nutritional Myths that Just Won't Die: Protein!
By Will Brink
"Nutritional Myths that Just Won't Die: Protein!"
When it comes to the topic of sports nutrition there are many myths and fallacies that float around like some specter in the shadows. They pop up when you least expect them and throw a monkey wrench into the best laid plans of the hard training athlete trying to make some headway. Of all the myths that surface from time to time, the protein myth seems to be the most deep rooted and pervasive. It just won't go away. The problem is, exactly who, or which group, is perpetuating the "myth" cant be easily identified. You see, the conservative nutritional/medical community thinks it is the bodybuilders who perpetuate the myth that athletes need more protein and we of the bodybuilding community think it is them (the mainstream nutritional community) that is perpetuating the myth that athletes don't need additional protein! Who is right?
The conservative medical/nutritional community is an odd group. They make up the rules as they go along and maintain what I refer to as the "nutritional double standard." If for example you speak about taking in additional vitamin C to possibly prevent cancer, heart disease, colds, and other afflictions, they will come back with "there is still not enough data to support the use of vitamin C as a preventative measure for these diseases," when in fact there are literary hundreds of studies showing the many benefits of this vitamin for the prevention and treatment of said diseases.
And of course, if you tell them you are on a high protein diet because you are an athlete they will tell you, "oh you don't want to do that, you don't need it and it will lead to kidney disease" without a single decent study to back up their claim! You see they too are susceptible to the skulking myth specter that spreads lies and confusion. In this article I want to address once and for all (hopefully) the protein myth as it applies to what the average person is told when they tell their doctor or some anemic "all you need are the RDAs" spouting nutritionist that he or she is following a high protein diet.
Myth #1 "Athletes don't need extra protein"
I figured we should start this myth destroying article off with the most annoying myth first. Lord, when will this one go away? Now the average reader person is probably thinking "who in the world still believes that ridiculous statement?" The answer is a great deal of people, even well educated medical professionals and scientists who should know better, still believe this to be true. Don't forget, the high carb, low fat, low protein diet recommendations are alive and well with the average nutritionist, doctor, and of course the "don't confuse us with the facts" media following close behind.
For the past half century or so scientists using crude methods and poor study design with sedentary people have held firm to the belief that bodybuilders, strength athletes of various types, runners, and other highly active people did not require any more protein than Mr. Potato Head.....err, I mean the average couch potato. However, In the past few decades researchers using better study designs and methods with real live athletes have come to a different conclusion altogether, a conclusion hard training bodybuilders have known for years. The fact that active people do indeed require far more protein than the RDA to keep from losing hard earned muscle tissue when dieting or increasing muscle tissue during the off season.
In a recent review paper on the subject one of the top researchers in the field (Dr. Peter Lemon) states "...These data suggest that the RDA for those engaged in regular endurance exercise should be about 1.2-1.4 grams of protein/kilogram of body mass (150%-175% of the current RDA) and 1.7 - 1.8 grams of protein/kilogram of body mass per day (212%-225% of the current RDA) for strength exercisers."
Another group of researchers in the field of protein metabolism have come to similar conclusions repeatedly. They found that strength training athletes eating approximately the RDA/RNI for protein showed a decreased whole body protein synthesis (losing muscle jack!) on a protein intake of 0.86 grams per kilogram of bodyweight. They came to an almost identical conclusion as that of Dr. Lemon in recommending at least 1.76g per kilogram of bodyweight per day for strength training athletes for staying in positive nitrogen balance/increases in whole body protein synthesis.
This same group found in later research that endurance athletes also need far more protein than the RDA/RNI and that men catabolize (break down) more protein than women during endurance exercise.
They concluded "In summary, protein requirements for athletes performing strength training are greater than sedentary individuals and are above the current Canadian and US recommended daily protein intake requirements for young healthy males." All I can say to that is, no sh%# Sherlock?!
Now my intention of presenting the above quotes from the current research is not necessarily to convince the average athlete that they need more protein than Joe shmoe couch potato, but rather to bring to the readers attention some of the figures presented by this current research. How does this information relate to the eating habits of the average athlete and the advice that has been found in the lay bodybuilding literature years before this research ever existed? With some variation, the most common advice on protein intakes that could be-and can be- found in the bodybuilding magazines by the various writers, coaches, bodybuilders, etc., is one gram of protein per pound of body weight per day.
So for a 200 pound guy that would be 200 grams of protein per day. No sweat. So how does this advice fair with the above current research findings? Well let's see. Being scientists like to work in kilograms (don't ask me why) we have to do some converting. A kilogram weighs 2.2lbs. So, 200 divided by 2.2 gives us 90.9. Multiply that times 1.8 (the high end of Dr. Lemon's research) and you get 163.6 grams of protein per day. What about the nutritionists, doctors, and others who call(ed) us "protein pushers" all the while recommending the RDA as being adequate for athletes?
Lets see. The current RDA is 0.8 grams of protein per kilogram of bodyweight: 200 divided by 2.2 x 0.8 = 73 grams of protein per day for a 200lb person. So who was closer, the bodybuilders or the arm chair scientists? Well lets see! 200g (what bodybuilders have recommended for a 200lb athlete) - 163g ( the high end of the current research recommendations for a 200lb person) = 37 grams (the difference between what bodybuilders think they should eat and the current research).
How do the RDA pushers fair? Hey, if they get to call us "protein pushers" than we get to call them "RDA pushers!" Anyway, 163g - 73g = (drum role) 90 grams! So it would appear that the bodybuilding community has been a great deal more accurate about the protein needs of strength athletes than the average nutritionist and I don't think this comes as any surprise to any of us. So should the average bodybuilder reduce his protein intake a bit from this data? No, and I will explain why. As with vitamins and other nutrients, you identify what looks to be the precise amount of the compound needed for the effect you want (in this case positive nitrogen balance, increased protein synthesis, etc) and add a margin of safety to account for the biochemical individuality of different people, the fact that there are low grade protein sources the person might be eating, and other variables.
So the current recommendation by the majority of bodybuilders, writers, coaches, and others of one gram per pound of bodyweight does a good job of taking into account the current research and adding a margin of safety. One things for sure, a little too much protein is far less detrimental to the athletes goal(s) of increasing muscle mass than too little protein, and this makes the RDA pushers advice just that much more.... moronic, for lack of a better word.
There are a few other points I think are important to look at when we recommend additional protein in the diet of athletes, especially strength training athletes. In the off season, the strength training athletes needs not only adequate protein but adequate calories. Assuming our friend (the 200lb bodybuilder) wants to eat approximately 3500 calories a day, how is he supposed to split his calories up? Again, this is where the bodybuilding community and the conservative nutritional/medical community are going to have a parting of the ways... again. The conservative types would say "that's an easy one, just tell the bodybuilder he should make up the majority of his calories from carbohydrates."
Now lets assume the bodybuilder does not want to eat so many carbs. Now the high carb issue is an entirely different fight and article, so I am just not going to go into great depth on the topic here. Suffice it to say, anyone who regularly reads articles, books, etc, >from people such as Dan Duchaine, Dr. Mauro Dipasquale, Barry Sears PhD, Udo Erasmus PhD, yours truly, and others know why the high carb diet bites the big one for losing fat and gaining muscle (In fact, there is recent research that suggests that carbohydrate restriction, not calorie restriction per se, is what's responsible for mobilizing fat stores). So for arguments sake and lack of space, let's just assume our 200lb bodybuilder friend does not want to eat a high carb diet for his own reasons, whatever they may be.
What else can he eat? He is only left with fat and protein. If he splits up his diet into say 30% protein, 30 % fat, and 40% carbs, he will be eating 1050 calories as protein (3500x30% = 1050) and 262.5g of protein a day (1050 divided by 4 = 262.5). So what we have is an amount (262.5g) that meets the current research, has an added margin of safety, and an added component for energy/calorie needs of people who don't want to follow a high carb diet, hich is a large percentage of the bodybuilding/strength training community. here are other reasons for a high protein intake such as hormonal effects (i.e. effects on IGF-1, GH, thyroid ), thermic effects, etc., but I think I have made the appropriate point. So is there a time when the bodybuilder might want to go even higher in his percent of calories >from protein than 30%? Sure, when he is dieting.
It is well established that carbs are "protein sparing" and so more protein is required as percent of calories when one reduces calories. Also, dieting is a time that preserving lean mass (muscle) is at a premium. Finally, as calories decrease the quality and quantity of protein in the diet is the most important variable for maintaining muscle tissue (as it applies to nutritional factors), and of course protein is the least likely nutrient to be converted to bodyfat. In my view, the above information bodes well for the high protein diet. If you tell the average RDA pusher you are eating 40% protein while on a diet, they will tell you that 40% is far too much protein. But is it? Say our 200lb friend has reduced his calories to 2000 in attempt to reduce his bodyfat for a competition, summer time at the beach, or what ever. Lets do the math. 40% x 2000 = 800 calories from protein or 200g (800 divided by 4). So as you can see, he is actually eating less protein per day than in the off season but is still in the range of the current research with the margin of safety/current bodybuilding recommendations intact.
Bottom line? High protein diets are far better for reducing bodyfat, increasing muscle mass, and helping the hard training bodybuilder achieve his (or her!) goals, and it is obvious that endurance athletes will also benefit from diets higher in protein than the worthless and outdated RDAs.
Myth #2 "High protein diets are bad for you"
So the average person reads the above information on the protein needs and benefits of a high protein diet but remembers in the back of their mind another myth about high protein intakes. "I thought high protein diets are bad for the kidneys and will give you osteoporosis! " they exclaim with conviction and indignation. So what are the medical facts behind these claims and why do so many people, including some medical professionals and nutritionists, still believe it?
For starters, the negative health claims of the high protein diet on kidney function is based on information gathered from people who have preexisting kidney problems. You see one of the jobs of the kidneys is the excretion of urea (generally a non toxic compound) that is formed from ammonia (a very toxic compound) which comes from the protein in our diets. People with serious kidney problems have trouble excreting the urea placing more stress on the kidneys and so the logic goes that a high protein diet must be hard on the kidneys for healthy athletes also.
Now for the medical and scientific facts. There is not a single scientific study published in a reputable peer - reviewed journal using healthy adults with normal kidney function that has shown any kidney dysfunction what so ever from a high protein diet. Not one of the studies done with healthy athletes that I mentioned above, or other research I have read, has shown any kidney abnormalities at all. Furthermore, animals studies done using high protein diets also fail to show any kidney dysfunction in healthy animals.
Now don't forget, in the real world, where millions of athletes have been following high protein diets for decades, there has never been a case of kidney failure in a healthy athlete that was determined to have been caused solely by a high protein diet. If the high protein diet was indeed putting undo stress on our kidneys, we would have seen many cases of kidney abnormalities, but we don't nor will we. From a personal perspective as a trainer for many top athletes from various sports, I have known bodybuilders eating considerably more than the above research recommends (above 600 grams a day) who showed no kidney dysfunction or kidney problems and I personally read the damn blood tests! Bottom line? 1-1.5 grams or protein per pound of bodyweight will have absolutely no ill effects on the kidney function of a healthy athlete, period. Now of course too much of anything can be harmful and I suppose it's possible a healthy person could eat enough protein over a long enough period of time to effect kidney function, but it is very unlikely and has yet to be shown in the scientific literature in healthy athletes.
So what about the osteoporosis claim? That's a bit more complicated but the conclusion is the same. The pathology of osteoporosis involves a combination of many risk factors and physiological variables such as macro nutrient intakes (carbs, proteins, fats), micro nutrient intakes (vitamins, minerals, etc), hormonal profiles, lack of exercise, gender, family history, and a few others. The theory is that high protein intakes raise the acidity of the blood and the body must use minerals from bone stores to "buffer" the blood and bring the blood acidity down, thus depleting one's bones of minerals. Even if there was a clear link between a high protein diet and osteoporosis in all populations (and there is not) athletes have few of the above risk factors as they tend to get plenty of exercise, calories, minerals, vitamins, and have positive hormonal profiles. Fact of the matter is, studies have shown athletes to have denser bones than sedentary people, there are millions of athletes who follow high protein diets without any signs of premature bone loss, and we don't have ex athletes who are now older with higher rates of osteoporosis.
In fact, one recent study showed women receiving extra protein from a protein supplement had increased bone density over a group not getting the extra protein! The researchers theorized this was due to an increase in IGF-1 levels which are known to be involved in bone growth. Would I recommend a super high protein diet to some sedentary post menopausal woman? Probably not, but we are not talking about her, we are talking about athletes. Bottom line? A high protein diet does not lead to osteoporosis in healthy athletes with very few risk factors for this affliction, especially in the ranges of protein intake that have been discussed throughout this article.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/eiwit-mythen-24646/quote:Myth #3 "All proteins are created equal"
How many times have you heard or read this ridiculous statement? Yes, in a sedentary couch potato who does not care that his butt is the same shape as the cushion he is sitting on, protein quality is of little concern. However, research has shown repeatedly that different proteins have various functional properties that athletes can take advantage of. For example, whey protein concentrate (WPC) has been shown to improve immunity to a variety of challenges and intense exercise has been shown to compromise certain parts of the immune response. WPC is also exceptionally high in the branch chain amino acids which are the amino acids that are oxidized during exercise and have been found to have many benefits to athletes. We also know soy has many uses for athletes, and this is covered in full on the Brinkzone site in another article.
Anyway, I could go on all day about the various functional properties of different proteins but there is no need. The fact is that science is rapidly discovering that proteins with different amino acid ratios (and various constituents found within the various protein foods) have very different effects on the human body and it is these functional properties that bodybuilders and other athletes can use to their advantage. Bottom line? Let the people who believe that all proteins are created equal continue to eat their low grade proteins and get nowhere while you laugh all the way to a muscular, healthy, low fat body!
Conclusion
Over the years the above myths have been floating around for so long they have just been accepted as true, even though there is little to no research to prove it and a whole bunch of research that disproves it! I hope this article has been helpful in clearing up some of the confusion for people over the myths surrounding protein and athletes. Of course now I still have to address even tougher myths such as "all fats make you fat and are bad for you," "supplements are a waste of time," and my personal favorite, "a calorie is a calorie." The next time someone gives you a hard time about your high protein intake, copy the latest study on the topic and give it to em. If that does not work, role up the largest bodybuilding magazine you can find and hit hem over the head with it!
E/K/V/Totaal: 512 / 604 / 145 / 5774quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:19 schreef Levitas het volgende:
500gr eiwit? Dat is al 2000 kcal?! Wat is jouw K/H/V verhouding dan?
Zoiets heb ik nu ook, of het echt werk weet ik niet, maar kwaad kan het sowieso niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:52 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik doe het nagenoeg onbewust veel.![]()
Als ik in de auto zit, op werk, of zoals nu een beetje zit te internetten; even de buikspieren naar binnen toe aanspannen. Geen idee of het echt veel werkt, maar ik heb een nette smalle taille, dus ik ga er nog maar even mee door just to be sure.
Ik zit ook weer tegen de 90 aan te hikken (tussen de 88.8 en de 89.8 - kan me zelden volledig nuchter wegen).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 01:22 schreef tho_Omas het volgende:
Nog 1 kilo en ik zit weer op mijn streefgewicht van 90 kilo. Vreemd, zodra de zon begint te schijnen, begin ik meer te eten. De prestaties zijn om te janken na 3 maanden stilzitten.
Even afgezien van het feit dat bovenstaande sowieso niet zo veel is, kun je altijd melk erbij gaan drinken i.p.v. water (als je moeite hebt om meer te eten)... Als je dat niet lekker vindt chocomel bijvoorbeeld. Ik weet overigens niet wat je op je boterhammen belegd, maar zorg dat dat eiwitrijk is (dus kipfilet, rookvlees, etc. etc.).quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:25 schreef robuust89 het volgende:
Over eten gesproken, ik kom niet aan!
Ik eet al een stuk meer dan ik eerst deed, en dr gebeurt niks. ben 1.90 bij 78 kilo btw.
iemand nog eettips?
eetschema:
8:00
brinta, broodje pindakaas
10:00
2 boterhammen
12:00
2 boterhammen, bakje yogurt
14:00
2 boterhammen
16:00
2 boterhammen
18:00
moeders kookt gevarieerd
20:00 flinke bak yogurt/kwark
*heb nog niet berekend hoeveel ik binnenkrijg, btw
Is inderdaad wel cheap ja, zeer mooie prijs!.. Blijf denk ik toch B&F trouw en die perfect whey was wel erg lekker van hun (en ok, wel ietsje duurder dan deze aanbieding, 4,5 kg voor 55,- i.p.v. 5kg voor 52,- bij XXL nu). Heb ook pas over een maandje nodig. Heb nu nog iets van 1 a 1,5 kg whey en 1 kg casseine liggen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:45 schreef kidkash19 het volgende:
Goede aanbieding deze week bij XXL
5 KG eiwit voor 50 euro
Meteen ff besteld
Dat wordt lekker zwaar squatten!quote:Op zondag 13 juni 2010 17:27 schreef Mr.J het volgende:
Maar Defqon was lekkerrrrrrrrr! Alleen echt te gruwelijk verbrand. Nog steeds helemaal rood op schouders, nek en bovenkant rug.
Had die zonnebrand ook gekocht, alleen ben je dan al te laat.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:59 schreef SunMarino het volgende:
Ja ik moest wel even 2 keer kijken om je te herkennen zonder al die tanning enzo.
Gister wel meer mensen gezien met een rode kop en/of schouders.
Maar daarom verkopen ze ook (op Defqon tenminste) zonnebrand bij die merchandise tentjes.
Mischien handig voor de volgende keer.
Ideaal om bij te bruinenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 09:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik loop eigenlijk zelden in mn blote bassie op feesten rond.
Moet het wel echt heel drukkend warm zijn (en katoen aanhebben).
Oh, ik ga geregeld halfnaakt hoor, maar meer op stadsstranden, strandtenten e.d.quote:
Eiwitten krijg je wel genoeg binnen, ook bij dat tweede schema. Zou beginnen met schema 1 en dat een maandje aankijken. Gaat het je dan te langzaam, overstappen naar schema 2.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:08 schreef Levitas het volgende:
Check mijn voedingsschema's ff guys! Ik wil vanaf volgende week echt gaan knallen
Ik zie die bijlagen btw niet onder mijn post staan, terwijl ze wel in de post-edit staan:S
Met schema 1 bedoel je -neem ik aan- 2800 kcal, en schema 2 3300kcal he?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Eiwitten krijg je wel genoeg binnen, ook bij dat tweede schema. Zou beginnen met schema 1 en dat een maandje aankijken. Gaat het je dan te langzaam, overstappen naar schema 2.
Ps. wou dat mijn onderhoud zo laag zou liggen. Moet zo'n moeite doen voor 1 zielig extra kilootje tegenwoordig. Eerste half jaar dat ik begon ongeveer 8 kg, laatste half jaar maar 2 kg ofzo(van 77kg naar 87kg gegaan in ruim een jaar bij gelijkblijven vetpercentage, 1m91 lang). Gelukkig blijft mijn kracht nog wel wat sneller vooruit gaan wat voor mij het belangrijkste is.
Als je sterker wordt zullen pullups uiteraard ook makkelijker gaan.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:13 schreef skudkind het volgende:
Hey jongens, ik heb echt moeite met pullups (handpalmen naar buiten). Volgens de Rippetoe schema moet je dat pas wat later als assistance toevoegen aan de basic schema (na 4 maanden ongeveer). Is dat omdat de compound oefeningen ook helpen met een goede start met de pullups?
Dat is toch een pullup, of verwar ik ze weer met de chinup? Volgens mij waren chinups palmen naar binnen.quote:
LOL, ik hoopte al zoiets. Had ik ook wel kunnen bedenkenquote:Op maandag 21 juni 2010 19:24 schreef bascross het volgende:
Hij bedoelt gewoon optrekken aan een stang met je armen. Dat kan je doen met je handen naar je toe, of van je af. Met je handen van je af is zwaarder. Ik geloof trouwens dat pull ups en chin ups niet staan voor handen van je af of naar je toe. Het is gewoon dezelfde benaming voor optrekken aan een stang.
Het maakt ook niet zoveel uit hoe je het noemt, als je het zelf maar begrijpt.
Vind dat nogal een duur product voor wat je krijgt. Maar goed, dat heb ik met vrijwel alle supplementen buiten (goedkope) creatine en whey (of BCAA).quote:Op maandag 21 juni 2010 15:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Twee potten Aminocell binnen!Dat spul is echt goed. Ook buiten trainen merk ik dat ik net effe dat extra beetje energie heb.
Ik ben er bijzonder over te spreken. Krachttoename, energietoename en een pump in je spieren waar je soms echt van schrikt. Dat het je spieren aardig doet opzwellen is psychologisch mooi meegenomen en zou in theorie ook een kleine edge moeten geven wat betreft het bouwen van massa.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:27 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Vind dat nogal een duur product voor wat je krijgt. Maar goed, dat heb ik met vrijwel alle supplementen buiten (goedkope) creatine en whey (of BCAA).
Zou ik eerder NOKO gebruiken (enige Pre workout supp die ik ooit heb aangeschafd). Heb daar dezelfde ervaringen mee en was maar 17,- voor 800 gram (40 scoops, hoewel dat praktisch 20-25 trainingen waren want had wel iets meer dan 1 scoop nodig om meer energie te voelen). Energie door de taurine/caffeine, kracht door de creatine en pomp door alanine oid. Die pomp, door de NOx, booster scheen wel nutteloos te zijn. Is alleen ff leuk voor in de spiegelquote:Op maandag 21 juni 2010 20:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik ben er bijzonder over te spreken. Krachttoename, energietoename en een pump in je spieren waar je soms echt van schrikt. Dat het je spieren aardig doet opzwellen is psychologisch mooi meegenomen en zou in theorie ook een kleine edge moeten geven wat betreft het bouwen van massa.
Ik ben ook helemaal niet van de supplementen, maar verkies dit spul zonder twijfel boven whey shakes. Dan eet ik liever een extra bakje kwark voor (ondertussen alweer) 65 cent
Aminocell is overigens voornamelijk BCAA's en 3 soorten creatine.
Als ik me niet vergis maakt het opzwellen van de spieren de kapsels rondom je spieren wat losser, waardoor je een klein groeivoordeeltje hebt op de langere termijn.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:00 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Zou ik eerder NOKO gebruiken (enige Pre workout supp die ik ooit heb aangeschafd). Heb daar dezelfde ervaringen mee en was maar 17,- voor 800 gram (40 scoops, hoewel dat praktisch 20-25 trainingen waren want had wel iets meer dan 1 scoop nodig om meer energie te voelen). Energie door de taurine/caffeine, kracht door de creatine en pomp door alanine oid. Die pomp, door de NOx, booster scheen wel nutteloos te zijn. Is alleen ff leuk voor in de spiegel.
Maar de kwaliteit van whey eiwitten is gelegen in de snelle opname. Voor zover ik weet zijn whey eiwitten maar matige massabouwers.quote:Whey shakes is gewoon een aanvulling op mijn voeding. Ben te lam om heel de dag eiwitrijk te eten. Overigens is kwark vaak al duurder per gram eiwit dan shakes.
Appiequote:Waar haal je je kwark trouwens en wat is de naam er van? Heb zelf die Linessa magere vruchtenkwark van de Lidl, wel lekker, maar nog best prijzig (meen 1,- per 500 gram kwark voor maar iets van 30-35 gram eiwitten = veel duurder dan shake).
Staat me toch echt iets van bij, maar kan het niet zo 1, 2, 3 terugvinden.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:27 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Maar dat whey geen massabouwer zou zijn is onzin hoor.
Whey eiwit win je volgens mij uit hetzelfde proces als melk...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:59 schreef bascross het volgende:
Whey is gewoon eiwit. Je kan het ook uit kip halen, maakt niet zoveel uit. Alleen is whey snel en makkelijk in te nemen.
Ik haal 2.5, maar ik woog op mijn 18e nog geen 70 kg. Ik ben van huis uit qua lichaamsbouw een echte ectomorph (mijn bovenarmen waren bv dunner dan het grootste deel van mijn onderarm).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:38 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Heb die ecto/meso/endo test eens uit de OP gedaan.. wat scoren jullie? Kwam tot 2.83
http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm
Endo/meso hierquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:38 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Heb die ecto/meso/endo test eens uit de OP gedaan.. wat scoren jullie? Kwam tot 2.83
Mwah... Niet meer of minder dan het BMI verhaal op de Libelle site vermoed ik, maar voor hen die het nog niet wisten is het misschien een goeie indicator?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:06 schreef Levitas het volgende:
Ik kom op 1.92: Mesomorph. Vraag me af of het klopt lol
Nee het klopt niet echt.. Je kunt eigenlijk beter naar de beschrijving kijken die iets onder de test staat en bekijken aan welke eigenschappen je voldoet die bij de 3 types vermeld staan:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mwah... Niet meer of minder dan het BMI verhaal op de Libelle site vermoed ik, maar voor hen die het nog niet wisten is het misschien een goeie indicator?
Ik heb een Iron Gym thuis en dan gebruik ik de stangen die naar mijn hoofd wijzen, dus dat mijn handpalmen naar elkaar toe zijn gekeerd. Beetje Hammer Curl achtig zeg maar. Voelt als cheaten, omdat het zoveel makkelijker is dan handpalmen naar buiten.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:30 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
LOL, ik hoopte al zoiets. Had ik ook wel kunnen bedenken
Ik doe met handpalmen naar me toe vooral voor biceps. Dat heb ik ooit zo geleerd en ik heb er verder nooit zo bij nagedacht. Maar zover ik kan nagaan klopt dat ook wel. Verder deed ik altijd chinups als opwarming voor de rug routine.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:38 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik hecht geen waarde aan die test, die vragen en antwoorden zijn ook zó voor de hand liggend. Uitslag klopt wel voor mij though.quote:Your score is 2.
Your body is closest to a Mesomorph.
Kwam er bij mij ook uit. Ik zou niet meer weten wat ik ben. Dat was vroeger een stuk makkelijker: ecto.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:06 schreef Levitas het volgende:
Ik kom op 1.92: Mesomorph. Vraag me af of het klopt lol
:s. Je wordt geboren met een bepaald lichaamstype. Of je bijvoorbeeld snel een hongergevoel hebt ligt gewoon aan je genen en verandert (ziektes daargelaten) gedurende je leven niet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:47 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Kwam er bij mij ook uit. Ik zou niet meer weten wat ik ben. Dat was vroeger een stuk makkelijker: ecto.
Hmm okay. Dan zal het wel het laatste zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:50 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
:s. Je wordt geboren met een bepaald lichaamstype. Of je bijvoorbeeld snel een hongergevoel hebt ligt gewoon aan je genen en verandert (ziektes daargelaten) gedurende je leven niet.
Waarschijnlijk was je gewoon een ondervoede meso.
Dan ben je in ieder geval geen ectoquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:54 schreef bascross het volgende:
Lichaamstype is ook overrated. Niemand is compleet ecto/meso/endo. Sommige mensen die van nature een smalle bouw hebben groeien super snel. Het zegt mij vrij weinig. Ik woog tot mijn 16e 56kg bij 1.92m. Ik ben nu 1.97m en een kg of 40 zwaarder. Ik gain vrij makkelijk en hoef ook zeker geen 4000kcal per dag te eten, dan word ik gewoon dik.
Dat zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Dan ben je in ieder geval geen ecto, is juist een typische meso eigenschap. Gezien je lange lengte ging er veel energie naar de groei van je lichaam toe. Nadat je uitgegroeid was kwam je wellicht in rap tempo aan. Dat viel bij mij wel mee.
Mocht ik ooit zo rond de 95 kg wegen zal ik zeker rond de 4000kcal in moeten nemen om op onderhoud te blijven, of compleet stoppen met voetbal/tennis en dergelijke er langs.
En eens dat je nooit helemaal 100% 1 type bent, dichtbij zitten kun je echter wel natuurlijk, overschat is het zeker niet.
Nee dat klopt zeker! De een heeft er gewoon meer aanleg voor dan de ander (en zal met minder misschien zelfs meer bereiken), maar zo werkt het nou eenmaal. Iemand met een wat lager IQ zal ook heel veel moeite moeten doen om zijn universitaire diploma te halenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:03 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.Met overschat bedoel ik trouwens dat het geen excuus is. Sommige mensen zeggen: ik ben ecto, dus ik word nooit breed. Dat is onzin. Discipline is véél belangrijker. Dat hebben veel mensen niet.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik moet dus trainen vandaag... In een sportschool zonder airco, onder een plat dak.
Hiep fokking hoi daarvoor
Whey en/of dextrose/vitargo.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:24 schreef robuust89 het volgende:
Vraag is, wat is ideaal voor na de training? Nog een whey shake? Carbloaden? Boterhammen met pindakaas?
Voor zover ik weet (maar mijn kennis blijkt hopeloos achter te lopen de laatste tijd) is dat omdat je spieren direct na het trainen weinig tot niets opnemen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:24 schreef robuust89 het volgende:
Het is een fractie beter om voor de training je whey shake te nemen, tot zover niks nieuws.
Geen idee.quote:Vraag is, wat is ideaal voor na de training? Nog een whey shake? Carbloaden? Boterhammen met pindakaas?
Shit... ik keek dan alleen nog naar de laatste 4 woordenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:27 schreef Mr.J het volgende:
"Okee, ik zweette me de tering en ik liep te hijgen... Maar het was echt lekker intensief. Kreeg er zelfs een spastische erector longissimus van."
Half liter chocomel.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:24 schreef robuust89 het volgende:
Vraag is, wat is ideaal voor na de training? Nog een whey shake? Carbloaden? Boterhammen met pindakaas?
Dat is ook een mooi tempo waarbij je niet snel vetter zal worden als je maar goed traint en rustquote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:31 schreef Levitas het volgende:
W00T. Mijn eerste kg van deze bulk aangekomen (in 3 weken).
Inderdaad.quote:Op donderdag 24 juni 2010 13:45 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik moet dus trainen vandaag... In een sportschool zonder airco, onder een plat dak.
Hiep fokking hoi daarvoor
531? die gebruik ik al 2 jaar in mn offseason en haal er elke x weer goede resultaten mee qua kracht in mnSquat, Benchpress en Deadliftquote:Op donderdag 8 juli 2010 21:21 schreef Levitas het volgende:
Vandeweek beginnen aan de laatste week van de 1e cycle Wendler.. Je begint dus op 90% van je 1RM als max, waarmee je dus eigenlijk te licht begint, maar wel de meeste progressie zou moeten kunnen maken. Volgende cycle zouden de PR's moeten komen; ben erg benieuwd!
Hell yeah! Gruwelijk zin in! Maar moet eerst van 11 tot 18 werken!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:25 schreef Mr.J het volgende:
Nog meer Fok!ers in dit topic naar 10Yrs Qdance morgen?
Kben heel erg benieuwd naar mijn vooruitgangen!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:54 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
531? die gebruik ik al 2 jaar in mn offseason en haal er elke x weer goede resultaten mee qua kracht in mnSquat, Benchpress en Deadlift
Fuck yeah! Aanwezig!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:25 schreef Mr.J het volgende:
Nee hoor, keurig in de bewoonde wereld gebleven vandaag.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:45 schreef CarbonC het volgende:
J: je was toch niet toevallig in Eindhoven vrijdag?
Hell! Yeah!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:25 schreef Mr.J het volgende:
http://www.mannen-gezondheid.com/nieuwsbrief-zweten-ammoniak.htmlquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ahem... Ik heb me wel eens laten vertellen dat een amoniageur duidt op een teveel aan proteine.
Ik trek net mijn trainingsshirt tevoorschijn en het ruikt echt exact alsof je een fles amonia opentrekt, niet normaal meer.
Da's voor mij een eerste keer.
thanksquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:27 schreef bascross het volgende:
[..]
http://www.mannen-gezondheid.com/nieuwsbrief-zweten-ammoniak.html
Ja maar die hater wilde hem niet gevenquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Cool! Had je nog een handtekening gevraagd?
Is een optie.. Ik deed zelf zo zwaar mogelijk en deed vaak een aantal sets 3-6 reps of 7-12 reps, 3x per week, net niet tot faal en dan lunges of squats. Werkte goed; deed het pas drie maanden destijds (en kwam ook nog eens terug van een scheenbeenbreuk) en mijn keeperstrainer vroeg me af of ik soms krachttraining deed omdat mijn (zijwaartse) afzet zo vooruit was gegaanquote:Op donderdag 15 juli 2010 00:50 schreef Silvanovisch het volgende:
Voetbal en benen trainen; een veel besproken ding.
Ik voetbal zelf ook, maar ben toch wel benieuwd hoe je het beste je benen kunt aanpakken.
Hoorde van iemand dat je met lage gewichten veel reps (4x15) en het explosief moet uitvoeren. Klopt dat?
Met veel aan je hoofd zou je juist moeten gaan, lekker een beeje agressie erin gooienquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
bierweekend is omgezet naar een rustweek... Te veel gedoe nu aan mn hoofd ook.
Volgende week weer lekker aan de gang.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:47 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Met veel aan je hoofd zou je juist moeten gaan, lekker een beeje agressie erin gooien [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:47 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Met veel aan je hoofd zou je juist moeten gaan, lekker een beeje agressie erin gooien [ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 juli 2010 23:24 schreef Omkron het volgende:
Vertel er ook gelijk bij de foto's in de eerste post dat hier doping gebruikt is.
Nee toch!quote:Op maandag 26 juli 2010 23:24 schreef Omkron het volgende:
Vertel er ook gelijk bij de foto's in de eerste post dat hier doping gebruikt is.
wtfquote:Op maandag 26 juli 2010 23:24 schreef Omkron het volgende:
jawel hoor, als je net als arnold het perfecte lichaam hebt, en het doorzettings vermogen om te trainen.. zie onderstaande link:quote:Op dinsdag 27 juli 2010 06:49 schreef 16meter het volgende:
[..]
wtf![]()
Ik wilde net zo worden als Arnold... maar dat lukt dus niet zonder 'doping'?
OK, mooi. Er kwam een onbekende sjako trainen die wel wat op jou leek. Hij was echter nogal dominant aanwezig (op een irritante manier) en liet zijn trainingsmaatje op een brakke manier met 100kg squatten.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nee hoor, keurig in de bewoonde wereld gebleven vandaag.
Die activiteit moet je uitbesteden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:21 schreef Mr.J het volgende:
Gisteren rug en biceps getraint.
[..]
Kon mij niet eens meer rukken vanacht...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:31 schreef robuust89 het volgende:
Wil iemand hier mij, in ruil voor een krat bier, me goed leren deadliften?
Eens. Post anders eens een filmpje van de SQ en je DL.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:57 schreef bascross het volgende:
Je squat meer dan je deadlift? Dan squat je niet diep genoeg.
Eens.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Stress is killing voor de prestaties.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:06 schreef bascross het volgende:
Is Arnold geen naturel?Dit is een teleurstelling. Ik dacht dat iedereen zo'n fysiek met een paar jaar training kon behalen.
Wel een net fysiek, maar komt nog niet in de buurt van Arnold. Arnold is veel droger en zijn borst is echt belachelijk groot.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:07 schreef Omkron het volgende:
[..]
jawel hoor, als je net als arnold het perfecte lichaam hebt, en het doorzettings vermogen om te trainen.. zie onderstaande link:
http://www.true-natural-b(...)ral-bodybuilder.html
Pictures 14 t/m 23
Jos doet geen wedstrijden en doet ook geen doping.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:35 schreef bascross het volgende:
[..]
Wel een net fysiek, maar komt nog niet in de buurt van Arnold. Arnold is veel droger en zijn borst is echt belachelijk groot.
www.ampedtraining.com/reviews/jim-wendlers-531-ebookquote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
531 schema?
Ik ben een beetje een autist wat dat betreft hoor, link anyone? Wel vaker voorbij zien komen
reden 1: Ik denk dat ik wel 85 kan Dl'en, het is meer dat ik aan me techniek werkquote:Op maandag 26 juli 2010 22:57 schreef bascross het volgende:
Je squat meer dan je deadlift? Dan squat je niet diep genoeg.
Nee mijn borsten zijn zo goed omdat ik voorat ik naar de gym ging een stel dumbels had gekocht. Ik ging die 2 oefeningen doen waarmee je die dumbells omhoog duwt terwijl je ligt. Dat deed ik 1 keer in de week, steeds 1 maandje dna geen zin meer dan na 2 maanden weer 1 maand vol aanhouden.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:34 schreef 16meter het volgende:
Vraag 1: Ja.
Vraag 2: Niet schadelijk, wel onnodig. Je kunt genoeg eiwitten uit je voeding halen.
En na 1 maand al een goed ontwikkelde borst.. ok.
Btw; vergeet je benen niet!
Loop je niet krom?? Ik ken meer mensen die alleen borst trainen en nooit rug en die lopen zo krom als The Hunchback Of Notre Damequote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:36 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Nee mijn borsten zijn zo goed omdat ik voorat ik naar de gym ging een stel dumbels had gekocht. Ik ging die 2 oefeningen doen waarmee je die dumbells omhoog duwt terwijl je ligt. Dat deed ik 1 keer in de week, steeds 1 maandje dna geen zin meer dan na 2 maanden weer 1 maand vol aanhouden.
Uiteindelijk heeft het toch wel best goed resultaat geleverd. Maar nu zit ik in de gym voor het echte werk
Thanksquote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:51 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
www.ampedtraining.com/reviews/jim-wendlers-531-ebook
Dat ligt niet aan je kuiten, maar aan je achillespezen. Je hak komt zeker van de grond als je te diep zakt? Dat had ik ook. Gewoon een paar keer per week je achillespezen even oprekken, dan is het binnen een week of 3 goed.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:04 schreef robuust89 het volgende:
[..]
reden 1: Ik denk dat ik wel 85 kan Dl'en, het is meer dat ik aan me techniek werk
reden 2: mijn kuiten zijn wat aan de korte kant. Ik ga wel over parallel, ik kan alleen (nog) niet zo zitten als hem -> [ afbeelding ]
ik zal kijken of ik een filmpje kan makenaltijd goed om je techniek te checken.
Ik voel hem na 2 jaar nog in mijn onderrug.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:55 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Deadlift voel je na 2 dagen nog, heerlijk
Oei. (Ernstige) blessure opgelopen ooit?quote:Op woensdag 28 juli 2010 01:03 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik voel hem na 2 jaar nog in mijn onderrug.
Betwijfel of ik ooit weer kan/wil deadliften.
maak er een benen/rug training vanquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vraagje aan de kenners, ik had gister een 'rustdag' dus wil vandaag gaan fitnessen (oa. schouders/triceps) maar heb gister in een dronken bui een aantal potjes armpje gedrukt en dat voel ik nu best wel. Staat dat gelijk aan trainen, dus dat ik beter even nog een dagje rust neem of deert het niet zo?
Misschien maar de gulden middenweg jaquote:Op woensdag 28 juli 2010 19:54 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
maak er een benen/rug training van
Yep. Beter er niet aan meedoen ipv straks 1,5 week niet te kunnen trainen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:20 schreef bascross het volgende:
Armpje drukken is sowieso gaar. Zeer blessure gevoelig, ook omdat meestal niet de juiste techniek wordt gebruikt.
Ik pak de deadlift zelf altijd op de breedte waar ringetjes op de barbell staan. Dit is bij mij gelijk aan de positie bij het bankdrukken..quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:44 schreef robuust89 het volgende:- Wat voor effect heeft het als je de deadlift met een brede grip pakt? (meer dan schouderbreedte) wel of niet aan te raden?
b.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:44 schreef robuust89 het volgende:
Kom ik net uit de sportschool, dus ik maak een PWO shake met n banaan, whey, melk en brinta, zegt me moeder: Zo! Wat je er net afgetraind heb, eet je er nu weer aan! waarom dat?
Ik: Ma, ik ben in de groei!
alle gekheid op een stokje:
-Wat doe je als je grip faalt bij de deadlift?
a) In paniek raken ()
b) iets eraan doen?
- Wat voor effect heeft het als je de deadlift met een brede grip pakt? (meer dan schouderbreedte) wel of niet aan te raden?
Allemaal moeilijk te zeggen. Ik doe 3 sets van alles. Range is tussen de 6 en 8 per set. Ik moet dus minimaal 3x6 halen en als ik dan na aantal keren trainen op 3x8 kom ga ik de volgende training zo licht als mogelijk verzwaren.quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:45 schreef Scarface150993 het volgende:
Ik train elke spier gewoon totdat mijn spier niet meer meewerkt. Alleen ik snap niet, ik doe voor mijn borst, 3 oefeningen met een machine en dan nog bankdrukken. Is dat teveel want met alleen bench press ben ik niet snel uitgeput.
Voor zover ik weet is een training van +- een half uurtje, drie kwartier fysiologisch het meest effectief.quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:25 schreef Omkron het volgende:
Ik zou niet weten wat het probleem is met langer dan één uur trainen. Als je daar informatie over hebt zou ik dat willen lezen.
Hoe serieus wil je eigenlijk gaan trainen? Beetje fit worden/lekkere uitlaatklep en wat spieren kweken. Of hardcore..?
Inderdaad! 45 tot 60 min is het maximum wat je zou moeten trainen, alles daar overheen is alleen maar contra productief ivm cortisol aanmaak wat je groei tegengaat.quote:Op donderdag 29 juli 2010 04:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is een training van +- een half uurtje, drie kwartier fysiologisch het meest effectief.
Dik over het uur heen holt de effectiviteit achteruit ivm cortisol geloof ik.
Nou, dat gaat voor mij echt niet werkenquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:27 schreef bascross het volgende:
Gewoon fullbody doen, 3x per week deadliften, squatten, benchen, bent over rows, chinnen.
Dat werkt voor iedereen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou, dat gaat voor mij echt niet werken
Ik kan niet 3 keer in de week dezelfde spiergroep pakken. Echt niet.quote:
Maar dan vind ik er geen zak meer aanquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:58 schreef bascross het volgende:
Als je 3x per week tot failure gaat kan dat inderdaad niet.
Ik wil lekker zwaar trainen. En het voegt volgens mij wel degelijk iets toe op hormonaal gebied, maar kan me vergissen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:55 schreef bascross het volgende:
Wat vind je er leuk aan dan? Ik vind het niets. Het is een zware aanslag op je lichaam en verder voegt het weinig toe.
Wanneer je zwaar traint zul je automatisch op dat punt uitkomen bij verschillende setjes in je sessie, toch?quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:03 schreef bascross het volgende:
Zwaar trainen en tot failure gaan zijn twee verschillende dingen.
Bedoel je zoveel setjes als ik maar wil? Dus wel vaste oefening maar meer setjes.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:11 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Nee, zoveel als je wilt, maar je traint in 1 training alle spiergroepen.
Klopt, maar de kunst is om zwaar te trainen en toch niet op het punt te belanden dat je faalt. Overigens is dat niet zo moeilijk, het lukt mij iedere keer. Voor fullbody is het ook nodig, want als je iedere keer tot failure traint hou je het niet vol.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wanneer je zwaar traint zul je automatisch op dat punt uitkomen bij verschillende setjes in je sessie, toch?
Maar goed, ieder z'n ding.
Enige wat ik tegenwoordig wel doe, is er soms een weekje met meer herhalingen doorheen mixen.
Voor fullbody is het geen doen nee, vandaar mijn initiele opmerkingquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:28 schreef bascross het volgende:
[..]
Klopt, maar de kunst is om zwaar te trainen en toch niet op het punt te belanden dat je faalt. Overigens is dat niet zo moeilijk, het lukt mij iedere keer. Voor fullbody is het ook nodig, want als je iedere keer tot failure traint hou je het niet vol.
Uiteraard heeft iedereen zijn favoriete schema, maar ik ben er van overtuigd dat iedereen en vooral beginners zich moet richten op de basisoefeningen. Dit is bij fullbody makkelijker te realiseren dan split, omdat je daar veel isolatie oefeningen doet.
Hoeveel reps doe je? Ik merk zelf dat ik wel wat moeite krijg met de grip als ik 10x120kg doe. De essentie is dat je niet genoeg kracht in je handen hebt. Oplossing: trainen! Met knijpers (Captains of Crush) of gewichtjes van je vingers af laten rollen en dan weer naar je toe laten rollen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:44 schreef robuust89 het volgende:
Kom ik net uit de sportschool, dus ik maak een PWO shake met n banaan, whey, melk en brinta, zegt me moeder: Zo! Wat je er net afgetraind heb, eet je er nu weer aan! waarom dat?
Ik: Ma, ik ben in de groei!
alle gekheid op een stokje:
-Wat doe je als je grip faalt bij de deadlift?
a) In paniek raken ()
b) iets eraan doen?
- Wat voor effect heeft het als je de deadlift met een brede grip pakt? (meer dan schouderbreedte) wel of niet aan te raden?
Knap kut. Heb je er bij de andere rugoefeningen geen last van?quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:41 schreef Mr.J het volgende:
Verschoven onderste wervel. 3x in totaal waarvan de laatste toch wel het ergste was.
Alles zit nu wel recht (chiropractor voor de wervel en sportmasseur voor de spieren er omheen) maar t blijft een bijzonder zwak punt. Even iets verkeerds doen en ik kan weer 2 weken met pijn het bed uit komen.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:51 schreef kidkash19 het volgende:
Ja valt niet meer aan te doen dan je grip trainen en misschien mag je magnesium gebruiken? Handschoenen ben ik fel op tegen als ik eerlijk ben maar dat is erg persoonlijk natuurlijk
Is dus gewoon BS, sorry hoor maar ik til toch al een aantal jaar een redelijk gewicht van de grond maar om nou te zeggen dat ik heel veel eelt heb...neuh (en dan doe ik nog een sport waar ik veel vang / handenwerk moet doen), en dan nog wat maakt een beetje eelt uit zeg! Dan moet je maar gewoon NIET in de sportschool zitten hoor.quote:Handschoenen zijn ook handig tegen eelt op je handen.
De meeste vrouwen zijn er niet zo gecharmeerd van als je met handen als schuurpapier over hun buik wrijft en naar beneden gaat.
Handschoenen zijn ook handig tegen eelt op je handen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hoezo dat?
Heb mijn handschoenen welgeteld één week gebruikt, daar niet van
Ja, daar heb ik ook wel last van. Maar het lijkt niet verder te gaan dan het punt waarop ik nu zit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Handschoenen zijn ook handig tegen eelt op je handen.
Boeit me niet zo eigenlijk... Ik heb andere kwaliteitenquote:De meeste vrouwen zijn er niet zo gecharmeerd van als je met handen als schuurpapier over hun buik wrijft en naar beneden gaat.
Vrouwen zijn er om zachte handjes te hebbenquote:Op donderdag 29 juli 2010 14:56 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Handschoenen zijn ook handig tegen eelt op je handen.
De meeste vrouwen zijn er niet zo gecharmeerd van als je met handen als schuurpapier over hun buik wrijft en naar beneden gaat.
Dippen, en dan zo laag mogelijk doorzakken. Die doe ik altijd aan het einde van mijn training. Haal nu de 20x.quote:Op donderdag 29 juli 2010 12:14 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
En wat zou dan bijvoorbeeld een workout zijn voor je triceps?
Met zware rows moet ik oppassen, komt er ook veel druk op de onderste wervel te staan.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Knap kut. Heb je er bij de andere rugoefeningen geen last van?
Eens met Fortune Cookie: Full body.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:15 schreef Scarface150993 het volgende:
Is het voor een beginner beter als hij 3 dagen in de week kan trainen beter om 3 keer in de week fullbody te doen. Of kan ik beter een 3 daagse splitschema maken?
Nee.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:08 schreef Omkron het volgende:
Ja.. alleen pak de gast in dat filmpje van die link hem narrow (hij kan ook niet anders, daar niet van). Maar een pull-up moet voor maximaal resultaat zo wijd mogelijk gepakt worden.
Maakt mijn inziens niets uit, het accent ligt dan gewoon anders.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:08 schreef Omkron het volgende:
Ja.. alleen pak de gast in dat filmpje van die link hem narrow (hij kan ook niet anders, daar niet van). Maar een pull-up moet voor maximaal resultaat zo wijd mogelijk gepakt worden.
Als beginner wel ja.quote:Op donderdag 29 juli 2010 10:27 schreef bascross het volgende:
Gewoon fullbody doen, 3x per week deadliften, squatten, benchen, bent over rows, chinnen.
Omdat je als beginner minder hard traint.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:13 schreef bascross het volgende:
Hoezo zou je spierpijn hebben van de vorige training als je langer traint? Toen ik net begon had ik veel spierpijn, nu veel minder. En je groeit niet in de rust van je setjes.
Nee, omdat je als beginner niet gewend bent aan de bewegingen. Als beginner train je ook niet minder hard, je traint alleen met minder gewicht, maar dat heeft weinig met hard trainen te maken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Omdat je als beginner minder hard traint.
Techniek enz. leren en alles uitproberen.
En de spierpijn blijf ik behouden omdat je toch steeds om de 2/3 maanden van training veranderd en je gewicht omhoog gaat.
En rust bedoel ik de dagen tussen je trainingen, dan groei je juist wel.
Nee tussen de setjes niet, dat lijkt me logisch.
Dus als beginner ging je niet eerst ff de techniek goed onder de knie krijgen?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:29 schreef bascross het volgende:
[..]
Nee, omdat je als beginner niet gewend bent aan de bewegingen. Als beginner train je ook niet minder hard, je traint alleen met minder gewicht, maar dat heeft weinig met hard trainen te maken.
Split vind ik overrated. Het werkt wel, maar er zijn betere schema's imo, althans voor de naturel trainer. 3x per week zwaar gaan met compound oenfeingen, of 1x per week splitten met een hoop isolatie oefeningen. Ik ga voor 3x per week zwaar traien met compounds oefeningen.
quote:If you’re like me, you probably want nothing more than to feel like a ’super-stud’ every time you take your shirt off in public. You want to have the confidence to say, ‘Boy, this sweaty shirt is chaffin’ me’, then reach over your shoulder and tear your shirt off like Brad Pitt in Fight Club. When you know that your pecs look like two soup bowls inserted beneath your skin, and your abs are as hard the asphalt you stand on, it’s tough to keep your shirt on!
Today you are gonna learn the top 5 training principles that you MUST implement in order to make your physique and performance goals… a reality. But, before I open the info-floodgates, there is something you’ve got to understand. Men… all men, should recognize that we are athletes and our training programs must reflect this.
Even if you’re a ‘pencil pusher’ or a ‘white collar crook’, the essence of your being is athletic. In order to see any type of fitness results it is essential to recognize that Squats, Power Cleans, 40 Yard Dashes and Vertical Jumps are not only for NFL Combine participants… they are for you!
1. You’re An Athlete By Design
The foundation principle of everything that I teach all begins with one extremely powerful phrase: “We are primal beings living in a modern world”
Our physical bodies have been unchanged for thousands of years. In fact, today, our bodies are an exact expression of what our ancestors were over 100,000 years ago. It is believed that it takes about 100,000 years for 0.001percent of a genome to change… so yourself and Primal Man are for all intents and purposes… the same.
What has changed is how WE have chosen to live, if you can even call it that. As we have ‘advanced’ in technology we have regressed in physical strength and stature.
We function at a much lower capacity than were inherently capable of. This is analogous to those people who buy off-road vehicles that will never see anything but concrete! You’ve been given the ultimate athletic tool… use it.
2. Short, Hard and Intense Workouts Yield Lean, Hard and Muscular Bodies
When you spend over an hour in the gym sitting on useless ‘fitness machines’ while you’re waiting to do your ‘next set’…your nervous system’s primal response is to release Cortisol and Glucocorticoids – which are stress hormones, (these make you sick, sad, fat and, stupid) in response to your body thinking… “Holy Cow, we’ve been training for over an hour… perhaps we’re being chased by a tiger and need to preserve body fat”, then it begins sacrificing muscle tissue for energy! This is called The Catabolic Effect. Also, workouts exceeding 1 hour have been shown to be associated with a rapid decrease in androgen levels.
This is why marathon runners look so emaciated… id much rather look like one of those Lock, Stock & Ready Sprinters with muscles rippling across their backs and abs.
3. Aerobics and Cardio Training Is Boring & Ineffective
You’ve seen the chunky aerobics instructors; they do cardio all day long… don’t you think that they would be a bit leaner? Well, there is a scientific reason as to why they are chubby even though they bounce up and down on those colorful blocks all day long. In fact research has shown that aerobic instructors who taught an average of 3 hours a day maintained a body fat of 22-24% – mind you, that Olympic athletes hover around 9%.
Especially with repetitive exercises like aerobics the body adapts quickly to the stimulus and ceases to respond to the stimulus. Also, you begin to become very fuel-efficient… Listen, think of a metabolism that has adapted to long treks of cardio as being a Honda… it burns very little fuel (i.e. fat) but can go miles and miles. Think of a metabolism that is roaring with increased mitochondria activity (as is present in someone who weight trains with circuits) as a Hummer, large fuel combusting metabolism!
Here’s why this is so important! You want a stronger heart, without the fat saving response of long boring cardio treks. That is why I teach my clients how to do work capacity sets. We take 4-6 exercises and complete them back to back with no rest and aim to complete them all with in about 2 minutes… if your heart is not ready to pound out of your chest after that, then maybe you should visit your veterinarian!
Here’s a simple circuit that you can do at home – first 20 squats, then 20 lunges, then ’step ups’ on a bench 10 each leg, finally do 10 squat jumps and get it all done in less than 90 seconds! Kick-ass workout!
We begin every session with Plyometrics and then get right into 3-5 “work capacity” sets for upper and lower body.
4. Get High on Oxygen & Sunshine
Besides the fact that training on treadmills and ’sit down’ exercise equipment is less effective than getting your feet on the ground and learning how to use your own bodyweight, training indoors can be detrimental to your performance and fitness results.
As ‘primal beings’ we are in need of several vital elements and forms of energy. The suns rays are nourishing to your mind as well as body. It is well documented that those who live in the cooler northern climates that enjoy less sunshine through out the year are several times more likely to suffer from depression.
Also, if you’re like most Americans you work and live indoors (maybe). In fact, the average person spends 90% of their time indoors. Several health experts have propounded that our homes and workplace are the most toxic environments in our lives. Many studies have stated that toxic particles and fumes found in your home and workplace include: air fresheners, spray starch, paints, mothballs and even ‘new car’ smell kills more people every year than automobile accidents!
So, what do you do? Train in the great outdoors! When I train my Strength Camp clients at Vinoy Park in St. Petersburg Florida, not only do we benefit from the sweet bay breeze but also the scenery is beautiful enough to give a nun spring fever!
5. It’s Gotta Be Fun!
Drop out rates for exercise programs are almost as high as the drop out rate in my old middle school! The bottom line is, if you don’t enjoy it – you wont do it. The most effective way to ensure that you stick with your training program is to change it often. This doesn’t mean hop from one modality to the next before you get any results. It means stick with your weight-training program for a minimum of 90 days but change the exercises you use for each body part every few weeks.
This not only keeps you interested but also, your nervous system will be challenged with the new exercises and be forced to adapt. This yields fast and long-lasting results!
Ja dat zou je kunnen doen, voor afwisseling.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik vind split ook prettiger en ik train vooral omdat ik er echt plezier in heb. Resultaten spelen daar ook een rol in, maar het is niet heilig. Anderzijds: zonder resultaat zou er ook geen reet aan zijn. Beetje dubbel dus.
Zit er wel aan te denken binnenkort weer een tijdje fb te doen. Gewoon voor de afwisseling, en omdat het kan
Techniek heb je na één training onder de knie, maar dan ben je nog steeds een beginner.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:40 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dus als beginner ging je niet eerst ff de techniek goed onder de knie krijgen?
Je ging gelijk eerste keer knallen?
Klinkt ongeloofwaardig of je techniek sucks.
Nouja verschilt voor iedereen he.
Ik heb nog spierpijn van de vorige training als ik fullbody doe, dan is het slecht om weer te trainen.
Vind split veel beter werken, simpel omdat je spieren hardere klap krijgen omdat je meer oefeningen doet en omdat ze langere rust hebben tussen de volgende training.
Marja als je fullbody geweldig vind moet je het blijven doen he![]()
Alleen mijn ervaring vind ik split beter.
quote:1) Train More Often
First and foremost, you must drop the notion that a muscle group can only be trained once a week. Strongmen from the past didn't train that way and you shouldn't either. The more frequent the growth-stimulating sessions you can have, the better.
2) Forget about Time Under Tension
One of the things that really makes me nauseous is the assumption that hypertrophy-inducing sets must last from 40 to 70 seconds (or is it 20 to 90 seconds, or 43.5 to 68.7 seconds?) So that must mean the classic 5 x 5 method doesn't build any muscle since those sets don't last at least 40 seconds. Or maybe I'm just a dumb hillbilly and everyone who uses the 5 x 5 method is actually using a tempo where each rep takes eight seconds? (I don't think so!)
3) There's a Daily Limit to Muscle Stimulation
I can't believe I'm actually going to do this, but I must quote a bodybuilding catch-phrase from the 1980's: stimulate, don't annihilate! There's an absolute limit to the amount of hypertrophy-inducing stimuli you can apply on any given day. That's why those "one day cures" are a huge, stinkin' pile of B.S. I feel sorry for those who actually wasted an entire day attempting such a program.
4) Don't Train to Failure
You must keep the nervous system from becoming overly fatigued if you want to train frequently. Therefore, leave the grunting and screaming to the frat boys who have 13" guns and spend their entire day doing concentration curls and wasting Daddy's money.
5) Train Through Soreness
Initially, you'll probably have constant soreness on this program. That's okay! The soreness will subside once recovery increases and proper adaptation has taken place. Soreness is your body's way of saying, "I need more carbs and protein." So feed your muscles constantly!
Knap dat je de techniek na 1 training perfect onder de knie hebt, voor het eerst dat ik dat hoor.. respect.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:00 schreef bascross het volgende:
[..]
Techniek heb je na één training onder de knie, maar dan ben je nog steeds een beginner.
Als jij nog spierpijn hebt met na twee dagen met een fatsoenlijk fullbody schema dan eet je te weinig of je gaat constant tot failure, dan heeft het inderdaad weinig zin.
Hier een mooi stukje over de bodybuilding mythes.
[..]
Oke oke ik luister heel aandachtig meequote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:49 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja dat zou je kunnen doen, voor afwisseling.
In het begin heb ik 1 jaar fullbody gedaan, en daarna 2 dagen split en nu zit ik op 3 dagen split.
Fullbody doe je vaak maar 1 oefening per spiergroep als je ongeveer 1 uur bezig wilt zijn.
Split schema doe je er bij de grote spiergroepen stuk of 4/5 oefeningen.
Is een groot verschil.
Ja dat moet je zelf beetje 'uitvinden'.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:38 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Oke oke ik luister heel aandachtig mee![]()
Dus eigenlijk als je 1 hele dag besteeds aan minder spieren dan train je ze ook beter lijkt me. Ik heb een dag een soort van full body geprobeerd en ik kwam niet aan het einde toe. Ik was veel te snel uitgeput en ik voelde weinig in mijn spieren. De dag erna had ik ook bijna geen spierpijn, wat ik met een splitschema wel heb.
Dus ik denk dat ik beter voor 3 keer in de week een split kan doen.
Rustweekjequote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:05 schreef Omkron het volgende:
Totaal geen puf vandaag, ben wel even geweest trainen, maar de helf van mijn oefeningen gedaan maar. Denk dat ik een weekje rust neem.
Hebben jullie hier ook wel eens last van, en hoe ga je er mee om?
Tof! ga ik doen, beginnend vanaf nuquote:Op donderdag 29 juli 2010 18:56 schreef bascross het volgende:
Leuk artikeltje voor mensen die nog niet zovaak kunnen chinnen en dippen.
http://chadwaterbury.com/increase-your-pull-ups-in-record-time/
Ten eerste moet je een goed voedingsschema hebben.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:30 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Tof! ga ik doen, beginnend vanaf nu![]()
Ik wil wel meer dan 8 measly little pull ups kunnen
mischien een stomme vraag () : ik heb nu deze ->http://www.bodyenfitshop.(...)rfect-protein-matrix , ik vroeg me dus af, is dit toereikend?
Want ik heb het gevoel dat er "betere" zijn, hm.
Anders gezegd, waar moet ik op letten bij aanschaf van poeder?
Toevallig dat had ik vandaag dus ook, heb mijn schouders gedaan en daarna mijn rug. Toen ik even rusitg bezig was met mijn trepezius ofzoquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:05 schreef Omkron het volgende:
Totaal geen puf vandaag, ben wel even geweest trainen, maar de helf van mijn oefeningen gedaan maar. Denk dat ik een weekje rust neem.
Hebben jullie hier ook wel eens last van, en hoe ga je er mee om?
Beste oefening voor benen is losse squat.quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:04 schreef fespo het volgende:
ben nieuw met fitness![]()
wat vinden jullie van de abductor en adductor.
het ziet er uit als een meisjes oefening en heb hem nog nooit een man zien doen.
mijn benen zijn wel maatje satestokjes verstandig om toch te doen of?
en bij de leg curl heb ik het idee dat ik geen goede beweging maak. dat komt volgens mij door die balk die onder je knie drukt als je de beweging maakt. het voelt niet echt prettig. kan iemand zich hier iets bij voorstellen of doe ik het gewoon verkeerd?
dit heb ik niet bij de Leg Extension.
Neen, dat is een isolatie oefening. Ga voor de squats, jong!quote:
Tis niet eens een bitch om te doen.....squatten is fijn (zeker omdat er hier niet veel zijn die het doen)quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:06 schreef kidkash19 het volgende:
Inderdaad...ga squatten. Ja het is een bitch om te doen maar je maakt er de beste vorderingen mee.
1 woord: SQUATS!quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:04 schreef fespo het volgende:
ben nieuw met fitness![]()
wat vinden jullie van de abductor en adductor.
het ziet er uit als een meisjes oefening en heb hem nog nooit een man zien doen.
mijn benen zijn wel maatje satestokjes verstandig om toch te doen of?
en bij de leg curl heb ik het idee dat ik geen goede beweging maak. dat komt volgens mij door die balk die onder je knie drukt als je de beweging maakt. het voelt niet echt prettig. kan iemand zich hier iets bij voorstellen of doe ik het gewoon verkeerd?
dit heb ik niet bij de Leg Extension.
Met de legpress lig je comfortabel en hoef je alleen maar de drukken met je benen.....en is daarmee meer een isolatie-oefeningquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:14 schreef Scarface150993 het volgende:
Oke maar ik snap niet wat verschil is tussen Squat en leg press. Is in principe toch dezelfde beweging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |