error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:32 |
Jaaaa, weer een "zoek een auto voor mij"-topic... In het kader van zuiniger en goedkoper rijden, zijn wij op zoek een goed alternatief. We hebben op dit moment 2 kleinere auto's , waarvan er een weg zou kunnen, omdat die weinig gebruikt wordt. Met de andere auto kunnen we prima carpoolen. Maar als we dan toch een auto weg doen, misschien kan die andere dan ook wel ingeruild worden voor een zuiniger auto, was onze gedachte. Nu is er veel te koop, maar het valt me op dat hoe zuiniger de auto, hoe sexlozer het ontwerp is.... We zoeken dus eigenlijk iets met de charme van een oude alfa en het verbruik van een C1 (maar dan duurzaam ![]() Goed, de eisen: budget ca. 8000,- formaat: groot genoeg om mijn zijn 2-en op vakantie te gaan incl. 2 koffers, of een achterbank waar mogelijk 2 passagiers kunnen zitten verbruik: zo zuinig moegelijk dus wegenbelasting: bij voorkeur niet, aangezien we goedkoop (en milieuvriendelijk) willen rijden. aantal km's per jaar: ca. 25.000 Ik hoop dat iemand ons kan helpen. | |
minkuukel | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:38 |
Citroën C1 ![]() Fijn wagentje. ![]() | |
engine | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:39 |
![]() Sorry, maar daar moest ik meteen aan denken bij het lezen van de TT ![]() | |
Soohr | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:40 |
[url=http://kopen.marktplaats.nl/auto-s/toyota/c155.html?xl=1&ds=to%3A%3Bl1%3A91%3Bl2%3A155%3Bpm%3A%3Bpa%3A10000%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bpu%3A0%3Bosi%3A2&ppu=0&ts=1&postcode=Rekerbuurt%20en%20ooievaarsnest%2C%20Alkmaar&aw[57][0]=10070&srt=pu]http://kopen.marktplaats.nl/auto-s/toyota/c155.html?xl=1&ds=to%3A%3Bl1%3A91%3Bl2%3A155%3Bpm%3A%3Bpa%3A10000%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bpu%3A0%3Bosi%3A2&ppu=0&ts=1&postcode=Rekerbuurt%20en%20ooievaarsnest%2C%20Alkmaar&aw[57][0]=10070&srt=pu[/url] dit wil zich niet zo in de url link laten plaatsen, maargoed, op marktplaats naar een prius zoeken O, je wilde ook charme. laat maar [ Bericht 22% gewijzigd door Soohr op 01-06-2010 09:42:41 (eisen niet goed vertaald) ] | |
BertV | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:41 |
Zuinig en sexy gaat niet echt samen. Je kunt je sex ook ergens anders zoeken. ![]() | |
RemcoDelft | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:44 |
C1 inderdaad, of een Aygo. Achterbank zouden ze niet eens moeten maken bij zulke auto's, maak daar kofferbak van. | |
minkuukel | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:44 |
quote: ![]() | |
Deetch | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:45 |
nissan heeft volgens mij sinds kort een volledig electrische auto. Die heeft alleen maar een bereik van 160 km per accu lading | |
Deetch | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:46 |
how about een smart? | |
BertV | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:46 |
quote:ja, en de tesla ziet er ook gaaf uit. Budget is alleen 8000,- | |
flexoo | dinsdag 1 juni 2010 @ 09:53 |
volvo 244 op lpg! belastingvrij en lpg kost ook de wereld niet. maar rij je wel in een tank | |
RemcoDelft | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:02 |
quote: ![]() | |
willempjewever | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:03 |
Honda Civic Hybrid Elegance is de enige echte optie denk ik als je een wat grotere auto dan een C1 wilt hebben en tussen de 8 en 10 wilt uitgeven, Goedkoopste die ik kon vinden: http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/?id=13225911 | |
CasB | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:04 |
Een toffe auto, en dan een C1 of Aygo noemen. ![]() Mazda 2 misschien? | |
minkuukel | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:07 |
quote:Daar is best iets leuks van te maken hoor ![]() | |
Soohr | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:07 |
quote:lekkere vergelijking, 244 = een tank 440 = overreden door een tank 244 != 440 | |
B3nn0 | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:15 |
Gevonden http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Ford+Usa/LTD/2D2UZ/algemeen.htm?sortering=PRIJS_AFLOPEND&merken=ford20usa&totPrijs=8000&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&dealerTypes=ZAKELIJKPARTICULIER&facet_make=ford20usa&paginaNummer=1&total=91&pos=1 slotje! | |
error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:18 |
Wow, thanks voor de snelle reacties!quote: ![]() quote:Bij de prius moet ik altijd aan Jeff Dunham denken.... quote:C1 is idd super zuinig, heb er eens in gereden, maar is ook erg klein en "blikkerig" en heeft ook niet echt een stoere uitstraling.... quote:Kunnen wel 2 mensen in, maar niet de 2 koffers ![]() | |
willempjewever | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:20 |
quote:Ahum... ![]() ![]() | |
error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:21 |
quote:En nog een cabrio ook! | |
rulerofdeath | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:42 |
quote: ![]() | |
engine | dinsdag 1 juni 2010 @ 11:04 |
quote: ![]() Als dat niet stoer is... ![]() | |
willempjewever | dinsdag 1 juni 2010 @ 11:19 |
passen die 2 vrienden ook in ![]() | |
flexoo | dinsdag 1 juni 2010 @ 11:45 |
quote:440 zijn kut auto's die je koopt voor 200 euro ![]() | |
error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 11:54 |
quote:Thanks. Heb wat ervaringen gegoogled, maar het verbruik schijnt rond de 1:15 te liggen. Valt me erg tegen eigenlijk, ook al is hij wel fors. Een C1, (die dus eigenlijk wat aan de kleine kant is,) doet zo'n 1:22 gemiddeld. Effectief is dat een verschil van zo'n 950 euro op jaarbasis... | |
BertV | dinsdag 1 juni 2010 @ 12:01 |
Een C1/Aygo/107 voldoet aan al je functionele eisen behalve aan het emotionele. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik "meer" met auto's had dat ik niet voor een Aygo gekozen had. | |
willempjewever | dinsdag 1 juni 2010 @ 12:16 |
quote:Ja, superzuinig is hij niet, vind het ook wat vreemd dat hij daarom wegenbelalastingvrij is, maar dat knight rider gevoel maakt veel goed voor mij. Al zou ik, als ik hem zelf had die handrem eruit laten breken omdat je er de hele tijd met je been tegenaanzit (maar dat zal wel problemen geven bij een apk). De nieuwe vw polo blue motion is trouwens echt ideaal voor je, wat groter dan een C1 en erg erg zuinig en wegenbelastingvrij, maar die vind je niet voor 8000 euro. | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:23 |
Eend ![]() | |
error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:24 |
Tja, die heeft wel charme, alleen twijfel ik een beetje om er 25.000 km per jaar mee te gaan rijden..... | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:40 |
Waarom niet ? Ik denk dat ik er 40.000 mee ga rijden per jaar. Maar ik pas het ding ook helemaal aan naar mijn wensen. Dikkere motor + dikkere geluidsisolatie ![]() | |
zoalshetis | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:43 |
quote:+ kooiconstructie? | |
49euro | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:47 |
Suzuki swift is dat ik weet ook erg zuinig, die nieuwe zien er ook best redelijk uit en je rijdt in een moordmachine. | |
Robar | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:51 |
Is de maat van een C1/Aygo/107 wel de maat waar je naar op zoek bent? Wat voor auto heb je nu? | |
error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:52 |
quote:Ik zoek meer iets dat "gewoon" uit het schap komt. Heb niet zoveel zin om mijn auto zelf in elkaar te klussen / te laten klussen. | |
error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:53 |
quote:Nee, zie OP. Ik zoek wat groters, waar ook nog passagiers of vakantiezooi in kan. | |
Rensjebree | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:05 |
Volkswagen jetta ![]() | |
Robar | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:11 |
quote:In een C1 kunnen twee passagiers achterin en zonder die passagiers kun je er ook twee koffers in kwijt. Je moet alleen geen lange rit maken met die passagiers anders heb je een schoenlepel nodig om ze eruit te wippen. Ik denk, dat jij in het in de richting van een Polo of een Ibiza (5-deurs) moet gaan zoeken. Je kunt dan denken aan een 1200cc, maar dat houdt ook niet echt over hoor qua snelheid. Daarna krijg je de 1400cc, ook geen snelheidsduivel, maar wel relatief zuinig en je kunt redelijk meekomen in het verkeer. (Toevallig staat mijn oude Ibiza te koop in Hoogland ![]() | |
Robar | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:12 |
quote:Red je dat voor 8000 euro? Of bedoel je die oude aftandse modellen? ![]() | |
error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:22 |
quote:25000 km bevat ook langere ritten, dus comfort is wel belangrijk (iig voor ons, voor de passagiers is minder van belang). Qua maat zijn de Polo en Ibiza prima, zien er ook goed uit. Ik heb alleen het idee dat ze niet heel erg zuinig zijn, klopt dat? | |
Rensjebree | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:24 |
quote:eentje uit 90 ![]() | |
zoalshetis | dinsdag 1 juni 2010 @ 14:25 |
lupo 3l? | |
Robar | dinsdag 1 juni 2010 @ 15:03 |
quote:Ik heb op de site van Autoweek juist gezocht naar auto's die ongeveer 6l/100km redden en dan komen onder andere de 1200cc's van vw groep eruit. Echter zijn de Ibiza en Polo relatief zwaar en daardoor ook iets minder zuinig. Het ligt ook voor een groot deel aan je rijstijl. Ik reed met mijn 1400cc gemiddeld 1 op 13, terwijl de fabrieksopgave gemiddeld 1 op 15,6 was. Nu zul je dat nooit en te nimmer halen, maar het een en ander had zeker ook te maken met mijn zware rechtervoet. Maar wat is voor jou zuinig? 1 op 15, 1 op 20, 1 op 25, 1 op 30? Overigens, als je echt comfort zoekt, zou ik eerder voor de Polo gaan dan voor de Ibiza. Je merkt daarin toch wel een beetje het verschil tussen VW en SEAT. VW voelt degelijker en comfortabeler aan. | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 15:24 |
quote:Ook. | |
zoalshetis | dinsdag 1 juni 2010 @ 15:33 |
quote: ![]() en nu rijdt ie 1 op 8 en maximaal 50 km/u? | |
error_404 | dinsdag 1 juni 2010 @ 15:41 |
quote:Echt zuinig is voor mij vanaf 1:20; ik rij nu 1:15,5. Ik heb in het verleden ook een VW gehad en mijn vrouw heeft nu ook een VW; comfort is idd wel duidelijk, wat dat betreft ![]() | |
loveli | dinsdag 1 juni 2010 @ 15:44 |
Belastingvrije bak op LPG of diesel. Met 8k kom je een aardig eind. | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 17:49 |
quote: quote: | |
zoalshetis | dinsdag 1 juni 2010 @ 17:50 |
quote:wel vet dat je dat allemaal zelf kan, want een eend is en blijft een heerlijke auto. zodra ik er een zie moet ik aan vakantie denken. | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 17:53 |
Motorblok laat ik bouwen ![]() | |
error_404 | woensdag 2 juni 2010 @ 13:31 |
Oke, echt heel erg zuinig rijden lijkt dus te gaan met een polo bluemotion (die te duur is) of dan een C1/Aygo, die aan de kleine kant is... Hybrides zijn eigenlijk helemaal niet zo zuinig en zien er bovendien niet uit. Iemand anders nog een idee...? | |
willempjewever | woensdag 2 juni 2010 @ 13:45 |
had je al naar een lupo 3L gekeken? Zie de tip van zoalshetis importeer die uit duitsland en dan ben je voor 8000 klaar en geen wegenbelasting als je meen ik het juiste model hebt. Maar daar kan vast iemand hier wel meer over vertellen. Was meen ik ook heel zuinig. Moet je wel van de kleur houden, veel keuze heb je niet. | |
error_404 | woensdag 2 juni 2010 @ 13:53 |
Was een goede tip, ja. Via gaspedaal.nl worden er heel wat aangeboden, al vanaf zo'n 4500 euro, met NL kenteken, dus hoef niet te importeren. Mijn vrouw heeft nu ook een Lupo (1.0 benzine) alleen is die qua maat aan de krappe kant. Ikzelf rij in een Corsa en die is net even wat groter (en zuiniger). We zoeken dus iets wat meer dat formaat heeft. | |
willempjewever | woensdag 2 juni 2010 @ 14:02 |
Volgens mij wordt het lastig voor 8000 om echt zuinig te rijden. Een bmw 1 serie is mooi, maar dan moet je gezien je km's die je per jaar maakt rond de 150.000 gaan zitten op de teller en dan ben je 4000 boven je budget... naast die honda insight weet ik zo niet een wat grotere auto die zo zuinig is. | |
error_404 | woensdag 2 juni 2010 @ 14:07 |
Was ik al bang voor idd. Die insight en bmw zijn ook niet echt zuinig-zuinig. Maar thanks voor het meedenken! | |
loveli | woensdag 2 juni 2010 @ 14:24 |
Eerder al gevraagd, is een klassieker geen optie? Met je budget vind je makkelijk een Mecedes (of andere degelijke bak) op diesel of LPG. Wegenbelasting nul. | |
Robar | woensdag 2 juni 2010 @ 14:34 |
quote:Ik heb heel lang gezocht en gerekend. (of je toch niet beter Diesel kon nemen, maar dat lukt gewoon niet). Ik kom uit op een Opel Corsa 1.0 12v of een Honda Civic IMA 1.3 Hybride. Deze vind je rond de 8000 euro met bouwjaren van 2003 tot 2005. Deze zouden in theorie (let wel in theorie) 1 op 20 moeten kunnen rijden. Anders zul je toch ietwat je wensen bij moeten stellen. | |
error_404 | woensdag 2 juni 2010 @ 15:08 |
quote:Sorry. Vind een klassieke mercedes erg top ( mijn vrouw ook ![]() In mijn hoofd is een nieuwe auto degelijker en zuiniger, maar misschien heb ik dat wel helemaal mis..... quote:Daar ben ik ook bang voor... Thanks! | |
BertV | woensdag 2 juni 2010 @ 15:18 |
Je geeft in het begin aan: "In het kader van zuiniger en goedkoper rijden, zijn wij op zoek een goed alternatief". Maar je wil je geen compromis op het gebied van uiterlijk en grootte. ...eigenlijk wil je gewoon een toffe auto kopen. Ik zeg doen! ![]() | |
loveli | woensdag 2 juni 2010 @ 15:19 |
quote:Nou ja, als 'ie het al 25 jaar doet... Die oude mercedessen houden het aardig uit. Onderhoudskosten zullen meevallen als je een goed onderhouden exemplaar koopt. Een 6-cilinder op LPG is qua jaarlijkse kosten zuiniger dan een benzineauto waarvoor je wegenbelasting moet betalen. Veiligheid is een ander aspect, op dat gebied is er de laatste jaren aardig wat verbeterd. Maar dan nog voel ik me best veilig in een oude Duitser. | |
willempjewever | woensdag 2 juni 2010 @ 15:21 |
Nog een ideetje dat mij te binnen schoot, maar wellicht te klein (zit qua formaat wat tussen de auto's in die jullie hebben als ik het goed heb): vw fox goedkoop en betrouwbaar en ook best zuinig (zuinig is de 1.2 uit 2009 versie), net iets boven je budget (maar dan heb je echt een bijna nieuwe auto): http://www.gaspedaal.nl/Volkswagen/Fox/?bmin=2009 | |
error_404 | woensdag 2 juni 2010 @ 15:32 |
quote: ![]() Een heel toffe auto die niet duur is in vaste lasten en onderhoud en een bepaalde ruimte heeft. De VW Fox is qua cijfers ook een goede optie, alleen vindt mijn vrouw dat een bejaardenwagentje. No go dus. Ik ga eens de andere kant onderzoeken: een oldtimer op voordelige brandstof. | |
silenthill | woensdag 2 juni 2010 @ 15:33 |
Oude Suzuki swift 1.0 liter 3 cilinder, bij 100 km zeer zuinig, Neem er eentje uit 1999-2000, heb je al vanaf 2000 euro. goedkoop in verzekering en wegenbelasting en japanse degelijkheid. | |
willempjewever | woensdag 2 juni 2010 @ 15:55 |
quote:Hij is sportiever dan de lupo naar mijn idee ![]() Maarja, ik heb ook een vrouw en weet hoe het is om een auto te kopen die zowel jou als je vrouw bevalt. Heel veel sterkte ![]() | |
error_404 | woensdag 2 juni 2010 @ 16:29 |
Wat dat betreft zit ik met een klassieker wel weer goed. We zijn onlangs in een Alfa Romeo Giulia 1300 super getrouwd ( ![]() jammere van die auto is dan weer dat hij onder je kont wegroest en zuipt als een maleier.... | |
loveli | woensdag 2 juni 2010 @ 16:45 |
Oude Saab 900 op LPG, als je ervan houdt ook een hele fijne wagen om in te rijden. | |
error_404 | woensdag 2 juni 2010 @ 17:12 |
Collega van mij heeft er zo een gereden, ook maar eens praatje mee maken. | |
audia6 | woensdag 2 juni 2010 @ 17:58 |
koop een fox met sportvelgen of je zet ze er zelf op en het is al een hele andere auto ![]() | |
Dingest | woensdag 2 juni 2010 @ 19:25 |
Naast de Lupo 3L heb je ook nog de Audi A2 3L. Of je het mooi vind is een tweede, maar zuinig en wegenbelastingvrij is hij wel en ruimer dan de Lupo. De 'gewone' A2s zijn ook vrij zuinige wagentjes. Maar ik zou bij een 3L exemplaar wel even uitrekenen of de hogere meerprijs er wel uit te halen valt. Omdat ze zo zuinig en wegenbelastingvrij zijn is dat een goede reden om opeens er veel meer voor te vragen dan een jaar terug kennelijk ![]() | |
Mikkie | woensdag 2 juni 2010 @ 19:34 |
Een Audi A2 1.2 TDI? | |
error_404 | woensdag 2 juni 2010 @ 20:58 |
Thanks, ook een goeie, maar idd wel reteduur, 2e hands.... | |
Dingest | woensdag 2 juni 2010 @ 22:00 |
Misschien dat importeren bij de A2 3L een beter optie is, maar dan moet je alsnog goed opletten wat je doet denk ik ![]() | |
zoalshetis | woensdag 2 juni 2010 @ 23:23 |
volgens mij is de lupo groter dan de corsa. maar ik kan het mishebben. zoveel weet ik er niet vanaf. | |
Dingest | woensdag 2 juni 2010 @ 23:55 |
De Corsa (uit 2003) is groter dan de Lupo, scheelt zo'n 30 cm. Maar de binnenmaten voor de inzittenden zijn gelijk. De Corsa heeft alleen een keer zoveel laadruimte als de Lupo ![]() | |
error_404 | donderdag 3 juni 2010 @ 10:19 |
quote:Corsa is zeker groter; mijn vrouw heeft een Lupo en ik een Corsa. Als we op vakantie gaan, of mensen meenemen, gaan we steevast met de Corsa. Die heeft fors meer bagageruimte en is voor de passagiers achterin iets ruimer. Daarnaast is hij ook zuiniger. De Lupo heeft alleen wel een betere wegligging. | |
kahlie | donderdag 3 juni 2010 @ 13:14 |
Yaris rijdt 1:18, maar dat vindt TS niet zuinig genoeg... kan wel voor het budget en ook zeker voor de wensen wat betreft met passagiers/koffers rijden. Hij trekt ook lekker snel op als je dat wilt ![]() ![]() Edit: Oh en Honda Civic Hybrid zou ik nooit voor gaan... hij heeft zo'n hoge waardering vanwege de uitstoot niet vanwege de zuinigheid... hij klinkt als een Singer Naaimachine en hij trekt niet op... ![]() | |
error_404 | donderdag 3 juni 2010 @ 13:17 |
@ Kahlie: 1:18 komt voor mij al een eind in de richting, eigenlijk. Het gaat ook om ruimte en wegenbelasting. Want is de yaris wegenbelastingvrij? | |
willempjewever | donderdag 3 juni 2010 @ 13:28 |
quote:de honda automaat uitvoering trekt prima. Maar een zuinige auto die wel goed optrekt bestaat ook niet. En alleen de Yaris diesel versies halen 1 op 18, benzine modellen niet. Je moet bij een Yaris naar deze 2 kijken: Toyota Yaris 1.4 D-4D Linea Luna (2007) --> 217 euro per kwartaal wegenbelasting ongeveer Toyota Yaris 1.4 D4-D Linea Sol (2002) --> 183 euro per kwartaal wegenbelasting ongeveer Uitgaande van 1 op 18 en een dieselprijs van 1 euro ben je per maand (met 25.000 km per jaar) 176 euro bij de linea sol kwijt aan diesel en wegenbelasting. [ Bericht 9% gewijzigd door willempjewever op 03-06-2010 13:37:17 ] | |
silenthill | donderdag 3 juni 2010 @ 15:20 |
Diesel is nu al 1,20 a 1,25 euro de liter | |
willempjewever | donderdag 3 juni 2010 @ 15:26 |
quote:Ai, een jaar geleden was het nog een euro. Pfff, snap best dat je dan een zuinige auto zoekt. Met de 30.000 km's die ik per jaar rijd zou ik ook wel zuiniger dan 1 op 15 willen rijden... | |
error_404 | donderdag 3 juni 2010 @ 15:29 |
quote:Dat zijn kosten die ik graag wil voorkomen door een mileuvriendelijke auto (of evt oldtimer) te kopen, zodat ik dus geen wegenbelasting hoef te betalen. | |
Robar | donderdag 3 juni 2010 @ 15:33 |
quote:De A-labels met genoeg ruimte (maat Polo) vallen vooralsnog buiten jouw budget. | |
Googolplexian | donderdag 3 juni 2010 @ 15:50 |
Met alles wat je van het rijk terugkrijgt enzo kom je met evt. inruil toch heel goedkoop uit met bijvoorbeeld een Honda Insight of Civic Hybride? | |
Sobraine | donderdag 3 juni 2010 @ 16:04 |
Opel Corsa? | |
error_404 | donderdag 3 juni 2010 @ 16:35 |
quote:Ja, en ze zijn ook niet zo heel duur 2e hands. Probleem met Honda is dat zij 1:15 zuinig vinden voor een hybride.... | |
Maxco | donderdag 3 juni 2010 @ 17:11 |
Neem die nieuwe Suzuki alto. Geen BPM & wegenbelasting en je kan een NIEUWE kopen voor 8000,- dus de komende jaren ook geen/weinig onderhoud en hij ziet er ook niet verkeerd uit ![]() | |
heyhallodaar | donderdag 3 juni 2010 @ 17:13 |
quote:1 op 15.. het zal toch wel iets zuiniger zijn? Je wilt wel een hoop.. ![]() | |
error_404 | donderdag 3 juni 2010 @ 17:57 |
quote:Nee, ik heb ik eea nagezocht en gegevens van gebruikers gelezen en die klagen ook dat het 1:15 (max) is.. En ja, ik wil een hoop ![]() Een alto is btw te klein. Probleem met nieuwe auto's is dat ze of wel zuinig zijn, maar te klein. Of wel groot genoeg, maar te duur en niet echt zuinig. Of wel groot genoeg en zuinig genoeg, maar weer veel wegenbelasting kosten... ![]() Vandaar dat ik nu maar eens ga kijken hoe het met oldtimers zit; jammer voor het milieu, maar die voldoen wel aan de meeste eisen. | |
Googolplexian | donderdag 3 juni 2010 @ 18:24 |
quote:Ik weet niet hoeveel 65 mpg is? 1 op 27 ofzo? Laat 't 1 op 20 zijn | |
willempjewever | donderdag 3 juni 2010 @ 18:45 |
maar de 2010 versie heb je niet voor 8000 euro... die suzuki is ook leuk, maar denk dat je met wat opties op 9000 uitkomt en niet op 8000, maar dat vind ik zelf ook leuke auto's (althans dit nieuwe 2009 model). Beter is nog de Suzuki swift, maar die zuipt meer en ik zou dan ook de sport uitvoering nemen... zucht... jammer dat dat niet bij ons past met de kids. | |
Maxco | donderdag 3 juni 2010 @ 19:39 |
Maarja met die Alto betaal je natuurlijk geen wegenbelasting, maar omdat die nieuw is is er ook nog lang geen (groot) onderhoud nodig. Dus ik zou zeggen leg er desnoods 1000 bij want de komende jaren bespaar je dat weer ruim. ![]() | |
davidov2009 | donderdag 3 juni 2010 @ 21:42 |
quote:1 op 27 inderdaad. Je kan gewoon in Google invullen "65mpg" en voila de Google Calculator geeft je het aantal km per liter. Alto zou ik inderdaad even proberen, de extra kosten van nieuwe auto worden gecompenseerd door lagere onderhoud en geen wegenbelasting. Even de 3L en de Alto proefrijden, I would say. En als je een iets grotere/luxere auto wilt en toch goedkoop wil rijden, is er maar één optie: LPG. Je kan zat Golfjes, Volvo's etc. krijgen die rond 1:12 rijden op LPG, en aangezien LPG de helft van de bezineprijs is rijden die auto's "omgerekend" 1 op 24. ![]() | |
zoalshetis | donderdag 3 juni 2010 @ 23:15 |
waarom moet je eigenlijk voor het rijden op gas meer wegenbelasting betalen? is de uitstoot van gas schadelijker dan die van diesel of benzine? | |
Mikkie | donderdag 3 juni 2010 @ 23:45 |
quote:Op zich begrijpelijk, maar verkijk je niet. Je kunt nu wel een auto kopen die mrb-vrij is, maar als je in aanschafprijs veel meer betaalt dan bij een niet-mrb-vrije auto... | |
Mikkie | donderdag 3 juni 2010 @ 23:46 |
quote:En bovendien de kans op meer onderhoud, doordat o.a. de kleppen ivm hogere temperaturen vaak op LPG net een tandje meer te lijden hebben. Niet schokkend en je kunt er met gemak meerdere tonnen mee rijden, maar je moet er over het algemeen wel iets meer onderhoud tegenaan gooien. | |
loveli | vrijdag 4 juni 2010 @ 00:34 |
quote:Ligt eraan wat je kiest. Bv. de motoren van Saab met turbo zijn uitermate geschikt om tonnen op gas te rijden, omdat ze al een geschikte kop hebben ivm hogere temperaturen. Ofzo. |