abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82158455
Ik miste deze nog

Centraal productfotografie topic voor ervaringen, tips en vragen.

Ik ben nu bezig met producten te fotograferen voor een webshop. Mijn opstelling ziet er na de eerste middag zo uit:

Een grote rol wit papier als achtergrond, 2 bouwlampen, vezelachtig materiaal ervoor gehangen (lichtdoorlatender dan papier), en m'n camera direct aan m'n laptop verbonden.

Met dit resultaat:

Oja, linkjes:

Eerder specifiek topic

Goede kleine doehetzelf studio
  maandag 31 mei 2010 @ 19:48:31 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_82158609
Die onderste heeft weerkaatsing van het licht... Misschien je lampen iets verplaatsen?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_82158693
Als je die witte 'lensflare' linksboven 'Interieur' bedoelt, dit is geen weerkaatsing maar is op het product gedrukt
pi_82159072
In de verfpot lijkt de hele ruimte waarin je 'm gefotografeerd hebt gereflecteerd te worden...

De kwastfoto is niet echt heel erg scherp geloof ik. Sowieso is het mooier denk ik als de hele kwast gewoon scherp in beeld is; nu is de scherptediepte toch vrij klein.
pi_82159218
quote:
Op maandag 31 mei 2010 19:58 schreef Omniej het volgende:
In de verfpot lijkt de hele ruimte waarin je 'm gefotografeerd hebt gereflecteerd te worden...

De kwastfoto is niet echt heel erg scherp geloof ik. Sowieso is het mooier denk ik als de hele kwast gewoon scherp in beeld is; nu is de scherptediepte toch vrij klein.
Je ziet inderdaad wat lijntjes maar ik vind het niet storend, en dit is ook niet makkelijk te voorkomen denk ik.

Ik wil alle afbeeldingen vierkant hebben dus deze opstelling vond ik het best. Nu is 'ie inderdaad alleen scherp op het middelste deel, maar dat is ook gelijk 1 van de belangrijkste delen van een kwast volgens mij
pi_82159759
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:01 schreef Daantke het volgende:
Nu is 'ie inderdaad alleen scherp op het middelste deel, maar dat is ook gelijk 1 van de belangrijkste delen van een kwast volgens mij
Lijkt me juist dat je bij productfotografie gewoon alles van voor tot achter scherp zou willen hebben?

En mocht je trouwens een polarisatiefilter hebben, dan zou ik die ook gebruiken denk ik. (vooral voor de spiegelende verfpot dus)
pi_82159882
quote:
Op maandag 31 mei 2010 20:13 schreef Omniej het volgende:

[..]

Lijkt me juist dat je bij productfotografie gewoon alles van voor tot achter scherp zou willen hebben?

En mocht je trouwens een polarisatiefilter hebben, dan zou ik die ook gebruiken denk ik. (vooral voor de spiegelende verfpot dus)
Goede tip, had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Zal het morgen ff proberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')