Toevallig, ik ben nu bezig met een week vegetarisch eten! Ik vond een maand wel erg langquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:36 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik begin vandaag aan een maand lang vegetarisch eten, en meteen ook geen junkfood, hopelijk houd ik het deze keer wel vol!
Een maand vegetarisch eten? dat lijkt me wel lastig zeg! Ik zou een week wel kunnen, maar een maand lang een beetje gevarieerd en lekker eten zonder vlees? Dat lijkt me lastig terwijl ik toch wel gemiddeld 2x per week vegetarisch eet. Succes in iedergeval.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:36 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik begin vandaag aan een maand lang vegetarisch eten, en meteen ook geen junkfood, hopelijk houd ik het deze keer wel vol!
Ik heb ook een week vegetarisch gedaan en ik vond het best te doen, maar ook wel lastig hoor! Niet zo zeer met het avondeten (ik eet ook wel een paar keer per week geen vlees), maar ik eet graag vleeswaren op brood en dat zou ik wel gaan missen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:20 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Een maand vegetarisch eten? dat lijkt me wel lastig zeg! Ik zou een week wel kunnen, maar een maand lang een beetje gevarieerd en lekker eten zonder vlees? Dat lijkt me lastig terwijl ik toch wel gemiddeld 2x per week vegetarisch eet. Succes in iedergeval.
Tja kijk ik vind vlees ook gewoon erg lekker, maar zeker, er zijn (steeds meer) mogelijkheden om lekker en gevarieerd vegetarisch te eten. Ik eet af en toe wel vleesvervangers (best goed te doen), en gemiddeld 2x in de week geen vlees bij het avondeten. Vleeswaren voor op brood zou ik wel missen, ik houd niet van zoet op brood en elke dag kaas vind ik ook niet lekker.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:47 schreef frame-saw het volgende:
Vegetarisch eten is echt niet zo moeilijk, er zijn ook heel veel vleesvervangers. Die eet ik niet eens, en toch eet ik gevarieerd. Het is vooral moeilijk als je buitenshuis gaat eten.
En is 2 liter water+andere dranken wel zo goed voor je? Ik weet niet hoeveel jij ernaast drinkt maar je kunt ook te veel vocht binnen krijgen he. Ik denk dat een halve liter minder al veel beter en makkelijker is.
Ja okee dat is ook wel zo, misschien zou ik het dan nog het moeilijkste vinden omdat je moet opletten wat je eet. Nu is het misschien vaak: Oh we hebben worst, nou doe er maar gebakke aardappeltjes bij en wat sla. Beetje het 'stukkie vlees, aardappelen en groenten"- stramien ofzo waar je (nou ja ik dan) in zit. Nou ja, ik wens iedereen die dit doet veel creativiteit en kook-/eetplezier toe, ik heb het (nu?) in iedergeval niet bij mijn doelen staan.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:17 schreef shinydiscoball het volgende:
Sommige mensen eten hun hele leven vega he, en er zijn echt genoeg lekkere vega recepten, beetje creatief zijn!
Ik begrijp het wel hoorquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:37 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja okee dat is ook wel zo, misschien zou ik het dan nog het moeilijkste vinden omdat je moet opletten wat je eet. Nu is het misschien vaak: Oh we hebben worst, nou doe er maar gebakke aardappeltjes bij en wat sla. Beetje het 'stukkie vlees, aardappelen en groenten"- stramien ofzo waar je (nou ja ik dan) in zit. Nou ja, ik wens iedereen die dit doet veel creativiteit en kook-/eetplezier toe, ik heb het (nu?) in
iedergeval niet bij mijn doelen staan.
En, hou je het nog vol?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:36 schreef pumpkinsoup het volgende:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oei, ik heb vanavond wel een érg grote uitdaging m.b.t. vegetarisch eten: ben uitgenodigd voor een bbq bij vrienden... ik riep vrolijk 'ja, gezellig!' en bedacht pas later dat een bbq over het algemeen veel vlees bevat. Ik hoop dat ze veel salades/stokbrood e.d. hebben, en anders is dit doel mislukt en probeer ik het later nog eens.
Jawel joh... jij was toch het McDonalds-meisjequote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:12 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ja het vegetarisch eten gaat tot nu toe nog hartstikke goed! M'n ouders houden er rekening mee, en maken gewoon een grote salade voor meik verlang ook niet echt naar vlees, maar heb vlees nooit echt geweldig lekker gevonden, dus zo moeilijk is het niet voor me..:D
Goed van je!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:13 schreef pumpkinsoup het volgende:
He shit, je hebt me door. Ja dat is eigenlijk het enige wat ik veel eet![]()
Maar ik ging woensdag naar de mac, en heb alleen patatjes gegeten
Even een beetje offtopic.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:14 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ok, vegetarisch eten is mislukt. Gisteren dus bbq bij vrienden, het rook te lekker om te weerstaan
. Ga het doel nog eens proberen na de zomer, vond het op zich niet heel moeilijk - bbq is blijkbaar alleen net te veel
.
Ik had die ook als doel op mijn eerste lijst, maar had hem weggehaald omdat ik het ook moeilijk vond om te bepalen wanneer iemand nou een vriend was of niet, ik heb het afgelopen jaar zeker veel nieuwe mensen leren kennen, maar of ik ze echt vrienden kan noemen, ik vind het altijd eng om iemand een vriend te noemen omdat ik niet weet of dat ook wederzijds isquote:Op maandag 12 juli 2010 19:32 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik kom allemaal nieuwe leuke mensen tegen enzo wat erg helpt bij mijn doel: 3 nieuwe vrienden maken. Natuurlijk is het wel vaag want wanneer noem ik iemand een vriend? Nou voor mij is dat als je diegene ook ziet buiten hetgeen waar je elkaar van kent zoals buren, collega's enz. Of gewoon goeie gesprekken hebt. Ik weet niet.
En ik heb het niet als doel omdat ik geen vrienden heb omaar meer om juist een keer uit mijn vertrouwde vriendengroep te komen en meer tijd steek in nieuwe relaties, das ook weer interessant!
Ik word blij van je hoofd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:13 schreef Sylvana het volgende:
Net weer een doel gehaald, een nieuw kapsel genomen:
[ afbeelding ]
En heb mijn 17e nieuwe gerecht gemaakt, goulashDus nog maar 3 en dan heb ik het doel gehaald
Gewoon vegaburgers meenemen,quote:Op zaterdag 10 juli 2010 11:54 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Even een beetje offtopic.![]()
Ik eet ook heel weinig vlees omdat ik het gewoon niet lekker vind, maar moet me telkens op een bbq verontschuldigen, verklaren waarom ik geen vlees hoef. Steeds komen ze met een lapje aandragen en dan krijg ik steeds commentaar. Eet toch eens wat... Terwijl ik t brood en salades en groentes wel gewoon eet. Daar word ik best moe van.
Hebben jullie dat dan ook (nu met jullie challenge), dat als je nee zegt tegen vlees dat je je dan moet verklaren??
Ik denk dat het voor je omgeving gewoon wennen isquote:Op dinsdag 20 juli 2010 10:44 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ja die zijn wel lekker he, heb ik laatst ook gehad.
K kom trouwens uit een boeren dorp, misschien dat mensen me daarom raar aankijken als ik geen vlees eet...![]()
Ik zou je doelen wel iets concreter formulieren. Bv. ipv. Regelmatig gitaar spelen, 1x per week gitaar spelen voor 6 maanden (ofzo)quote:
Allebei bedankt voor de tipsquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:37 schreef PiperMaru het volgende:
Idd surfen op andere blogs helpt enorm bij het verzinnen van nieuwe doelen. Ook creatieve communities bekijken is leuk voor ideeën (www.photojojo.com, www.craftster.com etc) als je een beetje creatief aangelegd bent.
[..]
Ik zou je doelen wel iets concreter formulieren. Bv. ipv. Regelmatig gitaar spelen, 1x per week gitaar spelen voor 6 maanden (ofzo)
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:30 schreef madelonnn het volgende:
Ik zie dat iedereen hier hartstikke goed gaat! Vooral Sylvana volgens mij, hoeveel doelen heb je al gehaald? En hoe lang heb je nog?
Ik heb mijn blog een beetje verwaarloosd.. Maar met mijn doelen gaat t wel goed! Ik merk dat ik veel te veel grote doelen heb, van bijvoorbeeld 3x dit doen, 5x dat doen etc. Dus bij mij duurt het even voor ik al m'n doelen daadwerkelijk gehaald hebIk heb er nu denk ik een stuk of vier compleet. Best weinig nog, eigenlijk.
Heb trouwens wel twee huisgenootjes ook zo enthousiast gekregen dat ze dit ook gaan doen, zijn nu allebei bezig met een lijst!
Leukquote:Op zondag 25 juli 2010 16:26 schreef NouMooiNiet het volgende:
vandaag weer eens een doel bereikt: een rommelmarkt bezocht.
Leuk dat je ook bezig bentquote:Op zondag 25 juli 2010 20:11 schreef Mutsefluts het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ben ik begin juni ook begonnen met een lijst!Echt een gaaf idee, ben heel benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen! Ik twijfel alleen nog of ik ook zo'n chic blogding bij ga houden of het puur voor mezelf bij ga houden. Ik ken mezelf, zo'n blog laat ik toch maar weer verstoffen...
Ik heb al wel 5 doelen gehaald, en ben er met 9 bezig. En vanaf 1 augustus en 1 september begin ik aan de wat langere doelen die echt een paar maanden kosten. Ik heb gek genoeg daar wel echt zo'n startdatum voor nodig![]()
Alleen wat als je door veranderde omstandigheden (lees: break-up) nu al zeker weet dat je een doel de komende 951 dagen echt niet gaat volbrengen? Ik vind het zo naar om gelijk zo'n groot rood faal-teken in die lijst te zien staan.
Coolquote:Op zondag 25 juli 2010 23:33 schreef PiperMaru het volgende:
- mijn eigen bedrijfje inschrijven bij de KvK
Ik heb weer eens even op je blog gekeken, maar wat ziet die aardbeiensalade er lekker uit!quote:Op zondag 25 juli 2010 23:33 schreef PiperMaru het volgende:
Wow, net even geteld en ik heb al 29 van mijn 101 doelen gehaald! En ik ben bezig sinds 8 februari.
Afgelopen weekend doel #42 gehaald: Een mooi jurkje kopen voor de bruiloft van mijn schoonzusje.
Zeer binnenkort (binnen drie weken) kan ik weer 3 doelen afstrepen:
- een 50-dagen fotoproject voltooien
- een half jaar lang boodschappen doen met weeklijsten
- mijn eigen bedrijfje inschrijven bij de KvK
Ik ben nog bezig met Start2run (5 kilometer hardlopen) maar heb helaas een vervelende knieblessure en moet het even rustig aan doen...
@mutsefluts: ik zou dat doel dat je nu niet meer kunt halen, gewoon lekker vervangen door een ander doel. Anders word je ook elke keer weer op een nare manier aan die break-up herinnerd. Gewoon lekker een nieuwe start maken!
Leuk, moet je doen! Fotografie is tof! Ik denk er trouwens over na om zelf cursussen te gaan geven. Vind het leuk om te fotograferen én om mensen iets te lerenquote:Op maandag 26 juli 2010 09:30 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik heb weer eens even op je blog gekeken, maar wat ziet die aardbeiensalade er lekker uit!
En die foto van de kaars vind ik prachtig!!
En die 2 foto's op canvas met je katten ook super!
Ik ga me inschrijven voor een cursus fotografie hier vlakbij in de stad (is pas in januari 2011) maar wil echt iets gaan doen met fotografie. Als ik die foto's zie, dan wil ik dat ook kunnen!!
Dan meld ik me aan, want volgens mij woon je niet zover bij me vandaan!quote:Op maandag 26 juli 2010 09:34 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Leuk, moet je doen! Fotografie is tof! Ik denk er trouwens over na om zelf cursussen te gaan geven. Vind het leuk om te fotograferen én om mensen iets te leren
Je hebt PMquote:Op maandag 26 juli 2010 12:08 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Dan meld ik me aan, want volgens mij woon je niet zover bij me vandaan!
Waar woon je?quote:Op maandag 26 juli 2010 09:34 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Leuk, moet je doen! Fotografie is tof! Ik denk er trouwens over na om zelf cursussen te gaan geven. Vind het leuk om te fotograferen én om mensen iets te leren
quote:Op maandag 26 juli 2010 18:33 schreef PiperMaru het volgende:
Ik woon in Eindhoven
straks heb ik een heel klasje vol Fokkers![]()
Ah jammer, dat is wat ver vanaf Amsterdamquote:Op maandag 26 juli 2010 18:33 schreef PiperMaru het volgende:
Ik woon in Eindhoven
Dankjequote:Op maandag 26 juli 2010 19:54 schreef han1987 het volgende:
De mandala's zijn echt mooi geworden Sylvana.
Als je wat noordelijker woonde had ik me ook ingeschrevenquote:Op maandag 26 juli 2010 18:33 schreef PiperMaru het volgende:
Ik woon in Eindhoven
quote:Op maandag 26 juli 2010 18:33 schreef PiperMaru het volgende:
Ik woon in Eindhoven
Als je wat uitleg wilt, kan ik daar evt. ook bij helpenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:29 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Als je wat noordelijker woonde had ik me ook ingeschreven![]()
Ik heb even een pauze, wil namelijk een mooie fotocamera kopen, sowieso is dat een doel opzich, kan ik daarmee ook andere doelen volbrangen en het is leuk om resultaten mee vast te leggen. Maar hij komt er snel als het goed is dus dan kan ik aan de slag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |