In hoeverre zijn zulke toezeggingen betrouwbaar vanuit israel, net zoals ze zeggen niet meer nederzettingen te bouwen, maar ondertussen gewoon doorgaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:28 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Ze hadden ze gewaarschuwd en wouden ze helpen door het spul over land te vervoeren maar eerst wou isreal het controleren. en terecht gezien de situatie daar
Dat was nu juist het hele idee van dat konvooi: het omzeilen van die controle. Het is niet gek dat ze daar niet mee akkoord gingen.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:28 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Ze hadden ze gewaarschuwd en wouden ze helpen door het spul over land te vervoeren maar eerst wou isreal het controleren. en terecht gezien de situatie daar
Bijna alle grote politieke namen van Israel hebben een militaire achtergrond, op Olmert na geloof ik.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef waht het volgende:
[..]
Benjamin zat zelf ook bij die elite eenheid waar het bericht over gaat.
[/saillant detail]
Mooie woorden.quote:White House laments Gaza incident day before Israeli PM visit
The White House said on Monday that it regrets and is investigating a raid by the Israeli military of a flotilla carrying supplies for Palestinians in Gaza.
A day before Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is set to travel to Washington to meet with President Barack Obama, the Israeli military raided the flotilla, killing at least 10 people.
"The United States deeply regrets the loss of life and injuries sustained, and is currently working to understand the circumstances surrounding this tragedy," White House Deputy Press Secretary Bill Burton said in a statement.[..]
Ook in een oorlog bestaat er zoiets als recht en proportionaliteit.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Moozzie het volgende:
[..]
In een oorlogs situatie gaat het allemaal net even anders he. Als ze gevaarlijk spul mee hadden genomen en je doet er niks tegen dan bescherm je je eigen volk niet goed genoeg en krijg je het spul tegen je. En die palestijnen zijn niet te vetrouwens dus dan maar controleren. Voorkomen is beter dan genezen.
Dat klopt inderdaad. Barak zat ook bij de commando's.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:34 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Bijna alle grote politieke namen van Israel hebben een militaire achtergrond, op Olmert na geloof ik.
Het is tot nu toe juist de politicus zonder militaire achtergrond geweest die voor de grootste militaire schade hebben gezorgd: Ehud Olmert. Zo simpel is jouw stelling dus niet.quote:
Niet als je eigen volk daaronder lijdquote:Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ook in een oorlog bestaat er zoiets als recht en proportionaliteit.
Zuid-Amerikaanse toestanden noem ik dat.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Barak zat ook bij de commando's.
Was dat maar zo in Nederland. Heb liever mensen aan de leiding die persoonlijk hebben meegemaakt wat de gevolgen zijn van sommige beslissingen.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Barak zat ook bij de commando's.
Wow, wat lui zeg.quote:
Louis keurt het gebeure van de palestijnen allemaal goed dus daar valt niet mee te pratenquote:Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is tot nu toe juist de politicus zonder militaire achtergrond geweest die voor de grootste militaire schade hebben gezorgd: Ehud Olmert. Zo simpel is jouw stelling dus niet.
Bovendien zijn ze militair af als ze in de politiek komen, daar is dus niets mis mee.
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat Turkije en Iran precies hebben afgesproken op dat atoomcongres.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Absoluut, ondanks de theoretische alliantie van Israel en Turkije (een hemelse alliantie noemde Sharon het ooit eens) is Turkije hard op weg een 180 graden draai te maken onder de bezielende leiding van Erdogan. Cultureel enigzins begrijpelijk. Economisch gezien niet. Zeker niet gezien de regionale spanningen van Turkije met o.a. Armenië, Rusland en Irak.
Weet je het verschil tussen een staatsgreep en verkiezingen dan wel???quote:Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Zuid-Amerikaanse toestanden noem ik dat.
Zeer zeker niet, bijna iedere politicus in landen met huidige conflicten komt uit militaire kringen.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Heb jij je aluminiumhoedje wel even afgestoft?quote:Op maandag 31 mei 2010 15:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat Turkije en Iran precies hebben afgesproken op dat atoomcongres.
Ik denk bijna dat Brazilie er alleen bij was voor de show :S :S.
Mwah, aangezien Israël dienstplicht heeft is het niet verwonderlijk dat vele politici een militaire achtergrond hebben.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Je volgt mijn bericht niet blijkbaar. Ik heb het over "als" situaties.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:32 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Ben je nu sarcastisch bezig of weet je werkelijk niet wat 'wheelchairs' betekent?
quote:De Turkse organisatie IHH (Stichting voor Humanitaire Hulp), die voer op een van de schepen in het hulpkonvooi voor Gaza dat is aangevallen door Israël, heeft twee gezichten: hulporganisatie én extremistenvriend. In Turkije geniet de organisatie voornamelijk steun van conservatieve moslims.
IHH, opgericht in 1992, is een van de grootste hulpinstellingen in Turkije en wereldwijd actief. Begin dit jaar bood ze nog hulp aan de getroffenen van de aardbeving in Haïti. Aan de andere kant doet IHH niet geheimzinnig over de banden met de strengislamitische Hamasbeweging, die de macht heeft in de Gazastrook.
IHH steunt Hamas financieel. De steun is verder zichtbaar door onder meer exposities, voorlichtingsbijeenkomsten en de publicatie van boeken over de situatie in Gaza (en niet over problemen in andere Palestijnse gebieden). Het schip dat meevoer in het hulpkonvooi voor Gaza en dat vorige week vertrok uit Antalya aan de Turkse zuidkust, brengt beide gezichten bij elkaar.
Eind jaren negentig liep er in Turkije een strafrechtelijk onderzoek tegen IHH. De organisatie werd verdacht van betrokkenheid bij wapenleveranties aan moslimterroristen. Dat heeft niet geleid tot een verbod van de organisatie. Bij hulpverlening bij rampen in Turkije zelf, zoals aardbevingen, wordt IHH sindsdien wel op afstand gehouden.
Ok thnx, je ziet duidelijk dat ze aangevallen worden en dat er van te voren zelfs geschoten werd we horen de knallen, maar ik vraag me af of dit het schip is waar aan boord geschoten werd.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef franske19 het volgende:
[..]
Heb deze ook gepost op de frontpage. Vanaf 01:30 zie je de commando's landen.
De militairen worden vrijwel direct belaagd door de zogenaamde vredesactivistenquote:Op maandag 31 mei 2010 15:35 schreef franske19 het volgende:
[..]
Heb deze ook gepost op de frontpage. Vanaf 01:30 zie je de commando's landen.
Moet dus blijken welke tak van de IHH hier dus de vloot heeft georganiseerd.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Wat achtergrond over IHH
Turkse organisatie IHH gelinkt aan extremisme
[..]
Inderdaad, zelfs de Israelische supermodellen hebben een militaire achtergrond, dat is niet zo verwonderlijk.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:39 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Zeer zeker niet, bijna iedere politicus in landen met huidige conflicten komt uit militaire kringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |