Sinds 4 novemberquote:Op maandag 7 juni 2010 22:04 schreef SeLang het volgende:
Cool, het laagste S&P500 slot sinds oktober ofzo.
Die ene procent ook altijd.quote:Op maandag 7 juni 2010 16:35 schreef deenigeechteTS het volgende:
op basis van vrijdag wordt vandaag 99% kans op een zwaar positieve dag op wallstreet.
Had ik ook al eerder opgemerkt, is al dagen zo. AEX neemt een alvast een voorsprong op een mogelijke stijging van WS en als WS dan zakt opent de aex niet zoals hij zou moeten.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:11 schreef Vandergeld het volgende:
Opvallend overigens het verschil tussen de Europese indices en de Amerikaanse, AEX fut nu op 314, wat nog 4% boven de bodem van 25 mei is en de S&P staat al bijna weer terug op dat niveau.
Inderdaad, meestal word het op de een of andere manier wel weer rechtgetrokkenquote:Op maandag 7 juni 2010 22:18 schreef Arcee het volgende:
Dat is ook wel eens andersom, dat de AEX de stijging van WS niet meepakt.
Je had beter een paar dagen eerder kunnen komen, het weer word er niet bepaald beter opquote:Op maandag 7 juni 2010 22:27 schreef SeLang het volgende:
Ik ga morgen voor een paar dagen naar NL. De vorige keer dat ik in NL was werd Fortis genationaliseerd. Misschien is nu ING aan de beurt?
Het is hier nu ook kutweer, maar vorige week was het stralendquote:Op maandag 7 juni 2010 22:31 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Je had beter een paar dagen eerder kunnen komen, het weer word er niet bepaald beter op
Ik heb 2 weken geleden al gestemd (per brief).quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:06 schreef Goverman het volgende:
^^ ga/mag je ook nog stemmen voor de Tweede Kamer?
Stemmen in Engeland is een zootje. Voor zover ik weet heb ik geen stemrecht voor het parlement maar ik kreeg toch een oproep en heb dus gestemd, gewoon omdat het kan. Eigenlijk zou ik het normaal vinden om juist in de UK stemrecht te hebben en niet in NL, aangezien ik in de UK belasting betaal (theoretisch dan) en niet in NL.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:16 schreef Goverman het volgende:
Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar: stemmen voor twee nationale parlementen? Immers, in een eerder topic zei je dat je gestemd had voor het Britse parlement en nu mag je - waarschijnlijk omdat je de Nederlandse nationaliteit hebt - ook voor de Tweede Kamer stemmen. Heb je ook een Brits paspoort o.i.d.?
UK: Labourquote:Enneh... wat heb je eigenlijk gestemd?
Eigenlijk slaat dat ook helemaal nergens op. Je mag nog stemmen hier in Nederland maar je komt er nooit (nauwelijks) meer en je zal er in de toekomst zeker niet gaan wonen. Toch mag je nog steeds meebeslissen over de politiek in dat land.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Stemmen in Engeland is een zootje. Voor zover ik weet heb ik geen stemrecht voor het parlement maar ik kreeg toch een oproep en heb dus gestemd, gewoon omdat het kan. Eigenlijk zou ik het normaal vinden om juist in de UK stemrecht te hebben en niet in NL, aangezien ik in de UK belasting betaal (theoretisch dan) en niet in NL.
Best raar inderdaad. Al is het niet waar dat ik er nooit meer ga wonen. NL is gewoon een goed land en daar liggen m'n roots. Ik heb geen plan om terug te gaan, maar ik sluit het ook zeker niet uit dat ik ooit weer eens terugkom. Maar momenteel woon ik stiekum best leuk in de UK (ondanks dat ik het vaak loop af te krakenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eigenlijk slaat dat ook helemaal nergens op. Je mag nog stemmen hier in Nederland maar je komt er nooit (nauwelijks) meer en je zal er in de toekomst zeker niet gaan wonen. Toch mag je nog steeds meebeslissen over de politiek in dat land.
Hmm. Gezien je leeftijd, gezien je economische situatie, en gezien de economische vooruitzichten in de wereld zal dat alleen nog wel even duren. Pas als het 'oude meneer' SeLang is zal hij misschien terug keren? Al gis ik natuurlijk enorm in het donker hier. Of je moet ergens komende jaren een strategie ontdekken die meer geld oplevert dan wat je hier aan de belasting kwijt bent in Nederland.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Best raar inderdaad. Al is het niet waar dat ik er nooit meer ga wonen. NL is gewoon een goed land en daar liggen m'n roots. Ik heb geen plan om terug te gaan, maar ik sluit het ook zeker niet uit dat ik ooit weer eens terugkom. Maar momenteel woon ik stiekum best leuk in de UK (ondanks dat ik het vaak loop af te kraken). Voorlopig zou ik het niet willen ruilen met NL. En daarnaast zit natuurlijk de helft van het jaar uiten Europa.
NL is financieel natuurlijk ook prima te doen met die 1,2% vermogensbelasting (waar je ook nog dividendbelasting mee kun verrekenen) als je op een S&P500=500 bent ingestapt. Het is meer dat ik in NL niet veel meer heb na 10 jaar te zijn weggeweest. Vriendschappen zijn verwaterd en mensen zijn verhuisd, soms ook naar het buitenland. Waar ik vroeger woonde is niemand meer. Ik ben ontheemd.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm. Gezien je leeftijd, gezien je economische situatie, en gezien de economische vooruitzichten in de wereld zal dat alleen nog wel even duren. Pas als het 'oude meneer' SeLang is zal hij misschien terug keren? Al gis ik natuurlijk enorm in het donker hier. Of je moet ergens komende jaren een strategie ontdekken die meer geld oplevert dan wat je hier aan de belasting kwijt bent in Nederland.
Hij begint z'n capital gain tax keutel nu al een beetje in te trekken. Wellicht komt er een lager tarief voor lange termijn beleggingen (quote:Gezien de (eventuele) veranderingen in belasting wetten komende jaren rond de hele wereld zit de kans er best in dat je de lovely UK zal verlaten. Ook al vind ik dat Cameron meer mekkert dan dat hij echt wat zinvols doet. Hij weet donders goed dat de non-doms erg belangrijk zijn voor de UK economie.
quote:Op maandag 7 juni 2010 18:00 schreef Mendeljev het volgende:
De dollar stijgt en goud stijgt. dvr doet nu de macarena neem ik aan!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |