abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82209880
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:28 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dat ziet er toch wel feestelijk uit, Z. Maar het is een wat onzekere investering dus. Ik hoop zelf altijd nog eens eens een mooie slag te slaan met ouwe port. Die is ook wat houdbaarder, lijkt me.
De catalogus is van te voren beschikbaar, dus we hadden het wat voor kunnen bereiden. Maar in zekere zin blijft het een gok, een fles kan altijd kurk hebben of over zijn hoogtepunt heen zijn. Maar dat laatste zou ik niet proeven denk ik. Het zijn flessen van betere wijnhuizen en dus goed lang te bewaren, daarnaast zal het veilen van rommel niet goed zijn voor een veiling.
Aldus.
pi_82210004
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:30 schreef Gellius het volgende:

[..]

Ik heb er vooralsnog de ballen verstand van, hoor. Het lijkt me alleen zo fijn een goed etertje op te kweken. Projectie, ongetwijfeld. Maar is opvoeden niet vooral ook een hoop projectie?
Het voordeel van de Rapleymethode is dat je een kind niets opdringt. Een kind dat niet een stukje eten op kan pakken, naar zijn mond kan brengen, achterin zijn keel kan krijgen en door kan slikken zal eenvoudigweg niets binnenkrijgen. Met het voeren van gepureerd eten ligt dat anders.

Ivan is meteen heel goed gaan eten, maar er zijn ook veel kinderen die maandenlang amper iets binnenkrijgen. Dat is volgens de Rapleymethode ook oké. Tot één jaar is vast voedsel bijvoeding.

Maar hey, dit komt allemaal wel als BF er eenmaal is, G. Tot die tijd wordt het toch niet veel concreter dan de bevalling en de uitzetlijst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_82210069
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:32 schreef Gellius het volgende:
. Een eetfascistje. .

Kom er maar in Z, en ontneem me mijn illusies.
Tweeeneenhalf jaar heeft m'n dochtertje zo ongeveer alles gegeten, en daarna was het over. Ze kan nog steeds heel smakelijk eten maar dat zijn dan vooral broodjes. Zoontje lust wat minder maar is niet zo moeilijk als dochtertje.
Aldus.
pi_82210153
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:38 schreef Gellius het volgende:
Ik zie dat je dezelfde telefoon hebt als Batuwu trouwens, Z.
Deze opmerking had ik verwacht. Oude exif spieker.

Prima telefoon.
Aldus.
pi_82210164
Ik was zelf een moeilijke eter. Ik wilde bijvoorbeeld niets eten wat rood was. Tja, het zat er al vroeg in.
pi_82210199
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:38 schreef Gellius het volgende:
Ik zie dat je dezelfde telefoon hebt als Batuwu trouwens, Z.
Hoe zie je dat nou weer?
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_82210307
Ah, gewoon een beetje exif-data besnuffelen. Pfft. Grmbl.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:49:30 #208
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_82210428
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:16 schreef Gellius het volgende:
Oh ja! Ik probeer de bevallige te verleiden tot het aanmaken van een tamelijk generiek OUD-kloontje, want anders moet ik het straks allemaal gaan doen. En dat kan natuurlijk niet, mensen.
Bovendien zag ik mijzelf, als ideaalbeeld van de jonge vader, zo graag een hele makreel pureren. Head first.
Misschien is het leuk als je alle volstrekt serieuze posts aldaar met een oude Koekepan-kloon gaat doen. Als "grafkanker" niet permanent gebanned is (wat ik niet zeker weet) is dat een goede optie.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_82210512
Niemand heeft mij ooit de bevallige genoemd.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:51:00 #210
11923 I.R.Baboon
pi_82210513
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:26 schreef Z het volgende:
We staan overigens 1-0 voor mensen.
Ik had overwogen te gaan kijken, maar in plaats daarvan maak ik enkele puzzels, luister ik naar Skylarking van XTC (wat een bijzonder fijn album is) en nip ik aan een Chimay Blauw, die ik nog had staan en die ik in de gedachte dat ik al sinds zaterdagnacht geen druppel alcohol gedronken had zonder gene uit de koelkast kon halen.
pi_82210542
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:38 schreef Claudia_x het volgende:

Daarbij denk ik dat het in het algemeen niet onbelangrijk is wat ouders doen, ookal zullen er altijd kinderen (en fases bij kinderen) zijn die het verband wat moeilijker te zien maken.
Wat ik nu merk met die zevenjarige van mijn vriend is dat het zo duidelijk neerkomt op het goede voorbeeld geven. Dat is eigenlijk toch in alles zo ongeveer het belangrijkste. Dus: wat voor eten je in huis haalt, hoe je zelf met eten omgaat, hoe je eet, en wat de cultuur is waarin het kind opgroeit. Mijn vriend eet zelf behoorlijk gezond en heeft ook duidelijke regels over snoepen en eten. Livia is nu op een leeftijd dat ze discrepanties tussen een regel en het gedrag van haar vader zelf opmerkt of inconsequenties genadeloos doorheeft en dat ook direct zegt: ' Ja maar jij doet ook....". Soms confronterend, maar zo werkt het dus.

(Ik ben eigenlijk gewoon heel trots op als vader. Hij doet het zo goed, en het is toch echt niet makkelijk)
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_82210660
Dat is een idee, IR. En ja, ik ben een EXIF-junk. Okay. Heb ik ook wat.
pi_82210783
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:28 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dat ziet er toch wel feestelijk uit, Z. Maar het is een wat onzekere investering dus. Ik hoop zelf altijd nog eens eens een mooie slag te slaan met ouwe port. Die is ook wat houdbaarder, lijkt me.
Aan oude port heb je niks. Port ontwikkelt zich niet meer in de fles. Behalve vintageport, maar goede oude vintage port is onbetaalbaar. Dan kun je beter nu een vintage kopen en die twintig jaar laten rusten.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:55:49 #214
11923 I.R.Baboon
pi_82210787
Om aan te geven wat voor voetballiefhebber ik ben: ik zou graag willen zien dat Sander Boschker nog een wedstrijd kan spelen, omdat hij dan zowel de oudste debutant als ook meteen de oudste speler in Oranje ooit zou worden.

Al staat het eerste record nu op naam van Barry van Galen, en daar is ook niks mis mee.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:56:22 #215
11923 I.R.Baboon
pi_82210815
Oh, ik zie nu op teletekst dat Boschker erin gekomen is. Dat is nog eens mooi.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:59:05 #216
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_82210986
Om aan te geven wat voor voetballiefhebber ik ben:

Sander Boschker??
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_82211024
Het WK is toch nog niet begonnen of wel?
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:00:41 #218
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_82211068
Nee, ze moeten eerst nog 'n beetje oefenen, k_man.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_82211118
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Aan oude port heb je niks. Port ontwikkelt zich niet meer in de fles. Behalve vintageport, maar goede oude vintage port is onbetaalbaar. Dan kun je beter nu een vintage kopen en die twintig jaar laten rusten.
Dat wist ik niet. En waar moet ik die vintageport in laten rusten dan, als het zich niet in de fles meer ontwikkelt? Ik heb geen ruimte voor een vat, ofzo.
pi_82211226
In een door een tandeloze Portugees beslagen eikenhouten ton, natuurlijk. Weet je dan echt niks van port?
pi_82211233
Sorry, vintageport ontwikkelt zich juist nog wél in de fles.

Dus je koopt nu een vintage uit 2004 ofzo, legt die 15 jaar weg en geniet dan. Als je nu een vintage van 20 jaar oud koopt, betaal je een vermogen.

Een fles tawny kopen en die 20 jaar laten liggen heeft geen zin, want die ontwikkelt zich dus niet meer.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2010 22:06:18 ]
pi_82211329
Laten we ook even bij Baboons gevoelens stilstaan: de CDA-top meent dat een nederlaag onontkoombaar is. Hoe moet dat nu?
pi_82211440
Ho wacht, ik lees je post verkeerd. Enkel vintage port ontwikkelt zich wel in de fles. Enfin, de grootste lol die ik zal hebben bij het willen drinken van een heel oude port is niet zozeer vinologisch, maar eerder: deze port dagtekent van het jaar van het pact van Locarno. Ik jaag dan heel oppervlakkig de historische sensatie na.
pi_82211628
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Laten we ook even bij Baboons gevoelens stilstaan: de CDA-top meent dat een nederlaag onontkoombaar is. Hoe moet dat nu?
De grootste nederlaag ooit dreigt zelfs, als ik het niet mis heb. In het huidige bestel is dat geen groot verlies, ze komen vanzelf weer aan de beurt.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:11:07 #225
11923 I.R.Baboon
pi_82211770
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Gezien het feit dat ik op dit moment geen opdracht heb en mijn tijd dus dood met het lezen van vakliteratuur (en vooruit, zo nu en dan even op een internetforum zitten) heb ik er wel spijt van dat ik vorige maand niet gesolliciteerd heb als wethoudersassistent. De reden dat ik dat niet gedaan had, was dat ik dan een VVD'er moest ondersteunen (en dat ik nu wel tevreden ben met mijn gedweeë leventje), maar ik heb mezelve ook nog niet voor de rest van m'n leven gecommiteerd. En dit is natuurlijk een ideaal moment om na de Grote Schoonmaak binnen te vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')