abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 19:35:03 #76
244933 trovey
Nachtoele
pi_84012568
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:15 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

De stank is hier ook niet te harden
Als hij lekker bij me op de bank ligt en zichzelf gaat wassen, gaat Faithje zowat over d'r nek

Gelukkig maar dat je kat helemaal de oude is geworden! Hopelijk gaat dat met Quincey ook zo makkelijk, maar al moet ik het eten helemaal fijnmalen, eten moet 'ie en dat heb ik voor m'n beestje zeker over.

Hij is inderdaad getest op alles wat los en vast zit, daar is niets uitgekomen. Hij is als kitten ook niet ziek geweest, eigenlijk is hij altijd "de gezonde van het stel" geweest.

De dierenarts hier had het ook over een immuunprobleem vandaag, maar vroeg er niet echt over door. Ik hoorde operatie en had daar dus meer vragen over dan over de rest van het verhaal
Die kat van mij kon ook niet in de buurt van mijn neus komen dan holde ik hard weg. Helemaal normaal is het niet als een kat op die leeftijd al zulke gebitsproblemen heeft maar in mijn geval zijn het Noorse Boskatten en bij die is het de laatste jaren bekend geworden dan als ze wat ouder worden (hier begon het met 6 jaar met alle Noren behalve eentje)r) dat er ernstige gebitsproblemen kunnen optreden, dit in combinatie met die ernstige niesziekte-infectie als kitten was het al snel duidelijk hoe het kwam alhoewel ze hier ook getest zijn destijds. Als de bekende oorzaken van immuunproblemen als AIDS en leukemie al getest zijn en daar is niets uitgekomen dan kan het gewoon zijn dat jij toevallig net die kat hebt die gewoon gebitsproblemen zal krijgen wat je ook doet. Laat inderdaad dat gebit goed onderzoeken zodat er geen ontsteking en fistel over het hoofd gezien gaat worden en bij twijfelgevallen gewoon de boel eruit laten halen. Waarschijnlijk zal je kat, als hij ouder gaat worden met de rest van zijn gebit ook problemen krijgen en omdat hij dan ouder is zal een narcose ook minder wenselijk zijn, Katten kunnen prima leven zonder gebit, hier eten ze gewoon brokjes en die gaan er net zo hard in als toen ze nog een volledig gebit hadden. Als de pijn maar eenmaal weg is dan past een kat zich wel aan aan dat ontbreken van een gebit dus het fijnmaken van voedsel is in de meeste gevallen niet eens nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 13-07-2010 21:13:24 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_84015625
Ahw arm beest! Gelukkig dat er nu een oorzaak gevonden is. Toen ik de OP las dacht ik gelijk aan onze oude kat die een tumor had bij de aanhechting van tong aan gehemelte en ook niet meer at
pi_87856740
Ik gooi deze even omhoog. Zelfde kat, zelfde probleem (maar wel minder :D), andere vraag :@

Hoeveel mag een kat maximaal eten? Quincey krijgt nu een heel blik (!) per dag. Sinds kort eet hij weer zonder mokken (tandenknarsen, schudden met z'n kop, etc), en we blijven hem maar gewoon natvoer aanbieden omdat hij honger heeft. Althans, hij zeurt om eten, en omdat hij wat magertjes was -en insert hier meer smoezen- hebben wij 't steeds gewoon gegeven.
Is het tijd om te gaan minderen, of moeten we 'm lekker blijven voeren zolang hij niet te dik is/wordt?
pi_87856901
Katten hebben meer natvoer nodig dan brokken omdat natvoer voor het grootste deel water is. Een vol blik per dag is behoorlijk veel maar zolang hij er niet dik van wordt gewoon blijven geven, hij heeft het blijkbaar nodig. Voor de rest geen dingen die wijzen op een andere kwaal zoals bv te snel werkende schildklier e.d. want daar gaan katten ook van vreten. :{ Mocht hij bv. heel onrustig zijn, toch mager worden ondanks het vele eten en bv een mottige vacht krijgen dan zou je weer even de dierenarts moeten bezoeken om dat uit te sluiten want niet behandeld zal het niet goed met hem gaan. :{
Optimist tot in de kist
pi_87856995
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 01:04 schreef trovey het volgende:
Katten hebben meer natvoer nodig dan brokken omdat natvoer voor het grootste deel water is. Een vol blik per dag is behoorlijk veel maar zolang hij er niet dik van wordt gewoon blijven geven, hij heeft het blijkbaar nodig. Voor de rest geen dingen die wijzen op een andere kwaal zoals bv te snel werkende schildklier e.d. want daar gaan katten ook van vreten. :{ Mocht hij bv. heel onrustig zijn, toch mager worden ondanks het vele eten en bv een mottige vacht krijgen dan zou je weer even de dierenarts moeten bezoeken om dat uit te sluiten want niet behandeld zal het niet goed met hem gaan. :{
De "Mottige" vacht gaat juist weg :) Hij wast zich weer!
Maar hij waagt zich dus nog niet aan harde brokjes. Hij probeerde het een paar keer, en ging daarna weer kokhalzen en met z'n kop schudden, en toen hebben we besloten; Oke, dan maar alleen natvoer. Hij krijgt dus ook apart eten van de andere katten (die krijgen maar 3 x per week natvoer).

Misschien maak ik me nu gewoon teveel zorg om hem. Maar hij is toch een beetje m'n kindje :@
pi_87857736
Dan zou ik hem voorlopig gewoon zijn gang laten gaan. Zoals gezegd, hij heeft het blijkbaar nodig om weer op krachten te komen. Dat zorgen maken is helemaal niet erg hoor, heb ik ook met mijn katten als ze niet lekker in hun vel zitten. Zou het erger vinden als je het niets deed. ;)
Optimist tot in de kist
pi_87862622
mijn kat is 5 maanden en eet en drinkt ook helemaal niks. Toen zijn we naar de dierenarts gegaan en moeten we hem ook dwangvoeden. Hij loopt wel naar zijn eten toe en dan ruikt hij eraan, en toch eet hij het niet. Maar hij is nog zo jong
pi_87873833
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:11 schreef Bux250696 het volgende:
mijn kat is 5 maanden en eet en drinkt ook helemaal niks. Toen zijn we naar de dierenarts gegaan en moeten we hem ook dwangvoeden. Hij loopt wel naar zijn eten toe en dan ruikt hij eraan, en toch eet hij het niet. Maar hij is nog zo jong
[ afbeelding ]
Welke onderzoeken zijn er gedaan?
Optimist tot in de kist
pi_88118676

Afgelopen dagen ging het slechter en slechter... Ontstekingen door je hele koppie... Ondanks alle pogingen gaf je steeds zelf aan... 'Alsjeblieft, ik wil niet meer'.
Nou lieverd, nu hoef je niet meer.

Dag vriendje... Ik zal je verschrikkelijk missen. ;(
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:38:41 #85
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88118903
:'( Sterkte
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88119836
Aw, sterkte ermee ;(.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_88121099
Wat erg! Sterkte Faithfulness! Wat had je kater nu precies of heb ik er overheen gelezen?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:06:15 #88
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_88128267
Zielig, je moet maar zo denken dat ie nu in elk geval van z'n pijn verlost is ondanks de vele hulppogingen die je gedaan hebt.
Sterkte in elk geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 30-10-2010 01:03:17 ]
pi_88128899
Jammer ;( , heel veel sterkte :* . Is het uiteindelijk ook bekend geworden wat er nou precies aan de hand was of zal het altijd een raadsel blijven?
Optimist tot in de kist
pi_88130229
Bleh, zit de hele avond al met dikke rode ogen op de bank.
Ons knulletje is thuis, hij ligt op zijn favoriete plekje, heel mooi allemaal.

We weten niet wat er mis is geweest, en ik wilde hem niet achterlaten voor autopsie. Het is genoeg geweest. Nog even thuis.

Ben er goed ziek van :'(
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 01:12:51 #91
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_88130845
Goed dat je 'm in elk geval nog even naar huis hebt genomen, op die manier weten je andere katten ook wat er gebeurd is en kunnen het dan ook beter verwerken.
Je andere katten kunnen ook in een rouwperiode komen las ik laatst, soms eten ze minder of gaan steeds opzoek naar hun maatje en zo'n periode kan een half jaar duren.
Nogmaals sterkte ermee..
pi_88134174
Ach wat verdrietig. Maar van je huisdier houden is ook de ellendigste knoop door kunnen hakken op het juiste moment, en dat heb je duidelijk gedaan. Heel erg veel sterkte met dit moedige besluit, voor je prachtige kat is het beter zo, maar zo voelt het natuurlijk niet ;( Hou je taai! :*
I had a signature once. It was awful.
pi_88134278
Ach meiske, wat erg voor je. ;(
Veel sterkte met het verlies van jullie mooie Quincey.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:19:12 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88134314
Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_88134441
Ik kwam even bijlezen en zag je trieste nieuws.

Heel veel sterkte.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:15:18 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88135327
Aw mop, wat erg...

Veel sterkte.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88172356
Wat verdrietig :'( Je hebt het beste gedaan als hij zo'n last had.. veel sterkte ermee. Het is onwijs kut. Heb vorige week onze hond van 12 ook in moeten laten slapen :{ Kan er nog steeds elk moment van de dag om huilen :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')