martijnbezemer | zondag 30 mei 2010 @ 19:29 |
Ooit wel eens gehoord dat een dieselmotor zomaar de andere kant op kan gaan draaien? Inplaats van vooruit achteruit gaat! Ik heb een 2 wielige tuinbouwtrekker (Holder E12 bj 1960) met een 2takt dieselmotor waar ik mee aan het werk was en dus ineens achteruit gaat in zijn 1e versnelling en vooruit in zijn achteruit. Ik heb de motor uitgezet en nu krijg ik hem dus met geen mogelijkheid meer aan! ![]() Ik moet heb starten mer een gloeilont , er zit wel een startmotor op maar ik kan hem event. ook met een zwengel starten. heeft iemand er meer verstand van dan ik en kan mij meer vertellen over het achteruit draaien van een diesel motor of nog beter....een idee om hem weer aan de praat te krijgen!!! Ik hoop wat te horen van iemend. Thanks | |
oshiro | zondag 30 mei 2010 @ 19:36 |
quote:Een tweetakt kan zonder enig probleem twee kanten op draaien. Let echter wel op zaken zoals ventilatoraandrijving, als die erop zit, de ventilator gaat dus ook de verkeerde kant op draaien ![]() Laat hem afkoelen, en probeer het opnieuw. Slaat hij enkel niet aan, of komt hij niet door z'n compressie? | |
ellevehC86 | zondag 30 mei 2010 @ 20:50 |
Motor omdraaien ![]() | |
StateOfMind | zondag 30 mei 2010 @ 20:58 |
quote: ![]() | |
ellevehC86 | zondag 30 mei 2010 @ 20:58 |
quote: ![]() Stom van me, dat werkt natuurlijk niet ![]() Wielen omdraaien ![]() | |
Bartholomeus | zondag 30 mei 2010 @ 21:11 |
quote:Werkt ook niet. Stoel, stuur en verdere relevante toestanden andersom op het ding zeggen ![]() | |
ellevehC86 | zondag 30 mei 2010 @ 21:14 |
quote:Ben je nou zo stom of lijkt het maar zo??? ![]() Dan werken je achteruitrijlichten toch helemaal niet meer? ![]() | |
GizartFRL | zondag 30 mei 2010 @ 21:16 |
Versnellingspook omdraaien. | |
martijnbezemer | zondag 30 mei 2010 @ 21:16 |
hij komt wel door zijn compressie maar slaat niet meer aan. | |
ellevehC86 | zondag 30 mei 2010 @ 21:21 |
quote:Hamer pakken en aanslaan ![]() | |
De_Melkboer | zondag 30 mei 2010 @ 21:22 |
Bij een tweetakt kan dat idd, heb ook wel eens een brommer achteruit aangeduwd, en een stuk achteruit gereden. Bij een diesel zou ik dan eens goed kijken naar het inspuittijdstip. | |
BeffJeck | zondag 30 mei 2010 @ 21:28 |
stoel omkeren! ![]() | |
Turquaz52 | maandag 31 mei 2010 @ 00:36 |
quote:Maak dat de kat wijs.. ![]() Nerd. Hoe wil je een fcking brommer achteruit aanduwen en dan stuk achteruit rijden? ![]() iig ts, start je motor eens zonder brandstof en dan na een paar slagen met brandstof.. zou dan wel aan moeten gaan toch, kijk eens of je uberhaubt brandstof krijgt ![]() | |
oshiro | maandag 31 mei 2010 @ 01:48 |
quote:Hangt af van de brommer, maar kan wel. Loopt super kut door de veel te late ontsteking tho. | |
De_Melkboer | maandag 31 mei 2010 @ 07:08 |
quote: ![]() Verdiep je maar eens in de werking van een tweetakt, als je een motor hebt met contactpunten die ook open gaan als het vliegwiel de andere kant op draait, dan werkt het. Niet perfect, maar hij doet het wel. | |
oshiro | maandag 31 mei 2010 @ 10:37 |
quote:Een diesel ontbrandt op het moment van inspuiting. Dus dit kan wel degelijk met de brandstoftoevoer te maken hebben, als de pomp om een of andere reden enkele tandjes is versprongen, kan dit best gebeuren. Maar ik neem eigenlijk niet aan dat dat gebeurd is (ik denk dat de pomp ook gewoon met een nok op de krukas werkt). | |
T42 | maandag 31 mei 2010 @ 13:41 |
quote:heb ik ook gekunnen met een simpson uit 1955. die kon je gewoon aanduwen achteruit | |
sjoemie1985 | maandag 31 mei 2010 @ 16:38 |
achterste voren op et apparaat gaan zitten en je werk verder doen ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 31 mei 2010 @ 22:54 |
quote:wtf? Waar haalt hij dat brandstof dan vandaan? Uit de uitlaat of wat? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 31 mei 2010 @ 22:54 |
Als het echt zo is mijn excuses ![]() | |
martijnbezemer | maandag 31 mei 2010 @ 23:06 |
Voor degene die serieus andwoord hebben gegeven bedankt daarvoor. verder vond ik het eerste grapje erg leuk , de tweede iets minder , en alle andere slecht. Bedankt voor de reacties ![]() | |
Sounddragon | maandag 31 mei 2010 @ 23:18 |
quote:Kerol, dat werkt écht; met een Puchie kan het ook, als hij maar niet teveel voorontsteking heeft. Of het goed is voor het ding is vraag 2, maar het kán ![]() Het is ook niet dat de lucht dan van de uitlaat naar de inlaat gaat he, maar de krukas draait gewoon de verkeerde kant op, net als de tandwielen van je versnellingsbak en je koppelingsplaten ![]() | |
tjoptjop | maandag 31 mei 2010 @ 23:34 |
Polen van de accu verkeerd aangesloten op de startmotor? | |
Turquaz52 | dinsdag 1 juni 2010 @ 00:18 |
quote:nu je het zo zegt klinkt het best logisch.. Excuses nogmaals voor de gast die dit in het begin zei ![]() My bad, heb een zware dag achter de de rug.. Zware week eerder gezegd.. ![]() | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 00:23 |
Differentieel omdraaien. | |
T42 | dinsdag 1 juni 2010 @ 00:30 |
quote:ga jij eens snel leren hoe een 2takt werkt ![]() ![]() ![]() zuiger gaat toch geen andere beweging maken??? alleen de krukas en die heeft niks met de uitlaat en carb te maken. (wel ontsteking) | |
Turquaz52 | dinsdag 1 juni 2010 @ 01:49 |
quote:lees eens 2 posts boven op.. ![]() Heb een zware week gehad met me bimmer, was al die tijd ff in de war met een 4Takt ![]() | |
De_Melkboer | dinsdag 1 juni 2010 @ 07:08 |
quote: ![]() hebben we allemaal wel eens last van, kom maar eens langs voor een wedstrijdje achteruit rijden op de brommer, alleen je ligt wel erg gauw op je plaat, maar nog niet zo snel als bij mijn brommer die in de bocht een keer in het stuurslot schoot, auw!. | |
Herr.Flick | dinsdag 1 juni 2010 @ 08:00 |
quote:Heeft niets met een zware week te maken maar meer met het niet/slecht beheersen van de stof.. ![]() maar dat is je al eens eerder verteld! ![]() | |
T42 | dinsdag 1 juni 2010 @ 10:30 |
quote:aach zware week. ik een zwaar weekend en nog weet ik hoe een 2takt werkt (en een 4takt, turbine, wankel enz..) | |
Turquaz52 | dinsdag 1 juni 2010 @ 11:02 |
quote: ![]() Jij hebt niet in een week in je eentje een 4 cilinder omgebouwd na 6 cilinder met alles wat erbij komt kijken ![]() Ik weet hoe een wankel motor werkt, een 2 takt, 4 takt, noem maar op wat op 4 wiellen rijdt heb ik allemaal onder de knie ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 1 juni 2010 @ 11:03 |
quote: ![]() Reltrapper.. ![]() | |
T42 | dinsdag 1 juni 2010 @ 11:46 |
quote:prutser das geen zware week ![]() hoe werkt een sterling motor en jah dat ga je google ![]() stoommotor met dubbele kamer? stoomturbine? stermotor? trouwens 4 naar 6 betekent herkeuring RDW ![]() | |
oshiro | dinsdag 1 juni 2010 @ 11:56 |
quote:Ok, here goes ![]() Een Napier Deltic-motor. | |
menmulder | dinsdag 1 juni 2010 @ 12:38 |
Das toch zo'n groot ijzeren ding waar zo'n ding in ronddraait, als je der brandstof ingooit ofzo? ![]() ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 12:57 |
Turq, lees ons PB-verkeer van een paar weken terug nog eens na ? | |
T42 | dinsdag 1 juni 2010 @ 12:57 |
quote:die zit toch in eeb trein en boot ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 1 juni 2010 @ 12:58 |
quote:Idd slecht (lees niet) beheersen van de stof, anders had je niet zo raar op staan te kijken waarom een motor de andere kant uit kan draaien. Het heeft verder niets met reltrappen te maken, maar je adviezen zijn vaak incompleet, onlogisch en slecht of niet onderbouwd. Iedere keer weer laat je zien dat je de theorie niet (goed) begrijpt of niet geleerd hebt. Zelf denk je daar een eind mee te komen, maar ik kan je verzekeren dat je op deze manier nooit veel verder zult komen als schroefjes aandraaien, simpelweg omdat de basis ontbreekt. Lees dit niet als een beschuldiging, maar doe er eens je voordeel mee en zorg dat je wel je papieren krijgt, dan zul je vanzelf zien dat het anders kan (en moet!) iemand die kan sleutelen is nog geen monteur, maar helaas is het andersom ook wel ooit, dus als je denkt dat je het een goed beheerst, zorg dan ook dat je het andere onder de knie krijgt! | |
oshiro | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:04 |
quote: ![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:06 |
Iemand een schematisch tekeningetje van dat wonder der techniek ? 36 zuigers en 18 cilinders snap ik nog, maar zoals ik het me voorstel moeten er dan 2 krukassen in en geen 3 ... | |
oshiro | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:07 |
![]() En dat 6 keer achter elkaar. | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:09 |
Het is dat het onmogelijk is om lege posts te plaatsen, anders was deze post leeg gewest om mijn sprakeloosheid aan te tonen. Overigens, wel bedankt voor de fraaie animatie. | |
T42 | dinsdag 1 juni 2010 @ 13:55 |
quote:wiki is your frend + google ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic | |
2cv | dinsdag 1 juni 2010 @ 15:26 |
Ik vergeet wel eens verder te kijken dan mijn neus lang is ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 juni 2010 @ 20:06 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Ou-Tannu op 01-06-2010 20:06:56 ] | |
Turquaz52 | woensdag 2 juni 2010 @ 13:48 |
quote:Wat jij opnoemde snap ik dus geen reet van, mooi ook.. Heb nooit zo'n motor in een auto gezien ![]() iig geen irl ![]() quote:En dat beoordeel jij op [insert aantal km] afstand? ![]() Knap hoor, ik mag me zo te zien ook niet vergissen, of druk zijn of in de war.. Ik nodig je uit mij te quizzen.. Geen GOOGLE, Geen Wiki, gewoon vragen die ik antwoord 2 takt, 4 takt, turbo of compressor.. vraag maar raak.. (als het maar geen gekke berekeningen zijn, want dat is ook niet mijn ding ![]() | |
2cv | woensdag 2 juni 2010 @ 14:01 |
Wat voor turbo zit er op een 1905cc BX dieselmotor ? | |
Sounddragon | woensdag 2 juni 2010 @ 14:04 |
*kuch* ![]() | |
KipSiam | woensdag 2 juni 2010 @ 14:15 |
quote:Daar was ooit een stuk over op Discovery, die motor werd in de UK gebruikt in de eerste generatie dieseltreinen toen ze ontdekten dat stoom echt geen toekomst meer had en ze te laat waren met electrificatie. Schijnt echt een geniaal ontwerp te zijn qua duurzaamheid. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 juni 2010 @ 15:34 |
quote:in jou geval.. denk ik 1 met mankementen? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 juni 2010 @ 15:55 |
quote: ![]() | |
2cv | woensdag 2 juni 2010 @ 20:43 |
quote:Laat Turq het nou eens beantwoorden ![]() |