Nou zat ik vanmiddag in de trein van EhvNB naar Zwolle, het was geen directe verbinding, maar die reis deed ik dan, ja, als een soort van afsluiting, van de week dan, niet van welk anders dan ook, maar ik had dus dríe flinke tassen, of een klein koffertje en een knoepert van een rugtasje en een schoudertas bij me, ik installeer me, komt er een meisje schuin tegenover me zitten en ze zegt "meneer kunt u die koffer dáár neer zetten, dan kan ik daar zitten". Punt. Ik zeg, nou, zeg ik, ik zeg deze koffer heeft wieltjes en dan rolt hij weg. Prompt komt er in Den Bosch een groep veertigers aan, van die gezette veertigers, die blijkbaar naar Amsterdam gingen, saampjes, om over een vrouw heen te gaan ofzo. Natuurlijk komen al die boeren rond om mij (ons) heen zitten, je weet wel, van die goedkope windjacks, beetje onzekere blik omdat ze met andere mannen op stap zijn en nooit met de trein reizen en als ze dat al doen dan weet hun vrouw alleen hoe ze moeten reizen, maar het waren er zeker acht.

En ze gingen bier drinken.

En toen bleek tot overmaat van ramp ook nog eens dat die tuthola tegenover mij alleen maar bij het raam wilde zitten zodat de zon in het spiegeltje van haar make-up-doosje scheen zodat ze kon zien wat ze deed met haar oogpotlood.

En toen ik mijn rugzak op het tafeltje bij jhet raam zette omdat er nergens anders plek was, keek ze me ook nog eens boos aan.

Maaaaaaaaaaaarrrr uiteindelijk ben ik wel thuisgekomen.