Tja, altijd lastig. Als het zo is , dan heb je een verklaring. Als het niet zo is, dan blijf je met vragen zitten. Rare vraag misschien, maar wat hoop je?quote:Op zondag 6 juni 2010 00:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mwah, spannend. Ik vraag me af wat als ik t niet heb. Dan ben ik gewoon een raremaar problemen, op zich wel een beetje ja. Al vraag ik me dus af, ligt t probleem ook niet bij anderen. Ben ik niet gewoon te 'echt', meer dan waar men aan gewend is.
Jij bent nieuwsgierig. Ik hoop dat het een goeie test is.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, altijd lastig. Als het zo is , dan heb je een verklaring. Als het niet zo is, dan blijf je met vragen zitten. Rare vraag misschien, maar wat hoop je?
Defineer raar..quote:Op zondag 6 juni 2010 00:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mwah, spannend. Ik vraag me af wat als ik t niet heb. Dan ben ik gewoon een rare![]()
Ik weet niet of ik onder hoogbegaafd val. Heb wel de max elke keer gehaald op basisschool, cito 550, bsd vwo, daarna gymnasium gedaan, universiteit, nooit echt iets voor school hoeven te doen, alles met 2 vingers in de neus. IQ van rond de 130 maar later geleerd dat dat ook niet zoveel zegt. Maar qua leercapaciteit en geheugen zit ik dus wel goed. Alleen het gros van wat ik op school leerde vond ik saai of onzinnig. Hoe gaan al die dingen mij helpen gelukkig te maken in het leven, betere relaties op te bouwen, of de wereld er beter op te maken? Niet dus. Ik begrijp ook niet dat andere leerlingen alles voor zoete koek slikten, misten zij nou niets? Zochten zij niet naar meer zin? In andere dingen ben ik weer ontzettend dom. Valt het kwartje niet. Soms leun ik teveel op anderen, kies voor de luie makkelijke weg, ipv zelf eerst goed na tedenken, een oplossing te vinden, alles na te gaan. Wanneer ik dat dan wel doe, kom ik vaak met betere oplossingen. Ook is er een soort onzekerheid om alles ineens goed te willen doen. Maar meestal ben ik gewoon intelligenter dan andere mensen en als ik mijn best doe om iets te leren, word ik er beter in dan anderen. Klinkt vast arrogant maar zo is het nu eenmaal. Anderen kunnen dat vaak ook niet hebben, straalt van hun gezicht af. Maar wat maak ik me druk om het oordeel van anderen, gun mij ook iets. Swallow your pride. Moet ik ook doen.quote:Op zondag 6 juni 2010 00:44 schreef Autidude het volgende:
[..]
Defineer raar..Dat bedoel ik..
![]()
Straks ben je misschien autist, of hoogbegaafd.. krijg je een stempel.. kan je vrede mee vinden maar daar maak je nog geen stappen mee. Weet je wat raar is? .. alles.. behalve de dingen waar je puur 100% invloed op hebt. Megalomaan heh?.. Geef Mensa maar de schuld, ik ben TOP 2% materiaal.. en nee, niet volgens die "intake/lok" test die momenteel online erg hip is. Maar ik heb een hekel aan stempels of hokjes en vooroordelen, maar vooral aan hokjes.. Ik kan heel erg kwaad worden om dergelijk simplisme.
En ook op "elitair" gedrag.. daarom haat ik Mensa.. Ik hoor daar ook niet omdat ik dus zo'n figuur ben die het zelfs dáár nog voorelkaar krijgt om de mensen achterlijk, stupide, kortzichtig, simplistisch etc etc te benoemen.. WTF.. Wat is slim/intelligent zijn..? THINK DIFFERENT.. ik preffereer zelf ook de term anders denkend.. en dat staat dan nog volledig los van mijn autisme, omdat ik het jarenlang op HB heb gegooid.
Maar ik besef nu wel letterlijk dat ik ook echt anders denkend ben..
Maar maakt mij dat raar?
Ik ben inmiddels zoveel verder dan dat.. hoe "ziek" het ook klinkt. Weet je wat raar is?... denken dat je raar bent.. Nogmaals, defineer raar..
RaaaaaaaaaaaaaRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Mislukte impliceert een verleden waarin dingen zijn fout gegaan. Terwijl geen stenen kunnen leggen op zijn eigen weg weer over het heden gaat en voor de toekomst spreekt. De weg is figuurlijk? Kan de stratenmaker niets anders doen? En wat is zijn doel, stratenmaken? Waar gaat de weg heen?quote:Weet je wat autisme kort is, imho... dat je een mislukte stratenmaker bent die geen stenen kan leggen op zijn eigen weg. Neem dat letterlijk of denk er over na.. ik kan het ff niet uitleggen maar het is een diepe gedachte.
Ik ben belangstellendquote:Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij bent nieuwsgierig. Ik hoop dat het een goeie test is.
Ik vind het eigenlijk wel een grappig topicquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat bashen valt op mee hoor, het gaat mij om dat ze 1 lijn moeten trekken. Of je staat het toe of in geen enkel geval.
En natuurlijk gaat het er soms hard aan toe. Geeft niks, maar ik speel liever het spel op inhoud en niet zoals TS op de persoon. Verder wordt ik er niet koud of warm van, het zegt meer over TS dan over mij. Wat chewie deed dat was wel ver over de grens. Ik had het topic trouwens laat gezien ook na de heropening.
Hoe meer woorden er je aan vuil maakt, hoe groter je TS maakt.Dat doe ik dus maar niet
![]()
Dat mag hoorquote:Op zondag 6 juni 2010 10:08 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een grappig topic![]()
Dank.quote:Verder heb je inderdaad een punt.
Welke test en door wie wordt hij afgenomen? Geen internettest hoop ik?quote:Op zondag 6 juni 2010 00:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja op zich wel. Er zijn nog wel meer symptomen. Doe binnenkort een test.
Ik werk voor een psychiatrisch therapeutische pleegboerderij die me naar een door hen geprezen psychiater verwijzen. Dus zit denk ik wel goed. Test bestaat uit 3 meetings, ik weet niet precies wat de man gaat doen.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:04 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Welke test en door wie wordt hij afgenomen? Geen internettest hoop ik?
Overigens klinkt het wel bekend wat je allemaal zegt hoor. Klinkt wel als een combinatie van HB/ASS. Waarbij ze elkaar op sommige punten versterken (het gevoel dat de mensen je niet snappen en andersom) en soms ook kunnen verminderen (HB helpt bijvoorbeeld bij het aanleren van sociaal aanvaarde trucjes, waardoor je soms minder "afwijkt" - al is het maar dat het minder opvalt)
Klinkt bekend.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb daar echter steeds minder zin in, meedraaien met het acteerspel.
Handig als je dat niet kanquote:Op zondag 6 juni 2010 16:48 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Klinkt bekend.
Bleh, ik moet mezelf omschrijven. Dat kan ik dus echt niet...
Herkenbaar alleen dan bij sollicitatiegesprekkenquote:Op zondag 6 juni 2010 17:34 schreef GimmeGore het volgende:
Ik moet het invullen voor een intake gesprek op een andere opleiding.
Ik moet sterke punten noemen van mezelf... Lastig,
Zwakke punten... Hoe veel wil je er horen?
Hoe ik mezelf zie? Eeehm... whut?
Ja inderdaad.quote:Op zondag 6 juni 2010 19:24 schreef GimmeGore het volgende:
Lekker makkelijk.
Ik durf die vraag over hoe ik mezelf zie niet eens in te vullen, met mijn zelfbeeld komt daar geen bevredigend antwoord uit voor die persoon die de intake doet.
Hoogbegaafd asperger bestaat niet.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoogbegaafd asperger, als het iets is, is het vast dat wel ja. Ik herken ook wel wat je beschrijft, trucjes aan leren.
Ik ook, maar de laatste jaren begin ik het allemaal te begrijpen. Niet dat ik nu ook zo kan 'acteren', maar dat ik het wel begrijp. Waarom non-autisten zo zijn, je weet wel. Iets zeggen, maar het niet menen. Diverse sociale interacties, bestaande uit spelletjes die nergens op slaan. Het slaat wel ergens op, ben ik achter gekomen. Al die rare dingen die mensen doen, waar mensen met autisme niet bekend mee zijn, die hebben een belangerijke functie. Hoe dat allemaal precies zit weet ik (nog) niet, maar er zijn dus mensen die dat onderzoeken, en veel interessante shit hebben gevonden. (Mensen als Steven Pinker.)quote:Op zondag 6 juni 2010 15:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb daar echter steeds minder zin in, meedraaien met het acteerspel.
Ook weer zo'n symptoom he.quote:Op zondag 6 juni 2010 16:48 schreef GimmeGore het volgende:
Bleh, ik moet mezelf omschrijven. Dat kan ik dus echt niet...
HFA was vroeger een autist. Die zichzelf kon aankleden.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:05 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Hoogbegaafd asperger bestaat niet.Het is asperger of iets anders. Er is ook HFA (high functioning autism), maar daar zit geen verschil in met asperger. HFA vind ik sowieso een onzin-term.
[..]
Ik ook, maar de laatste jaren begin ik het allemaal te begrijpen. Niet dat ik nu ook zo kan 'acteren', maar dat ik het wel begrijp. Waarom non-autisten zo zijn, je weet wel. Iets zeggen, maar het niet menen. Diverse sociale interacties, bestaande uit spelletjes die nergens op slaan. Het slaat wel ergens op, ben ik achter gekomen. Al die rare dingen die mensen doen, waar mensen met autisme niet bekend mee zijn, die hebben een belangerijke functie. Hoe dat allemaal precies zit weet ik (nog) niet, maar er zijn dus mensen die dat onderzoeken, en veel interessante shit hebben gevonden. (Mensen als Steven Pinker.)
[..]
Ook weer zo'n symptoom he.
Van anderen heb ik er geen probleem mee om hun kwaliteiten aan te wijzen.quote:Op zondag 6 juni 2010 20:03 schreef tijnbrein het volgende:
Wat ik best raar vind en ook best moeite mee heb is mij te realiseren dat ik best kwaliteiten heb en daardoor nu nog steeds een baan heb.
Ik heb best veel bereikt alleen dat realiseer ik mij niet altijd.
Van anderen vind ik dat ook moeilijkquote:Op zondag 6 juni 2010 20:35 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Van anderen heb ik er geen probleem mee om hun kwaliteiten aan te wijzen.
Maar van mezelf kom ik niet verder dan: ik ben goed in taal.
Naar wat voor opleiding wil je switchen?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:35 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Van anderen heb ik er geen probleem mee om hun kwaliteiten aan te wijzen.
Maar van mezelf kom ik niet verder dan: ik ben goed in taal.
Van HBO Rechten naar MBO Juridisch Medewerker (versneld)quote:Op zondag 6 juni 2010 21:20 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Naar wat voor opleiding wil je switchen?
Ben je misschien perfectionistisch?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:34 schreef GimmeGore het volgende:
Ik moet het invullen voor een intake gesprek op een andere opleiding.
Ik moet sterke punten noemen van mezelf... Lastig,
Zwakke punten... Hoe veel wil je er horen?
Hoe ik mezelf zie? Eeehm... whut?
NB: Ik weet niet wat je verder op Fok post, vandaar dat ik me beperkte tot dit topic, niet omdat ik vind dat je voor de rest zoveel onzin uitkraamtquote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:14 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Dank je!
(Ik probeer dat overigens op heel Fok te doen; dus niet dat ik heel Fok volplemp, maar ik hou niet van onzinreacties plaatsen. Dus als ik ergens geen verstand van heb, dan post ik niet, of ik geef alleen mijn mening/gevoel/gedachte en dat zeg ik er dan ook gewoon bij dat het alleen mijn mening/gevoel/gedachte is.)
Sommige mensen zijn gebaat bij het slikken van extra vitamine D.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 23:17 schreef Pandora73 het volgende:
Over weer/seizoenen:
Ik merk wel heel erg dat ik gevoelig ben voor als ik te weinig daglicht zie. In de tijden van korte dagen ben ik heel snel moe, en heb nauwelijks fut. En het heeft ook effect op mijn depressies, die zijn vanaf november altijd veel sterker dan zeg maar rond deze tijd van het jaar. Maar goed, nu ik dat weet, kan ik daar ook een beetje extra op letten, en mezelf beter voorhouden dat het vanzelf weer goed komt (over een paar maanden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |