Na een dag werken vind ik het wel lekker om op de bank te liggen en het voetbal te volgen als ik niet in slaap val. Nooit gedacht dat ik dat zou doen, maar het bevalt wel aardig, eindelijk eens wat meer te zien dan de standaard voetbalclub (waar ik dan ook niet naar kijk)quote:Op maandag 14 juni 2010 18:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb ook niets met voetbal. Maar ik begrijp dat mensen er plezier aan bleven. Dus laat ik die mensen er van genieten. Ja ik erger mijn er aan. Maar ik heb er geen last van. Ik negeer het gewoon.
Ik mocht de wedstrijd vandaag niets eens kijkenIk moest werken.
![]()
Afwijking van wat?quote:[..]
Ontopic:
Dat er een verband tussen genetische afwijkingen en autisme bestaat wist ik al. Alleen uit dat artikel blijkt wel weer hoe weinig wij eigenlijk nog weten over onze genen.
Eensch!quote:Op maandag 14 juni 2010 23:31 schreef Pandora73 het volgende:
Hebben jullie ook extra veel last van die stomme toeters?
"Wij autisten" zijn immers over het algemeen gevoeliger voor prikkels, nou mij persoonlijk prikkelen die toeters behoorlijk, en dan niet op een-prikkel-manier zeg maar...
Waarom? Ik zit al weer lang in de voorjaarsmoeheid. En straks de zomerdut en daarna in de herfst oefenen voor de winterslaap. Of gewoon de siësta invoeren, zou ook heel veel schelen.quote:Afgezien van de massahysterie om een partij veel te duur betaalde mannetjes die op een stukkie gras achter een bal aan hollen - en als ze hem dan hebben moeten ze hem weer wegschoppen - en dingen als "'We' hebben gewonnen" maar "'Ze' hebben verloren" baal ik echt ontzettend van die toeters.
O en ik vind oranje een rotkleur.
Mag ik naast de winterslaap voorstellen om de WK-slaap in te voeren?
quote:Op maandag 14 juni 2010 23:31 schreef Pandora73 het volgende:
Hebben jullie ook extra veel last van die stomme toeters?
"Wij autisten" zijn immers over het algemeen gevoeliger voor prikkels, nou mij persoonlijk prikkelen die toeters behoorlijk, en dan niet op een-prikkel-manier zeg maar...
Afgezien van de massahysterie om een partij veel te duur betaalde mannetjes die op een stukkie gras achter een bal aan hollen - en als ze hem dan hebben moeten ze hem weer wegschoppen - en dingen als "'We' hebben gewonnen" maar "'Ze' hebben verloren" baal ik echt ontzettend van die toeters.
O en ik vind oranje een rotkleur.
Mag ik naast de winterslaap voorstellen om de WK-slaap in te voeren?
Sterkte francis998quote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:32 schreef francis998 het volgende:
Sry, voor deze post. Maar ik moet dit nu ff kwijt, anders gaat het ech goed mis.
Maar goed het gaat nu al meerdere dagen niet goed met oma.
Za met urgentie naar t ziekenhuis gebracht. Ivm ademhalingproblemen. Dat was voorbij, vanmorgen ging t weer redelijk.
Nu net weer slecht nieuws, oma wordt naar de ic gebracht om het hart te monitoren.
En mijn ma was al een beetje oversttur wat voor mij dus aangeeft dat het echt niet goedgaat, en hoewel ze het me niet wil vertellen is er zelfs over een bypass gesproken, waarbbij alleen de ingreep al zeer riskant kan zijn.
En ik moet nu constant denken aan het moment dat ze sterft en ik het te horen krijg, en het lijkt dan zo reel in die soort gesprekken in mijn hoofd die ik dan voer..Van hoe het verloopt en hoe ze het zeggen en mijn reactie lijkt dan imo een lichte versie te zijn wat in werkelijkheid zou gebeuren:/
En ik heb al ruim 7 maanden niet met oma kunnen praten omdat ik t niet aankan, dus op dit moment voelb
ik me al helemaaal klote/oversttur entrek het niet.
Srry voor deze post k weet dat het off topic is maar ik kan het ff nergens anders kwijt
Veel sterkte, francis.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:32 schreef francis998 het volgende:
Sry, voor deze post. Maar ik moet dit nu ff kwijt, anders gaat het ech goed mis.
Za met urgentie naar t ziekenhuis gebracht. Ivm ademhalingproblemen. Dat was voorbij, vanmorgen ging t weer redelijk.
Nu net weer slecht nieuws, oma wordt naar de ic gebracht om het hart te monitoren.
En mijn ma was al een beetje oversttur wat voor mij dus aangeeft dat het echt niet goedgaat, en hoewel ze het me niet wil vertellen is er zelfs over een bypass gesproken, waarbbij alleen de ingreep al zeer riskant kan zijn.
En ik moet nu constant denken aan het moment dat ze sterft en ik het te horen krijg, en het lijkt dan zo reel in die soort gesprekken in mijn hoofd die ik dan voer..Van hoe het verloopt en hoe ze het zeggen en mijn reactie lijkt dan imo een lichte versie te zijn wat in werkelijkheid zou gebeuren:/
En ik heb al ruim 7 maanden niet met oma kunnen praten omdat ik t niet aankan, dus op dit moment voelb
Srry voor deze post k weet dat het off topic is maar ik kan het ff nergens anders kwijt
Geen 2 aspergers zijn hetzelfde. Bovendien nogal gradeel qua ernst. Dat maakt de ene kansrijker dan de ander.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:39 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik ken persoonlijk maar 1 asperger die waarschijnlijk gaat falen. De andere (3, weliswaar niet veel maar het is iets) hebben her gehaald, met moeite maar het is iig gelukt. En daar zitten 2 bij van ron jou leeftijd.
Zou kunnen.quote:Verder vermoed ik dat een(eigenlijk meerdere, maar deze maakt het wel heel duidelijk) van mij docenten autistisch is. Die kijkt je namelijk of met heel indringende ogen aan(echt op een manier waarop je zo snel mogelijk weg wilt komen), of hij kijkt het plafond aan. En nog meer rare dingen zoals heel afwezig op het toetsenbord all toetsen aan te tikken.
Ik begrijp deze zin niet.quote:Ik zie het verband niet tussen jouw mening & pdd die alle ruimte krijgen![]()
interesant stuk dit, heb alleen de helft gelezen, de andere helft lees ik strakjes ff rustig door.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Een mooi stuk:
http://www.pedagogischadv(...)p%20_geredigeerd.pdf
Met veel herkenningspunten.
Precies. Is ook knap geschreven, en bovenal hoe herkenbaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:12 schreef francis998 het volgende:
[..]
interesant stuk dit, heb alleen de helft gelezen, de andere helft lees ik strakjes ff rustig door.
Maar zulk soort stukken makenhet voor de "normale" mensen duidelijker, vwb de manier van denken en doen.![]()
Ik ben iig minder overstuur maar toch nog knap nerveus,maar ik heb iig mijn emoties beetje meer onder controle. Heb ook tot rond 12 uur geslapen...dus dat helpt wel.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. Is ook knap geschreven, en bovenal hoe herkenbaar.
Hoe is het nu met je?
Het is ook niet niks. Het klink alsof ze een hartritmestoornis heeft. Volgens mij is een marca pasos een pacemaker, een elektrisch apparaatje dat achter je borstbeen wordt geplaatst en elektrische schokjes afgeeft naar de hartspier, zodat het hart weer een juiste hartritme krijgt.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:24 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik ben iig minder overstuur maar toch nog knap nerveus,maar ik heb iig mijn emoties beetje meer onder controle. Heb ook tot rond 12 uur geslapen...dus dat helpt wel.
Maar ja...echt helemaal rustig kan je niet zijn, vooral nu ik weet dat mijn oma zaterdag toen ze naar het ziekenhuis werd gebracht een hartslag van rond de 23 heeft gehad en dat normaal voor iemand met haar conditie rond de 60 moet zijn.
En ze een (marca pasos )ik weet de nl benaming niet moet krijgen.
Blijf je toch redelijk nerveus..maar iig minder dan vannacht.
Correct, maar dan zonder spatie er tussen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens mij is een marca pasos een pacemaker, een elektrisch apparaatje dat achter je borstbeen wordt geplaatst en elektrische schokjes afgeeft naar de hartspier, zodat het hart weer een juiste hartritme krijgt.![]()
Dankquote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:51 schreef Autidude het volgende:
[..]
Correct, maar dan zonder spatie er tussen.
[ afbeelding ]
Sterkte Francis
Dat heb ik inderdaad niet meegekregen. Jammer.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:25 schreef ikke043 het volgende:
Oké, maar ik vermoed dat je een gedeelte hebt gemist. Ik was namelijk niet aangenomen op te flexibele gewrichten.
Pech gehad maar ik heb m'n plannen al geruime tijd aangepast.
En houd geen dingen voor je, ik kan wat hebben.
Woow, spijtig om te horen, ik wil je heel veel succes toewensen. En vooral jezelf niet te veel verwijten maken, dat zal je oma ook niet prettig vinden. Waar ze wel aan heeft is bezoekquote:Op dinsdag 15 juni 2010 02:32 schreef francis998 het volgende:
Perfect verwoord!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Een mooi stuk:
http://www.pedagogischadv(...)p%20_geredigeerd.pdf
Met veel herkenningspunten.
Ja hoor, redelijk.quote:
Mooi dat er aan gewerkt wordt. Blijf hopen, Auti. Gelukkig zijn er nog veel mogelijkheden om hulp te krijgen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:05 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja hoor, redelijk.
Gisteren weer eens wat oude bekenden tegen het lijf gelopen. Was niet verkeerd.
En mijn psych gaat mij aanmelden voor PITZ of PITS.. ik weet niet precies wat het is, ik vroeg of dat iets als
TIZ was en toen zei hij dat het zoiets is maar dan voor chronisch "gestoorden" , cru gezegd.
Ik voel me nu ook beter, ik kan slechte uitslag van woensdag beter loslaten. Dat scheelt gelukkig, dan heb je meer ruimte voor leuke dingen.quote:En hoe gaat het met jou?
Dat is een gave, om zo helder te kunnen verwoorden. Iemand die precies de zaken zo treffend kan verwoorden. Ergens weet je heel goed, dat het niet raar is dat je tegen dingen aanloopt. Lotgenoten lopen vaak tegen dezelfde dingen aan. Dat legitimeert natuurlijk niet om fatalistisch te worden, want dat is het ergste wat mensen kunnen doen.quote:
Dat is echt een aandoening van mij, het zorgt onder andere voor platvoet, vaak uit de kom schieten etc..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:01 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad niet meegekregen. Jammer.
Is trouwens ook wel weer zo'n mooi afschuivertje.. "flexibele" gewrichten![]()
Af en toe wil ik wel eens dat ik kan stoppen met denken, ik moet het ook gewoon echt blokeren in mijn hoofd en op zoek naar iets anders, anders blijf ik heel lang doordenken over "flexibele gewrichten" .
Ja ik ken het wel, maar het is ook een afschuivertje.. alleen bij jou dan niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:16 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat is echt een aandoening van mij, het zorgt onder andere voor platvoet, vaak uit de kom schieten etc..
En ik ben er ook wel eens met gediagnosticeerd, na aanleiding van pijnlijk voeten(platvoeten) pijnlijke knie(gewrichten) en last van de onderrug.
goddomme wat een mooi woord!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |