abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82077508
http://www.totalwar.com/

http://totalwarforums.com/
(Ga naar ----> ----> News and Announcements.)

Sommige beweren dat deze mysterieuze Teaser Trailer er iets mee te maken heeft.
Kortom een nieuwe Shogun misschien.

De klok blijft doorgaan met aftellen, ik heb persoonlijk geen idee wanneer het is begonnen,
maar volgens mij in 1908. Bij mij staat hij nu op 1708.

http://uk.pc.ign.com/dor/(...)sionid=3mx9udoff7x9c

Aan de andere kant is er ook veel kritiek maar veel hints zouden er op wijzen.

Veel mensen hopen op een nieuwe uitgave van Rome Total War.

Persoonlijk hoopte ik op de 19e eeuw tot en met de Eerste Wereldoorlog begin 20e eeuw.
Vrees dat dat hem dus niet zal gaan worden.
pi_82078195
Nogmaals de Mysterieuze Trailer die is verschenen en die men linkt met het geheime gedoe van de makers van Totalwar (het is wel grappig dat ze je toch zo betrekken.)

zaterdag 29 mei 2010 @ 22:46:28 #3
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_82079871
Een post op het CA-forum stelt dat het aftellen niet stopt bij 0. En op de twitter van CA staat iets dat op een haiku lijkt.

Mij zegt het niets, maar misschien kan iemand er iets mee.
pi_82149906
-- laat maar
pi_82149926
Shogun 2 zou wel tof zijn
pi_82149942
-- laat maar
pi_82152649
Het liefst zie ik ook een nieuwe versie van Rome: total war.
Dat was/is in mijn ogen nogsteeds de leukste

Hoewel het scenario wat jij schetst, eind 19/begin 20e eeuw ook wel boeiend kan zijn . Dat is echter weer lastiger uitwerken ivm het meer alleen opereren van eenheden. In tegenstelling totd e formaties die anders altijd gebruikt werden. En om over de luchttroepen maar te zwijgen, die hebben er nooit in gezeten.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_82173490
Hier zul je het meeste informatie vinden: http://www.twcenter.net
Ik denk ook shogun total war maar ik hoop stiekem op RTW2.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_82201027
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:45 schreef Augustus_Thijs het volgende:

heb je het spel dan al uitgespeeld???
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_82201447
quote:
Op maandag 31 mei 2010 17:45 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Inderdaad, of nog een nieuwe Medieval. Zolang er maar geen tot niet al te veel guns in de game zitten. Want dat vind ik toch minder leuk.
pi_82206213
yep idd, het vechten met geweren vond ik zlef ook minder.
Gaf er een tactische draai aan die ik toch niet helemaal kon waarderen. Kwam teveel neer op achter muurtjes schuilen of gewoon op de ander aflopen en schieten.

Vond dat je met de ´normaal´ bewapende troepen veel meer variatie in strategie kon uitvoeren.

En ja, RTW heb ik al wel eens uitgespeeld, dat spel is al jaren oud .
Volgens het spel speel je dat al snel uit trouwens he, hoef je nieteens alle gebieden voor te veroveren
pi_82206665
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
yep idd, het vechten met geweren vond ik zlef ook minder.
Gaf er een tactische draai aan die ik toch niet helemaal kon waarderen. Kwam teveel neer op achter muurtjes schuilen of gewoon op de ander aflopen en schieten.

Vond dat je met de ´normaal´ bewapende troepen veel meer variatie in strategie kon uitvoeren.

En ja, RTW heb ik al wel eens uitgespeeld, dat spel is al jaren oud .
Volgens het spel speel je dat al snel uit trouwens he, hoef je nieteens alle gebieden voor te veroveren
Helemaal gelijk ja, maar dan geef ik toch de voorkeur aan Medieval omdat de technologie daar toch wel al net iets verder was. En dus ook afwisselendere gameplay.

Maar we zullen het zien met Shogun 2.
pi_82220855
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:45 schreef Dynd het volgende:

[..]

Helemaal gelijk ja, maar dan geef ik toch de voorkeur aan Medieval omdat de technologie daar toch wel al net iets verder was. En dus ook afwisselendere gameplay.

Maar we zullen het zien met Shogun 2.
Ga er maar gerust van uit dat het geen Shogun 2 wordt.
Ik ben eveneens een 'actief' lid van het Totalwar-forum.
De hype vanwege Shogun, al die losgeslagen feitjes en niet-feitjes, zijn een beetje te 'obvious'.
Men verwacht eigenlijk een Asia (principe China) based game.

In een tip zou al zijn doorgeschemerd dat het niet Rome is en niet Shogun.
Zie twitter.

Een foto laat de Chinese wapens zien, de combinatie met jaartallen, die is nog niet echt duidelijk.

Mark my words iing.
pi_82220870
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:03 schreef Dynd het volgende:

[..]

Inderdaad, of nog een nieuwe Medieval. Zolang er maar geen tot niet al te veel guns in de game zitten. Want dat vind ik toch minder leuk.
Medieval is nu wel een beetje over die heeft al een tweede versie gehad en dan hebben we het nog niet eens over de mini-campaigns. Leuk maar probeer dat maar weer over een jaartje of tien ofzo.
pi_82229054
nadeel van asia is dat ik daar niks mee heb. Met europa veroveren kan ik me nog enigzins inleven. Maar om nou mongolie te veroveren met de legers van de qing dynastie aan mijn zijde(om de geschiedenis even om te keren), dat doet me toch minder.

maar ja, er ligt natuurlijk wel een gigantische markt open met die gamers daar.
  woensdag 2 juni 2010 @ 12:57:52 #16
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_82231110
Mwah, een beetje naïef wanneer je je bedenkt dat 'Rome' ook onze voorouders niet zijn. Maar ja, in die tijd waren onze voorouders een beetje met klei en hooi in de weer. En voorzover noordelijk Europa wel werd aangedaan, werden deze regionen veroverd en overheerst door de Romeinen.

Historisch gezien hebben we dus alleen wat met Empire Total war. En daar zijn er al twee van. En om dat maar de hele tijd te blijven spelen....

Kortom, het moet om de gameplay gaan. Kijken naar de poppetjes en je daarin kunnen inleven, op een manier van "dat waren wij", is tamelijk triest. Strikt genomen waren de meeste van onze voorouders sowieso nietsbetekende arbeiders. Net als nu. Dat hele idee van 'dit hebben 'wij' opgebouwd of hier hebben 'wij' voor gestreden, moet ik altijd dan ook wel om lachen.

Ik ben op zich wel benieuwd of er significant meer medieval TW-games hier zijn verkocht om de reden die jij aangeeft en meer Shogun in Japan...

Ik ben benieuwd wanneer ze aan de modernere tijd gaan. Ik denk dat dat wel even duurt, en dat ze bijv, eerder zullen kijken naar de Griekse oudheid. De moderne oorlogen (vanaf WWI) hebben immers wel wat zaken die de gameplay echt anders maken. Zeker met WWII met vliegtuigen, bommenwerpers, etc. Misschien zelfs onderzeeërs.

Misschien dat ze ook wat met de Arabieren zullen doen. Al is dat commercieel wellicht niet aantrekkelijk.

[ Bericht 27% gewijzigd door Xaobotnik op 02-06-2010 13:06:35 ]
pi_82235298
Ik hoop dat ze eens wat nieuwe features bedenken. Zoals een eigen koninkrijk oprichten waarvan jezelf units/vlaggen/steden/schepen mag ontwerpen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  woensdag 2 juni 2010 @ 15:15:30 #18
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_82237764
Het allerbelangrijkse is dat het vanaf het begin af aan gewoon goed werkt. Dat viel de laatste keer erg tegen.
pi_82238533
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef drumstickNL het volgende:
Ik hoop dat ze eens wat nieuwe features bedenken. Zoals een eigen koninkrijk oprichten waarvan jezelf units/vlaggen/steden/schepen mag ontwerpen.
Dat zou echt freakin awesome zijn.
No resentment ever evened out a weaker hand
  woensdag 2 juni 2010 @ 16:17:58 #20
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82240815
Ik las onlangs ergens, vorige week (kan het niet zo snel meer terugvinden), dat het met Sparta te maken zal hebben.

Edit: Al zie ik de trailer nu pas. Dat zou inderdaad duiden op iets anders.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_82244533
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 12:09 schreef Augustus_Thijs het volgende:
nadeel van asia is dat ik daar niks mee heb. Met europa veroveren kan ik me nog enigzins inleven. Maar om nou mongolie te veroveren met de legers van de qing dynastie aan mijn zijde(om de geschiedenis even om te keren), dat doet me toch minder.

maar ja, er ligt natuurlijk wel een gigantische markt open met die gamers daar.
Het doet mij wat omdat het van die onbekende enorme gebieden zijn.
Dat lijkt me fascinerend.
China en Azie zijn al millennia veel meer bevolkt geweest dan bijvoorbeeld Europa.
Voor gebrek aan massalegers hoef je dus niet te vrezen, alleen een map in Japan, zou me teleurstellen.
pi_82253623
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:23 schreef drumstickNL het volgende:
dat zou idd wel nice zijn
Geeft ook meer mogelijkheid tot verschillende speelstijlen
pi_82266855
Toch Shogun2.
Jammer maja, Japan is niet erg, maar had op wel iets uitgebreiders gehoopt.

www.totalwar.com
pi_82268160
Interessant. Zullen zien hoe t wordt.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:22:30 #25
258885 Solique
I Kill You !
pi_82272626
Toch wel een deel 2 waar ik op gewacht hebt. Speel zelfs nu nog eerder Shogun dan de andere delen.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:03:15 #26
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82276965
Nou, daar gaan we dan weer....shogun 2, eerst met een beperkte map, één of meerdere uitbereidingen en eind 2011 Rome: Total War aankondigen.

Nu maar hopen dat ze echt iets moois gaan maken van deze Shogn 2, met veel nieuwe en hopelijk revolutionaire features, want ergens begint het op een stal melkkoeien te lijken dit.

Edit: tweakers heeft het er ook over
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_82277242
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:03 schreef Semisane het volgende:

Nu maar hopen dat ze echt iets moois gaan maken van deze Shogn 2, met veel nieuwe en hopelijk revolutionaire features, want ergens begint het op een stal melkkoeien te lijken dit.

leek het dat niet al sinds medieval 2 ?

maar ja, hoop idd dat ze er iets revolutionairs van gaan maken. mogen wel even wat goeie nieuwe dingen in voorkomen. maar we zullen zien
pi_82281676
Bij dit spel heb ik het nog niet als melkkoeien ervaren omdat hier gewoon geen einde voorlopig aan moet komen. Telkens een andere setting en telkens totale oorlog.

Het is misschien wel goed dat we voor de verandering niet de gehele wereld hoeven te veroveren.

Bovendien zal zo'n kleinere map misschien wel extra ruimte voor meer features opleveren .

Gok dan wel dat de volgende Rome 2 gaat worden.
Kan bijna niet dat ze die links laten liggen.
  donderdag 3 juni 2010 @ 14:24:32 #29
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82282701
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 13:57 schreef DeParo het volgende:
Bij dit spel heb ik het nog niet als melkkoeien ervaren omdat hier gewoon geen einde voorlopig aan moet komen. Telkens een andere setting en telkens totale oorlog.
Ik heb de afgelopen twee edities wel als melkkoe beschouwt, vooral Napoleon:Total war en hoe ze met Empire: Total War zijn omgegaan of beter de kopers van E:TW.

Maar goed ze mogen nu bewijzen dat ze beter kunnen en wellicht begin ik er weer aan. N: TW heb ik ver, ver links laten liggen. Ik ga namelijk geen top prijs betalen voor iets wat weg van een add-on.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_82284752
Napoleon was wel leuk.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 3 juni 2010 @ 15:38:08 #31
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82285862
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:13 schreef drumstickNL het volgende:
Napoleon was wel leuk.
Dat kan, aan de andere kant hoor ik van anderen dat het terleurstellend was, omdat er allerlei features uit gesloopt waren, maar eigenlijk is dat niet mijn grootste probleem. Wel hoe men is omgegaan met E: TW.

Dat was een halve game, met achterlijk veel bugs en fouten, ipv zich daarop concentreren heeft men die game laten vallen en kwam N:TW uit.

En nu enkele maanden later kondigen ze al de volgende aan. Im mijn ogen niet een goed teken. Ik hoop maar dat de serie niet afdaald tot het niveau van een MacDonalds menu.

En de paar idioten die "denken" dat MacDonald lekker eten maakt, jullie hebben geen smaak en ja je kan over smaak twisten, sommige dingen zijn nou eenmaal bagger, waaronder MacDonalds. Accepteer het, jij als MacDonalds liefhebber hebt geen klasse en geen smaak. Zo dat is er ook weer uit.
pi_82287039
quote:
Napoleon was wel leuk.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat kan, aan de andere kant hoor ik van anderen dat het terleurstellend was, omdat er allerlei features uit gesloopt waren, maar eigenlijk is dat niet mijn grootste probleem. Wel hoe men is omgegaan met E: TW.

Dat was een halve game, met achterlijk veel bugs en fouten, ipv zich daarop concentreren heeft men die game laten vallen en kwam N:TW uit.

En nu enkele maanden later kondigen ze al de volgende aan. Im mijn ogen niet een goed teken. Ik hoop maar dat de serie niet afdaald tot het niveau van een MacDonalds menu.

En de paar idioten die "denken" dat MacDonald lekker eten maakt, jullie hebben geen smaak en ja je kan over smaak twisten, sommige dingen zijn nou eenmaal bagger, waaronder MacDonalds. Accepteer het, jij als MacDonalds liefhebber hebt geen klasse en geen smaak. Zo dat is er ook weer uit.
Topkoks eten nog bij de snackbar en MacDonalds, omdat het lekker, en goedkoop is.
Dat betekent niet dat het meteen een culinair hoogstandje is.

Zelfde geldt voor Napoleon TotalWar, ja over die prijs kan je inderdaad wel twisten, maar het was leuk

en tevens ook uitgebreid. Misschien waren ze gewoon te lang bezig met dezelfde veroveringen.

Nu iets kleiners kan weer positief uitwerken. Misschien daarna alleen Azie.
En dan weer terug naar de wereld/europa met de Romeinen ofzo.

We zullen wel zien.

Heel interessant.
pi_82287664
quote:
Napoleon was wel leuk.
Mjoah. Die campaign en de historical battles vond ik wel tof, en grafisch zag het er echt erg goed uit naar mijn mening, maar moet zeggen dat de grand campaign best wel saai was. Komt vooral doordat de map gedomineerd wordt door een paar grote facties. Het was wel leuk, maar de replayability was wel erg laag voor de toch best hoge prijs.
pi_82287973
En toch heb ik over Shogun 2 een slecht gevoel.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_82289565
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:38 schreef Semisane het volgende:

[..]
maar mcdonalds food is wel aardig goedkoper dan eten met een michelinster. Dus als de games dan ook in verhouding zoveel goedkoper worden, kan ik er nog wel mee leven

maar serieus, je hebt wel gelijk. E:tw werd geplaagd woor bugs, en heb me vaak genoeg kapot geërgerd aan het feit dat mn campaign in de soep liep door zo'n foutje. Ze mogen dat wel even beter voorkomen, en ook wat meer aftermarket aandacht geven .
pi_82297959
Jammer, China in 400 voor Christus was veel leuker geweest.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  donderdag 3 juni 2010 @ 20:58:37 #37
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_82300609
HIer ook maar even een TVP'tje
  donderdag 3 juni 2010 @ 21:23:47 #38
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_82302122
Jammer, ik was zo aan het hopen op een Rome 2... Deze misschien eens bekijken, maar geen instant-buy.
You know, I've learned something today
pi_82305977
Mja ik vind Napoleon best een leuk spel.
Moet zeggen het helpt wel dat ik alles op Ultra kan zetten (ziet er erg mooi uit).

Wat ik vooral mis is juist het wat langzamere aspect uit E:TW waar je de hele wereld kon veroveren.
N:TW is duidelijk meer gericht op snellere actie en dat vind ik jammer. (soms ook wel leuk en wellicht kwestie van smaak)
Niet het gevoel dat ik langzaam kan opbouwen en dan klooien met legers.
pi_82312981
Mag hopen dat ze het weer modbaar maken. Rome Total Realism heb ik helemaal kapot gespeeld. Die vind ik ook nog heel vet maar als ik nu gewoon vanilla Rome Total War speel is het eigenlijk gewoon een kutspel.
Medieval 2 had je ook zon mod die een beetje in het midden oosten afspeelde die was ook vet. Maar het origineel was ook vreselijk. Empire ben ik daarom maar niet meer aan begonnen.
pi_82319237
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Mag hopen dat ze het weer modbaar maken. Rome Total Realism heb ik helemaal kapot gespeeld. Die vind ik ook nog heel vet maar als ik nu gewoon vanilla Rome Total War speel is het eigenlijk gewoon een kutspel.
Medieval 2 had je ook zon mod die een beetje in het midden oosten afspeelde die was ook vet. Maar het origineel was ook vreselijk. Empire ben ik daarom maar niet meer aan begonnen.
Dat ben ik met je eens ja.
rome total realism was achteraf een stuk beter. heb ik me ook langer mee vermaakt.
en voor M:TW had zelf nog stainless steel als mod, die heb ik ook vaak gespeeld(kort geleden nog). Toch eigenlijk wel slecht dat die mods dan zoveel beter zijn dan het originele spel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')