Dat heet 'puberteit'... Brand je ook je schaamhaar weg?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:51 schreef alwaysedo het volgende:
En als ik dat spul niet gebruik komen er puistjes en wordt mn huid vet.
puberteit?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat heet 'puberteit'... Brand je ook je schaamhaar weg?
Eh ja. puberteitquote:
Vooral niet doen en je bek vol smeren met antibiotica ipv accepteren dat door een verandering in je hormoonhuishouding je huid vetter wordt en je af en toe wat puistjes hebt.quote:Een serieuze reactie op jouw post heeft geen zin denk ik.
Oke, ik weet niet veel van antibiotica,quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:54 schreef dalaiblama het volgende:
In theorie kun je hooguit ongevoelig worden voor de antibiotica die je nu slikt, voor deze aandoening.
Gezien dat het tegen acne is, vermoed ik dat TS het in lotion of creme vorm gebruiktquote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:54 schreef dalaiblama het volgende:
Allereerst kan jij niet resistent worden tegen antibiotica. Alleen bacterieen kunnen dat.
Het klopt dat bepaalde antibiotica minder goed kunnen werken als de steeds voor dezelfde bacterie wordt gebruikt.
Volgens mij maakt je moeder echter een denkfout; als jij bijvoorbeeld ziek wordt en een longinfectie krijgt, dan krijg je een heel ander soort antibioticum dan je nu slikt. Die zal gewoon werken, omdat deze een heel andere samenstelling heeft dan je huidige.
In theorie kun je hooguit ongevoelig worden voor de antibiotica die je nu slikt, voor deze aandoening. Daarbij wel de kanttekening dat deze specifieke AB ' gemaakt ' is om regelmatig te slikken. De aandoening vraagt er namelijk om.
Oke fail, toegegeven.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja. puberteit
[..]
Vooral niet doen en je bek vol smeren met antibiotica ipv accepteren dat door een verandering in je hormoonhuishouding je huid vetter wordt en je af en toe wat puistjes hebt.
Verpleegsters weten het altijd beter dan de behandelende arts, denken zequote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
Pietverdriet heeft gelijk. Verder zijn er natuurlijk tig verschillende soorten en subtypen antibiotica, waardoor je bij een ziekte gewoon geholpen kan worden.
Zeg je moeder maar dat ze :
1. Geen dokter is
2. Beter had moeten opletten op school
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:58 schreef alwaysedo het volgende:
En ik vroeg in dit topic om meer info over antibiotica,
niet om betogen tegen medicijngebruik.
Jij zegt niets over het gebruik van antibiotica en de resistentie van bacterien, jij gaat tekeer tegen het gebruik van middelen tegen acne. Jij bent geen arts, je kent de situatie van TS niet, maar toch denk je het beter te weten dan zijn huisarts?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]CDie mag je uitleggen. Je vraagt informatie over je medicijn gebruik maar als het antwoord je niet aanstaat dan wil je opeens géén info?
Ik reageer op de informatie die ik hier krijg, net als jij. Hij krijgt puisjtes en een vette huid. Dat is normaal voor puberteit. Als hij zegt ik ga eruit zien alsof mijn huid vloeibaar wordt is het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij zegt niets over het gebruik van antibiotica en de resistentie van bacterien, jij gaat tekeer tegen het gebruik van middelen tegen acne. Jij bent geen arts, je kent de situatie van TS niet, maar toch denk je het beter te weten dan zijn huisarts?
En als je de puberteit al jaren ontgroeid bent, mag het dan wel of moet je het maar gewoon blijven accepteren?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh ja. puberteit
[..]
Vooral niet doen en je bek vol smeren met antibiotica ipv accepteren dat door een verandering in je hormoonhuishouding je huid vetter wordt en je af en toe wat puistjes hebt.
Hij woont duidelijk nog bij zijn moeder thuis. Ik ga er dus vanuit dat hij in de juiste leeftijd catagorie valt.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En als je de puberteit al jaren ontgroeid bent, mag het dan wel of moet je het maar gewoon blijven accepteren?
En jij neemt aan dat TS pubert, en je weet het beter dan zijn huisarts zonder de patient te zien.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik reageer op de informatie die ik hier krijg, net als jij. Hij krijgt puisjtes en een vette huid. Dat is normaal voor puberteit. Als hij zegt ik ga eruit zien alsof mijn huid vloeibaar wordt is het een ander verhaal.
Kortom, hij vraagt informatie over zijn medicijnen en die geef ik hem.
Jij veronderstelt toch ook dat het om een kuur ging?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij neemt aan dat TS pubert, en je weet het beter dan zijn huisarts zonder de patient te zien.
Zou kunnen, er zijn echter genoeg mensen die echt al uitgepuberd zijn en nog thuis wonen. Maar dat was mijn vraag niet...quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij woont duidelijk nog bij zijn moeder thuis. Ik ga er dus vanuit dat hij in de juiste leeftijd catagorie valt.
In de weekenden ja. En ik mag whisky kopen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij woont duidelijk nog bij zijn moeder thuis. Ik ga er dus vanuit dat hij in de juiste leeftijd catagorie valt.
Ik vind sowieso dat iedereen het lekker zelf moet weten, ik denk er alleen het mijne van.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zou kunnen, er zijn echter genoeg mensen die echt al uitgepuberd zijn en nog thuis wonen. Maar dat was mijn vraag niet...
Ok... Lijkt me logisch. Maar klakkeloos aannemen dat het om wat jeugdpuistjes gaat. Een huisarts schrijft geen antibioticakuur voor als het om 'wat jeugdpuistjes die bij de puberteit horen' gaatquote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat iedereen het lekker zelf moet weten, ik denk er alleen het mijne van.
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok... Lijkt me logisch. Maar klakkeloos aannemen dat het om wat jeugdpuistjes gaat. Een huisarts schrijft geen antibioticakuur voor als het om 'wat jeugdpuistjes die bij de puberteit horen' gaat
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:41 schreef alwaysedo het volgende:
Ik gebruik op het moment Dalacin-T (werkzame stof = antibioticum = clindamycin) tegen lichte acne, en dit werkt prima.
Ik kan lezen hoor, dank je... Lichte acne != zomaar wat jeugdpuistjesquote:
Want?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik kan lezen hoor, dank je... Lichte acne != zomaar wat jeugdpuistjes
Zo brengt TS het wel, en zijn moeder is blijkbaar ook nogal bezorgd. Moeders zullen als je opknapt na een verschrikkelijke acne aanval waarbij je gezicht langzaam naar beneden droop niet adviseren snel te stoppen met de medicijnen, is net zo'n 'logische' veronderstelling.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok... Lijkt me logisch. Maar klakkeloos aannemen dat het om wat jeugdpuistjes gaat. Een huisarts schrijft geen antibioticakuur voor als het om 'wat jeugdpuistjes die bij de puberteit horen' gaat
Mja, ik ben wellicht bevooroordeeld... Mijn huisarts is niet scheutig met antibiotica (gelukkig). Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de acne zo gruwelijk beu bent dat je er echt iets aan wilt doen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo brengt TS het wel, en zijn moeder is blijkbaar ook nogal bezorgd. Moeders zullen als je opknapt na een verschrikkelijke acne aanval waarbij je gezicht langzaam naar beneden droop niet adviseren snel te stoppen met de medicijnen, is net zo'n 'logische' veronderstelling.
Kom op zeg, er zijn zat afgestompte huisartsen die bij het eerste hoestje amoxicilline voorschrijven en er zullen er ook zat zijn die bij wat intensivering van jeugdpuistjes direct antibioticacreme voorschrijven.
Het is toch geen nieuws dat lichamelijke imperfecties steeds minder geaccepteerd worden?
Euh nee hoor, tegen acne wordt gewoon AB in pilvorm voorgeschreven. Tetracycline is er bijvoorbeeld zo 1.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gezien dat het tegen acne is, vermoed ik dat TS het in lotion of creme vorm gebruikt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |