abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82049070
Ik kwam net op Wikipedia op deze man uit, hij was de laatste overlevende van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. Deze man is op September 10, 1759 geboren en toch is er een foto van hem! Dat vind ik echt fascinerend, dat je gewoon naar iemand kijkt uit het jaar 1759. Je kijkt naar iemand die leefde die bijvoorbeeld rondliep toen de Fransen Nederland bezetten. Iemand van voordat de slavernij werd afgeschaft etc.

Het is misschien vreemd maar ik vind dit echt heel gek als je er bij stil staat.
Ik vroeg me af, zouden er foto's zijn van nog oudere mensen? Qua geboortejaar dan.

(Dit is mss niet het juiste subforum, maar wist niet echt waar ik het anders moest plaatsen.)
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:27:49 #2
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_82049145
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:26 schreef Dynd het volgende:
Ik vroeg me af, zouden er foto's zijn van nog oudere mensen? Qua geboortejaar dan.
pi_82049162
106 jaar voor die tijd, lijkt me ook redelijk bijzonder of niet?

Wel interessant idd, om een ECHTE foto te zien
  Moderator zaterdag 29 mei 2010 @ 00:29:26 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_82049194
Heel oude kleurenfoto's.

hier staan een paar hele oude kleuren fotos

de man links zal zo begin 1800 geboren zijn
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:30:17 #5
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_82049224
tvp
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_82049379
Die kleurenfoto's vind ik nog wel het mooist! Bij "vroeger" denk je altijd aan zwart/wit, maar eigenlijk zag het er vroeger gewoon net zo uit als nu, behalve dan dat er nergens AH-tasjes op straat rondslingerde en men slecht gekleed en gekapt was!
pi_82049385
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Heel oude kleurenfoto's.

[ afbeelding ]

Wow, interessant topic!

Ik heb wat gegoogled, kwam niet echt ver afgezien van deze foto.

Volgens dit artikel is dit de oudste foto van een mens. Die schoenenpoetser linksonderin. Ook een manier om vereeuwigt te worden.
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:34 schreef anoniemelurker het volgende:
Die kleurenfoto's vind ik nog wel het mooist! Bij "vroeger" denk je altijd aan zwart/wit, maar eigenlijk zag het er vroeger gewoon net zo uit als nu, behalve dan dat er nergens AH-tasjes op straat rondslingerde en men slecht gekleed en gekapt was!
Ja inderdaad! Je weet eigenlijk wel dat het in kleur was, maar als je het dan ook echt daadwerkelijk ziet heb je echt zoiets van het klopt echt!
  Forum Admin zaterdag 29 mei 2010 @ 00:36:44 #8
35723 crew  GGMM
pi_82049443
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:27 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_82049579
Verder onderzoek vertelt me

World’s First Human Portrait

In 1839, Robert Cornelius, a Dutch chemist who immigrated to Philadelphia, took a daguerreotype portrait of himself outside of his family’s store and made history: he made the world’s first human photograph!

Maargoed, de geboorte datum van de meneer in de OP blijft denk ik het laagst.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:41:30 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_82049585
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:35 schreef Dynd het volgende:

[..]

Wow, interessant topic!

Ik heb wat gegoogled, kwam niet echt ver afgezien van deze foto.
[ afbeelding ]
Volgens dit artikel is dit de oudste foto van een mens. Die schoenenpoetser linksonderin. Ook een manier om vereeuwigt te worden.
[..]

Ja inderdaad! Je weet eigenlijk wel dat het in kleur was, maar als je het dan ook echt daadwerkelijk ziet heb je echt zoiets van het klopt echt!
Niet waar, de wereld was vroeger zwart-wit.
pi_82049719
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Heel oude kleurenfoto's.

[ afbeelding ]

Dat topic doet me nadenken, zoals daar staat waren er vroeger geen lantaarns op straat. Heel logisch eigenlijk. Maar dat betekent dus dat toen (bijna) niemand buiten kwam 's avonds, want je ziet niks? Hoogstens beetje maanlicht. Best vreemd eigenlijk.
pi_82049781
The Wonderful World of Early Photography.
Vond ik net, erg leuk artikel
  zaterdag 29 mei 2010 @ 00:54:12 #13
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_82049969
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:34 schreef anoniemelurker het volgende:
Precies wat ik letterlijk dacht, behalve dan van die AH tasjes.
pi_82050053
Interessant topic. Dergelijke oude foto's geven naar mijn mening toch een intregerender kijkje in de geschiedenis dan bijv. schilderijen.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 01:01:25 #15
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_82050151
Amazing dit toch!
Snollebolt
pi_82050207
zitten interessante links tussen
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_82050215
Nog één gevonden. De 6e Amerikaanse president John Quincy Adams.

Bouwjaar 1767, wederom niet zo oud als de man uit de OP dus.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 01:07:43 #18
167923 appelsjap
All the above
pi_82050300
Tvp
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_82050359
interessante zoektocht (verkapte tvp)
  zaterdag 29 mei 2010 @ 01:11:37 #20
293607 Photogenic
You ask, quietly, to borrow it
pi_82050394
Interessant! Ik lees (eventjes) mee..

P.s.: Misschien in FOT?
pi_82050449

Ook niettemin minder interessant.
pi_82050518
Ik denk dat ik de oudste heb.

Het lijkt niet echt op een foto, maar het is er blijkbaar toch een.
quote:
This is the oldest surviving photograph in the world. It is a photograph of a 17th century Flemish engraving, showing a man leading a horse. It was made by Nicéphore Niépce (1765-1833), the French inventor of photography, in 1825, with his heliography process. The Bibliothèque nationale de France bought it for ¤450,000 in 2002, deeming it a "national treasure". [Niépce's first successful permananent heliographic image was of an engraving of Pope Pius VII. Made by means of bitumen of Judea on glass, it was accidentally smashed by General Poucet, to whom Niépce had presented it (see Gernsback).]
Edit: Dat kan dan wel een foto zijn. Maar ik ga toch voor deze:

Er is geen zekerheid over de vroegst geboren mens te worden gefotografeerd, maar de sterkste mededinger lijkt Hannah Stilley Gorby (geboren rond 1746, overleden 1840-50) te zijn. De oorspronkelijke daguerreotypie is vermist sinds enkele jaren, maar dit exemplaar werd gedrukt in 1936 Alva Gorby's boek The Gorby familie, geschiedenis en genealogie.

Je kijkt hier naar een vrouw die 250 jaar geleden geboren is. Raar

Double-Edit:

Nogmaals, dit is nog steeds een open vraag, maar dit is de huidige mannelijke koploper. Conrad Heyer (1749-1856) diende in het Amerikaanse Continentale leger, en stak de staat Delaware over met George Washington. Deze foto is genomen c. 1852.

[ Bericht 14% gewijzigd door Dynd op 29-05-2010 01:27:16 ]
pi_82050743
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 00:26 schreef Dynd het volgende:
Ik kwam net op Wikipedia op deze man uit, hij was de laatste overlevende van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. Deze man is op September 10, 1759 geboren en toch is er een foto van hem! Dat vind ik echt fascinerend, dat je gewoon naar iemand kijkt uit het jaar 1759. Je kijkt naar iemand die leefde die bijvoorbeeld rondliep toen de Fransen Nederland bezetten. Iemand van voordat de slavernij werd afgeschaft etc.

Het is misschien vreemd maar ik vind dit echt heel gek als je er bij stil staat.

[ afbeelding ]

(Dit is mss niet het juiste subforum, maar wist niet echt waar ik het anders moest plaatsen.)
Ook ik vind dit enorm interessant om te zien.
Tijden te bekijken die zo ontzettend ver lijken maar door een foto weer iets meer dichterbij.

Oudste Kleurenfoto 1872.

(Er is nog een oudere maar die is niet echt van iets begrijpelijks gemaakt.)

Soms kijk ik wel eens naar dit filmpje, lekker deuntje, en fantastische beelden.

Oudste foto van een mens (twee eigenlijk) in het algemeen ergens in Parijs (linksonder). Bewegende mensen, vanwege de sluitertijd ofzo, konden niet op een foto vastgelegd worden.

Oudste mens qua geboorte ooit op een foto vastgelegd. Hannah Stilley Gorby geboren in 1746 waar zullen haar ouders over gepraat hebben of misschien zelfs grootouders .

Conrad Heyer crossed the Delaware with Washington, but as a wagoner. He was said to have taken part in several major battles during his three years of service and died in 1856 at age 106. Geboren in 1749.

Christian Friedrich Samuel Hahnemann (Meißen, 10 april 1755 – Parijs, 2 juli 1843) was een Duitse arts die vooral bekend is geworden als grondlegger van de homeopathie.

Hahnemann ontwikkelde zijn theorie in een tijd waarin de geneeskunde nog nauwelijks een wetenschap was, en op de meeste ziekten geen antwoord was.

pi_82050824
Ouder ga ik zie niet vinden denk ik, ik ga slapen.

Als afsluiter nog de oudste echte foto ooit gemaakt.

View from the Window at Le Gras (La cour du domaine du Gras) was the first successful permanent photograph from nature, created by Nicéphore Niépce in 1826 at Saint-Loup-de-Varennes. He had been attempting to secure this view since about April 1816. [Batchen 1997]

Niépce captured the photo with a camera obscura focused onto a sheet of 20 × 25 cm oil-treated bitumen. Owing to the 8-hour exposure, sunlight illuminates the buildings on both sides.

After an unsuccessful trip to Britain to attempt to interest the Royal Society in the process, Niépce gave the photo to the botanist Francis Bauer. It was last publicly exhibited in 1898, and was thereafter forgotten. The collector Helmut Gernsheim brought the photo to prominence again in 1952. In 1973 the University of Texas acquired the plate from Gernsheim, and it is now on display in Austin, at the Harry Ransom Humanities Research Center.

NB The image shown is from a print touched up by Gernsheim. More information, and a 2002 digital reproduction, may be found at The First Photograph.

@DeParo
Ik was je net voor met m'n edit
Maar goede vonsten. Die straat van de allereerst persoon ooit is/was eigenlijk inderdaad een heel drukke weg. Het zou helemaal vol moeten staan was de sluitertijd er niet geweest.
pi_82050869
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 01:16 schreef Dynd het volgende:
Ik denk dat ik de oudste heb.
[ afbeelding ]
Het lijkt niet echt op een foto, maar het is er blijkbaar toch een.
[..]

Edit: Dat kan dan wel een foto zijn. Maar ik ga toch voor deze:
[ afbeelding ]
Er is geen zekerheid over de vroegst geboren mens te worden gefotografeerd, maar de sterkste mededinger lijkt Hannah Stilley Gorby (geboren rond 1746, overleden 1840-50) te zijn. De oorspronkelijke daguerreotypie is vermist sinds enkele jaren, maar dit exemplaar werd gedrukt in 1936 Alva Gorby's boek The Gorby familie, geschiedenis en genealogie.

Je kijkt hier naar een vrouw die 250 jaar geleden geboren is. Raar

Double-Edit:
[ afbeelding ]
Nogmaals, dit is nog steeds een open vraag, maar dit is de huidige mannelijke koploper. Conrad Heyer (1749-1856) diende in het Amerikaanse Continentale leger, en stak de staat Delaware over met George Washington. Deze foto is genomen c. 1852.
Toen jij op finish drukte begon ik net met typen .
Haha maja.

1888 Oudste Film van het dagelijkse leven in dit geval bij de Leeds Bridge.

1888 Oudste Film an sich van Roundhay Garden Scene.

Trailer van de oudste film .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')