quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:26 schreef Dynd het volgende:
Ik vroeg me af, zouden er foto's zijn van nog oudere mensen? Qua geboortejaar dan.![]()
Wow, interessant topic!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Heel oude kleurenfoto's.
hier staan een paar hele oude kleuren fotos
[ afbeelding ]
de man links zal zo begin 1800 geboren zijn
Ja inderdaad! Je weet eigenlijk wel dat het in kleur was, maar als je het dan ook echt daadwerkelijk ziet heb je echt zoiets vanquote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:34 schreef anoniemelurker het volgende:
Die kleurenfoto's vind ik nog wel het mooist! Bij "vroeger" denk je altijd aan zwart/wit, maar eigenlijk zag het er vroeger gewoon net zo uit als nu, behalve dan dat er nergens AH-tasjes op straat rondslingerde en men slecht gekleed en gekapt was!
Niet waar, de wereld was vroeger zwart-wit.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:35 schreef Dynd het volgende:
[..]
Wow, interessant topic!
Ik heb wat gegoogled, kwam niet echt ver afgezien van deze foto.
[ afbeelding ]
Volgens dit artikel is dit de oudste foto van een mens. Die schoenenpoetser linksonderin.Ook een manier om vereeuwigt te worden.
[..]
Ja inderdaad! Je weet eigenlijk wel dat het in kleur was, maar als je het dan ook echt daadwerkelijk ziet heb je echt zoiets vanhet klopt echt!
![]()
Dat topic doet me nadenken, zoals daar staat waren er vroeger geen lantaarns op straat. Heel logisch eigenlijk. Maar dat betekent dus dat toen (bijna) niemand buiten kwam 's avonds, want je ziet niks? Hoogstens beetje maanlicht. Best vreemd eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Heel oude kleurenfoto's.
hier staan een paar hele oude kleuren fotos
[ afbeelding ]
de man links zal zo begin 1800 geboren zijn
Precies wat ik letterlijk dacht, behalve dan van die AH tasjes.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:34 schreef anoniemelurker het volgende:
Die kleurenfoto's vind ik nog wel het mooist! Bij "vroeger" denk je altijd aan zwart/wit, maar eigenlijk zag het er vroeger gewoon net zo uit als nu, behalve dan dat er nergens AH-tasjes op straat rondslingerde en men slecht gekleed en gekapt was!
Edit: Dat kan dan wel een foto zijn. Maar ik ga toch voor deze:quote:This is the oldest surviving photograph in the world. It is a photograph of a 17th century Flemish engraving, showing a man leading a horse. It was made by Nicéphore Niépce (1765-1833), the French inventor of photography, in 1825, with his heliography process. The Bibliothèque nationale de France bought it for ¤450,000 in 2002, deeming it a "national treasure". [Niépce's first successful permananent heliographic image was of an engraving of Pope Pius VII. Made by means of bitumen of Judea on glass, it was accidentally smashed by General Poucet, to whom Niépce had presented it (see Gernsback).]
Ook ik vind dit enorm interessant om te zien.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 00:26 schreef Dynd het volgende:
Ik kwam net op Wikipedia op deze man uit, hij was de laatste overlevende van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. Deze man is op September 10, 1759 geboren en toch is er een foto van hem! Dat vind ik echt fascinerend, dat je gewoon naar iemand kijkt uit het jaar 1759. Je kijkt naar iemand die leefde die bijvoorbeeld rondliep toen de Fransen Nederland bezetten. Iemand van voordat de slavernij werd afgeschaft etc.
Het is misschien vreemd maar ik vind dit echt heel gek als je er bij stil staat.
Ik vroeg me af, zouden er foto's zijn van nog oudere mensen? Qua geboortejaar dan.![]()
[ afbeelding ]
(Dit is mss niet het juiste subforum, maar wist niet echt waar ik het anders moest plaatsen.)
Toen jij op finish drukte begon ik net met typenquote:Op zaterdag 29 mei 2010 01:16 schreef Dynd het volgende:
Ik denk dat ik de oudste heb.
[ afbeelding ]
Het lijkt niet echt op een foto, maar het is er blijkbaar toch een.
[..]
Edit: Dat kan dan wel een foto zijn. Maar ik ga toch voor deze:
[ afbeelding ]
Er is geen zekerheid over de vroegst geboren mens te worden gefotografeerd, maar de sterkste mededinger lijkt Hannah Stilley Gorby (geboren rond 1746, overleden 1840-50) te zijn. De oorspronkelijke daguerreotypie is vermist sinds enkele jaren, maar dit exemplaar werd gedrukt in 1936 Alva Gorby's boek The Gorby familie, geschiedenis en genealogie.
Je kijkt hier naar een vrouw die 250 jaar geleden geboren is. Raar
Double-Edit:
[ afbeelding ]
Nogmaals, dit is nog steeds een open vraag, maar dit is de huidige mannelijke koploper. Conrad Heyer (1749-1856) diende in het Amerikaanse Continentale leger, en stak de staat Delaware over met George Washington. Deze foto is genomen c. 1852.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |