Ja zoiets van, oh hadden ze toen al groen gras???quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:08 schreef eleusis het volgende:
Ik ken deze serie wel, ik dacht eerst "hè, waren dingen toen al in kleur??"
Wie heeft die gemaakt met wat voor fototoestel en welke datum?quote:Op maandag 28 januari 2010 10:32 schreef Winner_Taco het volgende:
Deze is ook uit 1900 en een stuk beter:
[ afbeelding ]
Komt me wel bekend voor maar ik kan hem even niet plaatsenquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:05 schreef Biogarde het volgende:
Is dit geen hele bekende foto? Heb 'm al veel vaker gezien:
[ afbeelding ]
Tja en daar zit je dan met je EXIF plugins en een foto uit 1900...quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wie heeft die gemaakt met wat voor fototoestel en welke datum?
Same same! Volgens mij is dat ook een van de oudste kleuren foto's die er zijn.quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Komt me wel bekend voor maar ik kan hem even niet plaatsen.
Jup ik linkte ook naar het archief met fotos van Prokudin-Gorsky erg leuk om te zien hoe kleurrijk de russische mode was.quote:Op maandag 28 januari 2010 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
Die eerste serie foto's zijn allemaal van Prokudin-Gorsky. Die foto waar hierboven over getwijfeld werd staat ook op de wiki-pagina, dat zijn krijgsgevangen uit Oostenrijk-Hongarije.
Dan is er ook nog het Photochrom-archive, met duizenden ansichtkaart-achtige foto's van rond 1900. Het gaat hier om ingekleurde zwart-wit foto's, minder 'echt' dan de techniek die Prokudin-Gorsky gebruikte maar toch erg leuk om te zien. Zie deze post van mij voor een aantal voorbeelden
Dat Photochrom archive is echt gaaf!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
Die eerste serie foto's zijn allemaal van Prokudin-Gorsky. Die foto waar hierboven over getwijfeld werd staat ook op de wiki-pagina, dat zijn krijgsgevangen uit Oostenrijk-Hongarije.
Dan is er ook nog het Photochrom-archive, met duizenden ansichtkaart-achtige foto's van rond 1900. Het gaat hier om ingekleurde zwart-wit foto's, minder 'echt' dan de techniek die Prokudin-Gorsky gebruikte maar toch erg leuk om te zien. Zie deze post van mij voor een aantal voorbeelden
Wauw, die Nederlandse serie in 't Photochrom archive.quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
In Nederland hebben we nog relatief veel geluk gehad met hoeveel er bewaard gebleven is.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:28 schreef Noxa het volgende:
[..]
Dat Photochrom archive is echt gaaf!!
Ik ga die foto's uit Utrecht over doen. Kijken wat er in de tussen tijd is verandert!
Nouja dat waren eigenlijk geen foto's maar projecties. Het zijn nu pas 'foto's' geworden. Die andere dingen zijn ingekleurd.quote:Op maandag 28 januari 2010 15:49 schreef PimMerel het volgende:
Blijft apart.. destijds in 1900 konden ze nog zulke scherpe kleurenfoto's maken.
En halve eeuw later hebben we vooral alleen zwartwit foto's van de WOII en ook van jaren '60/70..
Punt is alleen dat het destijds nog geen kleurenfoto's waren... We hebben gewoon geluk dat we nu wel de technieken hebben om er alsnog kleurenfoto's van te maken, en dat ze destijds zo handig zijn geweest rood, groen en blauw afzonderlijk te schieten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:49 schreef PimMerel het volgende:
Blijft apart.. destijds in 1900 konden ze nog zulke scherpe kleurenfoto's maken.
En halve eeuw later hebben we vooral alleen zwartwit foto's van de WOII en ook van jaren '60/70..
quote:Op maandag 28 januari 2010 16:02 schreef Omniej het volgende:
[..]
Punt is alleen dat het destijds nog geen kleurenfoto's waren... We hebben gewoon geluk dat we nu wel de technieken hebben om er alsnog kleurenfoto's van te maken, en dat ze destijds zo handig zijn geweest rood, groen en blauw afzonderlijk te schieten.(voor zover ik het uit de OP begrijp althans)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |