abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82024873
quote:
VVD wil recht op advocaat inperken
Bron: Novum

De VVD wil af van de regel dat de politie verdachten pas mogen verhoren als zij bezoek hebben gehad van een advocaat. Volgens VVD-Kamerlid Fred Teeven is de politie nu veel te veel tijd kwijt aan wachten op advocaten.

Sinds april geldt de regel dat verdachten een gesprek met een advocaat moeten voeren voordat zij mogen worden verhoord. De advocaat kan vaak niet meteen komen, waardoor de politie en de verdachte uren moeten wachten, soms zelfs tot de volgende dag. "Dat is totaal onwerkbaar", stelde Teeven vrijdag op een VVD-campagnebijeenkomst.

De VVD vindt telefonisch overleg tussen een verdachte en zijn advocaat ook genoeg. Dat levert de politie veel tijdwinst op, waardoor agenten de straat op kunnen en niet achter hun bureau hoeven te blijven zitten.
Het gaat de goede kant op. Nog even en we hoeven zelf helemaal niks meer te doen, de VVD regelt het wel

Het lijkt me dat deze keuze nog altijd bij de verdachte zelf ligt, of niet?
pi_82024897
en hier hoort uiteraard een foto bij

vrijdag 28 mei 2010 @ 16:09:37 #3
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82025329
Fred Teeven...in mindere tijden zou hij allang zijn opgehangen voor landverraad. Wat een verschrikkelijk eng ventje is dat en één van de grootste redenen dat ik op dit moment echt niet zou stemmen op de VVD.

De KGB zou nog schrikken van al zijn plannentjes.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_82025580
Hij is wel op dreef weer inderdaad. Net las ik ook al dat ie bezig is met de plannen voor het handhaven van een downloadverbod. Ik heb soms het idee dat hij wordt ingezet om samen met Rutte good cop-bad cop te spelen. Waarbij Rutte de gematigde tak probeert aan te spreken door zich voornamelijk te richten op sociaal-economische thema's en vervolgens Teeven de kastanjes uit het vuur laat halen om de harde lijn te promoten en daarmee in de vijver van Wilders en Verdonk te vissen. Jammer dat ze op deze manier veel echte liberalen afschrikken, want wat deze enge man voorstaat heeft niets met vrijheid en liberalisme te maken.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:25:05 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_82026039
Je zou bijna denken dat Fredje is ingehuurd door een andere partij om de VVD wat minder zetels te bezorgen.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:32:13 #6
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82026460
Ik heb geen woorden meer over om de domheid van elk plan waarmee Teeven komt te beschrijven.

Snap trouwens sowieso niet waarom de agenten op kantoor moeten blijven wachten tot die advocaat komt? Als bekend is dat de advocaat pas een dag later kan komen kunnen die agenten toch gewoon weer de straat op? Of is dat weer te simpel gedacht?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:38:15 #7
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_82026801
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:32 schreef ethiraseth het volgende:
Ik heb geen woorden meer over om de domheid van elk plan waarmee Teeven komt te beschrijven.

Snap trouwens sowieso niet waarom de agenten op kantoor moeten blijven wachten tot die advocaat komt? Als bekend is dat de advocaat pas een dag later kan komen kunnen die agenten toch gewoon weer de straat op? Of is dat weer te simpel gedacht?
Dit "idee" rammelt gewoon van voor tot achter. Als agenten zo ontzettend nodig zijn op kantoor én op straat, dan zijn er te weinig agenten. Maar Oberstormbahnfuhrer Teeven beperkt gewoon de rechten van criminelen iedereen in, want ? Tja, waarom eigenlijk? Mag het soms weer niks kosten, het hebben van een rechtsstaat?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_82026893
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:32 schreef ethiraseth het volgende:

Het probleem afschuiven op iets anders is dan ook veel makkelijker dan de oorzaak aanpakken; blijkbaar het organisatorische (of personeels-)probleem binnen de politiediensten.
pi_82027046
Toch nemen verrassend veel mensen een partij die figuren als Wilders, Verdonk en Teeven koesterde/koestert serieus.
pi_82027464
Godsklote zeg. Die vent is gestoord. Lekker zagen aan de poten van onze rechtstaat. Tieft op naar Noord-Korea, creep!
pi_82031947
Fred Teeven, een hele goede reden om absoluut niet VVD te stemmen. Een eng figuur dat niks geeft om je privacy en iedereen maar voor het gemak als tuig behandelt - just in case.
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2010 @ 18:31:44 #12
230491 Zith
pls tip
pi_82031991
Fredje toch
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_82032427
Het proces duurt ook altijd zo lang als de verdachte een advocaat heeft. Het zou het OM en de rechters flink ontlasten als verdachten geen advocaat zouden hebben. Op zich een prima idee.
pi_82032937
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:44 schreef Picchia het volgende:
Het proces duurt ook altijd zo lang als de verdachte een advocaat heeft. Het zou het OM en de rechters flink ontlasten als verdachten geen advocaat zouden hebben. Op zich een prima idee.
jeuuuhj, laten we het de pliesie nog makkelijker maken valse bekentenissen af te dwingen om de zaak maar zo snel mogelijk rond te krijgen.

maw, zeg dan gewoon niets roeptoeter
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:02:50 #15
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_82033112
Ja hoor, Teeven weer! Wat een figuur.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:06:15 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_82033232
Die regel dat er altijd eerst een advocaat aanwezig moet zijn geldt blijkbaar pas sinds 2 maanden. Is het dan niet al te snel om nu al te concluderen dat het niet werkt?
pi_82033316
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:06 schreef freako het volgende:
Die regel dat er altijd eerst een advocaat aanwezig moet zijn geldt blijkbaar pas sinds 2 maanden. Is het dan niet al te snel om nu al te concluderen dat het niet werkt?
Voor onze alwetende Fredje niet, hij heeft persoonlijk 2 maanden lang alle verhoren lopen monitoren.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:09:59 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82033383
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 18:44 schreef Picchia het volgende:
we kunnen ook de hele rechtszaak afschaffen. Gewoon een verdachte meteen opsluiten en/of doodschieten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:12:56 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_82033518
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 19:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

we kunnen ook de hele rechtszaak afschaffen. Gewoon een verdachte meteen opsluiten en/of doodschieten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:14:05 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_82033572
Ik wacht op de eerste VVD-adept die roept dat Teeven het wel zal weten omdat hij jaren OvJ is geweest...

Nee, hoor: grapje!!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 28 mei 2010 @ 19:27:23 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_82034222
Blijkbaar lopen er ook al experimenten om het proces wat te versnellen, maar is dat nog geen onverdeeld succes:
quote:
Proef met snelle advocaten in Capelle stopt

27 mei 2010

Er komt een einde aan de proef waarbij advocaten standaard aanwezig zijn op het politiebureau in Capelle aan den IJssel. Soortgelijke experimenten in Utrecht en Houten gaan wel door.

Dat heeft de Raad voor de Rechtsbijstand laten weten. Het idee was dat verdachten sneller advies konden inwinnen bij een advocaat. Daarmee zou het onderzoek van de politie minder vertraging oplopen en verdachten hoefden dan minder lang te wachten.

Maar voor de raadslieden bleek er vaak te weinig werk en dat was, zeker in Capelle aan den IJssel, daardoor niet rendabel. ,,De kosten van het voortdurend aanwezig hebben van advocaten op het bureau wegen daarmee niet op tegen de kosten van het gewone systeem van piketdiensten'', aldus de Raad voor de Rechtsbijstand in een evaluatie.

De raad werkte bij de proeven samen met advocaten, politie en het Openbaar Ministerie.
Bron: RTV Rijnmond
pi_82036981
Elke baas op FOK! weet inmiddels dat je sowieso je mondje tegen de politie moet houden als je verdacht bent.

En Fred Teeven moet de VVD worden uitgezet, maar dat terzijde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 20:55:28 #23
305004 Killders
Aanslag=Zelfverdediging
pi_82038004
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:09 schreef Semisane het volgende:
Fred Teeven...in mindere tijden zou hij allang zijn opgehangen voor landverraad.
hmmm moet dat niet zijn: in BETERE tijden ???
Ik haat het als ze tijdens een Vuvuzela concert zomaar beginnen met voetballen ^-^ ;) -O_
  vrijdag 28 mei 2010 @ 21:06:57 #24
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_82038590
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 20:55 schreef Killders het volgende:

[..]

hmmm moet dat niet zijn: in BETERE tijden ???
Nou nee, want ik vind persoonlijk het eigenlijk wel een mindere tijd als men mensen gaat ophangen, ik zou enkel in zo'n geval voor Teeven wel een uitzondering maken, dat dan wel.

Ik besefte (of is het besefde?) ook wel dat het niet helemaal correct was, maar dacht dat ik het maar zo liet staan om de bovenstaande reden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  † In Memoriam † vrijdag 28 mei 2010 @ 21:07:47 #25
230491 Zith
pls tip
pi_82038634
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')