Mooi foto van een csp centrale.quote:[b]Op maandag 31 mei 2010 16:20 schreef
Je kan wel leuk in de Sahara energie opwekken maar voordat het hier in NL is aangekomen is er nog 1% over.
Oh nou ja valt nog mee dan. (bronquote:Op maandag 31 mei 2010 16:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mooi foto van een csp centrale.
Nog maar 1% over. Je moet wel een beetje bijblijven, we moeten alleen een nieuwe hoogvoltage DC netwerk gaan aanleggen, het verlies is daarvan 3% per 1000 km. Hoever zitten we van de sahara af?
Dat is geen modder maar gas. er komt naast de olie ook terzijnertijd gas vrij, dat verklaard meteen ook de iets lichtere kleur.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:41 schreef jeoff het volgende:
Op dit moment ziet het lek eruit alsof er veel modder ipv olie uitkomt. Zouden ze toch nog eens die topkill methode proberen of zijn dit nog resten modder van de vorige poging
Mooi stuk. Ik heb alleen mijn vraagtekens bij het erosie gedeelte wat tot extreme situaties zal leiden.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:19 schreef Dion het volgende:
[..]
Omdat de BOP waarschijnlijk half gesloten is en er een verwrongen drilling pipe in zit.
Kennen jullie deze al?
Het artikel hieronder is nu 15 dagen oud. Tot nu toe klopt alles wat er in staat.
Operatie top kill is inmiddels mislukt. Nu wordt inderdaad optie 3 aangekondigd…
Ik hoop dat de auteur verder geen gelijk krijgt.
http://rense.com/general90/analy.htm
Veel haring eten, komend seisoen. Het is waarschijnlijk de allerlaatste keer!
pagina 159 boek : het verdriet van kopenhagen van willem vermeend.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:38 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Oh nou ja valt nog mee dan. (bron?)
thx, weer een boek voor op mijn lijstjequote:Op maandag 31 mei 2010 18:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
pagina 159 boek : het verdriet van kopenhagen van willem vermeend.
Ze hebben alleen een soort metalen kraag die om de buis heen zat afgezaagd, de hoofdbuis moet nog komen. Wel goed kijken!quote:Op maandag 31 mei 2010 18:15 schreef Clownbaby het volgende:
Volgens mij hebben ze zojuist de hele buis afgezaagd.
quote:Op maandag 31 mei 2010 18:45 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ze hebben alleen een soort metalen kraag die om de buis heen zat afgezaagd, de hoofdbuis moet nog komen. Wel goed kijken!
Ja nou 't is wel echt Amerikaans zoals het gebracht wordt. Dus ik neem dat allemaal niet te letterlijk. Wat voor nut heeft het ook mensen dusdanig angstig te maken MET AL DIE WAARSCHUWINGEN EN STATEMENTS IN HOOFDLETTERS.quote:
De hoofdbuis bovenop de afsluiter zit er nog, zodra deze doorgezaagd is willen ze een grote omgekeerde trechter over de afsluiter gaan plaatsen om zoveel mogelijk olie af te vangen (maar de lekkende hoofdbuis zit nog in de weg).quote:Op maandag 31 mei 2010 18:50 schreef Clownbaby het volgende:
[..]
Ik zag hem meerdere buizen doorzagen.
Behalve als de flow door de pipe nu veel hoger is dan bij normaal gebruik.quote:Op maandag 31 mei 2010 18:19 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Mooi stuk. Ik heb alleen mijn vraagtekens bij het erosie gedeelte wat tot extreme situaties zal leiden.
Tuurlijk zit er veel kracht achter en erodeert de verwrongen pijp op de zeebodem sneller. Maar de pijp in de bodem zelf is nog kaarsrecht. En zal niet meer of minder eroderen dan bij normaal gebruik.
Is die flow hoger?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:53 schreef Dion het volgende:
[..]
Behalve als de flow door de pipe nu veel hoger is dan bij normaal gebruik.
Dat zou je normaal wel verwachten als de regelkleppen eraf geblazen zijn...quote:
Ik denk niet dat iemand verwacht dat BP de ergste beelden zal tonenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:21 schreef Dion het volgende:
[..]
Maar wat ik op de live streams zie, vind ik niet zo schokkend eruit zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |