Interessante maar ook trieste beelden. Ik was al geintresseerd in die XTOC leak, maar kon er niet veel details over vinden. Eigenlijk dus onbegrijpelijk dat ze nu met precies dezelfde technieken bezig zijn als destijds...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:42 schreef semexo het volgende:
In 1979 gebeurde exact hetzelfde in de Golf met de XTOC 1. Ook dezelfde technieken gebruikt om het gat proberen te dichten...
Zie de overeenkomsten tussen anno 1979 en anno 2010:
Dat is waarschijnlijk alleen modder, of een olie/modder mengsel.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:06 schreef stef040 het volgende:
Ik kijk nu live als het goed is en de olie spuit er alweer uit.
Ja het lijkt op olie maar ze zeggen dat het dat mud dus, dat boorvloeistof wat ze gebruiken.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:06 schreef stef040 het volgende:
Ik kijk nu live als het goed is en de olie spuit er alweer uit.
Met het verschil dat die slechts 50 meter onder water was. Dit lek zit op een diepte van meer dan een kilometer onder water. Rachel Maddow zei het wel treffend. De enige "vooruitgang" is dat men in veel dieper water kan boren. De veiligheidsmaatregelen en de technieken om in te grijpen als het misgaat zijn hetzelfde gebleven.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:00 schreef jeoff het volgende:
[..]
Interessante maar ook trieste beelden. Ik was al geintresseerd in die IXTOC leak, maar kon er niet veel details over vinden. Eigenlijk dus onbegrijpelijk dat ze nu met precies dezelfde technieken bezig zijn als destijds...
Ik vond het al vreemd dat er niet meer veiligheid was ingebouwd. Hier een tekening van de afstandsbediening op geluid die er niet wasquote:Op zaterdag 29 mei 2010 08:10 schreef NorthernStar het volgende:
En dan dingen als de acoustic switch, een allerlaatste noodmaatregel die de bron afsluit als het misgaat, is onder Bush en Cheney geschrapt zodat BP 500.000 $ kon besparen. BP dat elk kwartaal miljarden winst maakt. Hebzucht en regeringen die ipv het algemeen belang de belangen van corporaties dienen zijn de echte oorzaken hier.
quote:U.S. regulators don't mandate use of the remote-control device on offshore rigs
quote:The U.S. considered requiring a remote-controlled shut-off mechanism several years ago, but drilling companies questioned its cost and effectiveness, according to the agency overseeing offshore drilling. The agency, the Interior Department's Minerals Management Service, says it decided the remote device wasn't needed because rigs had other back-up plans to cut off a well.
Cheney's bemoeienis:quote:By 2003, U.S. regulators decided remote-controlled safeguards needed more study. A report commissioned by the Minerals Management Service said "acoustic systems are not recommended because they tend to be very costly."
quote:Bron Golf van Mexico lekt toch nog
` Uit het olielek in de Golf van Mexico
stroomt nog steeds olie.Gisteren werd
gemeld dat BP erin was geslaagd het lek
voorlopig te dichten,maar vanochtend
zei de oliemaatschappij dat er meer
tijd nodig is.
Met een mengsel van zand,olie en rubber
wordt geprobeerd het gat op 1500 meter
diepte te dichten.BP zegt nog steeds
hoop te hebben dat dat lukt.Zodra het
gat dicht is,gaat er cement overheen.
Er stroomt nu al veertig dagen olie uit
het lek.Gisteren brachten president
Obama en BP-topman Hayward een bezoek
aan de zwaar getroffen kuststaat
Louisiana.
Inderdaad, ze zijn al die weken al zo eerlijk geweestquote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:08 schreef Monidique het volgende:
Wat? Dit zou betekenen dat BP gelogen heeft. Dat lijkt mij toch sterk... Ze hebben zo'n goede track record van eerlijke informatie verschaffen...
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:13 schreef MrSunTzu het volgende:
Obama gaf nog ruiterlijk toe dat hij vertrouwd had dat grote organisaties daar wel oplossingen voor zouden hebben. Tja.. hoe naïf kun je zijn?
Ja maar weet je wel wat het hun aan boete kost, elke barrel die de zee instroomt?!?! $1100 ongeveer.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:12 schreef __Saviour__ het volgende:
BP liegt al constant natuurlijk. Eerder verzwegen ze de werkelijke grootte van het lek al en bleven maar beweren dat de impact op het milieu 'minimaal' zou zijn.
Dus zo'n grote organisatie mag volgens jou liegen over de hoeveelheid die de natuur vernield.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maar weet je wel wat het hun aan boete kost, elke barrel die de zee instroomt?!?! $1100 ongeveer.
Dus stel dat het lekken nu gestopt wordt is het 38*5000*1100 = 209 miljoen dollar waar ze voor aangeslagen worden (exclusief de opruimkosten en alles).
Als ze moeten uitgaan van de werkelijke flow: 80000 bbl/day, wordt het 38*80000*1100=33 miljard dollar. Kijk, en dat is wel even andere koek. Dat heb ik niet op de giro staan.
Nee, dat ben ik met je eens, ze mogen niet liegen. Integendeel, het werkt in hun nadeel want 't komt toch uit dit soort dingen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:47 schreef wimbaens het volgende:
[..]
Dus zo'n grote organisatie mag volgens jou liegen over de hoeveelheid die de natuur vernield.
Als jij dat geld niet hebt kan ik goed geloven, maar zij hebben heel wat meer miljarden dollars op hun rekening staan met de dikke winsten die ze maken. Als wij een fout maken moeten we ook de volle pot betalen, zo'n grote organisatie met hopen geld moet zeker geen uitzondering zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |