Waarschijnlijk bedoelde hij dit:quote:Op zondag 30 mei 2010 00:22 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Paypal is niet een Europese bank maar een Amerikaanse bedrijf. Heb eens de feiten correct.
Snap je het wel?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:49 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Omdat ik iets moet betalen wat alleen via paypal kan
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Lekker zeg, een machtiging afgeven aan PayPal. Waarom leg je je pinpas niet meteen op straat met de pincode erop geschreven?
Mja, tenzij je geld op je paypal wil zetten, dan duurt het ineens 6-9 dagenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dan zijn ze vergeten te melden dat je ook gewoon je paypal aan je rekening kunt koppelen,w aardoor je niks hoeft over te maken, maar dat het meteen van je rekening afgehaald wordt door paypal
Er vallen anders miljoenen mensen in deze scam. Ik krijg ongeveer 2 phishing mails per dag van Paypal en whatnot, om dat nu af te doen als onvoorzichtig....100% voorzichtig is als ik de stekker uit de Pc trek. Waar zijn anders die 3x kloppen reclames voor bedoeld als dit geen reeël probleem was.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 19:43 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben... dan ben je gewoon onvoorzichtig geweest. En is het toch ook een beetje je eigen schuld (in tegenstelling tot een skimapparaat is het namelijk makkelijk om een phishingpagina te herkennen)
Er zijn ook nog steeds genoeg mensen die in Nigeriaanse scam-mails vallen. De hoeveelheid mensen die ergens "intrapt" heeft niets te maken met of het eigen schuld is of niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:38 schreef clowntje69 het volgende:
[..]
Er vallen anders miljoenen mensen in deze scam. Ik krijg ongeveer 2 phishing mails per dag van Paypal en whatnot, om dat nu af te doen als onvoorzichtig....100% voorzichtig is als ik de stekker uit de Pc trek. Waar zijn anders die 3x kloppen reclames voor bedoeld als dit geen reeël probleem was.
Wat is er traag aan? Wat voor methode gebruk je dan?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:55 schreef Vermecelli het volgende:
Terechte klacht, paypal is een beetje traag de laatste maanden. Soms duurt het 10 dagen voor het erop staat.
Je onderschat de computerkennis van velen. Die mooie vergelijking die je uit je mouw schudt gaat niet op. Een exacte replica van een website met dezelfde inlogfunctie, ik vind het niet vreemd dat mensen daar instinken. En dan vergeten we ook nog keyloggers e.d.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:14 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Er zijn ook nog steeds genoeg mensen die in Nigeriaanse scam-mails vallen. De hoeveelheid mensen die ergens "intrapt" heeft niets te maken met of het eigen schuld is of niet.
Bij skimapparaatjes kun je vaak niet eens zien dat er een is geinstalleerd. Bij een phishingmail kun je het heel simpel zien: staat er een slotje/geel balkje, en klopt het adres?
Je moet het je maar zo indenken: Als er iemand met grote letters ING op zijn bestelbusje schildert, en aan de binnenkant een "kantoor" maakt, en vervolgens langskomt en je uitnodigt in een gesprek in het busje, en je pincode en bankpas vraagt, geef je die dan ook? Je had zelf ook wel kunnen zien dat dat kantoor normaal gesproken in het gebouw aan de <vul straatnaam in> zit, in plaats van een busje voor je deur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |