Zijn er ook bewijzen van dergelijke kampen? Of is het van horen-zeggen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 13:26 schreef freejoran het volgende:
[..]
als het alternatief een concentratiekamp, marteling of de dood is...
quote:Leger Zuid-Korea alert op acties Pyongyang
Seoul, 17 juni. Het Zuid-Koreaanse opperbevel houdt rekening met nieuwe provocaties van Noord-Korea nu de spanningen tussen de twee landen verder zijn opgelopen.
Hoewel er geen directe aanwijzingen zijn voor acties van Pyongyang, is het Zuid-Koreaanse leger in hogere staat van paraatheid gebracht. Dit verklaarde de nieuwe chef-staf van het Zuid-Koreaanse leger, Hwang Eui-don, vandaag tijdens een persconferentie. Noord-Korea dreigde dinsdag nog met oorlog als de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties het land verantwoordelijk stelt voor de ramp met het Zuid-Koreaanse marineschip in maart. Volgens een internationaal onderzoek heeft Noord-Korea het schip, de Cheonan, met een torpedo tot zinken gebracht.
Noord-Korea ontkent elke betrokkenheid en heeft dat maandag herhaald tijdens een zitting van de Veiligheidsraad waar Zuid-Korea het onderzoek presenteerde. Ook sommige vredesactivisten in Zuid-Korea betwisten de conclusies van het onderzoek.
De Amerikaanse Azië-gezant, Kurt Campbell, zei vandaag dat de VS en Zuid-Korea de provocaties door Noord-Korea vanuit een positie van „diepe kracht” tegemoet treden. In de Veiligheidsraad bestaat verdeeldheid over de kwestie Cheonan. China, de belangrijkste bondgenoot van Noord-Korea, heeft nog niet op het onderzoek naar ramp gereageerd. Een team van Russische experts, dat in Zuid-Korea eigen onderzoek deed, komt volgens media in Zuid-Korea binnen twee tot drie weken met conclusies.
Bronquote:Update: zaterdag 26 jun 2010, 18:57
De zeven grootste industrielanden en Rusland hebben Noord-Korea veroordeeld voor het tot zinken brengen van een Zuid-Koreaans marineschip. Bij de aanval in maart kwamen 46 Zuid-Koreanen om. De veroordeling staat in de slotverklaring van de G8 in Canada.
De Noord-Koreaanse aanval wordt een bedreiging genoemd voor de vrede in Zuidoost-Azië. Internationaal onderzoek heeft de schuld van de Noord-Koreanen in deze kwestie vastgesteld.[...]
Ik heb dat bericht ook goed gecheckt, ik dacht eerst dat het om de G20 ging en daar is China bij. Het is volgens mij pas van tel voor Noord-Korea als die laatsten hen veroordelen.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Bron
Alsof die er Kim Jong-il zich daar ook maar iets van zal aantrekken. De eeuwige staatshoofd, Kim Il-sung. zal zich er ook niet veel meer van aantrekken.
Dit is goed nieuws. Jammer genoeg blijft China gewoon gevluchte Noord Koreanen repatrieren. Dat is in feite hetzelfde als die lui vermoorden.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Bron
Alsof die er Kim Jong-il zich daar ook maar iets van zal aantrekken. De eeuwige staatshoofd, Kim Il-sung. zal zich er ook niet veel meer van aantrekken.
Noord Korea heeft alle schijn tegen, en terecht. Het regime van Kim Jong-Il is schuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:10 schreef Chooselife het volgende:
Dan vermoed ik dus dat ze onschuldig zijn. Dat lijkt me logisch.
Alle schijn tegen? De VS heeft alle schijn juist tegen. Heb je wel eens van het Tonkin-incident gehoord? Toen kreeg ook de "vijand" de schuld.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:12 schreef waht het volgende:
[..]
Noord Korea heeft alle schijn tegen, en terecht. Het regime van Kim Jong-Il is schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ik geloof dat het idee van een internationale rechtsorde is dat ZELFS Noord-Korea onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Maar ik kan me vergissen. 9/11 is immers gebeurd, en dat veranderde ALLES!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:12 schreef waht het volgende:
[..]
Noord Korea heeft alle schijn tegen, en terecht. Het regime van Kim Jong-Il is schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ja maar dat waren communistische rebellen gesteund door de Sowjetunie, dus die waren schuldig tot het tegendeel bewezen was, snap dat nouquote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Alle schijn tegen? De VS heeft alle schijn juist tegen. Heb je wel eens van het Tonkin-incident gehoord? Toen kreeg ook de "vijand" de schuld.
Per saldo hadden ze geen vinger uitgestoken. Dus toen besloot de VS e.e.a. in scène te zetten.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:15 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja maar dat waren communistische rebellen gesteund door de Sowjetunie, dus die waren schuldig tot het tegendeel bewezen was, snap dat nou
Ja, laten we het onderwerp veranderen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Alle schijn tegen? De VS heeft alle schijn juist tegen. Heb je wel eens van het Tonkin-incident gehoord? Toen kreeg ook de "vijand" de schuld.
Daar doelde ik ook op, daarmee proberende aan te duiden dat 'schuldig tot onschuld bewezen is' een slecht principe is om de waarheid boven tafel te krijgen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:16 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Per saldo hadden ze geen vinger uitgestoken. Dus toen besloot de VS e.e.a. in scène te zetten.
Noord Korea is inmiddels zo vaak schuldig bewezen dat ik weinig waarde meer hecht aan het 'onschuldig tot tegendeel bewezen'-idee wat hen betreft.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:14 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik geloof dat het idee van een internationale rechtsorde is dat ZELFS Noord-Korea onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Maar ik kan me vergissen. 9/11 is immers gebeurd, en dat veranderde ALLES!
Not
Hij verandert niet van onderwerp, hij geeft alleen een voorbeeld om de ander z'n ongelijk te bewijzen.quote:
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:37 schreef waht het volgende:
[..]
Noord Korea is inmiddels zo vaak schuldig bewezen dat ik weinig waarde meer hecht aan het 'onschuldig tot tegendeel bewezen'-idee wat hen betreft.
Z'n reactie is: "Maar zij doen het ook."quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Hij verandert niet van onderwerp, hij geeft alleen een voorbeeld om de ander z'n ongelijk te bewijzen.
Al is Noord Korea niet schuldig aan het tot zinken brengen van dat schip, het verandert helemaal niks aan de toestand in Noord Korea of de daden van het regime aldaar.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:39 schreef superworm het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
En hadden ze het niet gedaan, dan had de onrechtmatige en gruwelijke Vietnam-oorlog er nooit geweest zoals we 'm nu herinneren. Dan was het grasveld rechts van de Reflecting Pool nog gewoon grasveld en geen zwarte muur met 60,000 namen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:39 schreef waht het volgende:
[..]
Z'n reactie is: "Maar zij doen het ook."
Daar hebben we niks aan.
Ik verdedig het beleid van Noord-Korea niet, ik verdedig alleen het recht van een verdachte om tot eventuele schuld bewezen is, zijn onschuld vast te houden. Al werd Kim Jong Il midden op de Champs-Elysees aangetroffen met dertig Franse lijken om hem heen en een rokend machinegeweer in z'n poten, dan nog kan het anders zijn dan je denkt, kan-ie er in geluisd zijn, en wat niet al. Dus eerlijk onderzoek en goede bewijsvoering. Ik heb Irak al meegemaakt en zoiets, hoewel de leiding daar bestaat uit bijzonder grote klootzakken, kun je niet zomaar doen. Met het 'schuldig, finito' argument verlaag je je tot het niveau van een gemiddeld Noord-Koreaans showproces.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:40 schreef waht het volgende:
[..]
Al is Noord Korea niet schuldig aan het tot zinken brengen van dat schip, het verandert helemaal niks aan de toestand in Noord Korea of de daden van het regime aldaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |