abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 22:41:48 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94740835
Waarom al dat gedoe met fysiek zilver? Je kunt toch gewoon in derivaten handelen? Dat is net zo gemakkelijk, veel meer liquide en ook goedkoper.
Als je in koffie of koper handelt ga je dat toch ook niet ergens in een haven opslaan!
The End Times are wild
  maandag 28 maart 2011 @ 22:44:10 #27
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94740982
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:

Als je in koffie of koper handelt ga je dat toch ook niet ergens in een haven opslaan!
Oh, dus ik kan mijn 500 nespresso cups wel wegpleuren? :(
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  maandag 28 maart 2011 @ 22:50:10 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94741398
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh, dus ik kan mijn 500 nespresso cups wel wegpleuren? :(
Zolang je het zelf kunt opdrinken is het prima. Maar waarom zou je 10 ton koffie gaan opslaan? En wat is het verschil nu met zilver?

Dan kun je beter gewoon munten gaan verzamelen als belegging. Dat is dan nog leuk als je er van houdt en het kan allemaal belastingvrij. Maar om nu een paar honderd kilo zilver in een kluis in Zwitserland te laten leggen, de zin ontgaat me.
The End Times are wild
pi_94746298
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zolang je het zelf kunt opdrinken is het prima. Maar waarom zou je 10 ton koffie gaan opslaan? En wat is het verschil nu met zilver?

Dan kun je beter gewoon munten gaan verzamelen als belegging. Dat is dan nog leuk als je er van houdt en het kan allemaal belastingvrij. Maar om nu een paar honderd kilo zilver in een kluis in Zwitserland te laten leggen, de zin ontgaat me.
De zin is dat alleen bij fysieke allocatie ooit zal blijken dat zilver schaars is geworden.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_94746471
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:35 schreef Poekieman het volgende:

[..]

De zin is dat alleen bij fysieke allocatie ooit zal blijken dat zilver schaars is geworden.
So what? Dan kun je beter nu een derivaat op zilver mee pakken. :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94746572
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

So what? Dan kun je beter nu een derivaat op zilver mee pakken. :+
Als iedereen dat deed zou nooit blijken dat zilver schaars was en zou de prijs altijd te laag blijven.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_94749732
Daarom heeft JP morgan nu ook ook de houders van derivaten (zilver) zo'n 1,8 keer de huidige waarde van de huidige koers van het zilver geboden. Dit omdat langzaam maar zeker het besef komt dat zilvermijnen uitgeput raken.

Munten is ook de beste manier om zilver te verzamelen, gewoon de 999 zilveren munten. Buiten de fysieke waarde, zullen deze munten ook hun verzamelwaarde blijven houden.

Overgens de waarde is de afgelopen 2 weken gestegen van 34 dollar per ounce, naar ruim 37 dollar per ounce. Een half jaar geleden zat het nog op amper 20 dollar per ounce.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:49:23 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94750302
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 00:43 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Als iedereen dat deed zou nooit blijken dat zilver schaars was en zou de prijs altijd te laag blijven.
Maar dat beetje zilver dat jij weglegt heeft toch geen enkele invloed op het geheel! En zeker al niet genoeg om de extra kosten goed te maken.

Of beleg jij in zilver vanuit sociale motieven?
The End Times are wild
pi_94750461
Oef. Wat levert een baar zilver op het moment eigenlijk op? (laat ik er nou een hebben liggen)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_94750679
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
En niet belangrijk, hoe zwaar weegt het? Je hebt baren in zoveel afmetingen en gewichten....
pi_94750720
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 09:12 schreef magik7777 het volgende:
Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
En niet belangrijk, hoe zwaar weegt het? Je hebt baren in zoveel afmetingen en gewichten....
een kg
en ik weet niet wat er voor betaald is. (erfenisje)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:16:44 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94750751
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 08:59 schreef seasushi het volgende:
Oef. Wat levert een baar zilver op het moment eigenlijk op? (laat ik er nou een hebben liggen)
Een perfect moment om te verkopen nu!
The End Times are wild
pi_94752123
1kg zilverbaar zou toch wel 900 Euro op moeten leveren denk ik.
pi_94752227
Het feit dat goud/zilver/koper/<willekeurig edelmetaal> zo duur is, is dat er ook aandacht voor is. Het begon met goud en elk mak lam loopt achter de groep aan om er in te investeren. Ik vraag me af wanneer deze bubbel zal gaan barsten :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:28:50 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94752557
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:19 schreef antfukker het volgende:
Het feit dat goud/zilver/koper/<willekeurig edelmetaal> zo duur is, is dat er ook aandacht voor is. Het begon met goud en elk mak lam loopt achter de groep aan om er in te investeren. Ik vraag me af wanneer deze bubbel zal gaan barsten :)
Dat hij gaat barsten is zo goed als zeker. Maar wanneer blijft de grote vraag! Ik zou best willen shorten, maar voor hetzelfde geld gaat hij nog eerst een keertje over de kop voordat de koers zuidwaarts gaat. Je weet het niet.
The End Times are wild
pi_94752663
Het feit dat zilver zo duur is, is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Als de vraag hoog is (en dat zal ie voorlopig nog wel blijven) gezien de vele toepassingen van zilver, en het aanbod laag (zilvermijnen raken uitgeput) Goud is grotendeels een luxe artikel, terwijl zilver industrieel steeds belangrijker word.

Bubbel barsten?, goud en zilver kun je niet bijmaken, er is maar een beperkte hoeveelheid van aanwezig op deze aardbol. Geld daarentegen kun je gewoon bijdrukken, en de inflatie is net zo hoog of hoger als de spaarrente, dus niet echt een lekkere manier om te investeren. Goud en zilver word al jaren duurder en duurder. En dat is echt niet vanwege de "aandacht"

Maar als mensen daar anders over denken prima...
pi_94752919
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:31 schreef magik7777 het volgende:

En speculatie, tegenwoordig bij alles wat waarde heeft en verhandeld wordt ook een grote factor :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:50:22 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94753275
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 10:31 schreef magik7777 het volgende:
Als de vraag hoog is (en dat zal ie voorlopig nog wel blijven) gezien de vele toepassingen van zilver, en het aanbod laag (zilvermijnen raken uitgeput) Goud is grotendeels een luxe artikel, terwijl zilver industrieel steeds belangrijker word.

Bubbel barsten?, goud en zilver kun je niet bijmaken, er is maar een beperkte hoeveelheid van aanwezig op deze aardbol. Geld daarentegen kun je gewoon bijdrukken, en de inflatie is net zo hoog of hoger als de spaarrente, dus niet echt een lekkere manier om te investeren. Goud en zilver word al jaren duurder en duurder. En dat is echt niet vanwege de "aandacht"

Maar als mensen daar anders over denken prima...
De waardestijging van zilver van de afgelopen jaren heeft nauwelijks te maken met een toegenomen vraag vanuit de industrie, maar alles met speculatie.
De voorraad zilver kan prima toenemen, door winning uit zilvermijnen, recycling. De vraag kan afnemen omdat wanneer het te duur wordt er alternatieven gezocht gaan worden. Dat zijn basis economische principes, en ook zilver ontkomt daar niet aan.

Zilver en goud zijn inderdaad enorm in waarde gestegen de afgelopen jaren. Deze commodities vertonen dan ook alle eigenschappen van een bubble, inclusief media-aandacht, believers, et cetera. Het kan nog verder stijgen, maar zal ooit héél hard vallen.

En hoezo raken mijnen uitgeput? Volgens mij wordt er nog steeds meer zilver gewonnen. De voorraad is gigantisch op aarde, voldoende om iedere bewoner van vele kilo's te voorzien.
The End Times are wild
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:09:39 #44
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_94753944
Zilver, goud... het zijn al sinds et economish onrustig werd vluchthavens, en dus gigantisch duurder geworden. En dingen die duur worden, gaan altijd weer eens een keer omlaag. Dus dit is een heel slecht tijdstip om in de metalen te gaan volgens mij...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_94755965
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:31 schreef magik7777 het volgende:
Welke crashes???

[ afbeelding ]

Waarom zijn er zoveel mensen zo sceptisch over zilver? Omdat het minder mooi en waardevol is dan goud? Ik zie het als een betere investering dan goud.
Die moet je eens op logaritmische schaal zetten, ik vind er nog behoorlijk wat afgronden in zitten. 2004, 2006, 2008, -25% vind ik toch wel een forse daling ;)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:34:47 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94756961
Een van de grootste crashes ooit was op zilver:

Zo'n spike als in 1983 hebben we nooit meer gezien, maar nu komt er weer een aan:

Nota bene dat de prijs nu alweer boven de 35 staat! Nog lang niet op de piekprijs, zeker niet als je de inflatie ook meeneemt. Dan zou zilver op 200? oid moeten komen? Maar toen waren er 2 gekke miljardairs die besloten hadden de wereld zilvervoorraad op te kopen. Maar wie weet komt er nu weer zo'n figuur!
Beweren dat zilver historisch goedkoop is, is niet waar dus. Als het 20 jaar lang, van 1985 tot 2005 zo'n beetje rond de 5 dollar/ounce schommelt, en dan opeens in zes jaar tijd 700% stijgt, dan noem ik dat gerust een bubble. Maar het kan nog naar de 70 hoor, dat zul je mij niet horen ontkennen.
The End Times are wild
pi_94762590
Zilver is een mooie shortkandidaat, zijn er ergens putopties hierop te koop? turbos zijn een wanproduct
pi_94762741
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:34 schreef LXIV het volgende:
Een van de grootste crashes ooit was op zilver:
[ afbeelding ]
Zo'n spike als in 1983 hebben we nooit meer gezien, maar nu komt er weer een aan:
[ afbeelding ]
Nota bene dat de prijs nu alweer boven de 35 staat! Nog lang niet op de piekprijs, zeker niet als je de inflatie ook meeneemt. Dan zou zilver op 200? oid moeten komen? Maar toen waren er 2 gekke miljardairs die besloten hadden de wereld zilvervoorraad op te kopen. Maar wie weet komt er nu weer zo'n figuur!
Beweren dat zilver historisch goedkoop is, is niet waar dus. Als het 20 jaar lang, van 1985 tot 2005 zo'n beetje rond de 5 dollar/ounce schommelt, en dan opeens in zes jaar tijd 700% stijgt, dan noem ik dat gerust een bubble. Maar het kan nog naar de 70 hoor, dat zul je mij niet horen ontkennen.
Je kunt natuurlijk wel stellen dat de stijging nu veel geleidelijker is gegaan. En dat er ook meer justifiable redenen zijn om in Zilver te beleggen gezien het gebrek aan andere opties.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:09:17 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94762771
Ik zou nog even wachten met shorten. Je kunt er veel aan verdienen, maar ook heel veel aan verliezen. Afwachten kost niks, je loopt hooguit iets mis.
The End Times are wild
pi_94762832
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:09 schreef LXIV het volgende:
Ik zou nog even wachten met shorten. Je kunt er veel aan verdienen, maar ook heel veel aan verliezen. Afwachten kost niks, je loopt hooguit iets mis.
Die zilver posities die in Januari zo ontzettend in het rood stonden.. Ik heb ze nog steeds! :P Ik denk persoonlijk dat als Japan en het gedoe in midden oosten en noord afrika over zijn dat de aandelen weer in rustiger vaarwater komen en dus weer zullen stijgen. Ik zie goud en zilver daarin niet zo snel meegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')