Luisteren. Geen raad opdringen. Ze moet haar eigen pad kiezen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:24 schreef zorgzaamvriendin het volgende:
Heee,,
Ik heb me hier op aangemeld omdat ik ergens mee zat.
Mijn vriendin is vanaf haar 8ste tot haar 12e verkracht door haar bloedeigen broer.
En ze heeft mij vertrouwt en mij het verteld.
Ik en haar zus weten het. Ze zit ook bij jeugdzorg.
Maar weten jullie wat ik kan doen om haar te helpen en haar nog beter te steunen?
Alvast bedankt
Uhm, verkrachten in het algemeen ook hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:26 schreef Repelsteeltju het volgende:
Waarom is hij op haar 12e gestopt? Is hij betrapt?
Je eigen zus verkrachten is natuurlijk diep triest. ;_;
Van familie moet je het hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:28 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Uhm, verkrachten in het algemeen ook hoor.
Dat idd. Er in ieder geval voor haar zijn en betrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:25 schreef wachtwoordalweerkwijt het volgende:
[..]
Luisteren. Geen raad opdringen. Ze moet haar eigen pad kiezen.
Als ze maar steun krijgt.
Dit dusquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:25 schreef wachtwoordalweerkwijt het volgende:
[..]
Luisteren. Geen raad opdringen. Ze moet haar eigen pad kiezen.
Als ze maar steun krijgt.
Wat is dat nou weer voor een kutreactie ? Ze vraagt toch om hulp en advies ? Ze noemt nergens namen of adressen of weet ik veel wat. Dus vertel jij ff waarom zij het dan niet hier mag neerzettenquote:
dan ga je op Fok om raad vragen..quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:24 schreef zorgzaamvriendin het volgende:
Heee,,
Ik heb me hier op aangemeld omdat ik ergens mee zat.
Mijn vriendin is vanaf haar 8ste tot haar 12e verkracht door haar bloedeigen broer.
Maar weten jullie wat ik kan doen om haar te helpen en haar nog beter te steunen?
Alvast bedankt
Dat zou zomaar kunnen helpen, als er niet van die treurneuzen in zo'n topic bijdehand komen doenquote:
Ze schrijft haar vriendin te willen steunen en vraagt advies.quote:
Dit vraag ik me dus ook af.quote:
TS, moet zich ook niet laten afschrikken. Het is het tijdstip en morgen komen er vast reacties waar ze iets aan heeft.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:10 schreef DjinN het volgende:
precies wat ik ook al gezegd heb...net of alle kutreacties hier haar überhaupt verder helpen..
Als ze er achter komt dat je het zo open en bloot op een forum post vertrouwd ze je denk ik niet meer zo :/quote:Op donderdag 27 mei 2010 21:24 schreef zorgzaamvriendin het volgende:
En gáát ze überhaupt aangifte doen?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 12:14 schreef Stefan het volgende:
Ik mis wel wat info. Hoe oud is ze nu? En de broer? Wanneer gaat ze aangifte doen?
Kan idd best zijn dat het vrijwillig was, dat ze samen wat gerotzooit hebben, en dat zuslief daar laten van is gaan walgen en het daarom probeert 'goed' te praten onder het mom van "mijn broer heeft mij verkracht" omdat hij dan de oudere is. Alleen is dit ook zo lullig zeggen als ze wel 4 jaar onder dwang seks met hem heeft gehad....quote:Op maandag 31 mei 2010 17:04 schreef Henk-B het volgende:
Weet je zeker dat ze het toendertijd niet zelf wilde?
Was het geen doktertje spelen?
Hou oud was de broer?
Sig is wel erg dubieus!
hee,quote:Op maandag 31 mei 2010 18:58 schreef Stefan het volgende:
Is TS een man, ik dacht een meisjesvriendin? Gezien de naam
Ik vraag me echt af hoe een jongen van 12 al zo verknipt kan raken dat hij zijn zusje 4 jaar lang verkracht...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:23 schreef zorgzaamvriendin het volgende:
[..]
hee,
Zijn broer is vier jaar ouder dan zij zelf. Hij stopte toen zij (mijn vriendin) naar de middelbare school ging. misschien schrok hij hierdoor.
Ze wil geen aangifte doen, want het is haar broer.
Ik ben een meisje, en mijn vriendin in nu 14 jaar.
Ik heb haar leren kennen op de middelbare school.
Ik wist altijd dat er wat was, en had ook al zo'n idee dat het dit was maar ik wou niet te snel een conclusie trekken.
Maar het bleek dus wel waar te zijn.
Probeer haar in contact te brengen met Slachtofferhulp, dit is allemaal vertrouwelijk dus niemand komt het verder te weten. Het kan haar wel heel erg helpen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:23 schreef zorgzaamvriendin het volgende:
[..]
hee,
Zijn broer is vier jaar ouder dan zij zelf. Hij stopte toen zij (mijn vriendin) naar de middelbare school ging. misschien schrok hij hierdoor.
Ze wil geen aangifte doen, want het is haar broer.
Ik ben een meisje, en mijn vriendin in nu 14 jaar.
Ik heb haar leren kennen op de middelbare school.
Ik wist altijd dat er wat was, en had ook al zo'n idee dat het dit was maar ik wou niet te snel een conclusie trekken.
Maar het bleek dus wel waar te zijn.
Ze was 8 toen hij haar begon te verkrachten, niet 4quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe een jongen van 12 al zo verknipt kan raken dat hij zijn zusje 4 jaar lang verkracht...
I know?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:30 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ze was 8 toen hij haar begon te verkrachten, niet 4(staat in de OP)
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
I know?
Lees nog eens. Ze is 4 jaar lang verkracht, van haar 8e tot haar 12e.
Je geeft zelf aan dat het eerste ook een mogelijkheid is, waarom dan geen vertrouwen?quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:37 schreef gnilrednoz het volgende:
Als ze geen aangifte wil doen is ze of laf of overdrijft ze, wat mij betreft.
Misschien was t wel geen verkrachting maar kreeg ze gewoon later spijt.
Sorry als ik heel kritisch ben, maar ik ben mn vertrouwen in de mens een beetje kwijt en bij dit soort verhalen daarom misschien overly critical. Maargoed.
Ligt er ook aan welke cultuur het meisje vertegenwoordigt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:37 schreef gnilrednoz het volgende:
Ik snap je vraag niet zo goed. Laf is een optie, ja. Daarom juist geen vertrouwen, toch? Ik kan geen sympathie opbrengen voor lafheid. En daarom geen vertrouwen in de mensheid, omdat dit soort gedrag teveel voorkomt.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat het eerste ook een mogelijkheid is, waarom dan geen vertrouwen?
In sommige culturen zijn vrouwen ondergeschikt en durven ze niks, maar of dat laf is. Ben nu wel benieuwd naar de afkomst, word best relevant nu.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:50 schreef gnilrednoz het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet zo goed. Laf is een optie, ja. Daarom juist geen vertrouwen, toch? Ik kan geen sympathie opbrengen voor lafheid. En daarom geen vertrouwen in de mensheid, omdat dit soort gedrag teveel voorkomt.
Daar heb je een punt, in bepaalde situaties zou het dan wel begrijpelijker zijn als ze op zo'n leeftijd er niks van durfde te zeggen, dat klopt. Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan eigenlijk.quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ligt er ook aan welke cultuur het meisje vertegenwoordigt.
Dat geloof ik zo ook wel. Maargoed, tienermeisjes.. naïef, dom, enzo. Vaak dan. Kan zomaar gelul zijn, dat komt zo vaak voor joh. Ik blijf sceptischquote:Op donderdag 3 juni 2010 09:56 schreef Stefan het volgende:
Google maar eens op 'verkracht door broer'
Komt vaker voor dan je denkt zo te zien.
Het lijkt me geheel logisch dat je niet zo snel aangifte doet als je broer de dader is. Helemaal als haar ouders er nog niet van op de hoogte zijn...quote:Op donderdag 3 juni 2010 09:37 schreef gnilrednoz het volgende:
Misschien was t wel geen verkrachting maar kreeg ze gewoon later spijt.
Sorry als ik heel kritisch ben, maar ik ben mn vertrouwen in de mens een beetje kwijt en bij dit soort verhalen daarom misschien overly critical. Maargoed.
Want jij bent ervaringsdeskundige? Gooi het maar weer op Borderline lekker makkelijk.quote:
En waarom denk jij (gelijk) aan borderline?quote:Op zondag 6 juni 2010 01:19 schreef THEFXR het volgende:
toen ik het las dacht ik borderline, wat heeft ze gedaan om zelf hulp te zoeken,want jij bent dit nu voor haar aan het doen.
was mijn eerste indruk.quote:Op zondag 6 juni 2010 08:46 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
En waarom denk jij (gelijk) aan borderline?
Iedereen die zegt te zijn verkracht maar geen hulp wil zoeken heeft volgens hem borderline en doet het om de aandacht.quote:Op zondag 6 juni 2010 08:46 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
En waarom denk jij (gelijk) aan borderline?
Niet elk slachtoffer wil hulp en dat hoeft niet meteen te betekenen dat ze borderliner zijn. Bovendien valt borderline pas vast te stellen op volwassen leeftijd (>18). Misschien moet je je er toch wat meer in verdiepen.quote:Op zondag 6 juni 2010 09:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
was mijn eerste indruk.
wat doen het slachtoffer ervoor om hulp te zoeken?
je leest niet goed, wat ik stel helemaal niks vast. ik zeg duidelijk dat ik er aan dacht.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet elk slachtoffer wil hulp en dat hoeft niet meteen te betekenen dat ze borderliner zijn. Bovendien valt borderline pas vast te stellen op volwassen leeftijd (>18). Misschien moet je je er toch wat meer in verdiepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |