Hoe kom je aan die cijfers ... 63% ... 27%quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:13 schreef ethiraseth het volgende:
Heh, ik ben een wandelend GL stereotype.![]()
Snap alleen die percentages soms niet. Zoals bij die van Groenlinks: 63% van de stemmers reist met het openbaar vervoer, tegen 27% van Nederland. En volgens de grafiek is dat 47% meer dan gemiddeld. Hoe komen ze op die 47%?
Staat in het grafiekje van GroenLinks. 63% van de GL stemmers reist per OV tegenover 27% van alle Nederlanders. En dat is dan 47% meer dan gemiddeld.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die cijfers ... 63% ... 27%
quote:In de grafieken van Synovate staat weergegeven in hoeverre de achterban van een bepaalde partij afwijkt van de gemiddelde Nederlander. Achter elk aspect staan twee percentages vermeld. Het eerste percentage heeft betrekking op de achterban van de betreffende partij, het tweede percentage slaat op alle Nederlanders. Die afwijking kan als positief (in groen) of als negatief (in rood) zijn aangeduid. Let wel: de percentages die genoemd staan, zijn indices. Het drukt de afwijking uit.
de sp is een partij die echt puur voor de laagste inkomens opkomt. ik denk dat veel mensen toch doorhebben dat dit niet het beste voor de economie in zijn geheel is.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 11:23 schreef dylany het volgende:
[..]
Dit is de partij waar ik sinds maandag overweeg om op te stemmen. Gek dat er weinig werkenden zijn die op de SP stemmen want de meeste werkende mensen vallen niet in het hoogste belastingtarief.
Ik zou wel eens willen weten wat de bezwaren van de werkende mensen tegen de SP zijn.
63% tegenover een ander percentage is wat anders dan 47% meer dan het gemiddelde percentage ...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:37 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Staat in het grafiekje van GroenLinks. 63% van de GL stemmers reist per OV tegenover 27% van alle Nederlanders. En dat is dan 47% meer dan gemiddeld.
Uit de uitleg bij de grafieken:
[..]
Dat. En ik woon niet in het Westen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mijn profiel klopt wel met D66, behalve dat ik wel narigheid heb meegemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |