Wtf?quote:Op maandag 7 juni 2010 21:50 schreef Herkauwer het volgende:
Zo, net Evy les 11 gedaan. Ik merk dat ik toch best snel herstel maar het continue hardlopen echt nog niet gewend ben. Maar het is goed vol te houden en mijn tempo begint zich te stabiliseren rond de 15,5 a 16 km/u.
Het bevalt wel dat lopen
Whoa. Da's rap.quote:Op maandag 7 juni 2010 21:50 schreef Herkauwer het volgende:
Zo, net Evy les 11 gedaan. Ik merk dat ik toch best snel herstel maar het continue hardlopen echt nog niet gewend ben. Maar het is goed vol te houden en mijn tempo begint zich te stabiliseren rond de 15,5 a 16 km/u.
Het bevalt wel dat lopen
Loop je tijdens de rustintervallen echt ruim 10km/u? Da's flink doorstappen hoor? Of hardloop je dan nog steeds?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:14 schreef Herkauwer het volgende:
Misschien makkelijker om een grafiekje erbij te doenhttp://rnkpr.com/a6ho6a
Nee, dat is echt lopen.quote:Op maandag 7 juni 2010 22:17 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Loop je tijdens de rustintervallen echt ruim 10km/u? Da's flink doorstappen hoor? Of hardloop je dan nog steeds?
Hoe ging het deze keer dan? Moet te doen zijn als je dit al gedaan hebt! Welke les was dit?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:22 schreef MrData het volgende:
Het goede nieuws: net 5,6,7,8 min gelopen (eerste keer loopstuk van 8 min).![]()
Het slechte nieuws: van Evy moeten we overmorgen 4x8 min. doen
Het ging juist wel goed eigenlijk, les 19. Meer de gedachte om vanuit stilstand 8 minuten te doen terwijl het vorige week nog met 2 minuten begon...denk ikquote:Op maandag 7 juni 2010 22:24 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoe ging het deze keer dan? Moet te doen zijn als je dit al gedaan hebt! Welke les was dit?
Naar mijn mening loop je gewoon veels te snel. Zeker wanneer je net begint? Dat moet je langzaam opbouwen en vanzelf merk je wat je perfecte tempo is. Steken krijg ik ook altijd als ik in de eerste minuten boven mijn ideale tempo zit. Je bent niet de 400 meter aan het doen, zodat je helemaal op bent als je over de finish gaat. De truc is om het op te bouwen, zodat je dit tempo uren vol kan houden. Hierdoor kweek je conditie en krijg je met de maand meer training ook steeds minder last van kramp etc etc.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:29 schreef andrew.16 het volgende:
Bah.
Ik ben al een maand aan het hardlopen alleen wat een drama.
Ik heb alles al geprobeerd maar ik krijg elke keer na 2km steken in m'n zij. Iedereen zegt: Moet je maar doorlopen, gaat wel weg.
Nou niet dus. Ik hyperventileer zowat als ik verder loop.
Wat ik al heb geprobeerd:
Ochtend/avond:
-Niets eten of drinken
-Alleen glas water drinken
-Alleen wat eten
-Beide
s'avonds dan ook minimaal 3 uur van te voren avond eten.
En dan ook nog:
-Rustig beginnen
-Snel beginnen
Ik had nog gehoord dat ik moet proberen om met m'n buik adem te halen, maar geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
Het klote is dat ik op een lekker tempo ren van 15 km/h maar moet stoppen door steek en niet door moeheid.
Tips?
Hoevaak heb je al gelopen als ik vragen mag? Loop je recht? Niet te veel schudden. Gebruik je handen goed? Leg de focus/angst niet op het buikpijn krijgen, maar denk altijd positief. Vaak is het eerste stukje even mentaal doorzetten en dan gaat alles vanzelf.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:09 schreef andrew.16 het volgende:
Heeft denk ik geen zin, ik heb al geprobeerd om rustig te beginnen maar dan krijg ik ook al steek.
Maar ik probeer het de volgende keer gewoon weer met een rustig tempo.
Ik heb vroeger geroeid en daar moesten we ook hardlopen, dus ik heb al 'ervaring', alleen toen kreeg ik ook al steek.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hoevaak heb je al gelopen als ik vragen mag? Loop je recht? Niet te veel schudden. Gebruik je handen goed? Leg de focus/angst niet op het buikpijn krijgen, maar denk altijd positief. Vaak is het eerste stukje even mentaal doorzetten en dan gaat alles vanzelf.
Ik zou toch eens proberen om heel "relax" te lopen en juist niks aan het spannen. Probeer zo licht mogelijk te lopen. Handen los mee laten bewegen. Gezicht ook vrij ontspannen zijn werk laten doen. Dan gebruik je al je kracht voor je benen.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 10:20 schreef andrew.16 het volgende:
[..]
Ik heb vroeger geroeid en daar moesten we ook hardlopen, dus ik heb al 'ervaring', alleen toen kreeg ik ook al steek.
Nu ben ik al iets langer dan een maand aan het hardlopen, 15 keer gedaan. Door het roeien heb ik een rechte rug dus daar ligt het niet aan. Handen weet ik niet, hoe moet ik ze goed gebruiken? En ja het is wel zo dat ik altijd aan 't steek denkt. Net voor het hardlopen span ik m'n buikspieren op een of andere rede altijd aan omdat ik dan denk aan het steek.Maar daar kan ik niks aan doen, is automatisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |