abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82385197
Zo les 16 van Evy maar eens lopen. Ik zie dat er regen onderweg is ( ) dus ik ga nog even voor de bui uit hopelijk.
  zondag 6 juni 2010 @ 08:18:28 #152
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_82385285
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef Game_Error het volgende:
hoe nemen jullie drinken mee voor tijdens het hardlopen? Ik zoek nog een geschikte oplossing.
Hoeveel ga je hardlopen dan? Je kan toch wel een half uur hardlopen zonder wat te drinken?
pi_82387060
Vanochtend les 8 van Evy gelopen. Steeds twee minuten om 1 minuut; in het begin goed vol te houden maar naar het einde toe werd het zwaarder. Wel kicken om te merken dat mijn conditie echt vooruit gaat!
  zondag 6 juni 2010 @ 11:35:57 #154
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82388049
quote:
Op zondag 6 juni 2010 08:18 schreef Neelix het volgende:

[..]

Hoeveel ga je hardlopen dan? Je kan toch wel een half uur hardlopen zonder wat te drinken?
Eens voor 30 minuten heb je niet perse water nodig. Oke met dit weer momenteel ( 27 graden ) zou een klein flesje misschien wel handig zijn, maar normaal gesproken kan je makkelijk 45 min lopen zonder water.
pi_82388448
Vandaag les 10 met mijn moeder gelopen die wilde graag mee Ze heeft het volgemaakt. Ik ging de laatste 3 minuten nog maar even op mijn eigen tempo lopen, anders had ik ook niet zoveel aan de les natuurlijk. Maar het was wel leuk. Ook minder saai om met zijn twee-en te lopen als je het zelfde tempo kan aanhouden lijkt me.
pi_82388494
Ik ben redelijk doodgegaan vanochtend. Les 16 van Evy. Mensen wat was het WARM! Maar goed, wel weer uitgelopen, plus nog een paar extra intervalletjes omdat m'n rondje nog niet af was. Heb wel ff flink bij moeten komen (en drinken!).
pi_82389517
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:35 schreef Drassss het volgende:

[..]

Eens voor 30 minuten heb je niet perse water nodig. Oke met dit weer momenteel ( 27 graden ) zou een klein flesje misschien wel handig zijn, maar normaal gesproken kan je makkelijk 45 min lopen zonder water.
Ik las op een site dat je pas vanaf 1 uur lopen water nodig hebt onderweg.

En nu ga ik snel naar die hardloopwedstrijd. Brrrr, ik ben toch een beetje zenuwachtig!!
  zondag 6 juni 2010 @ 12:31:57 #158
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82389798
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:24 schreef Dwab het volgende:

[..]

En nu ga ik snel naar die hardloopwedstrijd. Brrrr, ik ben toch een beetje zenuwachtig!!
Klopt het heeft te maken met de temperatuur en of je binnen/buiten aan het lopen bent. Sommige mensen krijgen ook sneller een droge mond, zodat ze sneller iets willen drinken. Verschil is uiteraard ook of je 30 min gaat lopen of 2 uur. Bij 2 uur ga je uiteraard wel al om de 15 min drinken etc
pi_82393742
Ik heb voor mijn verjaardag zo'n flesjesband cadeau gekregen. Deze moet ik nog eens uitproberen, maar ik zal hem waarschijnlijk alleen nodig hebben wanneer ik meer dan 5 km ga lopen of bij temperaturen van > 30°C. Tijdens wedstrijden heb je over het algemeen ook drinkposten onderweg. Het is wel handig om van te voren uit te zoeken op welke afstand deze drinkposten staan, zodat je tijdens trainingen alvast kunt oefenen met drinken.

Met mijn voeten gaat het vandaag wel goed, maar ik ga vanmiddag maar niet te wild doen tijdens mijn trainingsrondje. Ik heb overigens deze week niet echt pijn gehad of dat ik niet kon lopen, maar wel een teken om even rust te houden. Om het herstel en mijn energiebalans te versterken slik ik sinds 2 maanden ook extra magnesium/kalk supplementen. Samen met een verbeterd dieet merk ik een sterke verbetering van mijn conditie. Ook is mijn taille met centimeters geslonken, ondanks dat ik slechts 65 kg weeg

Dwab, succes met je wedstrijd! Welke afstand staat er op het programma en wat is je streeftijd?
pi_82396827
Shit zeg, was toch best kut lopen vandaag. Doel was: 5 km, gaat dat goed, dan gewoon doorlopen. Na 4 km kreeg ik onwijze buikpijn, werd misselijk en duizelig, dus ben toen gestopt (mijn benen hielden er vanzelf mee op). Daarna nog een heel stuk gewandelt en laatste km weer gelopen. Uiteindelijk heb ik dus 5 km gelopen (als je de wandelpauze niet meetelt) wél binnen een half uur. Dus mijn tempo is wel goed.

Volgende keer beter
  zondag 6 juni 2010 @ 18:09:26 #161
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_82405302
quote:
Op zondag 6 juni 2010 12:24 schreef Dwab het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? Heb je veel last van regen gehad onderweg? Alhoewel me dat minder erg lijkt dan al die warmte.

[ Bericht 0% gewijzigd door lemonlime op 06-06-2010 18:17:36 ]
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_82406657
En ik ben weer terug van het hardlopen!

Het lopen ging beter dan verwacht. In Eerbeek was het om 17:00 uur bewolkt en warm, maar omdat er toch nog redelijk wat wind stond niet erg benauwd. Prima moment om te trainen dus.

Uit voorzorg nu rustig begonnen en pas na een paar honderd meter het tempo langzaam opschroeven. Tijdens de training heb ik vanwege de lichte blessure eens niet aan mijn snelheid kunnen werken. In plaats daarvan ben ik maar weer eens extra gaan letten op mijn ademhaling. Dus inademen via de neus en uitademen via de mond.
Uiteindelijk heb ik maar 1 keer tussendoor gewandeld en dit pas na ruim 3 km. Het laatste stuk zakte het tempo nog wat in, maar heb alleen de laatste 200 meter nog uitgewandeld. In totaal 4,6 km hardgelopen in 24:30. Netto eindtijd dus 28:30 met een gemiddelde snelheid van 10,5 km/hr

[ Bericht 7% gewijzigd door hp38guser op 06-06-2010 19:02:32 ]
pi_82407449
quote:
Op zondag 6 juni 2010 18:09 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? Heb je veel last van regen gehad onderweg? Alhoewel me dat minder erg lijkt dan al die warmte.
Het was echt énorm warm en benauwd. We liepen om half 2 dus echt op 't heetst van de dag, midden door de stad en de zon scheen de hele tijd fel. Op 't parcours waren een paar stukken waar je even 100m in de schaduw kon lopen, maar omdat iedereen op die plekken ging lopen was t gelijk te druk.... Dus... ook niet echt de moeite. Hier in 't Noorden hebben we trouwens geen regen gehad, nog steeds niet... Was 't maar waar! Er was echt geen zuchtje wind zelfs!

Ik ben het eerste stuk samen met mijn vriendin gelopen, we moesten ons allebei erg inhouden door al die mensen die langzaam voor ons liepen. We waren vet aan t praten en aan t lachen, op een bepaald moment hadden we zelfs de slappe lach ... kost natuurlijk veel energie later kreeg zij het zwaarder en ik ging nog steeds lekker, maar besloot bij haar te blijven, heb een stukje zachter gelopen. Maar toen wilde ze echt lopen en ben ik doorgelopen, toen ben ik gaan versnellen op de laatste 2km, dat was wel lekker, want ik zat achter twee vrouwen aan die een fijn ritme hadden. Ik ben toen tot de finish achter hen aangelopen. Dat was nog wel even zwaar de laatste halve kilometer. Mijn benen voelde wel goed, maar mijn maag kromp soort ineen en mijn hoofd was enoooorm rood, door die volle zon! Normaal loop ik ook altijd 's avonds als het is afgekoeld, en dan ook nog onder de bomen! Nooit zo midden in de stad....

Maargoed, al met al was het toch súpertof om weer eens met zoiets mee te doen, Het geeft een goed gevoel! En met mijn tijd ben ik best tevreden: 29:53 !!

pi_82407765
Daarom probeer ik ook zoveel mogelijk onder alle omstandigheden te trainen. De temperatuur viel aan het eind van de middag nog wel mee. In Eerbeek was het volgens buienradar ongeveer 24°C. Omstandigheden waar ik eerder dit jaar ook al onder getraind heb. Straks als het echt zomer is zal het nog wel wat zwaarder worden.

Dwab, knap dat je toch bent wezen lopen vanmiddag. Je zal zien dat wanneer je vaker onder warme omstandigheden traint je lichaam zich er wel op aanpast.
  zondag 6 juni 2010 @ 19:21:04 #165
50430 Yuki
Student Midwife
pi_82408102
@ dwab: Wat ontzettend goed!!! Onder deze omstandigheden een 5km (toch?) lopen in zo'n goede tijd, daar kan ik alleen maar van dromen

Here's hoping dat t morgenochtend vroeg droog is, dan ga ik met hernieuwde motivatie weer eens goed aan de slag
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_82409255
@Yuki, als extra motivatie kan je bijvoorbeeld ook met jezelf afspreken pas weer hier een bericht te plaatsen nadat je gelopen hebt. Voor mij werkt het bijvoorbeeld goed om echt vooruit te plannen welke dagen mijn rustdagen zijn en welke dag ik dus ga lopen. Zo hoef je je niet steeds schuldig te voelen als je eens een dag overslaat. Immers was dat de rustdag die je van te voren had gepland. Als het niet te hard regent kan je overigens prima lopen zonder teveel af te koelen.
pi_82409480
Goed gedaan Dwab! .
pi_82423773
Weekendje weg geweest. Nu aan het bijlezen. Lees veel over blessures.....hoop voor iedereen dat het meevalt en dan iedereen snel weer verder kan zoals hij/zij wil.
Dwab, super joh, je eerste loop! Jij was toch pasgeleden klaar met Evy? Ik kan me nog niet voorstellen dat ik een 5k kan en al helemaal niet binnen 30minuten, maar dat komt door mijn slakkentempo!

Vandaag, ondanks weekendje weg, flink wat genuttigde wijn vrijdag- en gisteravond en zeer weinig slaap, toch gaan lopen in vreemde omgeving. Was wel eens lekker. Had wel wat last van opkomende alcoholdampen (naar mijn idee)....arme natuur zo om 9u 's ochtends!
Temperatuur was al wel aan de flink warme kant en absoluut momenten gehad dat ik dacht niet meer verder te kunnen. Maarrrr, les 24 zit in the pocket, 10 en 20 minuten lopen. totaal 3.89km gelopen in 31.42 = 7.37km/u. hartslag wel hoog, maar daar geef ik meerdere oorzaken aan => warm weer, weinig slaap, veel alcohol genuttigd, maar gemiddeld was ie 168, met een max van 181.

Morgen en dinsdag niet lopen en dan woensdag starten aan laatste week.....vind het heel raar.......moet maar gauw wat leuke mixjes van 30 minuten en langzaam meer gaan maken.

ga nu zo gauw naar bed!
probeer deze week weer wat meer op iedereen te reageren!

Loop ze weer allemaal!
pi_82430382
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:06 schreef Dwab het volgende:

[..]

Maargoed, al met al was het toch súpertof om weer eens met zoiets mee te doen, Het geeft een goed gevoel! En met mijn tijd ben ik best tevreden: 29:53 !!

Mooie tijd, daar kan je de volgende keer (als je met jezelf afspreekt om meteen te rennen) toch wel minuten vanaf halen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 juni 2010 @ 09:28:31 #170
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_82430385
Kewl onder de 30 op je eerste run!

Ik ben gisteren voor het eerst zonder Evy, zonder muziek en zonder tracker gaan lopen, mn 5,7 km rondje

Goed ingelopen met wandelen, dribbelen en 2 maal een stukje snel rennen, nog even wandelen en van start

Heb 1 keer een minuut gewandeld en 1 keer gestopt voor mn veter. Tempo was hoog, vergelijkbaar met mn laatste run (10,5 km/h) en ik heb mn ademhaling veranderd (kon hem nu goed horen zo zonder oortje)

Ik merkte dat ik het lekkerst loop met 2 stappen in, 2 stappen uit te ademen. Ga de komende dagen dit herhalen en dan ben ik echt klaar met Evy 0-5!

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 07-06-2010 13:18:37 ]
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 7 juni 2010 @ 09:42:56 #171
30252 Soempie
Procreating
pi_82430759
Dwab, supergoed! Echt knap dat je kunt lopen zo midden op de dag.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_82439640
Dankjewel allemaal! Ik ben zelf ook erg fier op mezelf!! Mijn benen voelen een beetje zwaar, maar helemaal niet zo erg als ik had verwacht. Verder geen spierpijn.

Ik neem even een paar dagen rust en dan woensdag en vrijdag ga ik de laatste twee lessen van Evy lopen en maandag begin ik lekker met de opbouw naar de 10 kilometer! Ga denk ik die van Renate Wennemars doen, die lessen naar de 10km heb ik namelijk op een mp3 staan en dat lijkt me wel leuk! Weer even een andere stem en andere muziek in mijn oren dan Evy.

Fijn!!
  maandag 7 juni 2010 @ 13:47:05 #173
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_82439903
Leuk topic!

Ik ga beginnen met week 7 van de 0-5 km. Ik loop wel eens vaker hard maar dan zeer onregelmatig, week 7 lijkt me dan goed om mee te beginnen. En proberen vol te houden, uiteraard
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
  FOK!fossiel maandag 7 juni 2010 @ 13:49:07 #174
1455 Keroppi
kool kikker
pi_82439979
Voor mij is het aftellen naar zondag, de Adidas Ladies Run in Rotterdam. In principe heb ik al regelmatig een rondje van 5km gelopen, maar ik heb het nooit getimed, laat staan dat ik ook maar een idee heb hoe hard ik loop. Ben dus heel erg benieuwd naar m'n tijd straks!

Hebben jullie dat trouwens ook, dat de eerste paar minuten soms wel het zwaarst lijken? Ik heb zelf altijd een moment (ben ik de straat nog niet uit bij wijze van spreken) dat ik denk 'ik haal het nooit'. Zou het iets te maken hebben van het omschakelen van anaeroob naar aerobe verbranding, is het iets mentaals of moet je gewoon even in 'de kadans' komen?

Ik weet trouwens nog niet of ik blijf hardlopen na zondag, ik merk namelijk dat ik het vooral doe omdat ik een doel (de wedstrijd) heb, maar het echt leuk vinden.... neh.

(En omdat de wedstrijd in het teken van Pink Ribbon staat heb ik maar even roze nagellak aangeschaft, ben ik nog een beetje 'in thema')
Chick on a mission
  maandag 7 juni 2010 @ 13:55:48 #175
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_82440230
quote:
Op maandag 7 juni 2010 13:49 schreef Keroppi het volgende:
Voor mij is het aftellen naar zondag, de Adidas Ladies Run in Rotterdam. In principe heb ik al regelmatig een rondje van 5km gelopen, maar ik heb het nooit getimed, laat staan dat ik ook maar een idee heb hoe hard ik loop. Ben dus heel erg benieuwd naar m'n tijd straks!

Hebben jullie dat trouwens ook, dat de eerste paar minuten soms wel het zwaarst lijken? Ik heb zelf altijd een moment (ben ik de straat nog niet uit bij wijze van spreken) dat ik denk 'ik haal het nooit'. Zou het iets te maken hebben van het omschakelen van anaeroob naar aerobe verbranding, is het iets mentaals of moet je gewoon even in 'de kadans' komen?

Ik weet trouwens nog niet of ik blijf hardlopen na zondag, ik merk namelijk dat ik het vooral doe omdat ik een doel (de wedstrijd) heb, maar het echt leuk vinden.... neh.

(En omdat de wedstrijd in het teken van Pink Ribbon staat heb ik maar even roze nagellak aangeschaft, ben ik nog een beetje 'in thema')
Wat ik mezelf heb aangeleerd is een vast tempo te lopen. Het voordeel wat ik had was dat ik binnen in een zaal liep waar ik rondjes kon lopen en dus ook timen hoe snel ik liep. Vanzelf ga je een vast tempo elke keer lopen wat minder pijn doet en niet vermoeiend is. Als je dat kan vasthouden merk je het verschil tussen 5 of 10 kilometer niet eens meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')