Hoeveel ga je hardlopen dan? Je kan toch wel een half uur hardlopen zonder wat te drinken?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef Game_Error het volgende:
hoe nemen jullie drinken mee voor tijdens het hardlopen? Ik zoek nog een geschikte oplossing.
Eens voor 30 minuten heb je niet perse water nodig. Oke met dit weer momenteel ( 27 graden ) zou een klein flesje misschien wel handig zijn, maar normaal gesproken kan je makkelijk 45 min lopen zonder water.quote:Op zondag 6 juni 2010 08:18 schreef Neelix het volgende:
[..]
Hoeveel ga je hardlopen dan? Je kan toch wel een half uur hardlopen zonder wat te drinken?
Ik las op een site dat je pas vanaf 1 uur lopen water nodig hebt onderweg.quote:Op zondag 6 juni 2010 11:35 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eens voor 30 minuten heb je niet perse water nodig. Oke met dit weer momenteel ( 27 graden ) zou een klein flesje misschien wel handig zijn, maar normaal gesproken kan je makkelijk 45 min lopen zonder water.
Klopt het heeft te maken met de temperatuur en of je binnen/buiten aan het lopen bent. Sommige mensen krijgen ook sneller een droge mond, zodat ze sneller iets willen drinken. Verschil is uiteraard ook of je 30 min gaat lopen of 2 uur. Bij 2 uur ga je uiteraard wel al om de 15 min drinken etcquote:Op zondag 6 juni 2010 12:24 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ik las op een site dat je pas vanaf 1 uur lopen water nodig hebt onderweg.
En nu ga ik snel naar die hardloopwedstrijd. Brrrr, ik ben toch een beetje zenuwachtig!!
Hoe is het gegaan? Heb je veel last van regen gehad onderweg? Alhoewel me dat minder erg lijkt dan al die warmte.quote:Op zondag 6 juni 2010 12:24 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ik las op een site dat je pas vanaf 1 uur lopen water nodig hebt onderweg.
En nu ga ik snel naar die hardloopwedstrijd. Brrrr, ik ben toch een beetje zenuwachtig!!
Het was echt énorm warm en benauwd. We liepen om half 2 dus echt op 't heetst van de dag, midden door de stad en de zon scheen de hele tijd fel. Op 't parcours waren een paar stukken waar je even 100m in de schaduw kon lopen, maar omdat iedereen op die plekken ging lopen was t gelijk te druk.... Dus... ook niet echt de moeite. Hier in 't Noorden hebben we trouwens geen regen gehad, nog steeds niet... Was 't maar waar! Er was echt geen zuchtje wind zelfs!quote:Op zondag 6 juni 2010 18:09 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan? Heb je veel last van regen gehad onderweg? Alhoewel me dat minder erg lijkt dan al die warmte.
quote:Op zondag 6 juni 2010 19:06 schreef Dwab het volgende:
[..]
Maargoed, al met al was het toch súpertof om weer eens met zoiets mee te doen, Het geeft een goed gevoel! En met mijn tijd ben ik best tevreden: 29:53 !!
![]()
![]()
Wat ik mezelf heb aangeleerd is een vast tempo te lopen. Het voordeel wat ik had was dat ik binnen in een zaal liep waar ik rondjes kon lopen en dus ook timen hoe snel ik liep. Vanzelf ga je een vast tempo elke keer lopen wat minder pijn doet en niet vermoeiend is. Als je dat kan vasthouden merk je het verschil tussen 5 of 10 kilometer niet eens meer.quote:Op maandag 7 juni 2010 13:49 schreef Keroppi het volgende:
Voor mij is het aftellen naar zondag, de Adidas Ladies Run in Rotterdam. In principe heb ik al regelmatig een rondje van 5km gelopen, maar ik heb het nooit getimed, laat staan dat ik ook maar een idee heb hoe hard ik loop. Ben dus heel erg benieuwd naar m'n tijd straks!
Hebben jullie dat trouwens ook, dat de eerste paar minuten soms wel het zwaarst lijken? Ik heb zelf altijd een moment (ben ik de straat nog niet uit bij wijze van spreken) dat ik denk 'ik haal het nooit'. Zou het iets te maken hebben van het omschakelen van anaeroob naar aerobe verbranding, is het iets mentaals of moet je gewoon even in 'de kadans' komen?
Ik weet trouwens nog niet of ik blijf hardlopen na zondag, ik merk namelijk dat ik het vooral doe omdat ik een doel (de wedstrijd) heb, maar het echt leuk vinden.... neh.
(En omdat de wedstrijd in het teken van Pink Ribbon staat heb ik maar even roze nagellak aangeschaft, ben ik nog een beetje 'in thema')
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |