Ik kan ook niet door m'n neus ademen bij het lopen! Al meteen bij de start, en ook als ik heel rustig loop, als ik alleen door m'n neus adem dan krijg ik geen lucht, alsof m'n neus bij het eerste greintje inspanning al (gedeeltelijk) dicht gaat zitten. Toch heb ik geen allergieen of verkoudheid, en door m'n mond adem ik best rustig, 't is niet of ik buiten adem raak. Wel goed te lezen dat er meer mensen last van hebben.quote:Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Yuki het volgende:
[..]
Door mn neus ademen met hardlopen gaat me nooit goed af. Hoe goed m'n conditie ook is. 2 jaar geleden, toen ik nog een uur aan een stuk kon lopen, was dat ook een uur lang via m'n mond ademen. Door m'n neus krijg ik het te benauwd, dan houd ik het voor geen meter vol
Loop je op eigen muziek? Misschien dat dat ook zal schelen als je je eigen muziek gaat gebruiken na de lessen.quote:Op donderdag 3 juni 2010 14:56 schreef Dwab het volgende:
Gisteren les 25 gelopen! Ik ben al bijna op het einde! De 2 keer 15 minuten gingen prima! Het enige wat ik nu nog lastig vindt aan 30 minuten lopen is dat het soms zoooooo saaai is! Die 30 minuten lijken soms echt eindeloos te duren en om dat maandenlang vol te houden en steeds maar weer die deur uit te rennen, ik weet het niet hoor... dat is de grote barricade die ik denk ik nog moet overwinnen.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 20:35 schreef mstx het volgende:
Ben net voor het eerst in 1,5 jaar weer gaan hardlopen. 35 minuten vond ik zelf niet slecht.![]()
tvp
Goed, dat werd dus niks...quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:36 schreef Yuki het volgende:
Morgen weer... Het moet nu echt, anders ga ik veel te veel achteruit.
Ben benieuwd of ik die les van morgen uberhaupt vol ga houden
Wat bij mij het beste werkt is niet denken of ik zal gaan, maar gewoon gaan. Zodra ik mezelf de kans geef om een beetje te gaan twijfelen of het wel een goed idee is om te gaan, gaat het mis en komt er niks van.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:01 schreef Yuki het volgende:
[..]
Goed, dat werd dus niks...
Zou ik mezelf voor mn werk wel op tijd mn bed uit weten te schoppen om te kunnen gaan lopen?
Da's bij mij normaal ook zo hoor. Alleen slaap ik nauwelijks en doet bij wakker worden m'n hele lichaam zeer. Dan is de motivatie echt heel ver te zoekenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Wat bij mij het beste werkt is niet denken of ik zal gaan, maar gewoon gaan. Zodra ik mezelf de kans geef om een beetje te gaan twijfelen of het wel een goed idee is om te gaan, gaat het mis en komt er niks van.
Ik hoop dat dat nog verandert als ik er echt plezier in ga krijgen....
Ow ok..dat is anders, ik heb alleen last van mijn eigen luiheid die me tegenhoudt. Pijn is wat anders.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:06 schreef Yuki het volgende:
[..]
Da's bij mij normaal ook zo hoor. Alleen slaap ik nauwelijks en doet bij wakker worden m'n hele lichaam zeer. Dan is de motivatie echt heel ver te zoeken
Neuh, spanning denk ik. Vooral nek en schouders doen pijn. Benen ook wel wat, maar daar is nog wel overheen te komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Ow ok..dat is anders, ik heb alleen last van mijn eigen luiheid die me tegenhoudt. Pijn is wat anders.
Pijn door het hardlopen?
Klinkt alsof je een nieuw kussen nodig hebt.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef Yuki het volgende:
[..]
Neuh, spanning denk ik. Vooral nek en schouders doen pijn. Benen ook wel wat, maar daar is nog wel overheen te komen.
Wat spanning betreft zou hardlopen wel weer goed zijn, ff mn hoofd leeg krijgen... Maarja, daar heb ik dan echt wat sterkere motivatie voor nodig
Dat kussen is het probleem niet. Vrij nieuw en nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 13:46 schreef Cudles het volgende:
[..]
Klinkt alsof je een nieuw kussen nodig hebt.
Gewoon beginnen met hardlopen dan. Ik voel me ook fitter nu ik begonnen ben, minder snel moe en vrolijker. Gezonde geest in een gezond lichaamquote:Op vrijdag 4 juni 2010 14:12 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat kussen is het probleem niet. Vrij nieuw en nooit problemen mee gehad.
Klinkt alsof ik wat rust in m'n leven nodig heb
Daar ben ik ook een beetje bang voor, ik ga morgen weer lopen. Dat wordt van te voren veel drinken.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:20 schreef Adelante het volgende:
Teeeeering, wat was het al vroeg warm vanmorgen![]()
Ik heb vanochtend om 8 uur les 22 gelopen, (15-15) en ik heb nog nooit zo gezweet!! Het spatte er echt vanafquote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:20 schreef Adelante het volgende:
Ik ben om 8 uur les 26 gaan lopen (10-12-12), maar ging echt kapot op het middenstuk, terwijl ik voor m'n gevoel niet eens heel hard ging. Ik heb me kapot gezweet en m'n hartslag zat continu boven de 180. Gelukkig koelt het maandag wat af, als ik op mag voor de laatste les van serie 1.
Dat dus, maar dan om half 8 met les 13 (2,3,5,5,5). De warmte, mijn 3 rustdagen en een pijnlijke enkel maakten het er niet makkelijk op.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:44 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend om 8 uur les 22 gelopen, (15-15) en ik heb nog nooit zo gezweet!! Het spatte er echt vanaf. Ik dacht dat we een redelijk tempo hadden maar uiteindelijk was het toch maar 6 km, inclusief opwarmen. Volgende keer beter
.
Nog twee weekjes en dan op naar de 10!
De omstandigheden zijn er gewoon even niet naar. Maar dat komt vanzelf wel goedquote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:23 schreef Cudles het volgende:
[..]
Gewoon beginnen met hardlopen dan. Ik voel me ook fitter nu ik begonnen ben, minder snel moe en vrolijker. Gezonde geest in een gezond lichaam
Goed dat je wel bent gegaan, dapper! Heel veel beterschap met je enkel.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 12:47 schreef Yuki het volgende:
[..]
Dat dus, maar dan om half 8 met les 13 (2,3,5,5,5). De warmte, mijn 3 rustdagen en een pijnlijke enkel maakten het er niet makkelijk op.
Wel blij dat ik ben gegaan, vrees nu alleen voor m'n enkel
(...)
Laatste lesquote:Op zaterdag 5 juni 2010 09:20 schreef Adelante het volgende:
Ik ben om 8 uur les 26 gaan lopen (10-12-12), maar ging echt kapot op het middenstuk, terwijl ik voor m'n gevoel niet eens heel hard ging. Ik heb me kapot gezweet en m'n hartslag zat continu boven de 180. Gelukkig koelt het maandag wat af, als ik op mag voor de laatste les van serie 1.
Vind ik gezien de warmte toch echt wel een goed tempo hoorquote:Op zaterdag 5 juni 2010 11:44 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ik dacht dat we een redelijk tempo hadden maar uiteindelijk was het toch maar 6 km, inclusief opwarmen. Volgende keer beter.
Niet stom....herkenbaarquote:Op zaterdag 5 juni 2010 21:49 schreef Dwab het volgende:
Morgen heb ik mijn eerste officiële 5km loop. Ik ga samen met een vriendin lopen die ook al een tijdje aan 't trainen is. We doen het puur voor de lol en het uitlopen, dus ik verwacht geen denderende tijd. Zeker niet omdat we om 1 uur 's middags door hartje stad gaan lopen, dan is het dus net súperwarm en geen schaduw, en heet asfalt etc... Maarja, we doen t gewoon rustig aan. Misschien ga ik wel proberen de laatste kilometer wat te versnellen als dat nog lukt.
Alvast heel veel succes![]()
Ik heb vanaf woensdag niet meer gelopen en toen ik vanmiddag een stukje naar de winkel liep voelde mijn benen helemaal goed! Dus... ik hoop gewoon dat ik lekker en relaxt kan lopen... En ik hoop niet een enorm rood hoofd te krijgen...Wil toch een beetje mooi zijn op zo'n loop, stom he?!
quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef Game_Error het volgende:
hoe nemen jullie drinken mee voor tijdens het hardlopen? Ik zoek nog een geschikte oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |