abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82305397
Zo'n GPS is toch altijd leuk. Dat je ziet hoe je het gedaan heb, dat het niet alleen maar op je gevoel gaat.

Ik was woensdag geweest, 7 km, en nu ga ik zondag weer (ga nog steeds maar 2x per week lopen). Vandaag gefitnesst en we hebben geroeid! Nou dat is ook best zwaar moet ik zeggen. En ik heb mijn buikspieren voor het eerst in hele lange tijd een flinke opdonder gegeven, denk dat ik wel drie kwartier buikspieren heb getraind. Hoop dat de spierpijn voor zondag wel een beetje weg is.
pi_82305574
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 17:16 schreef Yuki het volgende:

[..]

Door mn neus ademen met hardlopen gaat me nooit goed af. Hoe goed m'n conditie ook is. 2 jaar geleden, toen ik nog een uur aan een stuk kon lopen, was dat ook een uur lang via m'n mond ademen. Door m'n neus krijg ik het te benauwd, dan houd ik het voor geen meter vol
Ik kan ook niet door m'n neus ademen bij het lopen! Al meteen bij de start, en ook als ik heel rustig loop, als ik alleen door m'n neus adem dan krijg ik geen lucht, alsof m'n neus bij het eerste greintje inspanning al (gedeeltelijk) dicht gaat zitten. Toch heb ik geen allergieen of verkoudheid, en door m'n mond adem ik best rustig, 't is niet of ik buiten adem raak. Wel goed te lezen dat er meer mensen last van hebben.

Zonet voor 't eerst na het avondeten gelopen, ging nog heel best. Alleen de laatste kilometer liep ik voor m'n gevoel wel wat langzamer dan gewoonlijk (weer geen horloge meegenomen, ik wilde mezelf niet opjagen de eerste keer na het eten en als ik ga kijken & zie dat ik onder de 10KM/uur loop, ga ik toch weer pushen). Nadeel van tegen de schemer lopen: door een mug gebeten op m'n scheenbeen tijdens het uitwandelen & strekken.
pi_82307713
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 14:56 schreef Dwab het volgende:
Gisteren les 25 gelopen! Ik ben al bijna op het einde! De 2 keer 15 minuten gingen prima! Het enige wat ik nu nog lastig vindt aan 30 minuten lopen is dat het soms zoooooo saaai is! Die 30 minuten lijken soms echt eindeloos te duren en om dat maandenlang vol te houden en steeds maar weer die deur uit te rennen, ik weet het niet hoor... dat is de grote barricade die ik denk ik nog moet overwinnen.
Loop je op eigen muziek? Misschien dat dat ook zal schelen als je je eigen muziek gaat gebruiken na de lessen.
Wat betreft je vraag over wel/geen rust voor een wedstrijd, misschien dat ze in het topic voor amateurhardlopers daar antwoord op kunnen geven, geloof dat daar meer lopers zitten die wedstrijden lopen
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 20:35 schreef mstx het volgende:
Ben net voor het eerst in 1,5 jaar weer gaan hardlopen. 35 minuten vond ik zelf niet slecht.

tvp
*jaloers*
pi_82322262
Vanochtend les 23 gelopen. Het was al warm om 9.30u (ok, wilde eigenlijk 2u eerder al gaan lopen.... ).
Met de eerste 10min en eerste deel van de 12min iets te hard van stapel gelopen. Kakte behoorlijk in tijdens de laatste 12 minuten.....maar, heb het volgehouden en helemaal uitgelopen!
Hartslag was ontzettend hoog, ik denk combi van te hard bezig+het warme weer.......
maar vandaag iig 4.28km gelopen in 35.50min = 7.17km/u. Hartslag was niet zo denderend, gemiddeld 170, max was 183.....kortom, die moeten weer lager.....
ga nu gauw spulletjes pakken.....weekendje weg!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:01:52 #130
50430 Yuki
Student Midwife
pi_82322501
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:36 schreef Yuki het volgende:
Morgen weer... Het moet nu echt, anders ga ik veel te veel achteruit.
Ben benieuwd of ik die les van morgen uberhaupt vol ga houden
Goed, dat werd dus niks...
Zou ik mezelf voor mn werk wel op tijd mn bed uit weten te schoppen om te kunnen gaan lopen?
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_82324901
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:01 schreef Yuki het volgende:

[..]

Goed, dat werd dus niks...
Zou ik mezelf voor mn werk wel op tijd mn bed uit weten te schoppen om te kunnen gaan lopen?
Wat bij mij het beste werkt is niet denken of ik zal gaan, maar gewoon gaan. Zodra ik mezelf de kans geef om een beetje te gaan twijfelen of het wel een goed idee is om te gaan, gaat het mis en komt er niks van.
Ik hoop dat dat nog verandert als ik er echt plezier in ga krijgen....
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:06:33 #132
50430 Yuki
Student Midwife
pi_82325142
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:01 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Wat bij mij het beste werkt is niet denken of ik zal gaan, maar gewoon gaan. Zodra ik mezelf de kans geef om een beetje te gaan twijfelen of het wel een goed idee is om te gaan, gaat het mis en komt er niks van.
Ik hoop dat dat nog verandert als ik er echt plezier in ga krijgen....
Da's bij mij normaal ook zo hoor. Alleen slaap ik nauwelijks en doet bij wakker worden m'n hele lichaam zeer. Dan is de motivatie echt heel ver te zoeken
pi_82325443
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:06 schreef Yuki het volgende:

[..]

Da's bij mij normaal ook zo hoor. Alleen slaap ik nauwelijks en doet bij wakker worden m'n hele lichaam zeer. Dan is de motivatie echt heel ver te zoeken
Ow ok..dat is anders, ik heb alleen last van mijn eigen luiheid die me tegenhoudt. Pijn is wat anders.
Pijn door het hardlopen?
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:14:51 #134
50430 Yuki
Student Midwife
pi_82325516
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:13 schreef kieskleurig het volgende:

[..]

Ow ok..dat is anders, ik heb alleen last van mijn eigen luiheid die me tegenhoudt. Pijn is wat anders.
Pijn door het hardlopen?
Neuh, spanning denk ik. Vooral nek en schouders doen pijn. Benen ook wel wat, maar daar is nog wel overheen te komen.
Wat spanning betreft zou hardlopen wel weer goed zijn, ff mn hoofd leeg krijgen... Maarja, daar heb ik dan echt wat sterkere motivatie voor nodig
pi_82326824
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:14 schreef Yuki het volgende:

[..]

Neuh, spanning denk ik. Vooral nek en schouders doen pijn. Benen ook wel wat, maar daar is nog wel overheen te komen.
Wat spanning betreft zou hardlopen wel weer goed zijn, ff mn hoofd leeg krijgen... Maarja, daar heb ik dan echt wat sterkere motivatie voor nodig
Klinkt alsof je een nieuw kussen nodig hebt.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 14:12:07 #136
50430 Yuki
Student Midwife
pi_82328002
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 13:46 schreef Cudles het volgende:

[..]

Klinkt alsof je een nieuw kussen nodig hebt.
Dat kussen is het probleem niet. Vrij nieuw en nooit problemen mee gehad.
Klinkt alsof ik wat rust in m'n leven nodig heb
  zaterdag 5 juni 2010 @ 09:20:02 #137
3185 Adelante
To let it go now
pi_82357643
Teeeeering, wat was het al vroeg warm vanmorgen

Ik ben om 8 uur les 26 gaan lopen (10-12-12), maar ging echt kapot op het middenstuk, terwijl ik voor m'n gevoel niet eens heel hard ging. Ik heb me kapot gezweet en m'n hartslag zat continu boven de 180. Gelukkig koelt het maandag wat af, als ik op mag voor de laatste les van serie 1.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_82357676
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 14:12 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat kussen is het probleem niet. Vrij nieuw en nooit problemen mee gehad.
Klinkt alsof ik wat rust in m'n leven nodig heb
Gewoon beginnen met hardlopen dan. Ik voel me ook fitter nu ik begonnen ben, minder snel moe en vrolijker. Gezonde geest in een gezond lichaam
pi_82360097
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 09:20 schreef Adelante het volgende:

Daar ben ik ook een beetje bang voor, ik ga morgen weer lopen. Dat wordt van te voren veel drinken.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 11:44:41 #140
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_82360346
quote:

Ik ben om 8 uur les 26 gaan lopen (10-12-12), maar ging echt kapot op het middenstuk, terwijl ik voor m'n gevoel niet eens heel hard ging. Ik heb me kapot gezweet en m'n hartslag zat continu boven de 180. Gelukkig koelt het maandag wat af, als ik op mag voor de laatste les van serie 1.
Ik heb vanochtend om 8 uur les 22 gelopen, (15-15) en ik heb nog nooit zo gezweet!! Het spatte er echt vanaf . Ik dacht dat we een redelijk tempo hadden maar uiteindelijk was het toch maar 6 km, inclusief opwarmen. Volgende keer beter .

Nog twee weekjes en dan op naar de 10!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 12:47:40 #141
50430 Yuki
Student Midwife
pi_82362136
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:44 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend om 8 uur les 22 gelopen, (15-15) en ik heb nog nooit zo gezweet!! Het spatte er echt vanaf . Ik dacht dat we een redelijk tempo hadden maar uiteindelijk was het toch maar 6 km, inclusief opwarmen. Volgende keer beter .

Nog twee weekjes en dan op naar de 10!
Dat dus, maar dan om half 8 met les 13 (2,3,5,5,5). De warmte, mijn 3 rustdagen en een pijnlijke enkel maakten het er niet makkelijk op.
Wel blij dat ik ben gegaan, vrees nu alleen voor m'n enkel
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 09:23 schreef Cudles het volgende:

[..]

Gewoon beginnen met hardlopen dan. Ik voel me ook fitter nu ik begonnen ben, minder snel moe en vrolijker. Gezonde geest in een gezond lichaam
De omstandigheden zijn er gewoon even niet naar. Maar dat komt vanzelf wel goed Deze week even wat minder, jammer de bammer
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:05:01 #142
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_82362619
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 12:47 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat dus, maar dan om half 8 met les 13 (2,3,5,5,5). De warmte, mijn 3 rustdagen en een pijnlijke enkel maakten het er niet makkelijk op.
Wel blij dat ik ben gegaan, vrees nu alleen voor m'n enkel
(...)
Goed dat je wel bent gegaan, dapper! Heel veel beterschap met je enkel.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_82372171
Ik merk ook ineens dat ik erg last heb van beide voeten. Misschien dat het toch met het weer te maken heeft.
pi_82376413
Nou, hier gaat het niet zo hard

Ik heb woensdag voor het laatst gelopen, maar dat ging superslecht. Was nogal gestresst, dus het lag niet zo zeer aan dat het te moeilijk was, maar was even niet het goede moment.

Maar, nu het volgende. Ik heb gisteravond een avond verkleed rond gelopen op een kinderavond, en een paar keer stukjes gerend en wat gesprongen. En nu voel ik weer enorm mijn scheen, waar nog altijd een blauw plekje zit van toen het de vorige keer zeer deed (toen ik op mijn oude schoenen liep).

Nu heb ik waarschijnlijk woensdag pas weer tijd (even extreem druk), dus misschien heeft het dan genoeg rust gehad. Hoop het maar!
pi_82376614
Bij mij ging het vanochtend gelukkig wel best goed. Ik heb een oudere les herhaald vanwege de warmte, dus ben 5-3-5-3 gaan lopen en dat was goed te doen zelfs met de warmte.
Ik vond nu een poging wagen die 20 minuten te lopen niet zo handig.
quote:

Laatste les
Ga je hierna door met 5-10?
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 11:44 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ik dacht dat we een redelijk tempo hadden maar uiteindelijk was het toch maar 6 km, inclusief opwarmen. Volgende keer beter .
Vind ik gezien de warmte toch echt wel een goed tempo hoor Knap!

@Yuki sterkte met je enkel, hopelijk valt het mee.
@hp38guser jij ook sterkte met je voeten, hopelijk inderdaad alleen problemen door de warmte en geen blessure.
@LieLie dat is mooi balen van je scheen....en heb je last van een blauwe plek omdat je je een x gestoten had of heb je die blauwe plek gekregen door het lopen?
pi_82377322
Wat een blessures hier allemaal, ik hoop dat jullie allemaal snel weer fit zullen zijn! Ik heb nog niet gelopen met de warmte, maar ik ga me er wel mentaal vast op voorbereiden n.a.v. jullie verhalen... Het is dus echt een stuk zwaarder?

Morgen heb ik mijn eerste officiële 5km loop. Ik ga samen met een vriendin lopen die ook al een tijdje aan 't trainen is. We doen het puur voor de lol en het uitlopen, dus ik verwacht geen denderende tijd. Zeker niet omdat we om 1 uur 's middags door hartje stad gaan lopen, dan is het dus net súperwarm en geen schaduw, en heet asfalt etc... Maarja, we doen t gewoon rustig aan. Misschien ga ik wel proberen de laatste kilometer wat te versnellen als dat nog lukt.

Ik heb vanaf woensdag niet meer gelopen en toen ik vanmiddag een stukje naar de winkel liep voelde mijn benen helemaal goed! Dus... ik hoop gewoon dat ik lekker en relaxt kan lopen... En ik hoop niet een enorm rood hoofd te krijgen... Wil toch een beetje mooi zijn op zo'n loop, stom he?!
pi_82377369
@Kieskleurig, voor zover ik weet heb ik me niet gestoten. Het is ook precies de plek die zeer doet als ik er op druk, en ik voel er een klein bobbeltje. Dus volgens mij komt het van het lopen.

Succes alvast Dwab!
pi_82377701
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 21:49 schreef Dwab het volgende:
Morgen heb ik mijn eerste officiële 5km loop. Ik ga samen met een vriendin lopen die ook al een tijdje aan 't trainen is. We doen het puur voor de lol en het uitlopen, dus ik verwacht geen denderende tijd. Zeker niet omdat we om 1 uur 's middags door hartje stad gaan lopen, dan is het dus net súperwarm en geen schaduw, en heet asfalt etc... Maarja, we doen t gewoon rustig aan. Misschien ga ik wel proberen de laatste kilometer wat te versnellen als dat nog lukt.

Alvast heel veel succes

Ik heb vanaf woensdag niet meer gelopen en toen ik vanmiddag een stukje naar de winkel liep voelde mijn benen helemaal goed! Dus... ik hoop gewoon dat ik lekker en relaxt kan lopen... En ik hoop niet een enorm rood hoofd te krijgen... Wil toch een beetje mooi zijn op zo'n loop, stom he?!
Niet stom....herkenbaar
  zaterdag 5 juni 2010 @ 22:33:46 #149
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_82378679
hoe nemen jullie drinken mee voor tijdens het hardlopen? Ik zoek nog een geschikte oplossing.
ff wachten nog
pi_82379958
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 22:33 schreef Game_Error het volgende:
hoe nemen jullie drinken mee voor tijdens het hardlopen? Ik zoek nog een geschikte oplossing.

zoiets?

of deze:

of:

met deze erin:

[ Bericht 17% gewijzigd door Dwab op 05-06-2010 23:20:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')