quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:39 schreef AryaMehr het volgende:
Ik zou TS eerder als achterlijk bestempelen, dan als hoogbegaafd.
Da's nooit meer helemaal goed gekomen zo te zien.quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:39 schreef artisdemarsis het volgende:
Ik ben hoogbegaafd en op mijn 'gewone'school werd ik alleen maar gepest door de andere kinderen.. ik was jonger dan zij en kon wel goed leren, maar sociaal liep ik achter omdat zij al 'volwassener' waren.. ze hielden zich bezig met jongens en ik met poppen bijvoorbeeld. Dingen als jongens, make up en popmuziek interesseerden me niet, ik las liever een goed boek. Toen ik naar de middelbare ging was ik de eerste jaren ook heel verlegen en viel buiten de boot. Waarom zou je je kind met domme kinderen om laten gaan? het geniet veel meer van soortgenoten en later zal het ook geen VMBo vrouw nemen en op een werkplaats werken.
Er wordt heel hard gewerkt in bv. de schoonmaakbranche.. En als je dan beseft dat het budget voor de schoonmaak vaak een sluitpost op de begroting van een bedrijf is, dat schoonmaakbedrijven elkaar kapot concurreren, dat je nooit zekerheid van een vaste werkplek omdat je altijd gedetacheerd bent, er vaak op een schandalige manier met mensen om wordt gegaan, dat je ook nog eens zeer flexibel moet zijn. (Je hebt bijna altijd gebroken diensten, op onmogelijke tijden)quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik zelf dat soort werk zou moeten doen dan weet ik a) dat ik niet meer terugkan naar mijn huidige levensstandaard en b) dat ik mijn best moet blijven doen, zelfs met zo`n baantje.
Welnee, hij hekelt de individualiteit, maar niet als het zijn eigen individu betreft..quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:21 schreef Northside het volgende:
Zou TS het woord solidariteit wel kennen?
FaaL bedoel je?quote:Op donderdag 27 mei 2010 14:01 schreef AryaMehr het volgende:
Kan een mod wellicht het topic verplaatsen naar F&L?
Het altijd streven naar de top is wat ons mensen zo'n succesvolle soort maakt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:43 schreef artisdemarsis het volgende:
Waarom accepteren mensen niet gewoon hun situatie en maken ze het beste ervan? We kunnen niet allemaal aan de top staan...
Er is een verschil tussen streven en wensen. Bij streven doe je er ook wat voor. Veel van die figuren menen recht te hebben op veel terwijl ze er niets voor doen.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:58 schreef FBreijer het volgende:
[..]
Het altijd streven naar de top is wat ons mensen zo'n succesvolle soort maakt.
Goed punt.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:11 schreef mirved het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen streven en wensen. Bij streven doe je er ook wat voor. Veel van die figuren menen recht te hebben op veel terwijl ze er niets voor doen.
Wat een negatieve rare kijk heb je op de wereld, een strippenkaart voor de psycholoog lijkt mij niet verkeerd.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:43 schreef artisdemarsis het volgende:
Een VMBO-er die 2 x gezakt is die toch maar blijft roepen dat hij hoogb egaafd is en dat het de schuld is van de maatschappij. Schoonmakers die te lui waren tijdens hun schooltijd en nu zeuren dat ze te weinig verdienen... wat is er toch mis in de wereld? Vroeger kenden mensen hun plaats. Je werd geboren als arbeider en stierf als arbeider, tenzij je werkelijk talent had, dan bewees je de wereld wat een aanwinst je was. Lelijke mensen trouwden met lelijke mensen of gaven heel veel geld om met een knap iemand te trouwen. Tegenwoordig is iedereen opeens 'individu' en verdient iedereen een 'kans'. Tuig wordt opeens kansjongeren genoemd en elke vetzak krijgt op tv een make over... waarna hij nog steeds de sneue vetzak is van daarvoor maar met een nieuw lichaam... Waarom accepteren mensen niet gewoon hun situatie en maken ze het beste ervan? We kunnen niet allemaal aan de top staan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |