abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82306474
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:20 schreef Neelix het volgende:

Zow, doe jij even dingen ver doortrekken.
Moeten we dan allemaal maar braaf doen wat de overheid zegt en verwachten dat de overheid al onze problemen oplost? Lijkt me niet echt gezond voor een democratie.
Wat heeft dat met gezondheid van democratie te maken ?

Het is gewoon absurd dat de overheid leegstand zou bestrijden door in feite onder voorwaarden huisvredebreuk te gedogen, en tegelijkertijd zich met ALLERLEI woningzaken bemoeit tot in detail. Splitsing van woningen, woonvergunningen, dakkapellen, welstandscommissie, brandveiligheid, isolatienormen etc etc.

Dan is het een grote smoes om te zeggen dat de overheid niets aan leegstand zou kunnen doen op normale wijze, namelijk regels stellen en handhaven. Doen ze ook op vele andere terreinen.

En als je hoort (ik weet niet of het klopt) dat 't gros van de krakers tegenwoordig uit criminele Spanjaarden, illegalen en Oost-Europeanen zou bestaan (als dat waar is), dan mag je je helemaal wel 3x achter de oren krabben. Dan heeft kraken helemaal NIETS met bestrijden van leegstand te maken. Maar dan wordt 'the scene' gewoon de hand boven het hoofd gehouden door de (linkse) bestuurders in de grote steden, niet zelden zelf met een verleden in die hoek.

En al die fijne initiatieven die voortgekomen zouden zijn uit de kraakbeweging? Zouden die niet ontstaan zijn als de betrokkenen gewoon netjes een pand moesten huren, zoals iedereen, zoals iedere vereniging? Volgens mij is 't enige concreet positieve de goedkope woonruimte door anti-kraak. Maar ook dat is een zwaktebod. De overheid zou gewoon moeten zorgen voor voldoende en betaalbare woonruimte, niet via dit soort vreemde constructies met hun vele nadelen.

M'goed, dit hoort niet meer in STA maar moet eigenlijk in NWS/POL .
pi_82315812
Jeeeeh, terug van mijn ban. Ga dit weekend voor het eerst van mijn leven door de Utrechtse grachten varen!
pi_82315944
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:35 schreef Nielsch het volgende:
Jeeeeh, terug van mijn ban. Ga dit weekend voor het eerst van mijn leven door de Utrechtse grachten varen!
Welkom terug dan.
Het is idd mooi om Utrecht eens van die kant te zien.
En zoals het weer nu is, moet je eens doorvaren de Krommerijn af richting Amelisweerd.
Is schitterend die kant van Utrecht
  vrijdag 4 juni 2010 @ 10:09:15 #104
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_82317933
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:35 schreef Nielsch het volgende:
Was je uit heel Utrecht geband ofzo
Und ein frau ist ein frau
pi_82322919
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 10:09 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Was je uit heel Utrecht geband ofzo
Nee alleen van Fok gelukkig. Zou toch wat zijn, dat ik mn eigen huis niet meer in kom...
pi_82323045
Over een week of 3 heeft Utrecht er trouwens een nieuwe vrouwelijke inwoner bij... Ze zoekt geen kamer want die staat al voor haar klaar!
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:21:31 #107
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_82323228
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee alleen van Fok gelukkig. Zou toch wat zijn, dat ik mn eigen huis niet meer in kom...
En dan moeten slapen in troosteloze plaatsen als Nieuwegein of Maarssenbroek

Ach, ik ben ook een keer geband. Het is schijnbaar policy op Fok! dat je geen kritiek mag geven op Google ads Ze zullen er wel aan verdienen ofzo.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 12:22:41 #108
270029 Herr_Uberfrutzel
Genau ist genau
pi_82323296
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:17 schreef Nielsch het volgende:
Over een week of 3 heeft Utrecht er trouwens een nieuwe vrouwelijke inwoner bij... Ze zoekt geen kamer want die staat al voor haar klaar!
Gefeliciteerd

Vader geworden? Of een Pools importbruidje gehaald
pi_82332409
Verdorie, kon ik bijna een kamer krijgen aan de Boothstraat. Helaas bijna afgestudeerd dus zou ik er over een jaar alweer uitmoeten Ook zonde van het verhuizen.
Too much is never enough!
pi_82333622
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:53 schreef The6thgate het volgende:
Verdorie, kon ik bijna een kamer krijgen aan de Boothstraat. Helaas bijna afgestudeerd dus zou ik er over een jaar alweer uitmoeten Ook zonde van het verhuizen.
In dat gare studentenhuis? Daar wil je eigenlijk niet wonen, dat pand is fuckin smerig.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_82335445
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:22 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Vader geworden? Of een Pools importbruidje gehaald
Ben het nog niet geworden, daarom stond er ook: "over drie weken..."

pi_82335471
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 15:53 schreef The6thgate het volgende:
Dat huis dat bij die Christelijke vereniging hoort?
pi_82338901
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:21 schreef dreamzk het volgende:

[..]

In dat gare studentenhuis? Daar wil je eigenlijk niet wonen, dat pand is fuckin smerig.
Oh geen idee, nooit geweest.. Is van de ssh dus niet van NSU.
Ik hou m'n ogen wel open naar appartementjes
pi_82340708
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:18 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Pepijn Zwanenberg

[ afbeelding ]

Oh mijn god, Pepijn. Die blijft er bizar uitzien. Is toch stiekem wel een bekende Utrechter, met zijn kraakgedoe enzo. Rare gast, wist niet dat hij in de gemeenteraad zit.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 23:55:24 #115
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_82352667
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 17:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ben het nog niet geworden, daarom stond er ook: "over drie weken..."

Wordt het nog druk in utrecht, hier komt er over 9 weken 1 inwonen
pi_82356904
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Oh mijn god, Pepijn. Die blijft er bizar uitzien. Is toch stiekem wel een bekende Utrechter, met zijn kraakgedoe enzo. Rare gast, wist niet dat hij in de gemeenteraad zit.
Waar moet ik hem van kennen dan? Meestal schenk ik niet zoveel aandacht aan mensen met een raar kapsel en een hond aan een touw....
pi_82360355
Ah soms heb je toch van die leuke momenten in Utrecht. Fietste gisteren via Mariaplaats richting de gracht. Dan rij je daar op af, en zie je achter de huizen heel mooi de Dom verlicht door de zon. Of lekker met mooi weer een omweg pakken door het museumkwartier. Goeie dingen
  zaterdag 5 juni 2010 @ 13:06:47 #118
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_82362676
Utregters

Zijn er hier mensen die een idee hebben waar we in Utrecht of omgeving (Heuvelrug?) een mooie lange trap vinden, liefst in de buitenlucht, welke geschikt is om sportief de beenspieren op te trainen?

De stationstrappen of werftrappen lijken me niet zo geschikt, en verder zou ik echt niet weten waar een geschikte trap te vinden is!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 14:45:54 #119
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_82365508
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 13:06 schreef tummeke het volgende:
Utregters

Zijn er hier mensen die een idee hebben waar we in Utrecht of omgeving (Heuvelrug?) een mooie lange trap vinden, liefst in de buitenlucht, welke geschikt is om sportief de beenspieren op te trainen?

De stationstrappen of werftrappen lijken me niet zo geschikt, en verder zou ik echt niet weten waar een geschikte trap te vinden is!
Ik kwam laatst midden in het bos bij Rhijnauwen een trap tegen. Maar die is niet zo heel lang en ook niet zo regelmatig..
pi_82367532
Ik heb ook een vraagje voor de Utrechtenaren!
Wie kent hier de wijk Lunetten een beetje? Ik zou graag richting Utrecht willen, en nu heb ik daar een kamer aangeboden gekregen. Alleen ken ik behalve het centrum niet zo veel van Utrecht, dus ik heb echt geen idee wat voor wijk het is. Op Wikipedia lees ik vooral over kindvriendelijkheid, dus is het echt echt een beetje zo'n jonge gezinnetjes wijk? Ik ben zelf student, dus ik weet niet hoe leuk ik dat dan zou vinden.
pi_82367654
quote:
Op zaterdag 5 juni 2010 15:52 schreef Bob. het volgende:
Ik heb ook een vraagje voor de Utrechtenaren!
Wie kent hier de wijk Lunetten een beetje? Ik zou graag richting Utrecht willen, en nu heb ik daar een kamer aangeboden gekregen. Alleen ken ik behalve het centrum niet zo veel van Utrecht, dus ik heb echt geen idee wat voor wijk het is. Op Wikipedia lees ik vooral over kindvriendelijkheid, dus is het echt echt een beetje zo'n jonge gezinnetjes wijk? Ik ben zelf student, dus ik weet niet hoe leuk ik dat dan zou vinden.
Uhm voor zover ik weet het is het een volksbuurt, niet heel dichtbij het centrum.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_82367896
Ja, dat het een stuk uit het centrum was had ik wel gezien, maar daar kan ik wel mee leven. Krijg ik nog eens wat beweging als ik overal heen fiets.
En oké, vooral een volksbuurt dus. Thnx!
  zaterdag 5 juni 2010 @ 16:02:49 #123
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_82367900
Gezinnetjes wijk ja, en geen volksbuurt Het is een kwartiertje fietsen van het centrum (of een kwartier met de bus voor de luie mensen)
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_82368520
Idd, gezinsbuurtje geen volksbuurtje.

Enne het is veiliger om de term utrechter te gebruiken ipv utrechtenaar.
pi_82368691
Oh, toch gezinnetjes.
En pardon, Utrechter. Ik zal het onthouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')