Ik heb SMB altijd prachtig gevonden. Maar gisteren leek de euro dan toch echt te vallen. En dan heb ik het niet over de schoffterige prijzen van een t-shirt maar over de eerste set.
Ik ga nu toch anders naar die plaat luisteren. Ik heb zelden zo intens een album live gehoord. Tweede set was natuurlijk geniaal met als echte uitschieter The Rhythem Of The Heat.
Er is echter één klein minpuntje. Ook Peter "vergrijpt" zich aan de crowd-pleasers. Ik snap dat wel. Maar voor mij hoeft In your eyes niet (meer) en zelfs Solsbury Hill geloof ik wel. Natuurlijk; in een nieuw jasje maar zo nieuw was het ook weer niet. Het kwam wat plichtmatig over en hij had voor andere nummers kunnen kiezen. Here comes the flood bijvoorbeeld. Effe het giro-nummer voor Pakistan in beeld, je snapt het idee.
Hoe dan ook; waanzinnig genoten. En was zijn stem beter dan een aantal jaar geleden in 020? Hij concentreert zich natuurlijk nu vooral op de vocalen maar ik vond het bij vlagen toch erg knap allemaal
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)