abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81930079
Mams is op vakantie geweest naar Turkije. Hun buschauffeur (van de hotel ofzo?) was een Turkse man die hun overal bracht. Hij had ook een algemeen verzoek aan alle toeristen; of ze geld wouden wisselen bij hem. Hij wou namelijk euro briefgeld En als in ruil kreeg je euromunten. Dus geen valutawisseling e.d.

De reden hiervan was zou zijn dat Turkse banken alleen briefgeld accepteren en geen euromunten. Klopt dit Ik vind het namelijk een zeer vaag verhaal dat banken geen munten accepteren.
pi_81930118
Tvp, raar verhaal inderdaad!
pi_81930146
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Cahir het volgende:
Ik vind het namelijk een zeer vaag verhaal dat banken geen munten accepteren.
Wisselen van de ene naar de andere valuta kan doorgaans inderdaad alleen met papiergeld.

Probeer maar eens een euro bij het GWK om te ruilen voor een Dollar.
So we just called him Fred too
pi_81930206
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:51 schreef Cothen het volgende:

[..]

Wisselen van de ene naar de andere valuta kan doorgaans inderdaad alleen met papiergeld.

Probeer maar eens een euro bij het GWK om te ruilen voor een Dollar.
Als hij kon ruilen met 5 euro biljetten heeft hij toch genoeg munten e.d.? Want 1 dollar als briefgeld mag je dan wel omruilen maar 1 euro als muntgeld weer niet
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:55:00 #5
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_81930282
Klopt, ze geven ook altijd euro's als wisselgeld als je met het turkse geld betaalt. Want anders kunnen ze idd niet wisselen.
Hoi
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:55:50 #6
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_81930318
quote:
Mams is op vakantie geweest naar Turkije. Hun buschauffeur (van de hotel ofzo?) was een Turkse man die hun overal bracht. Hij had ook een algemeen verzoek aan alle toeristen; of ze geld wouden wisselen bij hem. Hij wou namelijk euro briefgeld En als in ruil kreeg je euromunten. Dus geen valutawisseling e.d.

De reden hiervan was zou zijn dat Turkse banken alleen briefgeld accepteren en geen euromunten. Klopt dit Ik vind het namelijk een zeer vaag verhaal dat banken geen munten accepteren.
Gebeurt wel vaker in het buitenland dat je wel met eurobiljetten, maar niet met munten kan betalen. Heb het zelf een keer in Egypte gehad (is wel al een jaar of 8 geleden).
pi_81930544
Ben nog nooit in Turkije geweest, maar zou opzich niet zo heel gek zijn
  woensdag 26 mei 2010 @ 18:05:39 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_81930690
Dat klopt helemaal ja.

Ze houden er geen rekening mee dat een 2 euro munt een hoop geld waard is.
Als je iemand wil pesten daar moet je 50 cent fooi geven. Moet ie hoop moeite doen het weer in te wisselen.

Ik heb wat kennissen in egypte en ik heb een voorliefde voor kleingeld van over de hele wereld. Dus ik koop zo eens in de zoveel tijd al het muntgeld op
pi_81930774
quote:
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:06:12 #10
279054 WARE_HEIDEN
pi_81933072
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 18:07 schreef ninostar het volgende:

[..]

Die eerste fout is niet zozeer een spelfout maar een fout van iemand die de taal niet 100% beheerst dus geen schande.

De tweede is geen fout:
De vorm wouden houdt ondanks alle vermaningen gewoon stand, in elk geval in de spreektaal en de informele schrijftaal. (http://www.onzetaal.nl/advies/woudenwilden.php)

Conclusie: je faalt als taalnazi
pi_81933231
quote:

Het klopt inderdaad wat die buschauffeur zegt.
Die mensen krijgen erg veel fooien op een dag en daardoor sparen ze erg veel kleingeld op.
De banken in Turkije (en ook in Egypte trouwens) accepteren alleen briefgeld.
Dus voor de chauffeur is het makkelijker als hij zijn euro munten alvast met europese toeristen kan wisselen voor briefgeld.
I'll follow your steps in the sand <3
pi_81935075
Nee, Turkse banken nemen helemaal geen euro's aan, maar briefgeld is natuurlijk veel handiger.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:54:36 #13
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_81935430
TS, wat heb jij liever in je zak, een briefje van ¤10 of een klauw kleingeld?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_81976871
Of hij probeert Turkse Liras terug te geven, een munt die sprekend op de euro lijkt....
pi_81976919
Of hij probeert Turkse Liras terug te geven, een munt die sprekend op de euro lijkt....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')